Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
malinois schreef:
De rasstandaard heeft gewoon zn maten waaraan dr mh moet voldoen. Maar de mh heeft ook de splitsing show en werk. En natuurlijk wordt geprobeerd om de werklijnen op een mh te laten lijken maar schoonheid is daar toch van ondergeschikt belang. En daarin kun je gewoon veel kanten uit. Grote lijnen en normaal formaat. Voor ieder wat wils maar dat valt bijna niet te omschrijven omdat t simpelweg heel divers is.
Trouwens jij ziet t als reuzen ik hoor vaak wat een kleine honden ik heb omdat ze op straat altijd dubbel zo groot zijn terwijl die van mij toch gewoon binnen de standaard vallen
En dat laatste vind ik persoonlijk ook veel mooier.
Al die beren van honden, haha 20+ graden 100 meter lopen en dan puffen als een bezetene.
Zelf Castor heeft dat al iets, en die is niet eens echt zwaar.
Mijn Reu is een x mechel uit werklijn daar zitten inderdaad andere rassen door heen gefokt generaties geleden.
Ik train met hem KNPV en daarnaast loop ik Agility wedstrijden.
Hij heeft vorig jaar meegedaan aan de renbaandag van het HF (zomers) en daar werd hij 2de dus zo log en langzaam zal hij niet zijn . 300 meter in 28.33 sec.
Das maar 2 seconden sneller dan Usain Bolt
zonder gein, als het een kruising is is het wel verklaarbaar vind ik.
malinois schreef:
De rasstandaard heeft gewoon zn maten waaraan dr mh moet voldoen. Maar de mh heeft ook de splitsing show en werk. En natuurlijk wordt geprobeerd om de werklijnen op een mh te laten lijken maar schoonheid is daar toch van ondergeschikt belang. En daarin kun je gewoon veel kanten uit. Grote lijnen en normaal formaat. Voor ieder wat wils maar dat valt bijna niet te omschrijven omdat t simpelweg heel divers is.
Trouwens jij ziet t als reuzen ik hoor vaak wat een kleine honden ik heb omdat ze op straat altijd dubbel zo groot zijn terwijl die van mij toch gewoon binnen de standaard vallen
Al die beren van honden, haha 20+ graden 100 meter lopen en dan puffen als een bezetene.
Mijn Reu is een x mechel uit werklijn daar zitten inderdaad andere rassen door heen gefokt generaties geleden.
Hij heeft vorig jaar meegedaan aan de renbaandag van het HF (zomers) en daar werd hij 2de dus zo log en langzaam zal hij niet zijn . 300 meter in 28.33 sec.
Das maar 2 seconden sneller dan Usain Bolt
zonder gein, als het een kruising is is het wel verklaarbaar vind ik.
De reden dat de mh (boom) imo iig nog zo gezond is over t algemeen omdat t vaak een publiek geheim was dat er kruisingen gebruikt zijn in t verleden. Vandaar ook de grote varieteit.
malinois schreef:
malinois schreef:
De reden dat de mh (boom) imo iig nog zo gezond is over t algemeen omdat t vaak een publiek geheim was dat er kruisingen gebruikt zijn in t verleden. Vandaar ook de grote varieteit.
Dat geloof ik graag.
Nou ja dan is de grootte er in ieder geval op een goede manier in gefokt.
Ik ben het met Tara's laatste reactie helemaal eens!
dagmar88 schreef:
mmartinn schreef:
dagmar88 schreef:
Niko is 45 kilo. Loopt ook boven de 20 graden uren in draf naast de fiets.
Verschil tussen marathonlopers en sprinters.
Bij wijze van spreke mag ik hopen?
Nee, waarom?
Kan gelukkig zelf wel inschatten wat goed is voor mijn honden, daar heb ik geen standaard regeltjes voor nodig.
Ze zijn gezond, kortharig, atletisch en hebben een goede conditie; daar hoef ik tot een graad of 25 niets anders dan normaal mee te doen.
Ook daar boven zijn ze nog prima actief, alleen zorg ik dan dat er water in de buurt is en let ik goed op dat het wegdek niet te warm is.
Eigenlijk is het sneu dat dat niet normaal meer als normaal wordt gezien.
Ze krijgen het warmer als ze zich binnen op liggen te fokken omdat ze hun energie niet kwijt kunnen.
Precies, zo kan Tessa met 20 graden en zon nog steeds naast de fiets. Geen enkel probleem, die heeft echt nergens last van. Met Tay moet ik met 15 graden en zon al opletten, die heeft het veel sneller warm en daar echt last van.
laeken schreef:Kijk, nu zijn we ineens uitgepraat.... Ik reageer op quotes. Dat heb ik speciaal gedaan om te zorgen dat deze reacties niet zouden komen omdat dit wel vaker gebeurd.
Maargoed, prima, sociale honden lopen niet op roedels af om kennis te maken en het is heel normaal dat een hond in een roedel een op dat roedel aflopende hond op zijn falie zal geven...whatever...
Dan zijn je inzichten wel veranderd want ik weet nog heel goed dat je het mijn eigen schuld vond dat pup Gollum een roedel herders in was gerend om leuk kennis te maken en daar vreselijk voor afgestraft werd.