Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Klacht indienen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

PinkyDou
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 2

Klacht indienen

Ongelezen bericht door PinkyDou »

Hallo,

Ik adopteerde 3 maanden geleden een hond via een Belgisch Spaanse organisatie in Spanje. Toen hij hier aankwam, merkte ik dat hij af en toe droog hoestte en hij wou niet eten. Ik ging hiermee naar de dierenarts en er werd kennelhoest vermoed. Zijn tandvlees bleek ook flink ontstoken te zijn en dat werd verondersteld de reden te zijn van het niet willen eten. Hij werd behandeld en at inderdaad beter, en ondanks dat hij af en toe bleef hoesten was hij gezond.

Nu bleef de hoest aanhouden en begon hij ook moeilijker te ademen dus ik ging terug naar de dierenarts. Er werden een heel aantal onderzoeken gedaan, maar het vermoeden is dat het hier om een hart - en longwormbesmetting gaat. Ik moet maandag faeces binnenbrengen omdat ze dit ook willen onderzoeken om het formeel te kunnen bevestigen. Afgaande op de symptomen, zit het dier al in een verre fase van infectie en is de behandeling gebonden aan risico\'s van trombose en hartfalen, en als de besmetting al te vergevorderd is, kan het dier niet meer genezen.

Dit is een ziekte die in Spanje wijdverspreid voorkomt en zich manifesteert op langere termijn. Er komen op termijn steeds meer symptomen en ze worden ook steeds erger.

Nu wacht ik de bevestiging af van de dierenarts maar als het deze ziekte betreft dan is het 100% zeker dat de organisatie dit moet geweten hebben voordat deze de hond ter adoptie aanbood. Dit omdat de hond duidelijk al symptomen had van de ziekte voor hij bij mij aankwam (hier werd er echter niet meteen aan gedacht omdat het hier niet zoveel voorkomt, en ook omdat hij per vliegtuig is overgekomen, en het milieu van vliegtuig droog is, kan dit vaak lichte irritatie veroorzaken met hoest tot gevolg). Daar de ziekte daar een wijdverspreide plaag is, kan het niet anders da dat de organisatie deze ziekte op zijn minst moet vermoed hebben.

Ik vind het onverantwoord om de hond dan alsnog ter adoptie aan te bieden zonder eerst te behandelen, en daar ook nog eens niets over te zeggen. Er werd mij medegedeeld dat zijn bloedtesten goed waren en hij negatief was getest op wormen. Nu in zijn paspoort zie ik dat hij enkel op leishmania is getest.

Ik wil hier dan ook graag gerechtelijk gevolg aan geven. Kan dit en wat moet ik precies doen?

zijn er nog mensen die dit hebben meegemaakt?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Klacht indienen

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het itt Cleva weer helemaal geen probleem. Je weet op voorhand waar je aan begint en alle Stichtingen geven de dieren testen en uitslagen met daarop VOORLOPIG vrij verklaard. Die dieren komen uit asielen met 100 of meer honden en daar kan best een hoestje onopmerkt blijven. Waarom neem je een hond uit een asiel uit Spanje als er niks aan mag markeren? Als je hondje nu Leichmania had gehad? Dat is nl ook niet uitgesloten?

Ik snap je frustratie heel goed en ik snap ook dat je dit erg vindt. Maar wat win je met een Stichting aanklagen, hen het leven zuur maken, zorgen dat ze geen leuke honden meer kunnen overbrengen? Wat is jouw winst en gaat dat niet ten kosten van de honden?

Je hebt pech gehad met je hondje. Heel erg, maar dat had je ook kunnen hebben als je naar een fokker of NL asiel was gegaan. Mensen als jij zijn de reden dat ik nooit zal fokken met honden. Als ik dan een pup verkoop die bv ineens een hartkwaal lijkt te hebben om vervolgens aangeklaagd te worden.....pfff, moet er niet aan denken.

Jij had je kunnen inlezen over buitenlandse honden. De Stichting heeft deze hond nooit weken intensief gehad en dus kun je ze niet kwalijk nemen dat er een keer een zieke hond bij zit.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Je kunt altijd via een advocaat of eventueel rechtsbijstandverzekering de stichting aanklagen.. maar of dat effect gaat hebben weet je nooit. Bovendien? Wat wil je? Je geld terug? Bijdrage in de kosten? Alleen dat zijn dingen die je kunt eisen (en daarmee bedoel ik niet dat het noodzakelijkerwijs toegewezen wordt!)

Jezelf beter inlezen en de hond voordat hij in huis kwam door een "eigen da" laten zien (een soort voorkeuring zeg maar) had veel leed kunnen voorkomen...

Suzann
PinkyDou schreef:Hallo,

Ik adopteerde 3 maanden geleden een hond via een Belgisch Spaanse organisatie in Spanje. Toen hij hier aankwam, merkte ik dat hij af en toe droog hoestte en hij wou niet eten. Ik ging hiermee naar de dierenarts en er werd kennelhoest vermoed. Zijn tandvlees bleek ook flink ontstoken te zijn en dat werd verondersteld de reden te zijn van het niet willen eten. Hij werd behandeld en at inderdaad beter, en ondanks dat hij af en toe bleef hoesten was hij gezond.

Nu bleef de hoest aanhouden en begon hij ook moeilijker te ademen dus ik ging terug naar de dierenarts. Er werden een heel aantal onderzoeken gedaan, maar het vermoeden is dat het hier om een hart - en longwormbesmetting gaat. Ik moet maandag faeces binnenbrengen omdat ze dit ook willen onderzoeken om het formeel te kunnen bevestigen. Afgaande op de symptomen, zit het dier al in een verre fase van infectie en is de behandeling gebonden aan risico\'s van trombose en hartfalen, en als de besmetting al te vergevorderd is, kan het dier niet meer genezen.

Dit is een ziekte die in Spanje wijdverspreid voorkomt en zich manifesteert op langere termijn. Er komen op termijn steeds meer symptomen en ze worden ook steeds erger.

Nu wacht ik de bevestiging af van de dierenarts maar als het deze ziekte betreft dan is het 100% zeker dat de organisatie dit moet geweten hebben voordat deze de hond ter adoptie aanbood. Dit omdat de hond duidelijk al symptomen had van de ziekte voor hij bij mij aankwam (hier werd er echter niet meteen aan gedacht omdat het hier niet zoveel voorkomt, en ook omdat hij per vliegtuig is overgekomen, en het milieu van vliegtuig droog is, kan dit vaak lichte irritatie veroorzaken met hoest tot gevolg). Daar de ziekte daar een wijdverspreide plaag is, kan het niet anders da dat de organisatie deze ziekte op zijn minst moet vermoed hebben.

Ik vind het onverantwoord om de hond dan alsnog ter adoptie aan te bieden zonder eerst te behandelen, en daar ook nog eens niets over te zeggen. Er werd mij medegedeeld dat zijn bloedtesten goed waren en hij negatief was getest op wormen. Nu in zijn paspoort zie ik dat hij enkel op leishmania is getest.

Ik wil hier dan ook graag gerechtelijk gevolg aan geven. Kan dit en wat moet ik precies doen?

zijn er nog mensen die dit hebben meegemaakt?
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
laeken schreef:Ik vind het itt Cleva weer helemaal geen probleem.
Haha. Nee hoor, ze mocht alleen niet bij jou thuis komen. :LOL:
Lieverd, jij zei de hele Spaanse honden import verbieden. Daar doelde ik op :engel: Verder heeft Cleo 8 jaar bij mij gewoond en dus overdrijf je :pffff: :engel:

Ik denk dat mensen zich moeten inlezen. Heel internet staat vol klachten over een Spaanse hond die ziek bleek. Dat is toch niet vreemd? Je haalt een straathond uit het buitenland op. Niet ingeent als pup, geen goed voer, allerlei buitenlandse ziektes en allerlei gedragsproblemen. Eerst lezen, dan kopen. Ik heb nu een superleuk Spanjaardje. Alleen de leeftijd is helemaal geknoeid. Paspoort steeds veranderd en hondje is nu waarschijnlijk dikke 6 jaar oud ipv 2. Maakt mij niks uit verder maar dat zijn dingen die allemaal later blijken als je hondje er eenmaal is. Dat kan je weten met hondjes zonder achtergrond. :wink:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Je neemt bewust een risico als je een hond rechtstreeks uit het buitenland neemt, en niet eentje die al in NL in de opvang zit.
Verder is het geen wasmachine met aankoopgarantie :19:
Je hebt vreselijke pech, en vooral de hond heeft pech de arme stumper. Maar om aan zo'n stichting nou energie en geld uit te geven: die willen heus ook liever dat alles goed gaat. Die zijn niet uit op dit soort mislukte plaatsingen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

tekkel schreef:Je neemt bewust een risico als je een hond rechtstreeks uit het buitenland neemt, en niet eentje die al in NL in de opvang zit.
Verder is het geen wasmachine met aankoopgarantie :19:
Je hebt vreselijke pech, en vooral de hond heeft pech de arme stumper. Maar om aan zo'n stichting nou energie en geld uit te geven: die willen heus ook liever dat alles goed gaat. Die zijn niet uit op dit soort mislukte plaatsingen.
Vind ik ook. Het is een levend dier, daar kan iets mee gebeuren. Zeker honden uit het buitenland hebben natuurlijk niet een makkelijk leven gehad dus lopen wel eens wat op.
Om een stichting, met goede bedoelingen die al druk zat zijn, aan te klagen vind ik wel ver gaan. Inlichten okee, maar echt aanklagen? Want ze hebben al zoveel geld, en doen het natuurlijk met opzet.... :19:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

laeken schreef:Ik vind het itt Cleva weer helemaal geen probleem. Je weet op voorhand waar je aan begint en alle Stichtingen geven de dieren testen en uitslagen met daarop VOORLOPIG vrij verklaard. Die dieren komen uit asielen met 100 of meer honden en daar kan best een hoestje onopmerkt blijven. Waarom neem je een hond uit een asiel uit Spanje als er niks aan mag markeren? Als je hondje nu Leichmania had gehad? Dat is nl ook niet uitgesloten?

Ik snap je frustratie heel goed en ik snap ook dat je dit erg vindt. Maar wat win je met een Stichting aanklagen, hen het leven zuur maken, zorgen dat ze geen leuke honden meer kunnen overbrengen? Wat is jouw winst en gaat dat niet ten kosten van de honden?

Je hebt pech gehad met je hondje. Heel erg, maar dat had je ook kunnen hebben als je naar een fokker of NL asiel was gegaan. Mensen als jij zijn de reden dat ik nooit zal fokken met honden. Als ik dan een pup verkoop die bv ineens een hartkwaal lijkt te hebben om vervolgens aangeklaagd te worden.....pfff, moet er niet aan denken.

Jij had je kunnen inlezen over buitenlandse honden. De Stichting heeft deze hond nooit weken intensief gehad en dus kun je ze niet kwalijk nemen dat er een keer een zieke hond bij zit.
Helemaal mee eens! Een stichting zal in principe nooit expres een ziek hondje naar Nederland halen en ook in Nederland kan je een hond kopen die niet helemaal gezond is. Garantie op een gezonde hond heb je dus nooit!

Ik hoop dat hij snel opknapt en dat je nog jaren plezier hebt van je Spanjaard :D
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat schiet je op met een klacht .?
De slechte stichtingen gaan je heus niet tegemoet komen en de goede zullen best wel naar eer en vertrouwen gehandeld hebben.
Net als wat er al gezegt werd koop je een hond die leeft en alles wat leeft kan ziek worden ,en daarnaast weet je dat de kans op zo'n hond uit het buitenland met een geschiedenis iets groter is .
Had je allemaal zelf ook kunnen bedenken lijkt mij.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief

Ik heb er in elk geval rekening mee gehouden dat Bas ziek kan worden. Ze kan Leich hebben en andere Spaanse ziektes. Ik hoop gewoon dat ze gezond is en blijft en zie niet dan zal ik moeten dealen met een zieke hond die ik zo goed mogelijk zal helpen. So be it. Ik heb er deze keer bewust voor gekozen omdat ik Bas graag wilde hebben en haar een goed huisje wilde geven. Ik ben inmiddels minder gaan hangen aan het feit dat een hond 15 MOET worden. Als Bas inderdaad 6 jaar of ouder blijkt te zijn zoals ik inmiddels vermoed dan maakt me dat echt niks uit. Ik heb met meer mensen naar dat paspoortje gekeken en iedereen zit in het licht door de tipex nu 2008 als geboortedatum doorschemeren. Waarom dat zo gedaan en gegaan is weet ik ook niet. Als ze 10 was had ik haar nog willen hebben. Mij maakt de leeftijd echt niks uit. Wel duim ik uiteraard dat ze geen Spaanse ziektes heeft want ik zou haar niet willen missen.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:Ik heb er in elk geval rekening mee gehouden dat Bas ziek kan worden. Ze kan Leich hebben en andere Spaanse ziektes. Ik hoop gewoon dat ze gezond is en blijft en zie niet dan zal ik moeten dealen met een zieke hond die ik zo goed mogelijk zal helpen. So be it. Ik heb er deze keer bewust voor gekozen omdat ik Bas graag wilde hebben en haar een goed huisje wilde geven. Ik ben inmiddels minder gaan hangen aan het feit dat een hond 15 MOET worden. Als Bas inderdaad 6 jaar of ouder blijkt te zijn zoals ik inmiddels vermoed dan maakt me dat echt niks uit. Ik heb met meer mensen naar dat paspoortje gekeken en iedereen zit in het licht door de tipex nu 2008 als geboortedatum doorschemeren. Waarom dat zo gedaan en gegaan is weet ik ook niet. Als ze 10 was had ik haar nog willen hebben. Mij maakt de leeftijd echt niks uit. Wel duim ik uiteraard dat ze geen Spaanse ziektes heeft want ik zou haar niet willen missen.
Gezonde instelling.
Vrienden maak je ook met zieke mensen en zelf kun je ook de pijp uit aan.
Hé zelfs je disigner meubeltjes kunnen stuk gaan. :mann:
laeken
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:Ik heb er in elk geval rekening mee gehouden dat Bas ziek kan worden. Ze kan Leich hebben en andere Spaanse ziektes. Ik hoop gewoon dat ze gezond is en blijft en zie niet dan zal ik moeten dealen met een zieke hond die ik zo goed mogelijk zal helpen. So be it. Ik heb er deze keer bewust voor gekozen omdat ik Bas graag wilde hebben en haar een goed huisje wilde geven. Ik ben inmiddels minder gaan hangen aan het feit dat een hond 15 MOET worden. Als Bas inderdaad 6 jaar of ouder blijkt te zijn zoals ik inmiddels vermoed dan maakt me dat echt niks uit. Ik heb met meer mensen naar dat paspoortje gekeken en iedereen zit in het licht door de tipex nu 2008 als geboortedatum doorschemeren. Waarom dat zo gedaan en gegaan is weet ik ook niet. Als ze 10 was had ik haar nog willen hebben. Mij maakt de leeftijd echt niks uit. Wel duim ik uiteraard dat ze geen Spaanse ziektes heeft want ik zou haar niet willen missen.
Gezonde instelling.
Vrienden maak je ook met zieke mensen en zelf kun je ook de pijp uit aan.
Hé zelfs je disigner meubeltjes kunnen stuk gaan. :mann:
Precies, en ik kan nu ook wel een klacht gaan indienen omdat er met de leeftijd van Bas geknoeid is maar ik ben hartstikke blij met haar. Ik weet ook niet of dat tipex gedoe in Spanje of in NL heeft plaatsgevonden. En misschien is ze wel gewoon 2 of 3 jaar. Geen idee. Ga ik ook echt niet moeilijk over doen. Leeftijd speelt geen rol zal ik maar zeggen. En ik wist ook op voorhand dat ze een beetje raar loopt, een beetje stijf is in de rug en heupen en ook wist ik op voorhand dat ze Spaanse ziektes kan hebben. Prima, Bas is Bas en verder komen we er wel uit :ok:

Cleo was ook ziek. Daar zijn we ook geen rechtzaak over begonnen terwijl zij wel heel naar ziek was zoals Cleva al schreef. Zij heeft haar hele leven geniest met snot die werkelijk overal aan kleefde en tot een meter op de muren zat. Heeeeel erg naar. Zowel voor haar als voor ons want het hele huis zat onder de spetters. Schoenen, kleren, meubels, de vloer en de muren. Moet zeggen dat dat ook wel echt heel erg erg erg erg was. :engel: Je huis wordt dan een zwijnenstal en er is niks tegen te doen alleen je hond weg doen of buiten gaan houden. Dat ging ons dan weer te ver. :engel:

Ik snap dus wel heel goed dat Cleva er niet meer aan zou beginnen.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Het is natuurlijk wel zo dat die stichtingen daar flink alert op moeten zijn.
De stichtingen krijgen hier wel een slechte naam door.
Zou een reden kunnen zijn dat iemand deze stichtingen link laat liggen, maar eigenlijk zou het uitzoeken van een goede stichting het voorwerk moeten zijn.
Maar ja veel mensen zoeken tegenwoordig nog maar weinig uit.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

mmartinn schreef:Het is natuurlijk wel zo dat die stichtingen daar flink alert op moeten zijn.
Zou een reden kunnen zijn dat iemand deze stichtingen link laat liggen, maar eigenlijk zou het uitzoeken van een goede stichting het voorwerk moeten zijn.
De DA kan sommige honden ook niet redden tegen ziek worden of dood gaan.
Mensen moet wat realistischer worden en minder lopen eisen en drammen waar je geen grip op kunt hebben.
Zelfs mijn hond die ik zelf gefokt heb kan stuk/ziek / of de pijp uit gaan ondanks al zijn geteste voorouders. Zelfs je kind/partner of vriend kan............. .
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Sokkie kwam hier ook ziek aan in 2005. Ook hoestend, kreeg koorts erbij, moest aan het infuus en gedwangvoerd worden. Ze heeft honderden euro´s gekocht bij de dierenarts. Uiteindelijk behandeld met stronghold en daarna werd ze beter. Nog een anderhalf jaar getobt omdat ze niet voldoende at, geregeld ziek was. Hartruis en ongeregeld ritme etc.

Na het eerste anderhalf jaar was het over. Ze nam toe in gewicht, werd speels en vitaal. De hartruis nam sterk af en je moet nu nog goed luisteren om iets te kunnen horen. Dit jaar wordt ze 10.
Het was niet correct zoals die stichting dat gedaan had. Maar ze hadden toch nooit de middelen gehad om zaken recht te trekken, en ik had voor die hond gekozen dus ik ging ervoor.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
S@nne123

Ongelezen bericht door S@nne123 »

Maar hoe gaat zoiets in zijn werk dan?Is het zo dat je ziet een foto op internet en dan zeg je doe mij die maar en hup ze laten hem overvliegen?Zoiets?Zo ja dan is het denk ik een kwestie van eigen schuld.Ik zou alleen maar een NL asielhond willen,waarmee ik eerst kennis kon maken en wandelen en in nl-asiels zijn ze wel nagekeken door de da en mag je ook binnen zoveel tijd terug komen naar hun da als er iets mis mee blijkt te zijn.Dus aanklagen tsja je kan het altijd proberen maar hoe je dat moet aanpakken weet ik ook niet.Ik zou eerst gewoon de klacht bij hun neerleggen en kijken hoe dat opgepakt word.Ik hoop dat je hond er bovenop komt want ziek zijn er zorgen maken is vreselijk.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

bouvierpoedel schreef:
mmartinn schreef:Het is natuurlijk wel zo dat die stichtingen daar flink alert op moeten zijn.
De DA kan sommige honden ook niet redden tegen ziek worden of dood gaan.
Mensen moet wat realistischer worden en minder lopen eisen en drammen waar je geen grip op kunt hebben.
Zelfs mijn hond die ik zelf gefokt heb kan stuk/ziek / of de pijp uit gaan ondanks al zijn geteste voorouders. Zelfs je kind/partner of vriend kan............. .
Laatste zin, helemaal mee eens, helaas is dat zo ja.
Je hebt gelijk, maar in de realiteit zal dat realisme er niet komen.
Als het te vaak gebeurd komt er binnenkort vast weer een thema in 1vandaag. En dat is wat de massa ziet, en die massa zit niet op dit forum.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

S@nne123 schreef:Maar hoe gaat zoiets in zijn werk dan?Is het zo dat je ziet een foto op internet en dan zeg je doe mij die maar en hup ze laten hem overvliegen?Zoiets?Zo ja dan is het denk ik een kwestie van eigen schuld.Ik zou alleen maar een NL asielhond willen,waarmee ik eerst kennis kon maken en wandelen en in nl-asiels zijn ze wel nagekeken door de da en mag je ook binnen zoveel tijd terug komen naar hun da als er iets mis mee blijkt te zijn.Dus aanklagen tsja je kan het altijd proberen maar hoe je dat moet aanpakken weet ik ook niet.Ik zou eerst gewoon de klacht bij hun neerleggen en kijken hoe dat opgepakt word.Ik hoop dat je hond er bovenop komt want ziek zijn er zorgen maken is vreselijk.

Bij de meeste, wat betere, stichtingen gaat de hond eerst een paar weken naar een gastgezin zodat gezien kan worden hoe de hond is. Zowel qua gezondheid als qua karakter. De potentiele adoptant gaat dan naar het gastgezin om de hond te bezoeken en neemt dan pas een beslissing om het te adopteren of niet.
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ingrid48 schreef:
S@nne123 schreef:Maar hoe gaat zoiets in zijn werk dan?Is het zo dat je ziet een foto op internet en dan zeg je doe mij die maar en hup ze laten hem overvliegen?Zoiets?Zo ja dan is het denk ik een kwestie van eigen schuld.Ik zou alleen maar een NL asielhond willen,waarmee ik eerst kennis kon maken en wandelen en in nl-asiels zijn ze wel nagekeken door de da en mag je ook binnen zoveel tijd terug komen naar hun da als er iets mis mee blijkt te zijn.Dus aanklagen tsja je kan het altijd proberen maar hoe je dat moet aanpakken weet ik ook niet.Ik zou eerst gewoon de klacht bij hun neerleggen en kijken hoe dat opgepakt word.Ik hoop dat je hond er bovenop komt want ziek zijn er zorgen maken is vreselijk.

Bij de meeste, wat betere, stichtingen gaat de hond eerst een paar weken naar een gastgezin zodat gezien kan worden hoe de hond is. Zowel qua gezondheid als qua karakter. De potentiele adoptant gaat dan naar het gastgezin om de hond te bezoeken en neemt dan pas een beslissing om het te adopteren of niet.
Er zijn ook kleinere stichtingen die wel de hond rechtstreeks vanuit het buitenland plaatsen bij degene die de hond wil hebben. Ik zeg niet dat het de meest ideale manier is, maar het hoeft echt geen slechte stichting te zijn.
Zo heb ik van een plaatje plus verhaal op internet twee honden hier genomen: 1 hond uit Polen die ik in Duitsland bij een onooglijk dorp achter Frankfurt heb gehaald en een hond uit Roemenië die op een goedkoop transport naar Nederland kwam (en waar ik overigens vooraf diende te betalen zodat ze gecastreerd/ingeënt/ontwormd kon worden :mrgreen: ).

Nogmaals, ik raad dit niet zomaar aan omdat je natuurlijk een gigantisch risico loopt maar ik heb de geweldigste honden tger wereld gekregen. En nooit ook maar een seconde spijt van gehad.
Ik heb eigenlijk maar twee voorwaarden: ik moet er zelf verliefd op worden (kan zelfs op een foto) én het moet klikken met de rest van de roedel. En tot nu toe is het altijd een schot in de roos geweest (geldt ook voor mijn herplaatser van fokker, herplaatser van vriendin en een herplaatser van marktplaats).
Afbeelding
Wimbo
Actief
Mijn ras(sen): We zijn op zoek naar een Podenco Canario

Ongelezen bericht door Wimbo »

Heb deze topic zo ongeveer helemaal gelezen. Even over die stichtingen. Ik zie het als volgt. Je hebt slechte en erg slechte stichtingen. Maar.... buiten deze heb je natuurlijk ook heel goede stichtingen. Een stichting heeft geen winstoogmerk, dus komt de term "ze zullen er wel veel geld aan verdienen" natuurlijk "Wetstechnisch nicht im Frage."

Wij hebben nog geen hond. We willen een Podenco Canario. We zijn een leek op stichtingsgebied, maar hebben de laatste maanden veel gelezen, gelezen en nog eens gelezen, gevraagd, gevraagd en... juist. We kwamen bij toeval op de Site van Dogsinneed en Podencoworld. Door o.a. mailcontact kwamen we in contact met de mensen achter de stichting. Het voelde vertrouwd aan. Ik weet niet waardoor, maar het gevoel was er gewoon. Dus zijn we met deze Stichting best wel op het goede spoor denk ik zo. We zullen het over een paar maanden zien. Letterlijk.

Want...
Ook bij een fokker (malafide fokkers zijn er genoeg; ik bedoel TEVEEL) weet je ook niet wat je krijgt. Uiteindelijk hoor je daar ook genoeg ellende over, zelfs uit de mond van dierenartsen (doorgefokt meneer...) Dus dat is ook geen garantie zonder meer.
No woef like a good woef...
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maar even terug naar waar het over gaat, de hond.
Gaat het hier om hartworm?
Dan zou ik me verdraaid goed laten informeren over de ernst van de besmetting en de kansen voor je aan behandeling begint.
Voor je het weet heb je een dode hond en een enorme dierenartsrekening en dat is bepaald geen win-win situatie.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wimbo schreef:Een stichting heeft geen winstoogmerk, dus komt de term "ze zullen er wel veel geld aan verdienen" natuurlijk "Wetstechnisch nicht im Frage."
Dat winst niet het doel van een stichting is, maakt niet dat er geen winst gemaakt kan worden. Er kan namelijk heel goed veel geld binnenstromen in een stichting.
Er kunnen onkostenvergoedingen worden uitbetaald aan bestuurders en er kunnen werknemers in dienst worden genomen.
Er zijn genoeg mogelijkheden om geld te verdienen aan een stichting, als je dat wilt :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”