Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie kan helpen met raad.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Wie kan helpen met raad.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Iemand die sinds 2008 een hond van mij heeft belde mij gisteren en tijdens het gesprek moest een vriend het overnemen omdat zij in paniek en te emotioneel was.
Zit zo, Buddy haar hond heeft blaaskristallen en moet een duur dieet voer van de DA.
Nu heeft ze dat een poosje gegeven maar omdat ze zelf haar eten liet staan voor de hond zijn dure voer is zijzelf 20 kg afgevallen.
Hierover flink op de vingers getikt door vrienden en op hun advies de hond weer op gewone brok gezet.
Resultaat hond heeft weer kristallen/gruis en jankt het soms uit van pijn.

Ze woond alleen met Buddy , leeft van een uitkering en haar hond is een beetje haar hulphond omdat zij kampt met psychische ellende.
Ze heeft vrienden die haar Buddy willen overnemen maar dat idee geeft grote angst en wil liever haar hond behouden.

Iemand nog een idee of er ook aan goedkopere dieetvoer is te komen of misschien een stichting waar zij aan kan kloppen.?
Of een DA die het tegen inkoopprijs wil verkopen.?
Wie.??????
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Manu

Re: Wie kan helpen met raad.

Ongelezen bericht door Manu »

Heeft ze hulp bij haar psychische ellende? Misschien dat die hulpinstantie hulp kan/wil bieden?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Zelfsamenstellen of KVV (smuldier) ook al geprobeerd? Is vaak flink goedkoper dan dieet voer en werkt net zo goed.

Onze Lara is na haar ibuprofen vergiftiging op KVV gevogelte (eend, kip etc) gegaan iom de DA ipv dieet voer speciaal om de nieren te ontzien.
bouvierpoedel
Zeer actief

Manu schreef:Heeft ze hulp bij haar psychische ellende? Misschien dat die hulpinstantie hulp kan/wil bieden?
Ja maar die helpen haar niet.
Ze heeft voor haar zelf voedselbank aangevraagd maar krijgt ze niet.
Wat ze over zou houden zonder hond zou genoeg moeten zijn.
Honden word geen rekening mee gehouden meestal ,helaas.
bouvierpoedel
Zeer actief

crutz schreef:Zelfsamenstellen of KVV (smuldier) ook al geprobeerd? Is vaak flink goedkoper dan dieet voer en werkt net zo goed.

Onze Lara is na haar ibuprofen vergiftiging op KVV gevogelte (eend, kip etc) gegaan iom de DA ipv dieet voer speciaal om de nieren te ontzien.
Wist ik niet zeker maar had het gezegd van vers ,maar haar DA stond daar niet achter en heeft het afgeraden. Dus daar is ze ook bang van.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

bouvierpoedel schreef:
crutz schreef:Zelfsamenstellen of KVV (smuldier) ook al geprobeerd? Is vaak flink goedkoper dan dieet voer en werkt net zo goed.

Wist ik niet zeker maar had het gezegd van vers ,maar haar DA stond daar niet achter en heeft het afgeraden. Dus daar is ze ook bang van.

Weet natuurlijk niet hoe het voor de blaas is. Maar voor de nieren was dit toen ook het advies van Tannetje. Misschien daar eens een mail aan wagen. Dat ze het op haar advies wel durft omdat zij ook DA is.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Je hebt tegenwoordig budgetda's (voor minima's). Misschien daar eens informeren.
Afbeelding
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Inderdaad KVV, heb ik ook geprobeerd toen Sam struviet had. Helaas raakte Sam er onwijs van aan de diarree dus ik heb haar een maand op Royal Canin gehad en daarna was het gelukkig over. Verder wat ook wel eens wil helpen is cranberry tabletten, kun je gewoon bij de kruidvat kopen.
Ik heb ook gehoord over die budget dierenartsen maar volgens mij kom je daar alleen voor in aanmerking als je zelf moet rondkomen van een uitkering, je kan er iig niet zomaar aankloppen er zitten wel strikte regels aan dacht ik.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Weet je ook welk soort blaaskristallen de hond heeft? Dat maakt nl nogal verschil.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

om welk voer gaat het wat Buddy nu krijgt wat zo duur is?
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Ik weet niet of ze in de buurt van Meppel woont, anders mag ze hier langs komen en dan zullen wij haar helpen waar we kunnen. Of ze nou vlees of brokken wil geven, we komen er dan wel uit.
Groetjes,
Wendy
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

maitestar schreef:Ik weet niet of ze in de buurt van Meppel woont, anders mag ze hier langs komen en dan zullen wij haar helpen waar we kunnen. Of ze nou vlees of brokken wil geven, we komen er dan wel uit.
:lief:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik wil best een rondje meewandelen om te kijken of er een DA- onderzoek kan worden gedaan door een DA die wel pro-vers is. Sowieso kan ze wellicht haar licht opsteken op rauwvoerforums, zoals
www.barfplaats.nl
www.voernatuurlijk.nl

Nadrukkelijk raad ik de forums aan, niet de FB-groepen; op de forums zit meer kennis, OOK van DA's.

Suzanne
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ushi had struvietkristallen door blaasontsteking en heeft ook een paar dagen dat dieetvoer gegeten. Is inderdaad duur.. Tegen inkoop zal ze weinig mee opschieten, want de marge daarop is niet zo groot..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:
kipo schreef:Weet je ook welk soort blaaskristallen de hond heeft? Dat maakt nl nogal verschil.
dat wou ik ook net vragen - je kan hier niks zinnigs over zeggen als je niet weet om welke kristallen het gaat.
Kan het strufiet zijn.?
bouvierpoedel
Zeer actief

nathalie schreef:Ushi had struvietkristallen door blaasontsteking en heeft ook een paar dagen dat dieetvoer gegeten. Is inderdaad duur.. Tegen inkoop zal ze weinig mee opschieten, want de marge daarop is niet zo groot..
Ze bestelt het nu via internet en moet dan gelijk 28 kg afnemen voor 138 euro, verzendkosten worden dan niet gerekend.
wat zou het inkoop kosten.?
bouvierpoedel
Zeer actief

maitestar schreef:Ik weet niet of ze in de buurt van Meppel woont, anders mag ze hier langs komen en dan zullen wij haar helpen waar we kunnen. Of ze nou vlees of brokken wil geven, we komen er dan wel uit.
Wat lief. :J: Maar hoeft niet voor niet.
Maar weet jij wat de inkoopprijs is .? Daar zou ze misschien ook al mee geholpen zijn.
Ze heeft nu Royal Canin urinary S/O Canine.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

De prijzen die je op Zooplus ziet bijvoorbeeld wordt meestal maar een euro of 2 winst op gemaakt als je de BTW er ook af trekt. En dan moeten ze het ook nog opsturen. Dus ik vrees dat je voor inkoopprijs niet veel voordeliger uit gaat komen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik weet niet of ze dat voer ook bij de Duitse Zooplus hebben? Dat kan wel goedkoper uitpakken dan bij de Nederlandse. Het aanbod van Maitestar is ook geweldig!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb ooit een kat gehad met struviet en die is op het vers vlees gegaan. nooit meer struviet gehad. kat is 13 jaar geworden en vanaf zijn 5e op het vers vlees.
ellen
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:
nathalie schreef:Ushi had struvietkristallen door blaasontsteking en heeft ook een paar dagen dat dieetvoer gegeten. Is inderdaad duur.. Tegen inkoop zal ze weinig mee opschieten, want de marge daarop is niet zo groot..
Ze bestelt het nu via internet en moet dan gelijk 28 kg afnemen voor 138 euro, verzendkosten worden dan niet gerekend.
Zooplus doet het weg tegen inkoop bijna.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

nathalie schreef:
bouvierpoedel schreef:
Zooplus doet het weg tegen inkoop bijna.
Heb even gekeken maar dat is duurder dan ze nu heeft.
S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ongelezen bericht door S@nne »

www.medpets.nl of www.gropet.nl even prijzen checken van andere struviet merken?

Ik voer onze kat bijvoorbeeld Trovet ipv de andere duurdere merken. Misschien t kijken waard om een ander merk of kvv (smuldier?) te proberen. Succes.
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Trovet heb ik een poos gegeven, soms met een beetje blik erdoor. Maar dat is wel 10 jaar geleden. Daarvoor kreeg hij hills dus ik vond trovet al goedkoop.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

bouvierpoedel schreef:
Maar weet jij wat de inkoopprijs is .? Daar zou ze misschien ook al mee geholpen zijn.
Tot nu toe heb ik nog niet een groothandel gevonden die dit kan leveren, ik kan morgen even kijken of ik het via Royal Canin zelf kan krijgen. Maar misschien dat wij daar helemaal niet aan kunnen komen omdat dit voer eigenlijk alleen voor de dierenartsen is.
Groetjes,
Wendy
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

bouvierpoedel schreef: had het gezegd van vers ,maar haar DA stond daar niet achter en heeft het afgeraden. Dus daar is ze ook bang van.
Kan ze behoorlijk Engels lezen?
Ik heb net even gegoogeld op dog raw diet struvite en dan komt er van alles. Heb de bovenste vier even aangeklikt en snel doorgekeken:

http://www.wysong.net/pet-health-and-nu ... oblems.php Wysong is een fabrikant van vleesgebaseerde voeding, en zegt dat steen / kristalvorming juist veroorzaakt kan worden door het voeren van een onnatuurlijk dieet, brokjes dus.

http://www.b-naturals.com/newsletter/bl ... -crystals/ Over de verschillende soorten stenen en kristallen. Er staat dat struvietkristallen vaak samengaan met een ontsteking en het is wel belangrijk dat die ook behandeld wordt, niet alleen het dieet aangepast. Rauw/vers eten wordt aangeraden. Er staan links naar pagina's met meer informatie over zuur en basisch eten, en over struvietkristallen.

http://www.onlynaturalpet.com/knowledge ... ticleid=82 hier wordt gezegd dat als de ontsteking en bijbehorende kristalvorming eenmaal weg is, er ook geen dieetvoer meer nodig is - wel moet nu en dan de urine getest worden of er geen ontsteking weer de kop opsteekt, want dat veroorzaakt de kristalvorming.

http://healthypets.mercola.com/sites/he ... tones.aspx artikel van een dierenarts, die zegt dat je juist beter geen brokjes kunt voeren, aangezien de urine daar geconcentreerder van wordt en dan vormen zich juist eerder stenen of kristallen.

Er is nog veel meer maar dat ga ik op dit uur niet meer allemaal lezen, moet morgen vroeg op. Boodschap is in elk geval duidelijk: vers voeren in geval van struvietkristallen kan best, liever zelfs dan brokken......
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik heb op de site van een dierenspullengroothandel gekeken, die heeft het wel maar daar is het veel duurder dan wat zij betaalt..
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik weet dat in elk geval in Wolvega een voedselbank voor dieren zit. Dat zal er toch ook in andere plaatsen zijn?

Anders zou ik ook pleiten voor kvv.

Wat een nare situatie :(
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

maitestar schreef:
bouvierpoedel schreef:
Tot nu toe heb ik nog niet een groothandel gevonden die dit kan leveren, ik kan morgen even kijken of ik het via Royal Canin zelf kan krijgen. Maar misschien dat wij daar helemaal niet aan kunnen komen omdat dit voer eigenlijk alleen voor de dierenartsen is.
Dat kan niet. Ik heb het ook al verschillende keren geprobeerd voor klanten en mijn moeder, maar we krijgen het niet voor elkaar.
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Is het deze https://www.dierapotheker.nl/product/13 ... y-SO-14-kg
Hier kan ze een kleinere hoeveelheid afnemen. Ik heb hier vaker besteld, fijne site en snelle levering.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”