Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hart
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hart
Vraagje voor de versvoerders.
Is hart spiervlees of orgaanvlees?
Het is beiden natuurlijk, het hart is een orgaan, én een spier.
Ik neig naar orgaanvlees, maar ik hoorde van de week van iemand dat zij het als spiervlees geeft.
Wat vinden jullie?
Is hart spiervlees of orgaanvlees?
Het is beiden natuurlijk, het hart is een orgaan, én een spier.
Ik neig naar orgaanvlees, maar ik hoorde van de week van iemand dat zij het als spiervlees geeft.
Wat vinden jullie?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Jeannettebo
- Zeer actief
Re: Hart
ik neig ook naar orgaan hoor. Ja het is spiervlees, maar het is natuurlijk een ander soort spiervlees dan alle andere spieren.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Spier.
Een orgaan is voor mij een ding dat stoffen verandert dan wel verwerkt/bewerkt, dan wel stoffen produceert die deze processen bewerkstelligen.
Hart doet dat niet: het pompt rond.
Voor mij is het dus spier.
Een orgaan is voor mij een ding dat stoffen verandert dan wel verwerkt/bewerkt, dan wel stoffen produceert die deze processen bewerkstelligen.
Hart doet dat niet: het pompt rond.
Voor mij is het dus spier.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik voer het ook als spier (1 keer per week ongeveer). Het zijn ook echt spieren.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
hier ook en ook met spiervlees als ik ze alleen dat geef. dat doe ik dus niet. ze krijgen spier en orgaanvlees altijd icm bot.Gollum schreef:Hier hetzelfdeMachie schreef:Ik voer het niet als spier dan heb ik ze aan de dunne

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Wanneer ik alleen spiervlees geef (kopvlees bijvoorbeeld) gaan ze niet aan de dunne, van pens gek genoeg ook niet.Hutsje schreef:hier ook en ook met spiervlees als ik ze alleen dat geef. dat doe ik dus niet. ze krijgen spier en orgaanvlees altijd icm bot.Gollum schreef:Hier hetzelfdeMachie schreef:Ik voer het niet als spier dan heb ik ze aan de dunne
Hart = spier dus ik neig naar spiervlees.. Maar omdat het een onderdeel van de hele orgaanhuishouding is zou je denken dat het een orgaan is.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat je voert is de hartspier. Lijkt me volkomen duidelijk wat dat precies is. Een spier pur sang.
In een hart worden geen voedingsstoffen opgeslagen en het weefsel is 100% spierweefsel. Een lever is een orgaan waarin allerlei vitamines opgeslagen liggen. Daarom is dat orgaanweefsel. Dat heeft een hele andere voedingswaarde.
In een hart worden geen voedingsstoffen opgeslagen en het weefsel is 100% spierweefsel. Een lever is een orgaan waarin allerlei vitamines opgeslagen liggen. Daarom is dat orgaanweefsel. Dat heeft een hele andere voedingswaarde.
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Er is geen gemiddeld orgaan, omdat elk orgaan heel anders is. Elk orgaan heeft andere voedingsstoffen waar het rijk aan is en sommige organen bevatten weinig voedingsstoffen.Inge O schreef:maar waarschijnlijk ook niet hetzelfde als het gemiddelde orgaan?Meike schreef:Dat het vaak als orgaan wordt gerekend, is omdat de samenstelling van aminozuren en mineralen heel anders zou zijn dan dat van spiervlees.
het is een andere spiervezelsoort dan die van het bewegingsstelsel, ze lijken meer op de spieren in de darm maar het is wel puur spier en dat kan je van de organen niet zeggen.