Wolfsblut schreef:dagmar88 schreef:Wolfsblut schreef:
Ik wil het niet straffen noemen nog voordat er iets gebeurd. Ik benoem het liever als preventief maatregelen treffen zodat er niets gebeuren kan.
Ja, wat die eigenaren betreft, zeer herkenbare types. Wandelende schilderijen, breed geschouderd, trouwringen door het vel van hun wenkbrauwen gerijgd. Veelal voorzien van doorboorde en opgerekte oorlellen welke opgeleukt zijn met erin geponste glimmende metalen gordijnringen. Meestal treft men deze schilderijen aan in de lokale sportschool met een door de bijstand verkregen gratis abonnement. Uitzonderingen, hoewel er dat weinig zullen zijn, bevestigen natuurlijk de regel. Elementaire cursussen over honden zullen over het algemeen te moeilijk voor hun zijn. Hogere hondenbelasting heeft geen zin want die betalen ze toch niet.Beboeten heeft ook geen zin want van een kale kip valt niets te plukken. Dan blijft maar een ding over na het eerste bijtincident, inslapen.
Hoe kom je daar op? Heeft inderdaad geen zin; op verstand staat geen prijs.
Lijkt het je niet apart om mijn hond in te laten slapen wanneer er een hond op haar klapt en zij reageert?
Ik spreek hier over bijtgrage pitbullachtigen die voor de lol van het doden toeslaan. Daar kan zeker een klein hondje of uitgelaten grotere jonge hond naar toe gaan, veelal vanwege speels gedrag.
De houder van die klapkaak dient wel te voorkomen dat die klapkaak genadeloos zal toeslaan.
Iemand met een wapenvergunning haalt toch ook niet gelijk zijn pistool uit de kast om het buurjongetje van acht, die hem uitschold even een lesje te leren?
Je geeft geen antwoord. Waarom zouden mensen met een uitkering geen hondenbelasting betalen? Kale kippen bestaan er buiten de schuldsanering niet zo veel. Betaald worden moet er toch en dan komt dat juist met een kleine beurs hard aan.
Ik heb een hond agressieve stafford kruising. In knokken heeft ze zeker lol, dat zit in de genen. Net als het genetische korte lontje.
Maar
voor de lol, nee. Daar moet wat aan vooraf gaan en ik denk dat dat bij de meeste staffords zo is.
Alleen wordt er heel veel aan signalen gemist.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat er geen normale honden op haar af komen en zeker niet uit speels gedrag.
Honden die het nodig vinden om te komen buurten zijn asociaal; of ze begrijpen geen hondentaal, of ze zijn op mot uit.
Beiden niet het soort dat los zou horen lopen
Net zo asociaal als hun baas trouwens; als je ziet dat een andere hond aangelijnd met de baas bezig is, laat je daar je hond niet op af stieren. Ook niet als fikkie niet meteen bijt.
Helaas is het wel zo en ben ik jammer genoeg degene die maatregelen moet nemen. Mijn hond draagt geen muilkorf omdat ik steken laat vallen, maar omdat anderen dat doen.
Ter verduidelijking, buiten de roedel wordt er nog geen snauw gegeven. Ze wil nu ze haar hond contacten thuis heeft geen contact buiten de deur, dus ik zorg er voor dat zij nergens last van heeft en zij loopt braaf door omdat ik het regel.
Buiten wordt niet eens meer opgemerkt dat ze hond agressief is.