Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eerst nacht achter de rug

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

JBK

Re: eerst nacht achter de rug

Ongelezen bericht door JBK »

Met Thom eens, met ziekmelden belast je de werkgever met jouw gedoe.
Zorg dat je het van te voren regelt.
Maar goed, ben ook bang dat ze niet meer reageert, ten nadele van deze pup...
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

Leonie. schreef:Ik denk dat zij een ziekmelding normaler vinden dan je hond gelijk alleen laten, ze zullen zich heus niet te pas en te onpas ziekmelden.
Precies dat dus.
Ga me alsjeblieft niet in de schoenen schuiven dat ik zomaar ziek melden normaal vind.
Maar medelijden voor de werkgever gaat me ook te ver, helaas te veel meegemaakt waardoor het vertrouwen in een wergever ver te zoeken is.
Maar dat is een andere discussie.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Inge O schreef:
mmartinn schreef: Of ziek melden!
Mit schreef:of meld je ziek of iets.
springen jullie zo makkelijk om met ziekmelden :80: :scratch: ?
Nee, ik regel vrij van tevoren als het nodig is. Meld me eigenlijk nooit ziek. Maar in deze situatie zou ik de pup wel even voorop stellen.
Afbeelding
JBK

mmartinn schreef:
Leonie. schreef:Ik denk dat zij een ziekmelding normaler vinden dan je hond gelijk alleen laten, ze zullen zich heus niet te pas en te onpas ziekmelden.
Precies dat dus.
Ga me alsjeblieft niet in de schoenen schuiven dat ik zomaar ziek melden normaal vind.
Maar medelijden voor de werkgever gaat me ook te ver, helaas te veel meegemaakt waardoor het vertrouwen in een wergever ver te zoeken is.
Maar dat is een andere discussie.
En dat lijkt me ook niet relevant. Zoiets doe je gewoon niet.
Mit
Zeer actief

Hilly45 schreef:
Inge O schreef:
Nou, belachelijk zo'n optie van 'ziek melden'. Echt belachelijk, sorry. Daar is de ziektewet niet voor bedoeld. Al is er onwetendheid, dan ga je maar als de sodeknetter vanavond oppas regelen voor morgen werkdag.

Sneu gewoon al met al.
Oppas regelen lijkt me ook de beste optie. Maargoed, ik riep ook maar wat bij het idee dat dat hummeltje straks uren alleen zit.
Nogmaals; ik ga niet zo gemakkelijk om met ziek melden en ik geloof ook dat mensen me goed genoeg 'kennen' hier om dat te weten...
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Mit schreef:
Inge O schreef:
Nee, ik regel vrij van tevoren als het nodig is. Meld me eigenlijk nooit ziek. Maar in deze situatie zou ik de pup wel even voorop stellen.
Merit, dat hadden TS en haar vriend toch veel eerder moeten bedanken en regelen ?
Ik zou ziek melden echt belachelijk vinden, dan maar oppas regelen.
Maar ik vind het hele gebeuren rondom deze pup nogal raar eigenlijk.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

@JBK

Ik zou nooit in TS situatie komen nee (ik had vrij genomen of had de komst van de pup in de vakantie gepland), maar in haar situatie waarin ze nu zit vind ik het beter voor het hondje. Oppas is de nummer 1 optie of alsnog vrijnemen.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

thom schreef:
Mit schreef:
Inge O schreef:
Merit, dat hadden TS en haar vriend toch veel eerder moeten bedanken en regelen ?
Ik zou ziek melden echt belachelijk vinden, dan maar oppas regelen.
Maar ik vind het hele gebeuren rondom deze pup nogal raar eigenlijk.
Ja natuurlijk, dat sowieso. Ik zou nooit een pup nemen in een situatie waar Lars of ik geen vrij zou kunnen krijgen voor een aantal weken. Maar niet iedereen denkt dus zo en daarom reageert men nu op het plan de pup morgen alleen te laten :19:
Afbeelding
JBK

mmartinn schreef:@JBK

Ik zou nooit in TS situatie komen nee (ik had vrij genomen of had de komst van de pup in de vakantie gepland), maar in haar situatie waarin ze nu zit vind ik het beter voor het hondje. Oppas is de nummer 1 optie of alsnog vrijnemen.
:ok:
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

M'n haren gaan alweer rechtovereind staan van het idee dat die pup straks al 4 uur alleen moet zijn. Maar oke, neem de tips van de rest aan en neem nog vrij of regel oppas.

Wat betreft dat wel/niet boven slapen: Semmy heeft hier in een krat naast ons bed geslapen de eerste 2 weken. Daar krijgt zo'n hondje (of jullie) helemaal niets van. Dit kun je gewoon weer wat afbouwen door hem steeds wat verder te zetten o.i.d. Maar zelf beneden slapen kan natuurlijk ook. Vind het idee dat je vriend af en toe geluid maakt om het hondje gerust te stellen alleen wel een beetje sneu. Laat hem dan even zijn hand door de bench steken.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Tara schreef:Wat een sneu verhaal weer zeg, en wat is dat voor fokker om een pup zo mee te geven?
Of wacht... Ik weet het eigenlijk al geloof ik. :ugh:
Een erkende waarschijnlijk :engel:
mmartinn
Zeer actief

Hoe is het opgelost bounty?
Afbeelding
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Lees dit nu ook net en vraag me nu ook af hoe het opgelost is.
Ik vind het maar raar hoe je kan denken dat je een pup na 2 dagen al zo lang alleen kan laten :ugh: .
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

valt me nu pas op dat het dezelfde is van het op de 2de dag of alleen laten of de middag mee naar de manege, vraag me af hoe dat op gelost is?

Denk wel dat de pup wat overprikkelt is op deze wijze en het het leren alleen blijven niet ten goede komt.

Lang weekend vrij voor het ophalen oke, maar shcijnbaar dus nooit nagedacht over het hoe na dat lange weekend vrij....

vrees dat we niks meer van TS gaan horen

oh en mijn nieuwe pup zit straks op dag 1 ook lang alleen, want op de boot mogen ze niet mee uit de auto, ja, dat is een risico, weet het vooraf, lekker moe maken en de nacht hopen dat hij slaapt, export pupjes met het vliegtuig maken tenslotte ook lange eenzame tijden mee wat goed gaat, maar dan is het eenmalig en niet structureel zoals werk wel is en zijn het ook nog eens een ander type hond dan van TS
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

crutz schreef:
oh en mijn nieuwe pup zit straks op dag 1 ook lang alleen, want op de boot mogen ze niet mee uit de auto, ja, dat is een risico, weet het vooraf, lekker moe maken en de nacht hopen dat hij slaapt, export pupjes met het vliegtuig maken tenslotte ook lange eenzame tijden mee wat goed gaat, maar dan is het eenmalig en niet structureel zoals werk wel is en zijn het ook nog eens een ander type hond dan van TS
En de hond associeert het niet met thuis :wink: Dat lijkt me ook een hele belangrijke. Want hoe eng het allemaal buitenshuis eraan toe kan gaan - thuis hoor je veilig te zijn. En als je dat niet bent als pup, heb je een voedingsbodem voor allerlei probleemgedrag.

Ik vind het ook een bizar verhaal. Desnoods vraag je buren en lever je die pup sochtends af met een doos chocolade en een cadeau bon als bedankje. Niets mis met elkaar een beetje helpen en hulp vragen aan de mensen om je heen.

Ziek melden vindt ik ook not-done. Al helemaal niet als je verantwoordelijk werk heb. Heel leuk dat je pup niet meer alleen is, maar als dat betekent dat 10 ouderen sochtends niet hun kleding aankrijgen omdat hun verzorger zich heeft ziek gemeld.... :piew:
Mijn werkgever is overigens vanalles gewend. Ik ben al regelmatig niet komen opdagen omdat een koe moest kalveren, een paard in de sloot stond, mijn auto niet wilde starten etc etc. Gelukkig kan het hem weinig schelen of ik er ben of niet - als ik de uren maar weer in haal.
Kantoorbaantjes zijn de spannendste niet maar wel lekker praktisch :S:
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

mmartinn schreef:Hoe is het opgelost bounty?
Gij denkt dat ze dat nog laat weten hier. :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mmartinn
Zeer actief

:Q:
Afbeelding
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

Ach jee, arm pupke. :ugh: Zoek alsjeblieft een oppas.
bounty
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sheltie

Ongelezen bericht door bounty »

Wat een gedoe, eerlijk waar had ik even geen zin om te reageren na enkele buitensporig reacties.
Jullie weten niet wat ik allemaal gedaan heb, thuiswerken geregeld, verlof nemen waar ik kon. Een aantal zaken in mijn agenda op het werk mochten niet geannuleerd worden en dan was ik blij dat ik ze maximum enkele uren alleen moest laten dan. Maar goed, ik ga mij hier niet zitten verantwoorden, onze hond gaat hier een mooi leven hebben en ik doe mijn best hiervoor. (ga eerder klagen bij de mensen die heel de dag werken en nooit met hun hond gaan wandelen en alleen even in de tuin laten voor hun behoefte, zo slecht heeft ze het hier echt niet)

dus zoals ik al had gevraagd, ik vraag enkel hulp om zo goed mogelijk om te gaan met de situatie

Onze pup doet het btw zeer goed!! Wij zijn trots, sinds gisteren slaapt mijn vriend terug in zijn eigen bed en heeft ze geen enkele keren gepiept. S'nachts vormt de bench dus geen probleem meer. Ze gaat overdag ook uit zichzelf soms in de bench (ik leg er ook vaak eens een brokje in als verrassing). En zoals nu heeft ze even gespeeld en kijk ik achterom en ze is er terug in gaan liggen :-D Op een week wat leuk zo'n vorderingen en geen slapeloze nachten meer, alleen vroeg eruit voor haar maar dat nemen we erbij.

Wat betreft de eerste keer overdag alleen heeft ze overleefd, om te weten hoe ze het effectief doet hebben we het de 2de keer gefilmd met de camera en dan hebben we gezien dat ze in begin enkele minuten wat gepiept heeft maar daarna al snel is gaan slapen en dat heel de tijd heeft gedaan. Als ik dan terug thuiskwam, lag ze rustig vanuit haar nestje te kijken naar mij. Dat gaf mij een opgelucht gevoel, want ik was daar zelf ook wat zenuwachtig voor :roll: Maar nu zijn we wel blij dat het goed is afgelopen! :D
mmartinn
Zeer actief

bounty schreef:Wat een gedoe, eerlijk waar had ik even geen zin om te reageren na enkele buitensporig reacties.
Jullie weten niet wat ik allemaal gedaan heb, thuiswerken geregeld, verlof nemen waar ik kon. Een aantal zaken in mijn agenda op het werk mochten niet geannuleerd worden en dan was ik blij dat ik ze maximum enkele uren alleen moest laten dan. Maar goed, ik ga mij hier niet zitten verantwoorden, onze hond gaat hier een mooi leven hebben en ik doe mijn best hiervoor. (ga eerder klagen bij de mensen die heel de dag werken en nooit met hun hond gaan wandelen en alleen even in de tuin laten voor hun behoefte, zo slecht heeft ze het hier echt niet)

dus zoals ik al had gevraagd, ik vraag enkel hulp om zo goed mogelijk om te gaan met de situatie

Onze pup doet het btw zeer goed!! Wij zijn trots, sinds gisteren slaapt mijn vriend terug in zijn eigen bed en heeft ze geen enkele keren gepiept. S'nachts vormt de bench dus geen probleem meer. Ze gaat overdag ook uit zichzelf soms in de bench (ik leg er ook vaak eens een brokje in als verrassing). En zoals nu heeft ze even gespeeld en kijk ik achterom en ze is er terug in gaan liggen :-D Op een week wat leuk zo'n vorderingen en geen slapeloze nachten meer, alleen vroeg eruit voor haar maar dat nemen we erbij.

Wat betreft de eerste keer overdag alleen heeft ze overleefd, om te weten hoe ze het effectief doet hebben we het de 2de keer gefilmd met de camera en dan hebben we gezien dat ze in begin enkele minuten wat gepiept heeft maar daarna al snel is gaan slapen en dat heel de tijd heeft gedaan. Als ik dan terug thuiskwam, lag ze rustig vanuit haar nestje te kijken naar mij. Dat gaf mij een opgelucht gevoel, want ik was daar zelf ook wat zenuwachtig voor :roll: Maar nu zijn we wel blij dat het goed is afgelopen! :D
Waarom wou je niet reageren dan? Sommige reageerden fel, maar bedoelden het wel goed volgens mij.
Het is natuurlijk wel een beetje zo, dat jij dingen vraagt en er antwoord op krijgt, maar er vervolgens niet veel mee doet.
Iedereen zegt neem de bench rustig mee naar boven en zet hem telkens wat verder weg, daar doe je niks mee.
En bijna iedereen zegt zorg voor oppas, waar je dus ook niets mee hebt gedaan.
Er is een leuk onderzoek over het alleen laten van je hond, schijnt dat de meeste honden (ook al lijkt het op het oog) zich niet ontspannen voelen als ze alleen zijn. En ik denk persoonlijk dat dat voor pups helemaal geld.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik denk dat ze er genoeg mee doet/heeft gedaan en dat ze gewoon geen zin had om aan de eisen die soms gesteld worden om zich te verantwoorden te voldoen.
En gelijk heeft ze. :ok:

Zo te lezen gaat het goed.
Dus klaar toch? :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mmartinn
Zeer actief

ranetje schreef:Ik denk dat ze er genoeg mee doet/heeft gedaan en dat ze gewoon geen zin had om aan de eisen die soms gesteld worden om zich te verantwoorden te voldoen.
Ze hoeft zich helemaal niet te verantwoorden, net zo goed dat ze niets hoeft te vragen.
Maar ik snap niet dat als je wat vraagt, en de overduidelijke meerderheid geeft een bepaald antwoord, dat je er dan niets mee doet.
Dat snap ik gewoon echt niet.
Verder hebben die dingetjes niets te maken of ze wel of geen goede baas is.
Afbeelding
JBK

Jion schreef:
ranetje schreef:Ik denk dat ze er genoeg mee doet/heeft gedaan en dat ze gewoon geen zin had om aan de eisen die soms gesteld worden om zich te verantwoorden te voldoen.

Lijkt mij ook.

Fijn dat het goed gaat nu. :ok:
Inderdaad! :ok:
Uit alle adviezen pak je wat voor jou en je hond werkt. In het andere topic heeft TS daar wel de adviezen van sommigen gevolgd.
Als ik sommige moet geloven, mishandel ik mijn hond ook. Gelukkig kan ik nog zelf nadenken, en TS blijkbaar ook!
bounty
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sheltie

Ongelezen bericht door bounty »

JBK schreef:
Jion schreef:

Lijkt mij ook.

Fijn dat het goed gaat nu. :ok:
Inderdaad! :ok:
Uit alle adviezen pak je wat voor jou en je hond werkt. In het andere topic heeft TS daar wel de adviezen van sommigen gevolgd.
Als ik sommige moet geloven, mishandel ik mijn hond ook. Gelukkig kan ik nog zelf nadenken, en TS blijkbaar ook!

Absoluut, dankjewel! :ok:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

bounty schreef: En morgen is het zover, ik moet gaan werken dus dat wil zeggen dat ze 4u alleen moet zijn. Daar heb ik dus wel schrik voor hoe dit gaat lopen. (en kan me voorstellen dat ik hier rare reacties op krijg omdat ik moet gaan werken, maar ik vraag enkel hoe zo goed mogelijk om te gaan met de situatie dus merci voor jullie hulp! :wink: )
Je doet alsof dit een natuurverschijnsel is dat je zomaar ineens overkomt. Maar dit wist je toch al voordat je je pup in huis nam? Of dacht je dat je hem uit kon zetten als je even een halve dag ging werken.
Ik weet dat dit een zinloze reactie is maar ik kan me hier toch zó aan ergeren. Neem toch geen pup, en als je per se een hond wil: neem een oudere rustige herplaatser van wie je enigszins kan weten dat hij na een tijdje even alleen kan blijven.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
mmartinn
Zeer actief

Inge O schreef:
mmartinn schreef: Maar ik snap niet dat als je wat vraagt, en de overduidelijke meerderheid geeft een bepaald antwoord, dat je er dan niets mee doet.
ik wel hoor. 'de meerderheid', wie of wat is dat? wat is de relatie tussen kwaliteit van een advies en het feit dat die van 'de meerderheid' komt, even algemeen gesproken?
Dan moet je het niet op een forum vragen. Daar weet je niet wie wie is.
Dus vraag het dan gewoon niet, als je er alleen uitfiltert wat bij jou past.
En wat doet over algemeen nu ter zake, het gaat nu toch over dit vraagstuk.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

mmartinn schreef:
Inge O schreef:
mmartinn schreef: Maar ik snap niet dat als je wat vraagt, en de overduidelijke meerderheid geeft een bepaald antwoord, dat je er dan niets mee doet.
ik wel hoor. 'de meerderheid', wie of wat is dat? wat is de relatie tussen kwaliteit van een advies en het feit dat die van 'de meerderheid' komt, even algemeen gesproken?
Die snap ik niet. :denken:
Als je niks vraagt heb je ook niets om uit te filteren.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

mmartinn schreef:Dus vraag het dan gewoon niet, als je er alleen uitfiltert wat bij jou past.
Als ik advies vraag (hier op het forum of ergens anders), gebruik ik ook alleen wat bij mij en mijn hond past. Lijkt me best logisch :D
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mmartinn schreef:
Inge O schreef:
Wat een raar idee ik ken mezelf en mijn hond t best en weet dus wat zou kunnen werken. Als ik hier dus adviezen aangedragen krijg filter ik er dus uit wat bij mij en mn hond past.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mmartinn
Zeer actief

ranetje schreef:
mmartinn schreef:
Inge O schreef:
Die snap ik niet. :denken:
Als je niks vraagt heb je ook niets om uit te filteren.
Wat je wil horen, bedoel ik. Omdat je dat al bij voorbaat voor jezelf hebt bepaald.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”