Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afdrogen pootjes = niet leuk

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Afdrogen pootjes = niet leuk

Ongelezen bericht door Caro. »

~Suzanne~ schreef:
Lieke87 schreef:Hier weten ze niet beter als dat pootjes afdrogen er gewoon bij hoort. Geen gemiep en gewoon ondergaan.
Beetje van dittum dus... ik doe het rustig en voorzichtig maar modderpoten worden schoongemaakt / afgedroogd hoor.
Net zo'n handeling als "oortje kijken" en "bekkie opendoen". Het staat niet op cue maar dat zijn dingen waarin ik niet tegengesproken wil worden ;-)

Suzanne
Hetzelfde hier; pootjes/voetjes worden afgedroogd. Leuk vinden ze het niet, maar ze werken wel gewoon mee.

Puchu werkt altijd het snelste alles af, dan zeg ik 'pootje 1' en hoppa pootje 1, enz. enz. tot pootje 4, alleen hij gaat in iets sneller tempo dan ik...
zo klaarrrr vrouwtje, koekje graag nu :mann: :mrgreen:

Kaya is altijd wat grommerig, maar zij heeft ook artrose en ik kan me voorstellen dat 1 poot minder om op te staan dan even niet zo leuk is.
Ik doe het heel voorzichtig en kalm, zodat ze rustig mee kan werken. Dat doet ze ook hoor, maar wel met hier en daar een grommetje waar niemand
van onder de indruk is, een soort van gemopper 'mot dat nu allemaal?' :hmmm:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Als ze erg nat zijn droog ik ze beiden met een handdoek op de pootjes na, die lopen ze droog op de droogloopmat. Balou heeft een hekel aan nat zijn, hij kruipt meestal warm in zijn deken in de bench.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door h a n s »

Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

:goeie: Gewéldig! Geen idee hoe je dat moet aanleren, maar lijkt me super handig. Vooral dagen zoals nu met nat gras, dan zijn eigenlijk alleen de poten nat.
Hier hebben ze overigens totaal geen probleem met afdrogen. En bij alleen vochtige poten leg ik ook een handdoek neer en daar staan ze dan even op stil en mogen dan doorlopen, snel en handig :wink:
Mikey-JR
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër en een Roemeense asèmmèr :P

Ongelezen bericht door Mikey-JR »

Haha dat filmpje, geweldig! Mike wil wel graag afgedroogd worden hoor, alleen z'n pootjes vindt hij niet fijn dus.. Nu leg ik de handdoek gewoon op de grond en loopt ie er een keer overheen :) We hebben zo'n gordijn hangen bij de voordeur, als ik nier op tijd ben met de handdoek gaat ie daar alvast tegenaan schuren :LOL: :P
Groetjes Miranda

Afbeelding
Every once in a while a dog enters your life and changes everything :love:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”