Vanaf welke leeftijd laten jullie de honden meelopen?
Ik loop nu 1 a 2 keer per maand mee met een groep collega's en we lopen dan onder de 20km (we hebben 14, 10 gelopen en gaan morgen 18 lopen).
Als alles goed gaat krijg ik eind augustus mijn middenslag poedelpup. De eerste paar keer zal ze gewoon in de tas meekunnen, maar daarna moet ze bij mijn ouders blijven totdat ze meekan (en ik leen dan een hond)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lange afstanden wandelen met hond
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
Re: Lange afstanden wandelen met hond
Groetjes hermelien1989 en gioia

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
Als het heel warm is zou ik helemaal niet dat soort afstanden lopen met je hond Zamunda, maar dan beter alleen om op niveau te blijven. Ik doe dat ook niet, Kay die legt het loodje anders vrees ik!
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik weet niet hoor, als het hier warmer is dan zo'n 22 graden doe ik Jura geen plezier met zo lange wandelingen. Heel soms doen we wel wat meer in de zomer, heel vroeg vertrekken als de zon net op komt zodat we voor de grootste warmte weer terug zijn. Maar ik merk dat ze in de zomer overdag toch echt liever rustig aan doet.Zamunda schreef:Laissah zit momenteel op 40km en dat gaat hartstikke goed.
Ik vind het alleen wel spannend hoe dat met het warmere weer moet. Ze heeft een ultrakorte vacht en daardoor nauwelijks bescherming tegen de zonnewarmte en omgevingstemperatuur. Ik kan ook heel goed merken dat ze er snel last van heeft, ze gaat dan rustiger lopen en veel rollen. Wanneer het kan neemt ze onderweg graag even duik in een plas of sloot (daarna is ze ook gelijk een stuk actiever), maarja, die moet je ook maar net tegenkomen. Ik ga denk ik toch een koelingsbandana of -jas (ruffwear of hurtta) kopen voor haar.
Zou het nog helpen om even wat water te deppen in de lies? Ik heb eigenlijk niet het idee dat dat zoden aan de dijk zal zetten.
Wandelingen van meer dan 20 kilometer zou ik zelf niet in de zomer doen als het warm is en de zon fel.
(mijn quote button doet het niet )
Ik denk dat de vacht in combinatie met de conditie van de hond belangrijk is in deze. We hebben met Soca in 30 graden wandelingen gedaan. Door de bossen en snelheid gehalveerd. Ze hijgt wel als een klein stoomlocomotiefje maar dat doet ze al als het 22 graden is.
Ze komt uit Malta dus ze heeft een redelijke dunne vacht.
We lopen dan niet over asfalt of gladde straten, maar juist over zachte paden.
En verder veel drinken meenemen. Gelukkig heb je in het buitenland (Duitsland, Oostenrijk) heel vaak fonteintjes of bakken met water.
Zelf proef ik altijd eerst het water. Klinkt gek, maar we hebben het 1 keer gehad dat Soca ook uit een fontein dronk en niet veel later de voeten van de VVV medewerkster vol kotste!
Zit er ijzer in het water?? Niet laten drinken!!
In Nederland is het bijna nooit zo heet dat ik niet naar buiten ga. De enige keer dat ik niet gaat is als het onweert en als er meer dan 10 mm regen valt.
Ik denk dat de vacht in combinatie met de conditie van de hond belangrijk is in deze. We hebben met Soca in 30 graden wandelingen gedaan. Door de bossen en snelheid gehalveerd. Ze hijgt wel als een klein stoomlocomotiefje maar dat doet ze al als het 22 graden is.
Ze komt uit Malta dus ze heeft een redelijke dunne vacht.
We lopen dan niet over asfalt of gladde straten, maar juist over zachte paden.
En verder veel drinken meenemen. Gelukkig heb je in het buitenland (Duitsland, Oostenrijk) heel vaak fonteintjes of bakken met water.
Zelf proef ik altijd eerst het water. Klinkt gek, maar we hebben het 1 keer gehad dat Soca ook uit een fontein dronk en niet veel later de voeten van de VVV medewerkster vol kotste!

Zit er ijzer in het water?? Niet laten drinken!!
In Nederland is het bijna nooit zo heet dat ik niet naar buiten ga. De enige keer dat ik niet gaat is als het onweert en als er meer dan 10 mm regen valt.