Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verplichte cursus voor vechthonden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

Re: verplichte cursus voor vechthonden

Ongelezen bericht door Zoie »

petertje schreef:[En hoe gaan ze dat aanpakken met bijvoorbeeld bijthonden zoals de politie ze gebruikt? Wat ik begreep kunnen die gewoon door een particulier gekocht worden als ze niet geschikt zijn, maar dan zijn het volgens mij nog steeds geen allemans vriendjes.
Als ik het goed gelezen heb wordt er niet meer naar uiterlijke kenmerken gekeken, maar meer naar het beest wat bijt. Dat zou wel prettig zijn.
oneens , waak - en verdedigingshonden kunnen idd onder omstandigheden mensagressief zijn . Andere honden overigens ook , maar goed , ik heb het nu over een ingefokte eigenschap . Sinds wanneer zou dat geen bestaansrecht meer hebben ?

Alles staat en valt met de baas , hij bepaalt of een hond verantwoord of onverantwoord gehouden wordt .
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Inge O schreef:
petertje schreef: Als ik het goed gelezen heb wordt er niet meer naar uiterlijke kenmerken gekeken, maar meer naar het beest wat bijt. Dat zou wel prettig zijn.
maar om naar 'het beest dat bijt' te kijken moet het al gebeten hébben, da's wel een zwak punt in jouw aanpak, toch?

als ik op het trainingsveld sta en er komt een hond recht op mijn hond afgestoven dan zal ik anders reageren al naargelang het uiterlijk ja, dan ga ik niet afwachten om te zien of de betreffende staf of pit aan de vooroordelen voldoet.
:engel: Of de baas dat doet. En of de hond rastypisch is.
dagmar88
Zeer actief

Inge O schreef: heb ik allemaal geen tijd voor als zo'n hond komt aangevlogen.
Nee, dat heb je ook niet en dat heeft niets met vooroordelen te maken.
Tibbe is een paar weken terug op een haar na door een loslopende stafford kruising gesloopt; het was dat we toevallig met z'n tweeën liepen, ik naar m'n vriend gilde dat hij dat beest moest pakken en hij hem net op tijd kon onderscheppen.
Vond de baas wel fijn, want die kon nog rustig zijn sigaret oproken voor hij z'n hond kwam halen.
Even later kwam er nog op haar ooie dooie een vrouw bij, die meteen aan de ander vroeg of de hond weer had gevochten :boos:
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door petertje »

Inge O schreef:
petertje schreef: Als ik het goed gelezen heb wordt er niet meer naar uiterlijke kenmerken gekeken, maar meer naar het beest wat bijt. Dat zou wel prettig zijn.
maar om naar 'het beest dat bijt' te kijken moet het al gebeten hébben, da's wel een zwak punt in jouw aanpak, toch?

als ik op het trainingsveld sta en er komt een hond recht op mijn hond afgestoven dan zal ik anders reageren al naargelang het uiterlijk ja, dan ga ik niet afwachten om te zien of de betreffende staf of pit aan de vooroordelen voldoet.
ik denk niet dat het een zwakker argument is dan dieren afmaken puur op uiterlijke kenmerken zoals het tijdens de RAD gebeurde.

Overigens is het niet mijn aanpak, ik heb het ergens gelezen ;)
Afbeelding
petertje
Zeer actief

Zoie schreef:
petertje schreef:[En hoe gaan ze dat aanpakken met bijvoorbeeld bijthonden zoals de politie ze gebruikt? Wat ik begreep kunnen die gewoon door een particulier gekocht worden als ze niet geschikt zijn, maar dan zijn het volgens mij nog steeds geen allemans vriendjes.
Als ik het goed gelezen heb wordt er niet meer naar uiterlijke kenmerken gekeken, maar meer naar het beest wat bijt. Dat zou wel prettig zijn.
oneens , waak - en verdedigingshonden kunnen idd onder omstandigheden mensagressief zijn . Andere honden overigens ook , maar goed , ik heb het nu over een ingefokte eigenschap . Sinds wanneer zou dat geen bestaansrecht meer hebben ?

Alles staat en valt met de baas , hij bepaalt of een hond verantwoord of onverantwoord gehouden wordt .
Waarmee we dus op het punt aankomen dat alle honden bestaansrecht hebben, en de baasjes dus het probleem zijn.

Dat stukje wat je bedoelt kwam eigenlijk bij me op na het lezen van van punt c:

Met name deze 2:
1.In te zetten op preventie van hondenbeten door:
b. De diersoort hond te laten toetsen volgens de positieflijsten systematiek van de WUR en indien de toetsing daar aanleiding toe geeft aanvullende voorwaarden aan het houden van honden te stellen.
c. Het terugdringen van aanleg voor agressief gedrag door middel van fokbeleid te stimuleren en te ondersteunen.
Afbeelding
petertje
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tibbe is een paar weken terug op een haar na door een loslopende stafford kruising gesloopt; het was dat we toevallig met z'n tweeën liepen, ik naar m'n vriend gilde dat hij dat beest moest pakken en hij hem net op tijd kon onderscheppen.
Vond de baas wel fijn, want die kon nog rustig zijn sigaret oproken voor hij z'n hond kwam halen.
Even later kwam er nog op haar ooie dooie een vrouw bij, die meteen aan de ander vroeg of de hond weer had gevochten :boos:
pfff zwaar klote dat mensen zo met hun beesten omgaan
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

petertje schreef: pfff zwaar klote dat mensen zo met hun beesten omgaan
Yup. Tibbe is al bang voor honden en mensen, maar de laatste tijd ging het goed.
Op de heenweg was hij zonder op of om te kijken mensen met twee herders gepasseerd, had niet op fietsers gereageerd en ook naar het hondje dat was weggelopen en opeens bij z'n achterste stond viel hij niet uit.
Hij zag de hond pas toen die een paar meter van hem vandaan was (zwarte hond in het donker en hij stond er met z'n billen naartoe), heeft letterlijk in doodsangst staan krijsen en mij gebeten.
Hij heeft nog leuk gespeeld op het strand, maar op de terugweg liep hij op hetzelfde punt aan ons vastgeplakt en viel hij uit naar alles in zijn gezichtsveld.
Hondje heeft er nu nog last van :ugh:
petertje
Zeer actief

pfff, en nu proberen om alles weer goed te krijgen?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

petertje schreef:pfff, en nu proberen om alles weer goed te krijgen?
:wink: Tja, zit niets anders op.
petertje
Zeer actief

Dat is ook weer zo, weer een nieuwe uitdaging :) ik hou eerlijk gezegd echt totaal niet wie wat voor hond heeft, maar wat voor hond is het?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

petertje schreef:Dat is ook weer zo, weer een nieuwe uitdaging :) ik hou eerlijk gezegd echt totaal niet wie wat voor hond heeft, maar wat voor hond is het?
Waarschijnlijk een husky mixje met iets van terrier. Opvanger die is blijven plakken.
Het wordt ook wel tijd dat hij in m'n onderschrift komt eigenlijk :F:
petertje
Zeer actief

dagmar88 schreef:
petertje schreef:Dat is ook weer zo, weer een nieuwe uitdaging :) ik hou eerlijk gezegd echt totaal niet wie wat voor hond heeft, maar wat voor hond is het?
Waarschijnlijk een husky mixje met iets van terrier. Opvanger die is blijven plakken.
Het wordt ook wel tijd dat hij in m'n onderschrift komt eigenlijk :F:
haha yep, zo hoort dat he :)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:
dagmar88 schreef:
toch wel, dat zullen veel mensen wel zo zien als ik zeg dat ik anders zal reageren op een aanstormende golden dan een aanstormende staf. alleen noem ik dat geen vooroordeel maar een oordeel, gewoon omdat ik weet dat de kans veel groter is dat het mis gaat bij die laatste.
zo zie ik dat ook...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:
Inge O schreef:
dagmar88 schreef:
toch wel, dat zullen veel mensen wel zo zien als ik zeg dat ik anders zal reageren op een aanstormende golden dan een aanstormende staf. alleen noem ik dat geen vooroordeel maar een oordeel, gewoon omdat ik weet dat de kans veel groter is dat het mis gaat bij die laatste.
zo zie ik dat ook...
:U: Tja, weten wat je kunt verwachten is wat mij betreft geen vooroordeel.
Het is geen mening die niet op feiten is gebaseerd.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Inge O schreef:
dagmar88 schreef:
Ja, doe ik ook.
En vind dat inderdaad geen vooroordeel, maar kennis van zaken.
Die staf zou niet zomaar op me af moeten kunnen stormen.
Die golden ook niet, maar pak dat toch lichter op.
Wiel
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Mijn 3 jaar oude golden is nu al een paar keer aangevallen door honden waar terriër achterstaat. Mijn hond was aangelijnd en die honden liepen los en de baas was in geen velden en wegen te bekennen. Hierdoor heb ik nu een hond die bepaalde rassen niet zo goed gezind is. Hij staat goed onder appel maar het is toch te zot voor woorden dat mensen dit soort honden mogen hebben/houden. Bij de politie aangeven heeft geen zin want zolang er geen mensen gewond raken doen ze er niets mee. Hoe willen ze dan dit plan controleren en of mensen er alles aan doen om een sociaal gewenste hond te krijgen en te houden als ze nu al niets doen met bijters?
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Pino01 schreef:Mijn 3 jaar oude golden is nu al een paar keer aangevallen door honden waar terriër achterstaat. Mijn hond was aangelijnd en die honden liepen los en de baas was in geen velden en wegen te bekennen. Hierdoor heb ik nu een hond die bepaalde rassen niet zo goed gezind is. Hij staat goed onder appel maar het is toch te zot voor woorden dat mensen dit soort honden mogen hebben/houden. Bij de politie aangeven heeft geen zin want zolang er geen mensen gewond raken doen ze er niets mee. Hoe willen ze dan dit plan controleren en of mensen er alles aan doen om een sociaal gewenste hond te krijgen en te houden als ze nu al niets doen met bijters?

Verschrikkelijk! Maar dat is ergerlijk bij alle rassen hoor. Niet bij bepaalde rassen (niet zo generaliseren aub).
Ik denk dat veel mensen met sterke rassen, ook wel nare ervaringen hebben met loslopende hondjes (bv als het hondje van het sterke ras nog jong is)
Ik heb het hier een paar keer gehad, en als wij dat hondje tegenkomen ( nu Castor ouder is), was het drama. Nu is het wat minder omdat ik dat niet wil hebben, maar hij vergeet het niet.
En dat heb ik dus te danken aan een baasje met een op papier lief ras.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

mmartinn schreef:
Pino01 schreef:Mijn 3 jaar oude golden is nu al een paar keer aangevallen door honden waar terriër achterstaat. Mijn hond was aangelijnd en die honden liepen los en de baas was in geen velden en wegen te bekennen. Hierdoor heb ik nu een hond die bepaalde rassen niet zo goed gezind is. Hij staat goed onder appel maar het is toch te zot voor woorden dat mensen dit soort honden mogen hebben/houden. Bij de politie aangeven heeft geen zin want zolang er geen mensen gewond raken doen ze er niets mee. Hoe willen ze dan dit plan controleren en of mensen er alles aan doen om een sociaal gewenste hond te krijgen en te houden als ze nu al niets doen met bijters?

Verschrikkelijk! Maar dat is ergerlijk bij alle rassen hoor. Niet bij bepaalde rassen (niet zo generaliseren aub).
Ik denk dat veel mensen met sterke rassen, ook wel nare ervaringen hebben met loslopende hondjes (bv als het hondje van het sterke ras nog jong is)
Ik heb het hier een paar keer gehad, en als wij dat hondje tegenkomen ( nu Castor ouder is), was het drama. Nu is het wat minder omdat ik dat niet wil hebben, maar hij vergeet het niet.
Dat staat niet tot elkaar in verhouding.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Waarom.?
Jij mag toch ook een hond houden.

Moet je zo'n cursus of houdbewijs willen.?
Kun je niet beter kijken waarom bepaalde mensen met bepaalde honden overlast/ongelukken blijven veroorzaken.?
Domheid en ongeinteresseerdheid krijg je niet weg met een cursusje.En al helemaal niet dat ze beter voor hun hond of omgeving gaan zorgen of enigsinds inl;vend voor hun omgeving of met zichzelf worden..
Kijk maar naar gezinnen waar al jarenlang de hulptroepen van jeugdzorg ,kinderbescherming, schuldhulpverlening, maatschappelijkwerk en de socialedienst de deur plat lopen.

Stoplichten hebben ook geen 100% garantie ,net als al die wetjes en regeltjes.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mmartinn
Zeer actief

dagmar88 schreef:
mmartinn schreef:

Zo langzaam weet ik wel, dat wat ik ook zeg van jou altijd een tegenreactie komt, ik ben er al helemaal aan gewend.
Het ging mij om het feit dat je door een loslopende hond, weer slecht gedrag er uit moet trainen.
En dan maakt het niet uit wat voor ras het is.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:hmmm: t hebben of houden is t probleem niet, wat wel een probleem is, is dat we met zijn allen op een veel te klein stukje de honden moeten uitlaten.
Mijn hond heeft ook de pest aan goldens trouwens :engel: als hij die ziet ga ik de andere kant op :LOL:
maar als je hier niet op vreemde tijden loopt vallen andere honden zo ongeveer niet te ontlopen, helaas,........... en t barst hier van de goldens, ze zijn zo lekker makkelijk. :cool2:
t is alleen eeuwig verdomd dat ze niet snappen die eigenaren van die Goldens ( en andere zogenaamde sociale rassen ook vaak) hier dat je GEEN contact wil
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Dinos schreef:
Manu schreef:Hmm, ik heb nooit een cursus gedaan met mijn hond. In mijn omgeving zijn er wel mensen die cursus gedaan hebben, kom ook een hoop hondenbaasjes tegen tijdens de wandeling die cursus hebben gevolgd. Toch luistert mijn hond niet persé beter maar minstens net zo goed. Nu doe ik er ook veel mee natuurlijk ;)
Ik denk dat cursus niet veel uit gaat halen, misschien voor mensen waar interesse in de hond bij gewekt wordt, maar de zogenaamde "pikverlengers"-baasjes zoals Nanna dat altijd mooi zegt zullen dan mompelend op het veld staan en er na die 6 weken weer lak aan hebben.
En dat is net waar we naar toe moeten na 6 weken teveel moeite te duur etc etc. OK dus geen hond
Nog meer jonge Staffies in het asiel :cheer: Of doel je nu op een cursus waar je een leenhond in je handen geduwd krijgt?
dagmar88
Zeer actief

mmartinn schreef: Zo langzaam weet ik wel, dat wat ik ook zeg van jou altijd een tegenreactie komt, ik ben er al helemaal aan gewend.
Het ging mij om het feit dat je door een loslopende hond, weer slecht gedrag er uit moet trainen.
Stop nu eens met dat vervelende gedoe, ben het meer dan zat. Ik reageer niet persoonlijk en het lijkt mij dat ik gewoon met discussies mee mag doen zonder iedere keer van die rare reacties te krijgen, of jij het nu leuk vindt dat ik reageer of niet.

Nee, ik hoef er geen slecht gedrag uit te trainen wanneer kleine hondjes op ons af komen.
De grote jongens reageren daar niet op, met tibbe doe ik counter conditioning en loop ondertussen in een hoger tempo door.
Charlie weet dat ik het voor haar oplos en zij niets in te brengen heeft.

Ja, de zoveelste loslopende jack hussel die niko naast de fiets even in z'n zij moet snappen is irritant.
Maar het staat niet in verhouding tot wat de gevolgen kunnen zijn met een stafford.

Bij klapkaken en kleinere hondjes komt er een hoop angst kijken, bij de hond en de baas.
Een hondje van 8 kilo sloopt de jouwe niet :19:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Precies, wij lopen in elk geval om bij elke stafford en co. Spijt me. Vorige week twee surinaamse jongens met staffies of pitjes. Honden liepen los, renden achter de ganzen aan in een aanlijngebied, stoven over de weg en werden al springend en sjezend door twee sjokkende jongens meegevoerd. Ik ben toen een half uur om moeten lopen met Bas. Die jongens waren aan het blowen, er was niemand in de buurt en ik ben echt niet zo gek om er dan op hoop van zegen langs te lopen. Als die twee honden ineens besloten hadden dat Bas hun prooi werd dan had niemand er meer iets aan kunnen doen. Het maakt dus wel degelijk een enorm verschil welk ras je tegenover je hebt. De gemiddelde herder stamp je nog wel weg. De gemiddelde rottweiler niet meer. En met een stafford of pit kan je gaan gooien, die laten mijn hondje van 6 kilo sowieso niet meer los. Dus zo vreemd is het echt niet dat mensen onderscheid maken tussen rassen. Ik wordt dus doodmoe van dat alle rassen zijn gelijk en alles moet gelijk behandeld worden. Kom zeg. Mijn hondje is totaal ongevaarlijk. Voor niks. Die kan zelfs een dwergtekkel niks aandoen en zal ook nooit bijten. Ze kan snappen, tanden laten zien, vervaarlijk grommen en meer niet. Niemand en niks heeft iets van haar te vrezen. Ik hoef dus geen cursus te doen en mijn hondje is niet ook gewoon een hond zoals een pitbull. Bas heeft niks met een pitbull te maken. Staat er totaal los van vwbt wat er kan gebeuren. Met mijn hondje kan er niks gebeuren. Ze kan niet bijten, zal nooit bijten en zal nooit een hond of mens ook maar iets aandoen. En ga nu niet beweren dat elke hond dat kan wat dat is onzin. De tanden zijn klein, staan scheef, de kaak heeft geen enkele kracht en ze heeft het niet in zich om haar bek in te zetten als bijtwapen. Ze kan alleen slachtoffer zijn. Bij elke ontmoeting. Zelfs een Jack Russel of een fikse chihuahua die wel bijt is gevaarlijker dan mijn hondje. :Q: :F:
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

dagmar88 schreef:
mmartinn schreef: Zo langzaam weet ik wel, dat wat ik ook zeg van jou altijd een tegenreactie komt, ik ben er al helemaal aan gewend.
Stop nu eens met dat vervelende gedoe, ben het meer dan zat. Ik reageer niet persoonlijk en het lijkt mij dat ik gewoon met discussies mee mag doen zonder iedere keer van die rare reacties te krijgen, of jij het nu leuk vindt dat ik reageer of niet.

Nee, ik hoef er geen slecht gedrag uit te trainen wanneer kleine hondjes op ons af komen.
De grote jongens reageren daar niet op, met tibbe doe ik counter conditioning en loop ondertussen in een hoger tempo door.
Charlie weet dat ik het voor haar oplos en zij niets in te brengen heeft.

Bij klapkaken en kleinere hondjes komt er een hoop angst kijken, bij de hond en de baas.
Een hondje van 8 kilo sloopt de jouwe niet :19:
Jij haalt er iedere keer wat anders bij dan wat ik zeg. Je hebt het nu in een keer over kleine hondjes, terwijl ik dat helemaal niet gezegd heb. (net zoals laatst het schijtveld)
En toen Castor werd aangevallen door een 'lief' ras (dat is wat ik zei) toen hij klein was, heeft ie dat echt wel onthouden en heb ik dat er echt wel uit moeten trainen
En die hond is nu wel kleiner dan Castor, en als we die tegen komen staat dat beest nog 3 meter voor de baas (aan de lijn dit keer, want baas is nu benauwd natuurlijk) tegen Castor aan te blaffen. Castor word gecorrigeerd als hij er op reageert en dat andere beest blijft maar blaffen en baasje vind het nog stoer ook.
Slechte hondenbezitters heb je bij alle rassen.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 28 apr 2014 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

het ergste vind ik dat mensen een pup kopen, en vaak geen idee hebben van de karaktereigenschappen. hier in de buurt wonen een paar boerboels, een x mastiff-cane corso en een cane corso. alle drie zijn ze nu nog jong, zo'n 18 maanden, maar ik zie nu al aan hun gedrag dat ze als ze volwassen zijn niet meer met andere reuen overweg zullen kunnen.
als ik met de baasjes praat, merk ik dat ze geen idee hebben dat de kans heel groot is dat hun lieve lobbes om gaat slaan als hij een jaar of 3 is. nu laten ze ze vrolijk loslopen in het bos, en naar elke hond toe denderen, terwijl ik mijn hart vasthoud voor het moment dat het fout gaat.
allemaal denken ze dat het wel goed komt als ze de honden goed socialiseren, en hebben ze geen idee dat het dat niet alleen is bij deze rassen.
ik snap niet dat de fokkers ze niet beter hebben geïnformeerd, terwijl ik ook sites zie van fokkers die er van tevoren voor waarschuwen.
wil je een hond die met alle honden overweg kan, neem dan zeker geen molosser.
met dinos hebben we geluk gehad, hij is nu 4 en kan nog steeds met alle honden, maar ik weet dat dat met het merendeel van de molosser-reuen niet zo is.
Zoie
Zeer actief

laeken schreef:Ik hoef dus geen cursus te doen en mijn hondje is niet ook gewoon een hond zoals een pitbull. :F:
je weet natuurlijk meer dan genoeg van honden , maar toch zou het goed zijn als bazen met zelfs het alleraardigste en ongevaarlijkste hondje tenminste wat algemene kennis over honden en hun gedrag op doen , zodat ze gevaarlijke situaties leren aan zien komen en herkennen en zo mogelijk voorkomen . En hun hond wat basis - gehoorzaamheid aanleren . Voor zover dat lukken wil .
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

lunaquinty schreef:het ergste vind ik dat mensen een pup kopen, en vaak geen idee hebben van de karaktereigenschappen. hier in de buurt wonen een paar boerboels, een x mastiff-cane corso en een cane corso. alle drie zijn ze nu nog jong, zo'n 18 maanden, maar ik zie nu al aan hun gedrag dat ze als ze volwassen zijn niet meer met andere reuen overweg zullen kunnen.
als ik met de baasjes praat, merk ik dat ze geen idee hebben dat de kans heel groot is dat hun lieve lobbes om gaat slaan als hij een jaar of 3 is. nu laten ze ze vrolijk loslopen in het bos, en naar elke hond toe denderen, terwijl ik mijn hart vasthoud voor het moment dat het fout gaat.
allemaal denken ze dat het wel goed komt als ze de honden goed socialiseren, en hebben ze geen idee dat het dat niet alleen is bij deze rassen.
ik snap niet dat de fokkers ze niet beter hebben geïnformeerd, terwijl ik ook sites zie van fokkers die er van tevoren voor waarschuwen.
wil je een hond die met alle honden overweg kan, neem dan zeker geen molosser.
met dinos hebben we geluk gehad, hij is nu 4 en kan nog steeds met alle honden, maar ik weet dat dat met het merendeel van de molosser-reuen niet zo is.
ik snap daar idd totaal niets van .

Wat je dan ook vaak ziet is dat die honden eenmaal moeilijk niet meer goed uitgelaten worden , want dat kost dan te veel moeite .
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

mmartinn schreef: Jij haalt er iedere keer wat anders bij dan wat ik zeg. Je hebt het nu in een keer over kleine hondjes, terwijl ik dat helemaal niet gezegd heb. (net zoals laatst het schijtveld)
mmartinn schreef: Verschrikkelijk! Maar dat is ergerlijk bij alle rassen hoor. Niet bij bepaalde rassen (niet zo generaliseren aub).
In mijn boekje is een hondje een kleine hond.
mmartinn schreef: Op een speciaal daarvoor ingericht hondenveld niet?
Nogmaals, een losloopgebied is geen speciaal ingericht hondenveld. Het enige wat speciaal ingericht is voor honden zijn omheinde speelveldjes. Aka schijtveld. Heeft niets met dit topic te maken, of met jou; maar met wat je zegt.
Dat is waar je normaal gesproken op reageert op een forum, wat anderen zeggen.
mmartinn schreef:En toen Castor werd aangevallen door een 'lief' ras (dat is wat ik zei) toen hij klein was, heeft ie dat echt wel onthouden en heb ik dat er echt wel uit moeten trainen.
Tja, zeker met pups moet je met al het hond contact oppassen. Is mij ook gebeurd met Charlie. Achteraf puur gebrek aan ervaring; niet goed genoeg kunnen lezen, niet weten wat te doen, niet anticiperen.
Ik weet niet wat een lief ras is. Sint bernards en newfy's zijn meestal sociale honden.
Als er daarvan één op mijn toypoedel pupje springt heb ik een groter probleem dan met het terriertje en de toy poedel die Charlie als pup beten.
mmartinn
Zeer actief

dagmar88 schreef:
mmartinn schreef:

Hierin gaat het mijn inziens fout, jij concludeert dat het niet in verhouding is.
Daar heb je gelijk in, maar niet zoals jij het bedoelt.
Castor was een half jaar en de andere hond bedroeg een volwassen golden retrieverreu.
Maar zoals ik het lees ligt het bij jou standaard aan de sterke rassen en niet aan de rest, het was mijn schuld omdat ik niet goed las.
Niet de schuld van de baas die de hond in een aanlijngebied niet vast hield hoor.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”