Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verplichte cursus voor vechthonden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: verplichte cursus voor vechthonden

Ongelezen bericht door Tineke »

Valerie schreef:De doelgroep die je wilt hebben haal je niet hiermee.
Dat weet ik zo net nog niet ,ik denk dat mensen moeite laten doen voor ze een hond kunnen houden best wat kaf van het koren kan scheiden.
Beter dan alleen maar hoge belasting heffen voor bepaalde honden.
Dat zal de tok met zijn wietplantage en Brutus er niet van weerhouden, maar moeite doen wel.
Je kunt de mensen die regelmatig incidenten hebben in twee groepen onderverdelen ,de eerste die het geen zak uitmaakt wat er met zijn of andermans hond gebeurt en de groep die niet weet wat hun overkomt omdat ze daar te naief voor zijn.
En die groep moet je juist hebben want die zijn vast wel bereid moeite te doen.
Ik denk echt dat dit soort maatregelen het welzijn van honden in het algemeen ten goede gaat komen, want er zal aanzienlijk minder impulsief een hond worden aangeschaft en sommige zullen omdat het moeite kost er helemaal van afzien ,en dat zijn nu juist vaak de mensen waarbij je daar helemaal niet rouwig om hoeft te zijn.
Laatst gewijzigd door Tineke op 26 apr 2014 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

ranetje schreef:
S@ndr@ schreef:
Zoie schreef:
Valerie schreef:De doelgroep die je wilt hebben haal je niet hiermee.
ik denk dat heel veel ongelukken met honden het gevolg zijn van onbenul. Het soort mensen dat op abra afloopt en haar op haar vriendelijk op haar kop gaat slaan . Iemand die met haar dochtertje aan het spelen is en haar intakte cane corso reu op aangelijnde rio laat inhappen zonder het in de gaten te hebben omdat ze het nooit verwacht had . Bij zulke mensen verwacht ik thuis ook problemen , omdat ze gewoon onwetend zijn .

Ik ben voor een houdbewijs voor alle honden , bij gebleken onkunde kan je dat intrekken . Terug alleeen onder voorwaarde , b.v. cursus . Daarna cursus voor alle rassen en kruisingen die ik gemakshalve even wat moeilijker zal noemen . Laat ik zeggen van Fila's tot pitbulls men alles daartussen. Zet ook een rem op de aanschaf .

Natuurlijk ondervang je zo niet alles , en kan je eindeloos discussieren over wat je dan moet weten en kunnen , maar met een beetje goed wil kan je zo veel voorkomen en notoire slechtwillenden van het houden en begeleiden van honden afhouden .
wat je dan dus gratis zouden moeten krijgen als je honden belasting betaald toch :mann: , of komt er nog weer een rekening boven op voor een papiertje wat eigenlijk niets om t lijf heeft :wink: ik ben op curus geweest met gil, weinig geleerd over wat er op straat zou moeten, en ik ontloop zelf alles al ik heb geen zin in t geneuzel- en o ja de cursus leidster ( vrijwillliger) op de honden school was bang voor grote honden, prima omgeving om te leren ook :oeps:
Waarom staat dat vrijwilliger er bij? :?
Is het dan van minder waarde? :U:
In ieder geval ......................... op alle KC's zijn alle cursusleiders(sters) vrijwilligers.
Ik heb ook nog nooit betaald gekregen voor het lesgeven.

Wat hield je tegen om een van de andere trainers te vragen hoe je iets kon oplossen als je eigen trainster bang is voor grote honden?
Een probleem in deze is dat hondenscholen gericht zijn op honden.
Terwijl het eigenlijk nog belangrijker is dat ze om zouden moeten kunnen gaan met eigenaren.
Zeker als er van ze gevraagd wordt een 'verplichte cursus voor vechthonden' te geven.
En dan doel ik echt niet alleen op de eventuële 'aso's' die zich aanmelden..
Wiel
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

Cleva schreef:
Miranda schreef: Dus. Vind je het nog zo oké om bij een nitwit van een trainer op het veld te staan? Dat je moet doen wat ze zegt en anders zak je?
Bij een eerste hond lijkt me dat niet zo'n probleem. En als het iedereen betreft, dan slik je hem maar een keertje in, hoewel ik er niet voor ben om mensen die al jaren honden hebben zo'n cursus te laten ondergaan.
Dus mensen die al jaren een hond hebben hebben er verstand van en gaan er goed mee om? Dat is toch onzin, ik heb al 5 jaar een gitaar, en ik kan nog geen noot spelen. En als ik zie hoe sommige mensen met meer hondenervaring dat wat ikzelf heb met honden omgaan zou het in veel gevallen echt geen kwaad kunnen.
Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

dagmar88 schreef:Op niks dus.
Hier heb je daar controleurs voor, die werken ook (of juist?) in volkswijken.
Ik heb op de raskatten na alleen maar impulsaanschaffen. Foei toch, slechte baas.
hier komen ze ook elk jaar, maar er zijn genoeg mensen hier in de straat die glashard liegen dat ze geen hond hebben, of dat het geblaf af komt van een "logeetje". dan kan de controleur verder niets doen, want ze kunnen niets bewijzen. 2 deuren verderop hebben ze 5 honden, maar betalen niets. hier achter 4 honden, maar er wordt geen belasting voor betaald. en ja, dat weet ik zeker, want dat vertellen ze me zelf.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik was natuurlijk ook al geen standaard bezoeker van een honden school, ik heb na de puppy cursus bij Rob gelopen voor G&G A en dat ging prima, toen zij hij ook van, toen ik op de lijst zag CC- van Ow daar heb je weer zo`n ding :oohja: :schrik:
toen hij ons leerde kennen is hij Van Gils heel erg gaan waarderen en heeft ie ook geleerd dat t niet alleen mafkezen zijn die zo`n ras nemen.maar inderdaad die mensen zullen ook met mensen moeten kunnen omgaan, en ik heb er ook verschillende weg zien gaan om niet meer terug te komen.
Mijn punt is eigenlijk dat een honden school zou moeten professionaliseren als dit een harde eis is dat iedereen een cursus moet gaan doen
zodat een cursus ook echt deugd en iets goed toevoegt aan een hond/baas relatie en gedrags normen
petertje
Zeer actief

lieke schreef:
Samantha vertelde mij gisteren dat alleen al in haar buurt in de afgelopen 2 jaar al 4(!) honden doodgebeten zijn door klapkaken. Deze week weer een goldendoodle die het loodje moest leggen.
Voor dit soort asociale tokkenvolk zou wat mij betreft een registratie van élk incident mogen gebeuren. En dokken. Niet alleen de materiële schade maar ook nog een forse immateriële schadevergoeding. Handhaving kan prima. Wijkagenten kunnen dat prima. Tenslotte is onze oom agent onnavolgbaar in het uitschrijven van boetes.
En natuurlijk is het nooit de schuld van de andere partij, de meeste staffords, want ik denk dat je dat bedoelt met klapkaken zullen niet zelf beginnen, ze zullen ook zeker niet weggaan als ze in zo`n situatie terecht komen, maar ik lees vrij vaak dat mensen ondanks het verzoek van stafford eigenaren om de andere hond gewoon even vast te houden , bij zich te roepen of aan te lijnen het niet nodig vinden om dat te doen. Voor de rest zal het je waarschijnlijk ook nog wel verbazen dat er een groot aantal bijtincidenten is waar staffords bij betrokken zijn, en zelf het slachtoffer zijn, dit is waarschijnlijk dan weer niet spectaculair genoeg voor de persmuskieten. Ik betreur het incident met die 3 honden ten zeerste, maar als ik dan in een stafford groep lees dat in dezelfde maand drie kinderen door andere rassen gebeten zijn, waar geen aandacht aan geschonken wordt zakt mijn broek een beetje af.
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

S@ndr@ schreef:Ik was natuurlijk ook al geen standaard bezoeker van een honden school, ik heb na de puppy cursus bij Rob gelopen voor G&G A en dat ging prima, toen zij hij ook van, toen ik op de lijst zag CC- van Ow daar heb je weer zo`n ding :oohja: :schrik:
toen hij ons leerde kennen is hij Van Gils heel erg gaan waarderen en heeft ie ook geleerd dat t niet alleen mafkezen zijn die zo`n ras nemen.maar inderdaad die mensen zullen ook met mensen moeten kunnen omgaan, en ik heb er ook verschillende weg zien gaan om niet meer terug te komen.
Mijn punt is eigenlijk dat een honden school zou moeten professionaliseren als dit een harde eis is dat iedereen een cursus moet gaan doen
zodat een cursus ook echt deugd en iets goed toevoegt aan een hond/baas relatie en gedrags normen
Juist ,hier raak je na naar mijn mening de juiste snaar en dan één die de nodige moeite , geld, en tijd kost. De drempel om dan een hond aan te schaffen wordt hiermee enorm verhoogd , wat dus resulteert in echte verantwoorde liefhebbers. Zoals ik al zei kan van dat geld de hondenbelasting vervallen,en zijn impuls aankopen verleden tijd.
S@ndr@
Zeer actief

Dinos schreef:
S@ndr@ schreef:Ik was natuurlijk ook al geen standaard bezoeker van een honden school, ik heb na de puppy cursus bij Rob gelopen voor G&G A en dat ging prima, toen zij hij ook van, toen ik op de lijst zag CC- van Ow daar heb je weer zo`n ding :oohja: :schrik:
Juist ,hier raak je na naar mijn mening de juiste snaar en dan één die de nodige moeite , geld, en tijd kost. De drempel om dan een hond aan te schaffen wordt hiermee enorm verhoogd , wat dus resulteert in echte verantwoorde liefhebbers. Zoals ik al zei kan van dat geld de hondenbelasting vervallen,en zijn impuls aankopen verleden tijd.
dat is dus absoluut niet mijn punt, ik ga niet meer terug naar die KC ,dan maar geen verantwoorde liefhebber.
lunaquinty
Zeer actief

petertje schreef:
lieke schreef:
Samantha vertelde mij gisteren dat alleen al in haar buurt in de afgelopen 2 jaar al 4(!) honden doodgebeten zijn door klapkaken. Deze week weer een goldendoodle die het loodje moest leggen.
Voor dit soort asociale tokkenvolk zou wat mij betreft een registratie van élk incident mogen gebeuren. En dokken. Niet alleen de materiële schade maar ook nog een forse immateriële schadevergoeding. Handhaving kan prima. Wijkagenten kunnen dat prima. Tenslotte is onze oom agent onnavolgbaar in het uitschrijven van boetes.
En natuurlijk is het nooit de schuld van de andere partij, de meeste staffords, want ik denk dat je dat bedoelt met klapkaken zullen niet zelf beginnen, ze zullen ook zeker niet weggaan als ze in zo`n situatie terecht komen, maar ik lees vrij vaak dat mensen ondanks het verzoek van stafford eigenaren om de andere hond gewoon even vast te houden , bij zich te roepen of aan te lijnen het niet nodig vinden om dat te doen. Voor de rest zal het je waarschijnlijk ook nog wel verbazen dat er een groot aantal bijtincidenten is waar staffords bij betrokken zijn, en zelf het slachtoffer zijn, dit is waarschijnlijk dan weer niet spectaculair genoeg voor de persmuskieten. Ik betreur het incident met die 3 honden ten zeerste, maar als ik dan in een stafford groep lees dat in dezelfde maand drie kinderen door andere rassen gebeten zijn, waar geen aandacht aan geschonken wordt zakt mijn broek een beetje af.
ik geef je helemaal gelijk. trouwens, waarom zouden ze een immateriële schadevergoeding moeten betalen, als een hond voor de wet slechts een voorwerp is? ik vind de naam klapkaken een grove belediging, aangezien de zogenaamde kaakklem allang achterhaald is. die bestaat dus niet. een stafford heeft vaak een hogere tolerantie dan andere rassen.
met mijn amerikaanse bulldog, die zeer hond-agressief was, maakte ik het ook heel vaak mee dat ik mensen waarschuwde om hun hond bij te houden, en ze niet wilden luisteren. als mijn hond dan zo'n hond had gegrepen, had ik de schuld gekregen.
1 keer kwam er een man aan met 2 staffords los. mijn hond stond al te stuiteren aan de riem. toen ik riep dat hij ze beter bij kon houden riep hij nog: "ja, maar ze doen niets". nee, dat kan, maar de mijne dus wel!
er zijn rassen die heel wat meer schade toebrengen dan staffies, maar toch houden zij de slechtste naam omdat voor de media pitbull lekkerder bekt of zo, en staffies nu eenmaal nog steeds gezien worden als pitjes.
Dinos

Maar wij zouden niets te willen hebben als dit verplicht zou zijn , en juist dan is het zaak professionele instructeurs en opleidings centra te hebben ,die overkoepeld worden door één orgaan.
S@ndr@
Zeer actief

Dinos schreef:Maar wij zouden niets te willen hebben als dit verplicht zou zijn , en juist dan is het zaak professionele instructeurs en opleidings centra te hebben ,die overkoepeld worden door één orgaan.
droom verder, dan maar geen hond, is de wereld ook weer een stukje veiliger
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 26 apr 2014 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Dinos

Ik denk ook niet dat dit gaat gebeuren want er zitten zoveel haken en ogen aan.
petertje
Zeer actief

Misschien is dit nog leuk om te lezen: http://www.datafilehost.com/d/f5f72730 verantwoord-honden-houden-paal-en-perk-aan-onaanvaardbaar-gedrag-van-honden-en-hun-houders.pdf
www.datafilehost.com/d/31a6a048 080508 Rapport Commissie van Wijzen - Hondenbeter in perspectief.pdf
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

petertje schreef:
lieke schreef:
En natuurlijk is het nooit de schuld van de andere partij, de meeste staffords, want ik denk dat je dat bedoelt met klapkaken zullen niet zelf beginnen, ze zullen ook zeker niet weggaan als ze in zo`n situatie terecht komen, maar ik lees vrij vaak dat mensen ondanks het verzoek van stafford eigenaren om de andere hond gewoon even vast te houden , bij zich te roepen of aan te lijnen het niet nodig vinden om dat te doen.
dat is buitengewoon ergelijk , maar als je je hond , stafford , fila , labrador of weet ik het wat , niet van het doodbijten van een andere hond die weinig meer doet dan buurten kunt afhouden , ben je als baas wat mij betreft geen knip voor de neus waard . Heb je het appel over je hond niet , dan muilkorf je .
Voor de rest zal het je waarschijnlijk ook nog wel verbazen dat er een groot aantal bijtincidenten is waar staffords bij betrokken zijn, en zelf het slachtoffer zijn, dit is waarschijnlijk dan weer niet spectaculair genoeg voor de persmuskieten. Ik betreur het incident met die 3 honden ten zeerste, maar als ik dan in een stafford groep lees dat in dezelfde maand drie kinderen door andere rassen gebeten zijn, waar geen aandacht aan geschonken wordt zakt mijn broek een beetje af.
wat maak je je toch druk over het imago van een ras . Alsof het daar om gaat .
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Zoie schreef:
petertje schreef:
En natuurlijk is het nooit de schuld van de andere partij, de meeste staffords, want ik denk dat je dat bedoelt met klapkaken zullen niet zelf beginnen, ze zullen ook zeker niet weggaan als ze in zo`n situatie terecht komen, maar ik lees vrij vaak dat mensen ondanks het verzoek van stafford eigenaren om de andere hond gewoon even vast te houden , bij zich te roepen of aan te lijnen het niet nodig vinden om dat te doen.
dat is buitengewoon ergelijk , maar als je je hond , stafford , fila , labrador of weet ik het wat , niet van het doodbijten van een andere hond die weinig meer doet dan buurten kunt afhouden , ben je als baas wat mij betreft geen knip voor de neus waard . Heb je het appel over je hond niet , dan muilkorf je .
Geen knip voor de neus waard is overdreven, ik denk dat de meeste bazen er dan wel wat aan doen om dat andere hondje weg te bonjouren voordat het tot bijten komt. Ik denk dat Petertje aan wil geven dat het bizar is dat een baas van een andere hond zo laks is over de gezondheid van zijn/haar eigen hond.
En een pup die ontsnapt of iets dergelijks, waar de baas als een haas achteraan loopt is anders dan een baas die hun hond bewust niet wil aanlijnen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

dat hoort ook niet, je hond op een aangelijnde hond laten afgaan, is een No GO tenzij de eigenaar t goed vind, ook een stukje opvoeding, maar je hond er niet van kunnen weerhouden de ander hond tot reserve onderdelen te maken is een halte verder :roll:
Zoie
Zeer actief

mmartinn schreef:
Zoie schreef:
petertje schreef:
Geen knip voor de neus waard is overdreven,
nee , dat is niet overdreven , dat is dat is mijn mening , en daar kan je het mee eens zijn of niet .
ik denk dat de meeste bazen er dan wel wat aan doen om dat andere hondje weg te bonjouren voordat het tot bijten komt. Ik denk dat Petertje aan wil geven dat het bizar is dat een baas van een andere hond zo laks is over de gezondheid van zijn/haar eigen hond.
Kan best wezen , maar als je niks over je aangelijnde hond te zeggen hebt , heb je er niks over te zeggen , en muilkorf je , of je bent wat mij betreft geen knip voor de neus waard . :wink:
En een pup die ontsnapt of iets dergelijks, waar de baas als een haas achteraan loopt is anders dan een baas die hun hond bewust niet wil aanlijnen.
de hond die de dupe is , weet niks van zulke dingen . Wat wil je nu zeggen , dat het oke is als een hond doodgebeten wordt omdat z'n baas laks is ?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

S@ndr@ schreef:vrijwillig slaat op, als in je gaat scholen overspoelen met honden die ze niet ( soms/vaak) aan kunnen t zijn geen gedragsdeskundigen, maar vrijwilligers die weten wat je op een normale manier een normale hond iets zou kunnen leren , honden die net even anders zijn, zijn vaak al niet welkom omdat ze t ook niet hebben geleerd. ik vind een honden school gen goede plek voor honden die bijtgevaarlijk zouden kunnen zijn, niet voor de mensen die daar ( vaak vrijwillig) lesgeven, en niet voor de mede cursisten .
dit zijn dus gewoon vrijwilligers die niet zitten te wachten op probleem gevallen op een honden school en t anderen mede cursisten lastig maken om te leren.
en als je denkt dat ik niet om een oplossing gevraagd he, komop zeg, :Q: staat hier nog ergens een heel topic, ik heb wat heen en weer gemaild en gebeld en, en, en.......
O ja en verder helemaal niet minderwaardig bedoelt naar de vrijwilligers, maar,........ ik vraag me gewoon of of we ze dit aan zouden kunnen doen als t echt zo zou gaan lopen- denk dat er een heleboel weggaan omdat t minder leuk zou worden dan .
Tsja, er zijn vrijwillige trainers die daarnaast ook GT zijn en er zijn vrijwillige trainers die geen GT zijn maar die ruim voldoende mogelijkheden hebben om iemand met een grote hond wel goed te begeleiden. En vrijwillige trainers die nog weinig praktijkervaring hebben.

Veel KC's hebben goed opgeleide trainers.
De ene met meer praktijk ervaring dan de ander, dat is logisch.
Het heeft geen bal te maken met het vrijwillige of iemand dat kan of niet.

Volgens mij is het dus niet de vraag of je "ze"(die "vrijwillige" trainers) dat aan kan doen,.................. weer generaliseren :? terwijl ik er echt kanjers heb gezien die heel erg goed konden begeleiden.
Vrijwillig :ok:

Als een hondenschool het niet aan kan met grote (eventueel moeilijke) rassen, zouden ze dat natuurlijk beter gewoon kunnen zeggen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief

Ik heb ze daar niet kunnen ontdekken. :wink: niet op die manier ter zake deskundig, met de genoemde rassen zullen we maar zeggen.
Zoie
Zeer actief

lunaquinty schreef:[met mijn amerikaanse bulldog, die zeer hond-agressief was, maakte ik het ook heel vaak mee dat ik mensen waarschuwde om hun hond bij te houden, en ze niet wilden luisteren. als mijn hond dan zo'n hond had gegrepen, had ik de schuld gekregen..
een snauw , een grom of een uitval is iets anders dan daadwerkelijk verwonden of zelfs doden . Als je je hond niet meer kunt sturen , heb je een hond die een maatje te groot is voor je , en zou je m.i. moeten muilkorven .
Afbeelding
petertje
Zeer actief

Zoie schreef:
wat maak je je toch druk over het imago van een ras . Alsof het daar om gaat .
waar het mij omgaat is dat er een ras naar de klote wordt geholpen door een stelletje mensen die niet eens cavia`s zouden mogen houden, en journalisten die zich nergens in verdiepen, en alleen maar sensatie berichten schrijven.
Dus ja, het gaat me wel degelijk om het imago van een ras, er bestaat namelijk een hele grote groep van eigenaren die verantwoord omgaan met hun honden, en die intussen een beetje nerveus worden in verband met de nieuwe wet en regelgeving, die voor een gedeelte is gebaseerd op de RAD, die, zoals je waarschijnlijk wel weet grotendeels gebaseerd is op een imago.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Zoie schreef:
mmartinn schreef:En een pup die ontsnapt of iets dergelijks, waar de baas als een haas achteraan loopt is anders dan een baas die hun hond bewust niet wil aanlijnen.
de hond die de dupe is , weet niks van zulke dingen . Wat wil je nu zeggen , dat het oke is als een hond doodgebeten wordt omdat z'n baas laks is ?
Nee, dat zeg ik niet. Zoals ik al zei zal de baas van de aangelijnde hond er voor zorgen dat het niet tot bijten komt.
Bij een klein hondje lukt dat makkelijk, maar bij een grote hond? Tja dat is lastiger.
En ik denk dat als een grote hond er op af loopt, dat een brave hond snel weg zal gaan, maar een niet zo brave hond getriggerd word door de reactie van de aangelijnde hond. En wie is er dan verantwoordelijk?
Als een hond ook in een brave hond (pup of jonge hond bv) wil bijten, en je kunt het als baas niet voorkomen dan vind ik een muilkorf ook een pre.
Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief

Zoie schreef:
lunaquinty schreef:[met mijn amerikaanse bulldog, die zeer hond-agressief was, maakte ik het ook heel vaak mee dat ik mensen waarschuwde om hun hond bij te houden, en ze niet wilden luisteren. als mijn hond dan zo'n hond had gegrepen, had ik de schuld gekregen..
een snauw , een grom of een uitval is iets anders dan daadwerkelijk verwonden of zelfs doden . Als je je hond niet meer kunt sturen , heb je een hond die een maatje te groot is voor je , en zou je m.i. moeten muilkorven .
of mensen moeten gewoon hun honden bij zich houden, zeker als het geen losloopgebied is :scratch:
mmartinn
Zeer actief

Een verantwoorde baas gaat al evt naar cursus of is zich heel bewust van de hond die hij/zij bezit.
En er zijn heel veel onverantwoorde bazen, (net zoveel onder de sterke rassen als onder de inimini's).
Ik denk niet dat die door zo'n cursus in een keer verantwoorde bazen zijn.
Tis net als lijnen, je bent er 8 weken druk mee en dan zak je weer in elkaar.
Het werkt pas als het een levenswijze word, neem je een sterk ras dan moet je er meer mee bezig zijn dan die gemiddelde 3x5 minuten per dag rondje door de wijk.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

lunaquinty schreef:
Zoie schreef:
of mensen moeten gewoon hun honden bij zich houden, zeker als het geen losloopgebied is :scratch:
dat moeten ze ook , en ik heb ook jaren gelopen met een hondonvriendelijke staff - x - ing , dus ik weet wat je bedoelt , en ik heb hier meer dan eens verslag van gedaan op dit forum , maar dat verandert geen sikkepit aan mijn mening dat als je niks over je aangelijnde hond te zeggen hebt , je hem of haar zou moeten muilkorven .
Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief

Zoie schreef:
lunaquinty schreef:
Zoie schreef:
dat moeten ze ook , en ik heb ook jaren gelopen met een hondonvriendelijke staff - x - ing , dus ik weet wat je bedoelt , en ik heb hier meer dan eens verslag van gedaan op dit forum , maar dat verandert geen sikkepit aan mijn mening dat als je niks over je aangelijnde hond te zeggen hebt , je hem of haar zou moeten muilkorven .
ik kon hem makkelijk houden, dat was het punt niet. dat mensen hun honden zo maar ongevraagd naar de mijne lieten rennen, dat was het probleem. ik kwam expres nooit in losloopgebieden.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Dat een hond komt buurten bij jouw hond is het probleem ook niet, dat zul je toch overal hebben, al helemaal als ze aan 't puberen zijn.
Als jouw hond gelijk voor de kill gaat, moet je daar niet lopen, en al helemaal niet zonder korfje.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Marco88 schreef:Dat een hond komt buurten bij jouw hond is het probleem ook niet, dat zul je toch overal hebben, al helemaal als ze aan 't puberen zijn.
Als jouw hond gelijk voor de kill gaat, moet je daar niet lopen, en al helemaal niet zonder korfje.
En toch voelt het een beetje als aan de kant gaan voor een overtreder. (hond mag niet los in aanlijngebied)
Dus ik snap lunaquinty haar gevoel wel.
Maar ik snap jou ook wel een beetje.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

mmartinn schreef:
Marco88 schreef:Dat een hond komt buurten bij jouw hond is het probleem ook niet, dat zul je toch overal hebben, al helemaal als ze aan 't puberen zijn.
En toch voelt het een beetje als aan de kant gaan voor een overtreder. (hond mag niet los in aanlijngebied)
Er kan altijd iets gebeuren waardoor er een hond naar je toevliegt, terwijl die niet expres losloopt. ;) Weggelopen of losgeschoten bijvoorbeeld. Het is vervelend als er een hond op je afkomt waar die niet los mag, maar je moet er alsnog voor zorgen dat jouw hond geen schade maakt (algemeen gesproken)

Of mag je een fietser ook doodrijden als deze ergens fietst waar je alleen met de auto mag komen? Dat een ander een overtreding maakt, zorgt er niet voor dat die ander gewond hoeft te raken.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

mmartinn schreef:
Ja en wat is daar mis mee dan ,ik rijd ook geen voetgangers aan die oversteken zonder te kijken ,of sterker nog door het rood lopen als ik het kan voorkomen.
Ik herken het gevoel wel dat je het niet eerlijk vind ,ik heb ooit ook weleens een bijtende beagle in mijn fila zijn hielen gehad en vond het echt niet eerlijk voor hem maar om hem er dan maar op los te laten gaan vind ik ook weer te ver gaan.
Het pubermeisje wat erbij liep had ook nog eens een gratis grote muil erbij voor mij toen ik haar verzocht haar hond bij zich te houden.
Was gewoon in een woonwijk en mijn hond zat vast.
Aan de andere kant wist ik ook dat als haar ouders er mee liepen dit nooit gebeurde,die hielden de hond wel altijd vast.
Zijn rotdingen dat ben ik zeker met je eens maar wmb geen reden om je eigen hond dan ook maar zijn gang te laten gaan.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”