Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een hele goede gedragstherapeut gezocht!!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: een hele goede gedragstherapeut gezocht!!!

Ongelezen bericht door blondie »

chicay schreef:Wij wonen in Waalwijk,ben al een beetje aan het googlen dus bedankt voor de reacties en als iemand echt goed is maakt de afstand me nog niet zoveel uit.
Wil er gewoon wel echt voor waken dat het een poppenkastgedoe wordt met Bork want dat verdient hij niet, dus zal ons buikgevoel ook goed moeten zijn bij de persoon die ons helpt om door te dringen bij Bork.
Ik lees dit nu pas Annelies, wat erg.
Mijn reu was in korte tijd ook enorm afgevallen toen hij bij zijn oude baas vandaan naar een ander huis is gegaan waar ze direct met hem zijn gaan trainen. Dat is hem toen ook niet in de koude kleren gaan zitten, en de hond die ik kreeg, was een schim van de hond die ik kende bij zijn eigenaar. De dingen die ik benoemde waar hij ineens bang voor was, raar op reageerde etc. waren dingen die zijn oude eigenaar absoluut niet herkende in zijn hond. Er kan een hoop kapot worden gemaakt bij een hond in een korte tijd. Maar als ze eenmaal weer het vertrouwen krijgen/geven dan zie je de kracht van de hond weer terug komen. Maar kunnen jullie zelf dat vertrouwen terug geven, jullie hebben niet voor niets de beslissing gemaakt om te herplaatsen. Mijn reu destijds zoals je misschien nog weet, is door de eerste eigenaar min of meer ook teruggehaald, maar direct doorgegaan naar mij. Misschien is een fijn huis, met recreatief IPO trainen, ook beter voor Bork?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

chicay schreef:Heb een goede kennis gevonden die intensief met ons en Bork aan het werken is, Maar jongens, jongens wat moet Bork toch een hoop ellende meegemaakt hebben bij het adres waar hij zat.

Heel zijn nek links is stuk, volgens de dierenarts door een teletac en scherpe pinnen. Wie weet wat ze allemaal met Bork hebben gedaan, geen wonder dat we niet tot hem door kunnen dringen buiten met zijn gewone band om.

Dit wordt een hele lange weg om te bewandelen.
In huis is er niets aan de hand en is hij gewoon ontspannen en speelt, maar buiten is het echt niet om te doen, hij reageert op alles wat te dicht bij ons komt en dit is niet de Bork zoals hij was voor 10 oktober toen hij bij ons wegging!!

En het doet nog zoveel pijn dat deze man en vrouw nu een pup in huis halen en wie weet wat daar mee gaat gebeuren!!!

Het zijn zulke gladde praters en hebben zulke onzin verklaard over ons op sociale media, dat wij veel geld voor Bork zouden willen vangen, maar dan hadden wij hem toch nooit voor niets en met stamboom zo aan hun gegeven, het enige wat wij wilden was een gouden mand voor Bork :(

We zijn nu heel positief met snoep en zijn balletje aan het lopen en kleine stukjes volgen en spel en dan hebben we zijn aandacht wel te pakken.
Ook ga ik bij ons boven aan de dijk rustig met hem zitten en laat al het verkeer maar rustig langs hem heen komen. Dan kam ik hem bv, vindt hij heerlijk en geef ik hem iets lekkers, gewoon alles met mate en rust, niet teveel prikkels want dan gaat hij hyperen en zijn we het contact weer kwijt.

Hoop dat het op deze manier goed gaat komen en wat ik nog meer hoop is dat iedereen niet zomaar mensen vertrouwen als het om hun beestje gaat want er lopen veel gestoorde mensen op deze aardbol rond, wolven in schaapskleren, ben echt heel verdrietig voor Bork dat hij dit mee heeft moeten maken
Dit lees ik nu, en ja Annelies helaas zijn er veel mensen die het beste met hun hond voor hebben als zij die herplaatsen en dan blijkt het anders te gaan dan je dacht. En heel lullig gezegd met sporthonden helemaal, er wordt toch vaak naar lijnen gekeken, naar wat ze kunnen en doen ze het niet bij een andere baas dan wordt er met wat hardere hand gewerkt. Ze kunnen niet praten, maar via Finn heb ik wel e.e.a. doorgekregen. Je kunt een hond die graag wat wil doen voor een baas ook breken als je elkaar niet begrijpt. En wat ik in mijn vorige post zei, Finn was in die twee maanden ook enorm veranderd, van een vrije spontane hond naar een argwanende wat angstige hond. Op die momenten heb ik hem er doorheen moeten trekken, negeren, belonen etc. Ik hoop dat Bork het vertrouwen weer krijgt in jullie ik heb hem natuurlijk ontmoet en vond het een vrije blije flinke hond! Hoop dat hij dat weer wordt, en anders wat ik zeg een andere plek waar minder van hem verwacht wordt op sportgebied lekker hond laten worden weer.

Kleine ingeving, hij vond speuren toch ook leuk? Leg eens her en der wat dingen neer met je geur erop buiten tijdens wandelen en geef dan een zoek commando, en dan willekeurig laten zoeken dus niet volgens het spoorvolgen model. Als hij afgaat bij jouw voorwerpje lekker trots zijn op hem. Vreetje erin, of bal beloning. Heb ik met Finn destijds gedaan, je zag hem groeien. Soms is er gewoon iets kapot gemaakt, en als je die honden weer even op een speelse manier wat laat doen en ze de bevestiging krijgen van de baas dat ze het goed doen zie je ze ineens weer opbloeien en meer naar je toe trekken.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZaZa »

Jeetje wat een rotverhaal!

Mijn ZaZa is waarschijnlijk hetzelfde overkomen, maar dan als pup.
En mijn ervaring is dat je zelf heel veel kunt doen!
Bij Zaza is al haar eigen initiatief eruit "getraind" en ze is gewend om alles wat ze doet niet goed genoeg te doen (dat zijn natuurlijk aannames, want zeker weten zullen we het nooit, maar sinds ik het zo bekijk, kan ik haar gedrag verklaren en ombuigen).
ZaZa loopt weg als ze een opdracht niet begrijpt. Leren is voor haar niet leuk.
Ze valt ok uit naar mensen op straat.
En als ze overprikkeld raakt en niet weg kan gaat ze in je arm bijten.

Gelukkig gaan de laatste twee punten veel beter.

Wat ik met haar doe is bij alles een alternatief bieden, vanuit de gedacht dat alleen Nee, Mag niet, Niet doen voor haar alleen maar heel veel stress oplevert en stress is overprikkeld raken en uitvallen, in je arm hangen enz. Dus op straat krijgt ze duidelijke commando's voor wat ze wel moet doen, heel veel met afleiden met koekjes erbij, want dat commando leert ze niet door te zeggen wat ze er niet goed aan doet, want dan raakt ze overprikkelt. Doet ze het goed, dan is ze fantastisch geweldig, maar niet uitbundig, want ook dat kan ze niet handelen.
Verder doen we heel veel snuffelspelletjes, want trucjes aanleren vindt ze echt niet leuk.

Ik zou zeggen: duidelijkheid, alternatief bieden en heel goed kijken waar hij blij van wordt en dat uitbreiden en geen nadruk leggen op wat hij fout doet.
chicay
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door chicay »

Hoi Blondie :), Snap dat een hond door veranderingen en aanpassing van beide kanten af kan vallen, maar de mensen waar Bork zat zeiden dat wij het niet snapten en dat hij zo broodmager was dat dat een SIXPACK was. Dus zijn mager zijn was niet van veranderingen, heimwee etc.... maar bewust gedaan!!

Dat speurspelletje is een heel goed idee van je en daar gaan we zeker mee aan de slag want Bork vindt zoeken inderdaad geweldig en als we nu met hem spelen en hij volgt bv even goed en hij krijgt zijn beloning dan zie ik wel een beetje de oude Bork erin.
Maar dat zijn korte momentjes en dan gaat hij weer terug in het ondoordringbare gedrag en krijg ik weer geen contact, de weg is dus nog lang te gaan, maar Bork gaat nu echt niet meer weg, dit kan ik hem niet aandoen en mijn vertrouwen in mensen heeft een dikke deuk opgelopen, zal dus ook niet iemand snel mijn hond meer toevertrouwen!!

Hoe is het met jou, las dat je bent verhuisd?
groetjes Annelies, Bork en Dartha
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

chicay schreef:
We zijn nu heel positief met snoep en zijn balletje aan het lopen en kleine stukjes volgen en spel en dan hebben we zijn aandacht wel te pakken.
Ook ga ik bij ons boven aan de dijk rustig met hem zitten en laat al het verkeer maar rustig langs hem heen komen. Dan kam ik hem bv, vindt hij heerlijk en geef ik hem iets lekkers, gewoon alles met mate en rust, niet teveel prikkels want dan gaat hij hyperen en zijn we het contact weer kwijt.
Jullie zijn goed bezig met Bork. Jullie kennen hem als de beste en hij kent jullie. Laat hem lekker tot rust komen zonder vreemden. Die kun je er nu even helemaal niet bij hebben. En al zeker geen "therapeuten". Jullie zijn voor hem de beste therapeuten en niemand anders. En dat zilveren mandje, daar wil Bork heel graag oud in worden.

Sterkte, jullie doen het goed.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Gut ik vind het erg naar wat die hond heeft moeten doorstaan.
Persoonlijk ga ik met Jaap mee.
Hem weer tot rust laten komen.
Niet teveel leuren en niet teveel vragen.

Jullie hebben het wel goed aangepakt met contracten enz.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”