Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wassen kussen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

krissie20
Vaste gebruiker

wassen kussen

Ongelezen bericht door krissie20 »

Hoe vaak wassen jullie de hondenkussens/dekens? Ik wil voorkomen dat we een hondengeur in huis krijgen. Ik heb een licht trauma van een bezichtiging van een huis dat te koop stond en waar een verschrikkelijke hondengeur was.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: wassen kussen

Ongelezen bericht door thom »

krissie20 schreef:Hoe vaak wassen jullie de hondenkussens/dekens? Ik wil voorkomen dat we een hondengeur in huis krijgen. Ik heb een licht trauma van een bezichtiging van een huis dat te koop stond en waar een verschrikkelijke hondengeur was.
Zo eens in de 14 dagen, of eerder als het nodig is.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Als je thuis komt en je ruikt wat, weet je dat je de volgende keer eerder moet zijn ;)
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Ik heb hier een mand waar om het kussen een dekbedhoes zit, en die wissel ik elke week.

Als de "hondenwasmand" vol zit dan gaat de was op 60 of 90 graden
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Elke week gaan de hondenkleden de was in. En elke week maak ik ze ook schoon met de stoomreiniger.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Fleecedekens zo'n 1 x per twee dagen, hun dekbedden eens per week. Mijn dekbed vaker, daar ligt ook een hond in.
De kussens in de manden en bench eens per twee weken, maar daar gaat wel regelmatig een febreze achtig iets overheen en de stoomreiniger.
Maar goed; veel honden (en vuilakken ook nog) op niet heel veel m2.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

1 keer per week en dan stinken ze nog niet. Als Ush loops is, om de dag.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Minimaal 1 keer per week. Om de dag met stoommachine en de dames gaan iedere maand grondig in bad. Wat mij opvalt bij "huizen die ruiken" het in veel gevallen ook de hond zelf is die niet erg fris ruikt
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

esenhazel schreef:Minimaal 1 keer per week. Om de dag met stoommachine en de dames gaan iedere maand grondig in bad. Wat mij opvalt bij "huizen die ruiken" het in veel gevallen ook de hond zelf is die niet erg fris ruikt
Ja, bah bah. Ik aai vaak al geen vreemde honden omdat de hondenlucht en vettigheid echt aan je handen "plakt".
Slecht voer denk ik dan (ook aan de enorme raar gekleurde hopen te zien) maar heb nooit gevraagd of ze bonzo vreten :mrgreen:
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

mijn vrouw gooit dat kussen af en toe in de wasmand, maar die van ons ruikt niet zo erg volgens de visite. Zelf wen je aan luchtjes, dus vragen we af en toe of ze de hond ruiken :)
Afbeelding
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

De hoes van Hajo zijn dekbed was ik elke week en het dekbed zelf ongeveer elke maand. Niet omdat het naar hond ruikt maar meestal is het vies door modder e.d. en omdat hij al zijn kluiven en botjes daar meestal opeet. En als het een periode is van veel regen leg ik er vaak een los plaid overheen en dat was ik dan bijna elke dag (ik heb er een paar, goedkope).
Maar ik herken je afkeer wel hoor, ik vind het ook een enorme vieze lucht, maar het zijn meestal de honden zelf die zo ruiken.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

esenhazel schreef:Minimaal 1 keer per week. Om de dag met stoommachine en de dames gaan iedere maand grondig in bad. Wat mij opvalt bij "huizen die ruiken" het in veel gevallen ook de hond zelf is die niet erg fris ruikt
Serieus? Kun je niet beter aan de poppen?
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

mmartinn schreef:
Waarom? Ik vind het ook niet prettig om in een stinkend hondenhuis thuis te komen of te leven. Dus gaat hier ook wekelijks de inhoud van de manden in de was en worden de manden gesopt. Alleen de honden maandelijks grondig in bad doen doe ik dan weer niet. De herders zelden tot nooit en de teckel eens in de 3 maanden of zo.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Eens per week. Ze hebben hier alleen 2 dekbedden en die was ik heel makkelijk uit :)
Keanu 1903
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua

Ongelezen bericht door Keanu 1903 »

Ik was alle dekentjes,kussens,manden en knuffels minimaal 1x per week
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

mmartinn schreef:
Met 2 personen in huis die erg allergisch zijn voor huismijt, wordt het hier toch al heel schoon gehouden, dus honden spullen worden gewoon meegenomen. Dat ze in bad moeten is meer omdat ze langharig zijn en door de cremespoeling de vacht dan heel gemakkelijk klit vrij te houden is
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dekens en hoezen om rita's bed boven gaan een keer in de week in de was, de hoes om het bed beneden waar ze nauwelijks op ligt was ik als het zo uitkomt en de hoes om het bed waar ze altijd ligt wordt twee of drie keer per week verschoond, ligt een beetje aan het weer.
rita zelf heb ik nog nooit gewassen :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
krissie20
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door krissie20 »

Veel mensen wassen dus elke week. Vind ik eigenlijk best vaak. Vraag me ook af of je het zelf ook ruikt als je huis naar hond stinkt.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik ruik het niet. Maar ik acht de kans vrij groot dat iemand zonder honden wel ruikt dat hier honden wonen.
mmartinn
Zeer actief

esenhazel schreef:
mmartinn schreef:
Met 2 personen in huis die erg allergisch zijn voor huismijt, wordt het hier toch al heel schoon gehouden, dus honden spullen worden gewoon meegenomen. Dat ze in bad moeten is meer omdat ze langharig zijn en door de cremespoeling de vacht dan heel gemakkelijk klit vrij te houden is
Ik maakt maar een grapje!
Wat me wel opvalt is dat alle honden hiero zoveel dekentjes, manden, dekbedden boven en beneden hebben. Hier maar een mand haha
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

krissie20 schreef:Veel mensen wassen dus elke week. Vind ik eigenlijk best vaak. Vraag me ook af of je het zelf ook ruikt als je huis naar hond stinkt.
Wij wassen echt niet elke week, ik ruik thuis niets. Maar hond ruik je volgens mij altijd als je als niet hondenmens bij een huis met honden binnenstapt.
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Ik heb drie honden die alle drie het zelfde voer e.d. krijgen. Ze krijgen hier KVV van een goeie kwaliteit.
Toch ruikt de ene hond altijd fris, ook nu ze oud is en de jongste ruikt nooit fris. Die heeft van zichzelf altijd een bepaalde geur om zich heen hangen en heeft vaak zweetpoten. De derde ruikt 'gewoon'. Het is dus niet altijd maar aan voer toe te schuiven hoe een hond ruikt.

Ik was overigens eens per twee weken alle kleden en dekbedden en spuit de matrasjes in met een Febreze-achtig spul, die ik dan buiten aan de lucht weer laat drogen.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
dagmar88
Zeer actief

Wilma schreef:Ik heb drie honden die alle drie het zelfde voer e.d. krijgen. Ze krijgen hier KVV van een goeie kwaliteit.
Toch ruikt de ene hond altijd fris, ook nu ze oud is en de jongste ruikt nooit fris. Die heeft van zichzelf altijd een bepaalde geur om zich heen hangen en heeft vaak zweetpoten. De derde ruikt 'gewoon'. Het is dus niet altijd maar aan voer toe te schuiven hoe een hond ruikt.

Ik was overigens eens per twee weken alle kleden en dekbedden en spuit de matrasjes in met een Febreze-achtig spul, die ik dan buiten aan de lucht weer laat drogen.
Dat was niet de insteek, ging over echt vieze honden.
Mijn honden ruiken ook allemaal anders.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Euh nooit?

Wel even een kleine tekst en uitleg, Laicka slaapt op de leren bank (elke dag er ff een lappie overheen) en Fix slaapt op bed wat 2 keer zo niet vaker verschoont wordt en eens in de 2 weken dekbed zelf gewassen.

Ze hebben hier wel een bench maar daar liggen ze niet in dus is dat speelgoed opslag geworden
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Wanneer ik het vies vind, soms is dat 3 keer per week en soms is dat eens in de twee weken. Ligt ook o.a. aan het weer (natte , modderige honden).
Maar nu wordt het extreem vaak gewassen omdat Teun het leuk vindt om op iets zachts te plassen. :ugh:
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Ik houd ook niet van een hondenlucht in huis.

Magnum heeft dan in zijn bench altijd een kleed liggen, die gaat om de 1 a 2 weken in de was, en dan op 60 to 90 graden. Ook zijn knuffels worden dan even meegewassen, want die gaan mee de tuin in enz... en gaan ook ruiken.
Ook word zijn kamertje waar de bench staat geregeld helemaal gesopt met een citroenella sopje, en staat er een raam open om te luchten.

In de woonkamer heb ik een heel groot traagschuim matras liggen met nepleer als hoes. Dus deze word elke dag even afgenomen met een citroenella sopje, en met mooi weer word hij even buiten in de tuin neergelegd om te luchten.

En Natuurlijk bij lekker weer, gaan bij mij de voordeur, tuindeuren, en alle ramen open om mijn chaletje te laten luchten in het algemeen.
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Zeker een keer per week maar regelmatig vaker! Max zelf stinkt niet maar de kussens waar hij opgelegen heeft ruiken snel naar hond! Ik heb daar ook een bloedhekel aan dus zodra ik de deur binnenkom en ook maar denk dat er een hondeluchtje hangt gaan er schone kussens en dekens in de manden.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Elke week en ook wel eens vaker als het nodig is.
Fendi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje

Ongelezen bericht door Fendi »

Ik wissel deken van Fendi wekelijks, kussen van Suus wanneer het ruikt.
Valt mij op dat verschillende mensen een stoommachine gebruiken, wat voor een is dat en kun je daar ook een vetbed mee reinigen?
Groetjes,
Kristel
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli heeft een matras met daarop een dekbed met een dekbedovertrek, het dekbedovertrek was ik 1x per week en het dekbed zo nodig. Het hangt ook van het weer af, nu het regent was ik vaker, is het mooi weer dan is ze veel buiten en ligt ze minder op haar slaapplek. Balou spuugt nogal eens waardoor zijn kussens en dekens regelmatig in de was gaan, vaak gooi ik die van Mowgli er dan gelijk ook maar bij.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”