Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
De honden (en ik ) zijn toe aan nieuwe slaapplaatsen vind ik en ik zit een beetje te twijfelen wat ik zal kopen. Gollum heeft nu een comfort kussen en Mika had een mand met deken erin, nu heb ik de mand weggehaald en ligt alleen de deken op de grond. Dit omdat Mika ook vaak op Gollums kussen gaat liggen maar Gol wil niet in de mand van Mika. En ik wil Mika niet steeds wegsturen. De honden vinden het nu prima maar ik vind het niet mooi staan zoals het nu is.
Mijn ideeën waren een kindermatras kopen met wat leuke hoezen, daar kunnen ze beiden op liggen. Of ik koop twee nieuwe comfortkussens met een paar dezelfde hoezen. Nu is het eerste idee een stuk goedkoper dan het tweede idee, comfortkussens zijn niet goedkoop. Voor twee van die dingen en leuke hoezen ben ik zo 160 a 180 euro kwijt. Maar de honden worden wat ouder en krakkemikkig, zou een kindermatras comfortabel genoeg zijn?
Of kan ik nog wat anders bedenken wat mooi staat maar ook comfortabel genoeg is voor de ouder wordende hond? Tips zijn welkom!
Laatst gewijzigd door Gollum op 02 jul 2014 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
volgens mijn mika ligt een kindermatras heerlijk, je hebt ze ook in traagschuim.
ik heb er 2 op elkaar vanwege de hoogte voor opa en gewoon overtrekken bij de
hema of wibra gekocht (donkerblauw en donkerrood) bevalt prima.
oh even en tip:
gewoon een plastic tafelkleed kopen en daar het matras inwikkelen is hij ook gelijk
waterdicht voor eventuele ongelukjes.
ik gebruikte speciale hondenbedhoezen om de bedden van rita, maar die dingen gaan me veel te snel kapot, dus ik heb nu een paar dezelfde eenpersoons dekbedhoezen gekocht.
gaat prima, ze blijven langer mooi en heel en het is een stuk goedkoper.
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
krullie schreef:volgens mijn mika ligt een kindermatras heerlijk, je hebt ze ook in traagschuim.
oh even en tip:
gewoon een plastic tafelkleed kopen en daar het matras inwikkelen is hij ook gelijk
Oh top, dankjewel! Ik heb ook kussens gezien voor honden van traagschuim, ze zeggen dat dat ideaal is voor de oudere hond maar die krengen zijn helemaal niet te betalen. Goed om te horen dat jouw Mika er heerlijk op ligt! Goede tip ook om er twee op elkaar te doen. Dat tafelkleed lijkt me wel krakerig?
renee-uk schreef:ik gebruikte speciale hondenbedhoezen om de bedden van rita, maar die dingen gaan me veel te snel kapot, dus ik heb nu een paar dezelfde eenpersoons dekbedhoezen gekocht.
En waar bestaat het bed zelf uit?
De canvas hoezen van comfortkussen zijn wel prijzig maar ook duurzaam, ik doe er echt al jaren mee. Ze zijn ook goed heet te wassen. Misschien dat ik zo'n soort stof koop in de toekomst en er hoezen van laat maken. Alhoewel gewoon hoezen bij de wibra of zeeman geen drol kosten, dat is ook wel makkelijk.
Tot nu toe lijkt me een kindermatras (of twee op elkaar) het mooist, ik denk dat ik dat ga doen. Dan nog een mooie uitvergrote foto van de twee boven het bed en dan is het echt een mooi plekje!
Heb voor Truus ook een kindermatras (geen traagfoam) gekocht. Via Marktplaats vind je er een hoop! Bij de Jysk heb ik een anti lek overtrek en matrashoes gekocht. Truus (met d’r oude botten) vond het wel lekker liggen, maar ligt liever op de bank.
Nu ligt de mand voor hun samen er (die paste eerst niet in de ruimte) en daar ligt ze ook weleens in. Het matras is hier dus overbodig geworden. Cody vond het te klein, die ligt altijd breeduit, en het liefst op de kale vloer
Ik heb voor mijn honden ook een gewone matras gehad en daar zelf een ombouw omheen gemaakt.
Voordeel van een gewone matras is dat deze eenvoudig op maat te zagen is met een broodmes.
Hoezen etc haalde ik gewoon bij de zeeman zodat ik ze zonder zorgen op 60 graden kon wassen.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
krullie schreef:volgens mijn mika ligt een kindermatras heerlijk, je hebt ze ook in traagschuim.
oh even en tip:
Oh top, dankjewel! Ik heb ook kussens gezien voor honden van traagschuim, ze zeggen dat dat ideaal is voor de oudere hond maar die krengen zijn helemaal niet te betalen. Goed om te horen dat jouw Mika er heerlijk op ligt! Goede tip ook om er twee op elkaar te doen. Dat tafelkleed lijkt me wel krakerig?
nee hoor, het is een tafelkleed wat gewoon waterdicht is. en daarover een moltonhoes en daarover een overtrek, makkelijk wassen ook.
bij de aldi hebben ze er nu eentje voor 40 euro maar ik heb ze bij de kringloop voor een euro ofzo, ze waren nog als nieuw.
verder heb ik nog een ligbedkussen, daarover een dichtgeritste slaapzak en dat zootje in een dekbedhoes, dat is lekker lang en ze liggen er heerlijk uitgestrekt op.
renee-uk schreef:ik gebruikte speciale hondenbedhoezen om de bedden van rita, maar die dingen gaan me veel te snel kapot, dus ik heb nu een paar dezelfde eenpersoons dekbedhoezen gekocht.
De canvas hoezen van comfortkussen zijn wel prijzig maar ook duurzaam, ik doe er echt al jaren mee. Ze zijn ook goed heet te wassen. Misschien dat ik zo'n soort stof koop in de toekomst en er hoezen van laat maken. Alhoewel gewoon hoezen bij de wibra of zeeman geen drol kosten, dat is ook wel makkelijk.
Tot nu toe lijkt me een kindermatras (of twee op elkaar) het mooist, ik denk dat ik dat ga doen. Dan nog een mooie uitvergrote foto van de twee boven het bed en dan is het echt een mooi plekje!
riet heeft gewone hondenbedden, waarvan eentje is ingebouwd in een zelfgemaakt bak, niks speciaals
voor de andere twee, die andere maar ook niet heel speciale hondenbedden hadden, had ik kinderovertrekjes van de zeeman, wibra en ikea.
die pasten precies, maar riet is een stuk groter dan jan en gina waren en heeft ook grotere bedden en dan passen die kinderhoesjes net niet.
kindermatrasje lijkt me prima eigenlijk, alleen past rietje daar niet op
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ik heb deze: http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... den/206410
En die is erg stevig. Dat witte schapending is wel zo vies maar ik heb er een deken overheen liggen.
Ja een lekker matrasje en misschien een dekbed erop met een leuke hoes.Inderdaad bij Zeeman of Wibra zijn hoezen niet zo duur.Lijkt mij beter en comfortabeler dan iets uit de dierenwinkel.
Roompie schreef:Ik heb deze: http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... den/206410
En die is erg stevig. Dat witte schapending is wel zo vies maar ik heb er een deken overheen liggen.
Oh dat vind ik ook wel mooi ja, alleen wel duur als ik er twee van de grootste maat neem
riet heeft gewone hondenbedden, waarvan eentje is ingebouwd in een zelfgemaakt bak, niks speciaals
voor de andere twee, die andere maar ook niet heel speciale hondenbedden hadden, had ik kinderovertrekjes van de zeeman, wibra en ikea.
die pasten precies, maar riet is een stuk groter dan jan en gina waren en heeft ook grotere bedden en dan passen die kinderhoesjes net niet.
kindermatrasje lijkt me prima eigenlijk, alleen past rietje daar niet op
Ik heb even gemeten en Gol gaat ook niet op een kindermatrasje passen samen met Mika, ze moeten ook de ruimte hebben om van elkaar af te liggen als ze daar zin in hebben. Ik had al bij tweedehands matrassen gekeken maar dat vind ik eigenlijk vies
Ik denk dat ik een nieuw matras ga kopen als dat in de auto past..
Mijn honden (de herders) wilden nooit bij elkaar liggen, totdat ik 1 kindermatras kreeg van iemand, die lag zo lekker dat ze er samen op wilden. Uiteraard paste dat voor geen meter, dus de 2e was snel bijgehaald.
Bij de action hebben ze ook waterdichte moltons, naar het schijnt kosten die geen drol.
Roompie schreef:Ik heb deze: http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... den/206410
Oh dat vind ik ook wel mooi ja, alleen wel duur als ik er twee van de grootste maat neem
Ik heb de grootste maat voor Barney en hij kan daar met zijn soms stramme poten makkelijker op en af komen. De bodem is ook heel erg stevig en meeverend. Als ik er op ga staan zak ik een stukje weg en als ik eraf stap veert het hele ding zo weer terug.
Kost inderdaad wel wat maar dan heb je ook wat.
Ik ben echt biabedfan Vorig jaar gekocht en wat ben ik er blij mee. Eigen hoesjes, kindermatrasjes, ik vind het niet mooi. Biabedden zijn wel heel duur ja, maar ik 2 voor de helft van de prijs gekocht omdat die kleur niet goed verkocht. Een derde heb ik voor 10 euro op marktplaats gekocht, omdat de lederen bekleding gescheurd was, mevrouw wist niet dat die hoezen ook gewoon opnieuw te bestellen zijn, dus voor minder dan de helft van originele prijs liggen ze er prinsheerlijk bij. De hoezen van biabed zelf zijn hier niet handig, daar heb ik de hoezen van zooplus weer liever, maar dat is puur een kwestie van dat daar minder makkelijk de haren in blijven steken en dus makkelijker schoon te maken is (stofzuiger erover)
Ik ben er eindelijk uit en heb een soort van biabedden en vetbedjes erbij gekocht bij Zooplus. Er is nog maar 1 bed binnen, morgen verwacht ik de rest en maak ik foto's. Ik heb het bed op de plaats van Mika neergezet maar Gol wil er eigenlijk ook wel in dus dat is goed nieuws
Ik heb lang getwijfeld maar wilde toch wat meer sparen voor een biabed. Aangezien ik een beetje allergisch ben voor huisstofmijt en een matras toch wel een stofverzamelaar is dacht ik dat de (nep) lederen bekleding toch een betere en hygiënischere keuze zou zijn. En toen vond ik de goedkopere variant bij Zooplus en heb ik die gelijk besteld, het staat heel chique en de honden willen er allebei in
Ik kan de link niet zien dus mijn excuses als ik iets dubbel plaats.
Voor Mika heb ik destijds via hier een DreamBay mand gekocht en het is de beste aankoop aller tijden geweest.
Mede dankzij die mand heeft hij de laatste maanden van zijn leven goed kunnen liggen en vlot op kunnen staan. Een matrasje was voor Mika te onstabiel waardoor hij daarna minder goed liep.
Ik weet dat bij Flamme met haar ED destijds afgeraden werd om een matras te gebruiken. Ik merkte dat ook als ze boven was geweest en op bed had gelegen. Ze kon dan daarna bijna niet lopen.
Dat is natuurlijk per hond verschillend, maar misschien iets om mee te nemen.
Ik ben in ieder geval Fan van de DreamBay manden. Mika is er niet meer, maar Taran ligt er ook heel erg graag in.
oh even en tip:
Neenee, niet doen hoor. Dat gaat verspochten!
Ik spreek uit ervaring, dat moet je echt niet doen.
Wat is verspochten?
@flamme: oh die zijn ook mooi zeg!
Ik wacht nog op de tweede maar hier is alvast een foto:
Het word echt mooi, nog een grijs vetbedje erin en van vriend krijg ik een mooie uitvergrote foto van de dames die op de muur boven de bedjes word gehangen
Zamunda schreef:Dat wordt dan een heel mooi hoekje Gollum !
Ja he! Vind ik ook
Vriend was uiterst verbaast over mijn goede smaak, die had verwacht dat ik weer met iets roze, knaloranje of pimpelpaars aan zou komen
Maar ik dacht laat ik eens volwassen doen en iets uitkiezen wat bij de rest van het interieur past
Ik vind het best wel chique staan zo, helemaal met onze prachtige grijze gordijnen en bordeauxrode bank en het union-Jack kleed waar vriend helemaal weg van is..
Het word nog eens wat zo
Het is jammer dat ik Mika nu niet kan filmen (dan stopt ze), die ligt nu heel maffe tevreden geluiden te maken in de mand terwijl ze over het vetbedje kronkelt
Ow ja, exact dezelfde. Ze zijn echt fijn!
Heerlijk he, als ze zo tevreden liggen te kronkelen! Truus zet zich daar ook bij af tegen de muur, dat is wat minder
JBK schreef:Ow ja, exact dezelfde. Ze zijn echt fijn!
Heerlijk he, als ze zo tevreden liggen te kronkelen! Truus zet zich daar ook bij af tegen de muur, dat is wat minder
hahaha geweldig! Gol zit nog een beetje te mokken (het kussen wat ze al haar hele leven heeft is weg ) en is bij m'n voeten gaan liggen. Nah ja, went vanzelf denk ik.