Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ligt het aan mij?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Ligt het aan mij?

Ongelezen bericht door noekie »

Ik vind het ook niet belachelijk of wat dan ook.
Het asiel moet eerlijk zijn maar ik vind het ook nogal hard naar het 1e baasje toe; je kan het wat netter neer schrijven zonder naam en toe naam te noemen.
Wie zegt dat mevrouw een makkelijk hondje zocht? Als ze al meerdere honden heeft zal zo toch wel weten dat een hondje van 6 mnd wat werk heeft en dat zal ze vast wel gedaan hebben.

De stichting heeft misschien wel de volste vertrouwen in mevrouw gehad.
Of de stichting het hondje terug kan hebben of niet ligt eraan of er wel gastgezinnen over zijn die hem op kunnen vangen en zelfs of de stichting het wel weet.

Wij hebben 3 jaar geleden een hondje afstand gekregen die wat angstig was en na door vragen bleek dat ze het hondje pas een paar weken had via Bulgarije en een stichting; maar welke wist ze niet meer?
Via internet zijn we gaan zoeken en kwamen haar foto tegen; we hebben meteen contact gezocht met de stichting en in overleg met hun besloten om haar vanuit het asiel te herplaatsen zodat ze niet weer eerst naar een gastgezin moest enz. We hebben de gegevens van de nieuwe eigenaar doorgestuurd naar de stichting zodat zij wisten waar het hondje zat.
Een aantal maanden later hebben we van dezelfde stichting een hondje gekregen omdat hij terug kwam en er geen gastgezin was; alles in overleg.
En pas geleden nog een hondje; de stichting is gestopt omdat het met het gezin niet meer haalbaar was en dit hondje kon niet bij het gastgezin blijven.
Omdat we al 2 keer geholpen hadden namen ze contact op en hondje is gekomen.
Binnen 3 weken een nieuw baasje; soms gaat het in het asiel sneller als bij het gastgezin.

Dit hondje is nog makkelijk te plaatsen; geen probleem.
Ik vind hem wel grappig.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tara schreef:
noekie schreef: Een aantal maanden later hebben we van dezelfde stichting een hondje gekregen omdat hij terug kwam en er geen gastgezin was; alles in overleg.
Ik pik dit er even uit.
Hoe kan het dat die stichting geen gastgezinnen meer had? Worden er dan misschien tóch wel wat teveel honden naar hier gehaald?
Blijkbaar was de markt voor die stichting dus verzadigd, en ik vind het wel een aanfluiting dat zo'n hondje -alle overleg ten spijt- dan alsnog hier in een asiel eindigt.
Iedereen mag doen wat hij wil, en honden redden wat hij maar wil, maar ik heb wel mijn vraagtekens bij de hoeveelheden 'te redden' hondjes uit het buitenland.
Problemen oplossen is uiteraard primaprachtig, problemen verplaatsen naar hier vind ik wat minder geslaagd...
Daar heb ik al een poos mijn bedenkingen bij .
Als je ziet hoeveel stichtingen zich bezig houden en de karrenvrachten en vluchten met weet ik niet hoeveel honden die naar andere landen verplaatst worden dan zou je verwachten dat het probleem toch wel na zoveel jaar tot een beheersbaar iets gereduceert zou zijn.Lijkt mij stug dat mensen maar honden blijven aanschaffen om deze gelijk weer op straat te flikkeren om de stichtingen bezig te houden.
Daarnaast hoor ik van mensen in landen waar deze problemen heersen dat het eigenlijk met de straathonden wel meevalt ,maar ook dat er opvangen vol zitten met 2o of soms wel 600 honden.
Hoor je daarnaast verhalen dat op iedere hond in Roemenie een doodpremie staat en daarnaast wat er nog weg word getrokken aan geredde honden dan is dat niet te rijmen met elkaar.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dat is wat mensen doen. Een hond nemen, deze niet opvoeden en verpesten. En ja dat is belachelijk.

En dan maakt het niet uit waar de hond is aangeschaft. Persoonlijk zou ik de hond terug willen als deze bij mij vandaan kwam, maar ik denk dat er maar weinig mensen dat doen. De meeste honden zijn afkomstig van broodfokkers en die zijn gewoon blij als ze hun centen binnen hebben, maakt hen nog niet uit of je de hond ophangt. Die centen, dat is het enige dat telt.

En sommige stichtingen doen wat ze kunnen en soms is dat niet veel. Een opvanggezin moet je paraat hebben, en het is nog maar de vraag of een stichting op de hoogte wordt gesteld als iemand van hun adoptiehond af wil.
Verder is zo´n hondje in een asiel in Nederland nog steeds beter af dan in het oorspronkelijke land.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

De stichting waar deze hondjes vandaan kwamen was een kleine stichting. Ze deden alles zelf met een paar gastgezinnen. De hond in kwestie had bij de man zelf in huis gezeten maar kon daar niet terug vanwege een andere opvanghond die niet goed klikte samen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk 4
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ze zijn nu ook gestopt omdat het niet meer te combineren is met hun gezin ed.

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

noekie schreef:Ze zijn nu ook gestopt omdat het niet meer te combineren is met hun gezin ed.

:wink: Dat moet haast wel zijn waar pjotr en tibbe vandaan komen.
Met gastgezinnen als ik schiet het ook niet op :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk ook dat er te snel geoordeeld wordt. Er wordt gesproken over een gezin met meerdere honden. Blijkbaar gaat het met die andere honden wel goed. Als je een paar leuke lieve honden hebt dan denk je al snel dat je er ook wel een hondje bij kan zetten. Als je een hondje niet opvoedt wil dat dus niet zeggen dat het gaat uitvallen, naar bezoek gaat bijten en dat het stik onzeker wordt. Ik vind het dus larie om dat gedrag aan opvoeding te wijten. Wel kan je zeggen dat dat gedrag zou kunnen verbeteren door misschien een andere opvoeding. Er staat bv dat het hondje de baas wil spelen over de andere honden doordat het niet opgevoed is. Wil niet lullig doen maar dat heeft imo weinig met opvoeding te maken. Net als bijten overigens. Een onopgevoede hond maakt niet meteen een hondje dat bijt en bazig is.

Dit hondje is domweg ongeschikt gebleken voor het gezin. Ik denk ook dat het hondje te vroeg gecastreerd is waardoor er extra veel gedragsproblemen komen. Onzekerheid kan vergroot zijn. Gedrag naar teven en visa versa kan verslechterd zijn en ook kan het zo zijn dat het hondje sjaggerijnig wordt van castratie. Ik voed Bas ook helemaal niet op. Ze kent nauwelijks een commando, moet niks en mag eigenlijk bijna alles. Daardoor gaat ze dus echt niet bijten of uitvallen en ook asociaal doen met soortgenoten is geen direct gevolg van weinig opvoeding lijkt mij.

Je moet het omdraaien. Het is een lastig hondje dat een andere aanpak en een ander gezin eist. Het is geen lastig hondje omdat het in een leuk gezin met kinderen en honden werd geplaatst maar vervolgens verkeerd werd opgevoed. Lastig en agressief gedrag zit in dit hondje. Zat het er niet in dan kwam het er ook gewoon nooit uit. Zo simpel is het en ik vind dit verhaal dus de omgedraaide wereld. Gezin is wel geschikt want ze hebben al honden. Alleen de hond is niet geschikt voor dit gezin en hun aanpak.

Ik vind het een superleuk hondje om te zien.

Nu even over die opvanggezinnen. Prima dat mensen vinden dat elke hond door zijn halende stichting of door een fokker moet kunnen worden opgevangen. Dat is alleen niet zo. Niet alle fokkers kunnen alles terugnemen en een niet sociaal hondje kan ook niet zo makkelijk in een goede opvang omdat er dan vaak meer honden lopen. Ik neem ook geen asociaal hondje bij Bas want dan krijg ik straks 2 asociale hondjes. Dat dus een keer een hondje niet direct terug kan is in mijn ogen niet echt verwijtbaar. Daar zijn asielen toch voor? Immers, hoeveel honden belanden daar wel niet en zijn toch allemaal gefokt? De nieuwe baas is verantwoordelijk en niet de stichting of de fokker. Gelukkig nemen die wel vaak hun verantwoordelijkheid maar soms kan dat even niet.

Mij lijkt het een leuk hondje maar gewoon te jong gecastreerd en met een flink verleden en misschien wat lastige genen in zijn lichaam. Dus het hondje moet naar een kenner en een goede begeleider. Het eerste gezin hadden ze er gewoon buiten moeten laten. Soms, al denken mensen dat dat niet bestaat, ligt iets ook wel eens gewoon aan het hondje zelf. En zijn verleden. Dan had iedereen met de beste bedoelingen op zijn bek gegaan. In een eenoudergezin met kinderen wil je gewoon geen hondje dat naar is naar bezoek en dat lelijk doet met wandelen. Past niet bij elkaar dus moet hondje elders heen. Je laat je gezin niet ontwrichten door een hondje en blijkbaar klikt het niet.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

:ok:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

dagmar88 schreef:
noekie schreef:Ze zijn nu ook gestopt omdat het niet meer te combineren is met hun gezin ed.

:wink: Dat moet haast wel zijn waar pjotr en tibbe vandaan komen.
Met gastgezinnen als ik schiet het ook niet op :mrgreen:
Dat zou best kunnen :D
We hebben hondje Samy binnen gekregen omdat het niet ging met het eigen hondje van het gezin na een tijd.
Ze was bij ons binnen 2 weken geplaatst; erg leuk hondje.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”