Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teven gedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Teven gedrag

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom doet het ook wel, op onze normale routes (en dat zijn er best wel wat) plast ze gewoon in 1 keer, maar op andere plekken wil ze nog weleens een paar keer extra gaan plassen. Gewoon markeren imo, de weg naar huis vinden gaat haar nooit lukken. Te dom!
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Sam doet het ook, eerst snuffelen en dan erover heen piesen, om te markeren dus.
Om de weg naar huis te vinden lijkt me een beetje een gekke theorie :p.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik ben er bijna zeker van dat honden ook markeren om de weg terug te vinden. Als we op vakantie zijn pissen de meiden rondom het huisje en heel veel onderweg. Gollum weet altijd de weg terug te vinden en is daar ook zeer gemotiveerd in. Gol blaft ook als ze denkt dat we de verkeerde kant op gaan. We wilden wat gaan drinken na een flinke wandeling, het pandje lag even van de route terug naar het huisje af. Gol ging toen bij de afslag naar het huisje staan blaffen, het duurde echt even voordat ze kwam.
Mika weet het ook prima maar die gaat liever achter de wild geurtjes aan dan terug naar huis :mrgreen:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:Is ze intact? Teven die loops zijn/worden markeren ook veel meer ;-)
Tirsa heeft heel haar leven gemarkeerd, als het kon ging haar pootje ook nog eens omhoog om maar net hoger te gaan als de vorige voorbijganger. Geen enkele molshoop werd overgeslagen.

Lotje is nog niet gecastreerd (nog steeds niet loops geweest) en plast ook heel wat af. Volgens mij net hetzelfde als reuen om even te laten weten dat ze in de buurt zijn geweest.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Mijn teef markeert meer dan de drie heren bij elkaar.
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Yazoo plast ook ongelooflijk vaak als ze uitgelaten worden, in een vreemd gebied nog wat vaker als het even kan.
Bij haar lijkt het er wel op dat ze echt over een andere hond heen markeert.
Noa plast gewoon 1x en klaar...
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hier hetzelfde. Op de normale route slechts een paar keer plassen, maar op vreemde routes veel kleine plasjes.
Ik zie het toch vooral als markeren en niet als kruimels strooien om de weg naar huis te vinden. Het is namelijk echt in reactie op (lekkere/nieuwe) geurtjes: eerst wordt uitgebreid het geurtje opgesnuffeld en daarna moet precies daar een plasje overheen. Markeren dus.
Gollum
Zeer actief

Inge O schreef:
Heavy schreef: En het zou vreemd zijn dat ze dat dan alleen op een andere route doet toch?
net niet toch? ze ruikt daar allemaal vreemde geuren en voelt veel meer als in bekend gebied de behoefte om die te beantwoorden met haar eigen visitekaartje.

kleinduimpjestheorieën kan je er (vooropgesteld dat een hond zoiets zou kunnen beredeneren, wat volgens mij niet kan) hoe dan ook niet aan koppelen gezien zowel in het wild als bij de huishond de heen- en terugweg heel vaak van elkaar verschillen.
Waarom zou een hond dat moeten beredeneren? Als een hond een spoor kan volgen kan hij ook zijn eigen spoor volgen toch?
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Gollum schreef:
Inge O schreef:
Heavy schreef: En het zou vreemd zijn dat ze dat dan alleen op een andere route doet toch?
net niet toch? ze ruikt daar allemaal vreemde geuren en voelt veel meer als in bekend gebied de behoefte om die te beantwoorden met haar eigen visitekaartje.

kleinduimpjestheorieën kan je er (vooropgesteld dat een hond zoiets zou kunnen beredeneren, wat volgens mij niet kan) hoe dan ook niet aan koppelen gezien zowel in het wild als bij de huishond de heen- en terugweg heel vaak van elkaar verschillen.
Waarom zou een hond dat moeten beredeneren? Als een hond een spoor kan volgen kan hij ook zijn eigen spoor volgen toch?
Omdat ze dan zou moeten beredeneren dat ze op strategische punten van de route plasjes achter moet laten zodat ze láter, op de terugweg, de weg naar huis weer kan vinden.

Mijn ervaring is in ieder geval dat het helemaal niet om strategische punten van de route gaat, het is gewoon puur een markeerreactie op hele interessante geurtjes.
Gollum
Zeer actief

Zamunda schreef:
Gollum schreef:
Inge O schreef:

Omdat ze dan zou moeten beredeneren dat ze op strategische punten van de route plasjes achter moet laten zodat ze láter, op de terugweg, de weg naar huis weer kan vinden.

Mijn ervaring is in ieder geval dat het helemaal niet om strategische punten van de route gaat, het is gewoon puur een markeerreactie op hele interessante geurtjes.
Oh van te voren beredeneren bedoel je. Nee dat denk ik ook niet. Maar ik denk wel dat ze aan de hand van de markeerplekken de weg terug kunnen vinden, het ruikt bekend. Wat zouden honden anders gebruiken om de weg terug te vinden?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier nog zo'n teef, met poot omhoog en al. Gewoon markeren. Van mij mag ze. Behalve als ik door wil lopen, maar dan weet ze dat ook.
Indy doet het eigenlijk ook wel op de bekende routes. Even laten weten dat zij er ook nog is.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Laicka stond laatst op haar voorpoten te plassen :E: Fix die doet voor spek en bonen mee.

Beide dames markeren alleen de gemiddelde reu kan nog een voorbeeld nemen aan Laicka
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

mijn vorige hond was ook een teef.
Piste met haar poot omhoog en wel tientallen keer per wandeling.
Zo zie je maar, elk beestje heeft een ander karakter.
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Meagan plast ook veel onderweg en liefst met de achterpoot zo hoog mogelijk.
Toen Judy (herplaatser) 3 jaar geleden bij ons kwam plaste zij 1 keer per wandeling, maar ik zie haar nu ook vaker plassen.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

De rollen zijn hier "omgekeerd". Onze reu heeft nooit de behoefte om te markeren (wél om te snuffelen) en Truus markeert als een malle. Het maakt haar overigens niet uit of het bekend terrein/geur is of onbekend.
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Mickey is een teef die toch wel vaker plast dan één keer per wandeling, molshopen of plasjes van anderen daar moet overheen geplast worden.
Als ze terugkomt van een lange vakantie dan plast ze zo'n beetje op elke grasspriet die ze tegenkomt en niet omdat ze de weg kwijt is in de wijk of bos maar er zijn weer veel nieuwe geurtjes en ze laat duidelijk zien dat ze er weer is :lol1:
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Mijn beide dames markeren weinig. behalve als er een loops moest worden, dan wel.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Izzy markeert ook, met poot omhoog en het liefst zo hoog mogelijk tegen een boom of op een bergje. Regelmatig krijg ik te horen 'huh, het is toch een teefje'.

Gister nog met mijn nichtje van 4 om gelachen, Izzy pieste op een molshoop en toen hebben we er hele verhalen omheen verzonnen over de douchende mol die dacht dat hij schoon werd :F:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mila markeert ook, maar het is me nog nooit opgevallen dat ze meer markeert op onbekende plekken.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn teven plassen zich een ongeluk. Soms staan ze achter elkaar in de rij om iets te markeren :mrgreen:
En dan doen ze altijd hoor, ongeacht het moment van hun cyclus.
Ik denk wel dat honden die in een groep leven meer markeren, domweg omdat ze door de back-up van de groep zelfzekerder zijn.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik kan bij Apple altijd merken wanneer de loopsheid er zo stilletjes aan weer aan begint te komen. ( maar dat gedrag begint al wel een maand of 2 voor de loopsheid)
Overal snuffelen en mini-plasjes doen :schrik: Net een vent.
Ik heb overigens juist het idee dat ze het hier in de buurt meer doet dan ergens anders.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Rana plast veel over vogelpoepjes heen, het liefst dat van watervogels.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Bo markeert ook heel veel én met haar achterpoot omhoog. Wel anders dan reuen dat doen, die tillen hun poot naar achteren, Bo tilt heb meer naar voren.
Ook ik zie geen verschil tussen bekend en onbekend gebied. Wel snuffelt ze veel fanatieker dan ze normaal al doet in onbekend gebied of in gebieden waar ik minder vaak kom.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Coda markeert ook meer op onbekend terrein, dan streeft ze Nilo voorbij hoor :schrik: Sterker nog, in bepaalde gebieden vindt ze het zelfs nodig om haar poot op te tillen. Maar tijdens de dagelijkse ronde markeert ze ook vaker dan één keer. Teef met testosteron denk ik :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gollum schreef:
Inge O schreef:

Doet hij wel aan de hand van zijn eigen voetspoor.
Daar heeft hij geen strategisch gepleegde plasjes voor nodig :wink:

Rana markeerde meer dan welke reu die ik daarvoor had ook.
Juist in vreemd gebied.
Even melden dat ze er ook was :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maeve schreef:Teef met testosteron denk ik :mrgreen:
Dan heb ik allemaal butches :LOL:

Orpa tilt haar poot hoger dan menige reu en ze markeren allemaal als idioten. Fien staat met stip op twee trouwens, die neemt dat buitengewoon serieus. Mét poot omhoog dus.

De enige twee die hun poot niet optillen zijn Chaconne en Dinthe. Meisje-meisjes :I: Hoewel ze wel markeren dus ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Jahoor, Luna en Zinzi markeren ook als een gek, vaak met poot omhoog, even laten weten dat ze daar ook waren :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat me trouwens wel opvalt is dat teven minder moeilijk doen over dat markeren. Nilo moet inderdaad overal minimaal 2 minuten snuffelen voor hij heeft bepaald waar hij z'n poot exact gaat optillen. Coda is dan weer zo snel dat ik er regelmatig over struikel omdat ze dan heeft bedacht dat het nú moet :roll:
yvon
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvon »

Hier precies het zelfde.
Nu doet mijn teef het ook als mijn reu heeft geplast plast zij eroverheen en doet haar poot dan omhoog

www.bullsofftysonshome.nl
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”