Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pjotr pist over m'n tenen...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Pjotr pist over m'n tenen...

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bij spanning. Vind mezelf redelijk creatief met oplossingen normaal, maar wat moet je daar nu mee? :LOL:

Hij doet dat al langer en voor mij onvoorspelbaar. Hij komt recht op me afgerend en gaat boven mijn voeten door z'n knietjes.
Tot nu bij het naar buiten gaan, klaar maken van het eten en spelen.
Tot afgelopen week een keer of 15 sinds hij hier is (bijna anderhalf jaar). Normaal gesproken kan hij het prima aangeven wanneer hij tussendoor moet. Zou hij het gewoon te laat merken?
Nu is Charlie niet meer loops (ruikt nog wel lekker) zijn alle honden weer samen en is hij lek.
:mrgreen: Suggesties, behalve kaplaarzen?
dagmar88
Zeer actief

Re: Pjotr pist over m'n tenen...

:mrgreen: Die worden ook nat. En het klettert.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

kan ie niet even op het balkon voordat je spannende dingen met hem gaat doen?
als het klettert zijn het ook geen kleine plasjes denk ik?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

renee-uk schreef:kan ie niet even op het balkon voordat je spannende dingen met hem gaat doen?
als het klettert zijn het ook geen kleine plasjes denk ik?
Ja, dat doe ik, net als bij een pup na alles. Hij plast en poept sowieso nog steeds heel weinig buiten; hij houdt het als het even kan op tijdens de wandeling om direct naar het balkon door te gaan.
Maar hij staat maar daar stom te staan, gaat eens kijken wat de buren aan het doen zijn en 5 minuten later heb ik natte poten :Q:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Laarzen aan? :D

Hoe reageer jij op je natte poten? :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dagmar88
Zeer actief

ranetje schreef:Laarzen aan? :D

Mja, mijn lieve birkenstockjes vinden dit niet leuk :cry: Ze hebben er van de week ook al bloed van kvv in gegooid en vanochtend melk :mep:
Ho stop roepen en snel buiten gooien.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Lastig zeg! Je zou hem eigenlijk van dat plassen bij spanning af moeten krijgen naar desnoods iets anders, maar hoe?
dagmar88
Zeer actief

Dipsy20 schreef:Ik heb geen oplossing voor je

Maar wat een leuk onderschrift heb jij zeg :I:
:cheer: Heeft nicole weer voor me geknutseld. Tibbe miste nog, daar kom ik toch niet meer van af :F:
dagmar88
Zeer actief

TessaThomas schreef:Lastig zeg! Je zou hem eigenlijk van dat plassen bij spanning af moeten krijgen naar desnoods iets anders, maar hoe?
:idea: buiten pakt hij de riem, maar dat doet hij natuurlijk omdat ik er aan vast zit...
ranetje
Zeer actief

dagmar88 schreef:
ranetje schreef:Laarzen aan? :D

Mja, mijn lieve birkenstockjes vinden dit niet leuk :cry: Ze hebben er van de week ook al bloed van kvv in gegooid en vanochtend melk :mep:
Ho stop roepen en snel buiten gooien.
:LOL:
Hoe is ze dat gelukt? :denken:

Ik zou toch maar voor die laarzen gaan en niks meer zeggen. :engel:
Alleen snel met hem naar buiten lopen
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

dagmar88 schreef:
TessaThomas schreef:Lastig zeg! Je zou hem eigenlijk van dat plassen bij spanning af moeten krijgen naar desnoods iets anders, maar hoe?
:idea: buiten pakt hij de riem, maar dat doet hij natuurlijk omdat ik er aan vast zit...
En als je met spannende dingen ook iets in jouw handen houdt? Misschien wil hij dat dan ook pakken? Desnoods eerst de riem.
dagmar88
Zeer actief

ranetje schreef: Hoe is ze dat gelukt? :denken:

Ik zou toch maar voor die laarzen gaan en niks meer zeggen. :engel:
Alleen snel met hem naar buiten lopen
:lol1: Zo onverstoorbaar ben ik nou ook weer niet.

Combinatie van de vriezer moeten ontdooien, nieuwe lading kvv en honden die jatten als de raven :hmmm:
Melk (en koffie) jatten ze altijd als je ze een seconde geeft.
dagmar88
Zeer actief

TessaThomas schreef: En als je met spannende dingen ook iets in jouw handen houdt? Misschien wil hij dat dan ook pakken? Desnoods eerst de riem.
Met naar buiten gaan denk ik dat ik hem maar vanaf dat we uit de woonkamer stappen de riem in z'n bek stop.
Verder zijn ze al vanaf 8 uur vanmorgen aan het spelen, met een paar tukjes van een kwartier tussendoor.
Blij dat ze weer samen zijn :I:
Dus ik heb er niet eens wat mee te maken, en moet het toch ontgelden.
ranetje
Zeer actief

Jouw schoenen ruiken misschien nog naar plas?
Hmmmmmmmmm :idea:
Even de schoenen wassen in de biotex :engel:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

ranetje schreef:Jouw schoenen ruiken misschien nog naar plas?
Hmmmmmmmmm :idea:
Even de schoenen wassen in de biotex :engel:
:mrgreen: dan zouden ál m'n schoenen dat moeten doen.
Ach ja, kan er wel om lachen. Maar blijf het apart vinden dat dat per se over mij heen moet.
dagmar88
Zeer actief

Inge O schreef: maar dan is het toch gewoon een zindelijkheidsprobleem? blijkbaar snapt hij nog niet eens dat het de bedoeling is dat het buiten gebeurt, tja, dan zal hij het toch ergens moeten doen en achter het waarom dan juist op jouw voeten kom je natuurlijk nooit.

ik zou hem gewoon veel vaker even alleen mee naar buiiten nemen naar een saaie plek en niet eerder terug naar binnen gaan dan dat hij geplast heeft en ja, dat zal geduld vragen, véél geduld.
Dat weet ik niet. Normaal gesproken trekt hij aan de bel wanneer hij tussendoor moet en hij weet dat het niet binnen hoort.
Het lijkt er op dat hij bij de vorige baas heel weinig buiten kwam en het daar zijn hele puppytijd achterom heeft gedaan.
Ik loop regelmatig lange wandelingen met hem en Niko samen, maar ook na drie uur gaat hij liever achterom.
Na een hele tijd is hij het wel redelijk acceptabel gaan vinden in zee te poepen en plassen. Met Niko er bij of in de uitlaatgroep doet hij eerder wat dan alleen.
:wink: Pjotr is de enige die ik overal mee naartoe kan nemen, dus heb hem vaak alleen bij en fiets veel met hem.
Naast de fiets heeft hij geen keus, dat werkt te veel op z'n darmen en blaas om het op te houden. Maar hij háát het. Voor een plas wil hij niet stoppen (rent wijdbeens verder) en poepen probeert hij weg te sprinten :hmmm:
Heb geprobeerd om hem aangelijnd te laten en hem ipv op het balkon te laten weer naar buiten naar de stukken gras en park om het huis te gaan, maar dan gebeurt er alsnog niets terwijl het echt hoge nood is.
Uiteindelijk vorige maand maar een hogedrukspuit gekocht :U:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Kun je niet iets anders van hem vragen als hij eraan komt? Zitten bijv en dan iets héél lekkers erin, misschien kun je de spanning zo ombuigen.
dagmar88
Zeer actief

kipo schreef:Kun je niet iets anders van hem vragen als hij eraan komt? Zitten bijv en dan iets héél lekkers erin, misschien kun je de spanning zo ombuigen.
Da's ook spannend. :ok: Kan wel een poging wagen vanmiddag, ze liggen nu allemaal moe gespeeld te snurken.
Maar normaal gesproken moet hij dan eerst drie rondjes draaien voor hij zit, dus of hij dat nu zou doen of gaat plassen weet ik niet.
ranetje
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Inge O schreef: maar dan is het toch gewoon een zindelijkheidsprobleem? blijkbaar snapt hij nog niet eens dat het de bedoeling is dat het buiten gebeurt, tja, dan zal hij het toch ergens moeten doen en achter het waarom dan juist op jouw voeten kom je natuurlijk nooit.

ik zou hem gewoon veel vaker even alleen mee naar buiiten nemen naar een saaie plek en niet eerder terug naar binnen gaan dan dat hij geplast heeft en ja, dat zal geduld vragen, véél geduld.
Dat weet ik niet. Normaal gesproken trekt hij aan de bel wanneer hij tussendoor moet en hij weet dat het niet binnen hoort.
Het lijkt er op dat hij bij de vorige baas heel weinig buiten kwam en het daar zijn hele puppytijd achterom heeft gedaan.
Ik loop regelmatig lange wandelingen met hem en Niko samen, maar ook na drie uur gaat hij liever achterom.
Na een hele tijd is hij het wel redelijk acceptabel gaan vinden in zee te poepen en plassen. Met Niko er bij of in de uitlaatgroep doet hij eerder wat dan alleen.
:wink: Pjotr is de enige die ik overal mee naartoe kan nemen, dus heb hem vaak alleen bij en fiets veel met hem.
Naast de fiets heeft hij geen keus, dat werkt te veel op z'n darmen en blaas om het op te houden. Maar hij háát het. Voor een plas wil hij niet stoppen (rent wijdbeens verder) en poepen probeert hij weg te sprinten :hmmm:
Heb geprobeerd om hem aangelijnd te laten en hem ipv op het balkon te laten weer naar buiten naar de stukken gras en park om het huis te gaan, maar dan gebeurt er alsnog niets terwijl het echt hoge nood is.
Uiteindelijk vorige maand maar een hogedrukspuit gekocht :U:
Zo te lezen ligt er genoeg op het balkon :engel:

Neem dat mee en zorg dat die geur op het gras buiten komt?
Plas kan je met een pipetje wel opnemen, of je veegt je schoenen eens goed af aan dat gras :tongue: :lol1:
En als hij dan wel plast een hele fijne, grote, lekkere beloning geven?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Inge O schreef:ik denk dat ik dan heel vilein zou zijn Afbeelding (maar met de beste bedoelingen hoor, gewoon om het te laten slagen en zo het kwartje te laten vallen) : ik zou hem dagen na elkaar op een bepaald tijdstip heel veel lekkers (bv. karnemelk) te drinken geven zodat hij een paar uur later echhhhhhhhhhhhhht wel moet en dan zou ik buiten blijven lopen (al was het een hele dag) tot het wel gebeurt en dan flink belonen.

dagen na elkaar dus, want van één keer leren ze niks.
:LOL:

:schrik: Dat wordt één grote natte poeppartij. Heel koud bronwater heeft hij graag en daar moet hij vreselijk van plassen.
In zee serieus iedere 5 minuten. Maar eenmaal onderweg :neenee:
Heb vorige zomer best veel écht lange tochten met hem gemaakt. Redelijk warm, veel kilometers.
Na een tijdje neemt hij niets meer aan, geen water, snoep, zelfs geen rodi worsten.
En dan nog alleen naast de fiets of plassen in water en vervolgens bij de achterdeur staan hijgen met toegeknepen billen.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

dagmar88 schreef:
kipo schreef:Kun je niet iets anders van hem vragen als hij eraan komt? Zitten bijv en dan iets héél lekkers erin, misschien kun je de spanning zo ombuigen.
Da's ook spannend. :ok: Kan wel een poging wagen vanmiddag, ze liggen nu allemaal moe gespeeld te snurken.
Maar normaal gesproken moet hij dan eerst drie rondjes draaien voor hij zit, dus of hij dat nu zou doen of gaat plassen weet ik niet.
Gekke hond, hier deed 'ie alles gewoon buiten, op de 2e of 3e dag al en om nou te zeggen dat het hier minder spannend was...

Meteen met lekkers strooien als hij eraan komt dan? Soort van counterconditioning?
dagmar88
Zeer actief

ranetje schreef: Zo te lezen ligt er genoeg op het balkon :engel:

Neem dat mee en zorg dat die geur op het gras buiten komt?
Plas kan je met een pipetje wel opnemen, of je veegt je schoenen eens goed af aan dat gras :tongue: :lol1:
En als hij dan wel plast een hele fijne, grote, lekkere beloning geven?
:pffff: Ik wil daar ook nog kunnen zitten he :mrgreen: Strontschep, waterkoker en biotex staan altijd paraat.

:oeps: Zou dat werken? Bij kittens en rittens wel, met honden is dat echt nooit in me op gekomen.
Hij plast als een meisje, pollepel er onder zou ook moeten werken.
Zal wachten op een drol om buiten uit te smeren :LOL:
dagmar88
Zeer actief

kipo schreef:
dagmar88 schreef:
Gekke hond, hier deed 'ie alles gewoon buiten, op de 2e of 3e dag al en om nou te zeggen dat het hier minder spannend was...

Meteen met lekkers strooien als hij eraan komt dan? Soort van counterconditioning?
:tongue: Ja, mafjoekel is het. Dat schattige flapoor redt hem :mrgreen:
Ik woon natuurlijk ook maar een straat verder dan de vorige baas, dus hij ziet hier precies dezelfde omgeving als toen het achterom moest.

De pei van mijn vaders ex ging daar in de buurt ook echt alleen in de tuin. Een paar dorpen verder deed ze het wel buiten.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”