Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie kan helpen met raad.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Wie kan helpen met raad.

Ongelezen bericht door Zamunda »

bouvierpoedel schreef:Wist ik niet zeker maar had het gezegd van vers ,maar haar DA stond daar niet achter en heeft het afgeraden. Dus daar is ze ook bang van.
Die hond zal toch iets moeten eten.
Maar dat de DA het afraadt en ze er daardoor bang van is is geen reden om het niet te proberen, ook voor haar niet. Want ik neem aan dat de DA ook niet heeft aangeraden om de hond weer op gewone brok te zetten en dat heeft ze dus wel gedaan. Dus beter een advies opvolgen wat gestoeld is op een hoop goede ervaringen (KVV) dan een advies enkel op basis van financien (door haar vrienden).

Ik zou haar dus toch de kant van de KVV (of barf) opsturen (met de links die eerder in het topic staan en eventueel een berichtje naar Tannetje sturen). Anders alternatieve merken, zoals Trovet.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Wat erg voor die vrouw :(:
Die vrienden die aangeven de hond te willen overnemen, die zouden hem dan ook gaan voeren. Kunnen ze niet beter de hond bij haar laten en gewoon helpen met de kosten voor voer? Dat zou ik doen als het om mijn vrienden ging. Zeker als zij geestelijk zo steunt op het hebben van die hond.
dorus
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): bouvier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door dorus »

https://shop.marengo.de/hunde/alleinfut ... assic.html
Hier hele goede ervaringen mee.
Ook betaalbaar maar moet wel uit Duitsland komen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge O schreef:
Zamunda schreef:Dus beter een advies opvolgen wat gestoeld is op een hoop goede ervaringen (KVV)
met die nuance dat alles wat ik hier lees aan 'goede ervaringen met kvv' geschreven wordt door mensen die sowieso al tegen brok zijn, lijkt me dan inderdaad niet dat die plots brok gaan aanraden als het om een probleem gaat.
maar het lijkt het me dus net zo min dat kvv zondermeer het probleem zal laten verdwijnen - het eerste wat je bv. leest als je googlet op blaas en kvv is dat carnibest juist makkelijk blaasproblemen lijkt te geven.

'kvv' is dus niet het toverwoord, wel de samenstelling van voer, bij wat voor voersoort dan ook.

Oh dat zeg ik niet. M'n sporthond staat op brok omdat ik hem niet op gewicht hou op vlees. Het is echt niet heilig, maar heb met een hond met zwaar nierfalen door vergiftiging die in eerste instantie dezelfde brok aangeraden kreeg goede successen gehad op KVV.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
crutz schreef:
Inge O schreef:
Zamunda schreef:Dus beter een advies opvolgen wat gestoeld is op een hoop goede ervaringen (KVV)
met die nuance dat alles wat ik hier lees aan 'goede ervaringen met kvv' geschreven wordt door mensen die sowieso al tegen brok zijn, lijkt me dan inderdaad niet dat die plots brok gaan aanraden als het om een probleem gaat.
maar het lijkt het me dus net zo min dat kvv zondermeer het probleem zal laten verdwijnen - het eerste wat je bv. leest als je googlet op blaas en kvv is dat carnibest juist makkelijk blaasproblemen lijkt te geven.

'kvv' is dus niet het toverwoord, wel de samenstelling van voer, bij wat voor voersoort dan ook.

Oh dat zeg ik niet. M'n sporthond staat op brok omdat ik hem niet op gewicht hou op vlees. Het is echt niet heilig, maar heb met een hond met zwaar nierfalen door vergiftiging die in eerste instantie dezelfde brok aangeraden kreeg goede successen gehad op KVV.
maar nieren en blaas hebben qua soort problematiek niks met elkaar te maken en daarbij zeg ik niet dat kvv niét goed is maar dat het niet per definitie goed is.

Daarom staat er ook aan t begin in mijn reactie dat t iets heel anders was (nieren ipv blaas) maar nu verder lezend zie ik dat t wel dezelfde brok betreft als ons toen aangeraden werd
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Het zou zomaar beter uit kunnen pakken dan de gewone brok. In t slechtste geval net zo slecht als de gewone brok die ze toch ook geprobeerd heeft
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Inge O schreef:

Goede nuancering, ik bedoelde zelf KVV ook niet als toverwoord.

Wat ik bedoelde is dat ze nu weer gewone brok voert (met als gevolg een hond die jankt van de pijn), maar niet op kvv over durft te stappen omdat de DA dat afraadt. Tja, dat snap ik dan niet. Van gewone brok wéét ze dat die hond last krijgt en toch geeft ze het. Dan is de stap naar KVV toch niet zoveel enger?

Maar goed, ik begrijp dat het lukraak geven van eender welke KVV dan ook een beetje een wilde gok is, dus dan is het wel het beste dat ze een goed gebalanceerde samenstelling gaat geven. Als ze dat zelf niet kan uitdokteren (met de diverse links die hier gegeven zijn) dan kan ze het beste naar een DA gaan die dat voor haar wil doen.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Bij struviet is er bijna altijd sprake van onderliggende blaasinfectie en het belangrijkste bij blaaskristallen is voldoende drinken. Met vers ondervang je dat al deels omdat daar veel meer vocht in zit dan in brok, maar een scheut (warm) water over de brok en/of een scheutje (karne-)melk in het water helpt vaak ook al.
Omdat bij blaasinfecties meestal de pH hoog is, kan het ook helpen om de urine te verzuren, dat is ook deels wat dat voer doet.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zamunda schreef:
Inge O schreef:

Goede nuancering, ik bedoelde zelf KVV ook niet als toverwoord.

Wat ik bedoelde is dat ze nu weer gewone brok voert (met als gevolg een hond die jankt van de pijn), maar niet op kvv over durft te stappen omdat de DA dat afraadt. Tja, dat snap ik dan niet. Van gewone brok wéét ze dat die hond last krijgt en toch geeft ze het. Dan is de stap naar KVV toch niet zoveel enger?

Maar goed, ik begrijp dat het lukraak geven van eender welke KVV dan ook een beetje een wilde gok is, dus dan is het wel het beste dat ze een goed gebalanceerde samenstelling gaat geven. Als ze dat zelf niet kan uitdokteren (met de diverse links die hier gegeven zijn) dan kan ze het beste naar een DA gaan die dat voor haar wil doen.
Foutje mijn kant.
Ze was weer op gewone brok overgestapt met resultaat janken van pijn met piesen. Nu zit hij weer op dieet brok maar ze kan het niet echt betalen omdat ze al bezuinigd en nog meer bezuinigen kost haar het eten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef:omdat ze al bezuinigd en nog meer bezuinigen kost haar het eten.
waarbij ik het, wreed als ik ben, toch niet kan nalaten even op te merken dat als iemand zomaar 20 kg kan vermageren het niet onaannemelijk is dat ze er fysiek zelfs wel bij vaart. ik neem immers aan dat ze niet van 60 kg naar 40 kg is gegaan :oeps: .
:zweep: :LOL:

Sorry :roos:

Er zit natuurlijk wel een limiet aan hoeveel je jezelf kunt uithongeren ten gunste van je hond (of om welke reden dan ook).
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Shima schreef:Wat erg voor die vrouw :(:
Die vrienden die aangeven de hond te willen overnemen, die zouden hem dan ook gaan voeren. Kunnen ze niet beter de hond bij haar laten en gewoon helpen met de kosten voor voer? Dat zou ik doen als het om mijn vrienden ging. Zeker als zij geestelijk zo steunt op het hebben van die hond.
Lijkt mij ook! En samen met het afvallen van de vrouw lijkt het mij een beetje een raar verhaal waar ik niet 1,2,3, zou intrappen Bp.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

kipo schreef:
Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef:omdat ze al bezuinigd en nog meer bezuinigen kost haar het eten.
waarbij ik het, wreed als ik ben, toch niet kan nalaten even op te merken dat als iemand zomaar 20 kg kan vermageren het niet onaannemelijk is dat ze er fysiek zelfs wel bij vaart. ik neem immers aan dat ze niet van 60 kg naar 40 kg is gegaan :oeps: .
:zweep: :LOL:

Sorry :roos:

Er zit natuurlijk wel een limiet aan hoeveel je jezelf kunt uithongeren ten gunste van je hond (of om welke reden dan ook).
Werd mij verteld door haar vriendin , zal ook wat door stress zijn natuurlijk.Ja hond is belangrijk voor haar en houvast om te kunnen functioneren . Die limiet is al bereikt , met gewoon voer zou het wel lukken en als het niet gaat dan verhuist de hond naar kennissen.Ieder voordeel hep ze nadeel zullen we maar zeggen.
bouvierpoedel
Zeer actief

LaRep schreef:
Shima schreef:Wat erg voor die vrouw :(:
Lijkt mij ook! En samen met het afvallen van de vrouw lijkt het mij een beetje een raar verhaal waar ik niet 1,2,3, zou intrappen Bp.
Kan er niets bij verliezen om wat info te verzamelen om het goedkoper te houden, ga mijn knip ook niet open trekken.
Sommige mensen gaan ver om iets te behouden vooral als het alles lijkt te zijn wat jje hebt..
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik kan mij heel goed voorstellen dat als je van een uitkering moet zien rond te komen, en je hond dieetvoer nodig heeft er weinig geld over blijft om van te leven. Wat ik dan niet begrijp is dat ze twee zakken voer in een keer koopt. Ook al is dit uiteindelijk goedkoper, ze moet nu wel in een keer 138 euro ophoesten tegen ongeveer 74 euro per maand.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

Kleine kans, maar misschien kan http://www.mensendiernederland.nl helpen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Antonetta schreef:Ik kan mij heel goed voorstellen dat als je van een uitkering moet zien rond te komen, en je hond dieetvoer nodig heeft er weinig geld over blijft om van te leven. Wat ik dan niet begrijp is dat ze twee zakken voer in een keer koopt. Ook al is dit uiteindelijk goedkoper, ze moet nu wel in een keer 138 euro ophoesten tegen ongeveer 74 euro per maand.
Omdat het goedkoper is als bij haar DA en verplicht is 2 zakken af te nemen.Andres krijgt ze verzendkosten eroverheen.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

bouvierpoedel schreef:
Antonetta schreef:Ik kan mij heel goed voorstellen dat als je van een uitkering moet zien rond te komen, en je hond dieetvoer nodig heeft er weinig geld over blijft om van te leven. Wat ik dan niet begrijp is dat ze twee zakken voer in een keer koopt. Ook al is dit uiteindelijk goedkoper, ze moet nu wel in een keer 138 euro ophoesten tegen ongeveer 74 euro per maand.
Omdat het goedkoper is als bij haar DA en verplicht is 2 zakken af te nemen.Andres krijgt ze verzendkosten eroverheen.
Ik persoonlijk zal liever 72 euro (met spaarplan zooplus) voor 14 kilo per maand betalen, dan 138 euro om de maand ook al zit je dan iets goedkoper. Bij zooplus betaal je voor een dubbelpak 141,90 ik denk dat je met de spaarplan korting ongeveer uitkomt op het zelfde bedrag als ze nu betaald. Het voordeel is dat je hier wel 14 kilo kunt kopen zonder verzendkosten.

Balou heeft als pup ook struviet gehad en een tijdje op de urinary brokken van RC gestaan, ik ben toen na drie maanden overgestapt op kvv dit is goed gegaan. Het lijkt mij het proberen waard om te kijken hoe de hond het op kvv doet.
Afbeelding.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Ik kan helaas niet aan de Royal Canin brok komen, zoals ik al verwachtte.

Verder kan ik haar wel andere dingen bieden zoals KVV, cranberry en eventueel een ander premium hondenbrok die goede resultaten heeft met blaas- en nierproblemen.
Groetjes,
Wendy
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Antonetta schreef: Ik persoonlijk zal liever 72 euro (met spaarplan zooplus) voor 14 kilo per maand betalen, dan 138 euro om de maand ook al zit je dan iets goedkoper. Bij zooplus betaal je voor een dubbelpak 141,90 ik denk dat je met de spaarplan korting ongeveer uitkomt op het zelfde bedrag als ze nu betaald. Het voordeel is dat je hier wel 14 kilo kunt kopen zonder verzendkosten.
:U: Da's de één voor de ander. Ik koop zo groot mogelijk in.
bouvierpoedel
Zeer actief

Antonetta schreef:
bouvierpoedel schreef:
Ik persoonlijk zal liever 72 euro (met spaarplan zooplus) voor 14 kilo per maand betalen, dan 138 euro om de maand ook al zit je dan iets goedkoper. Bij zooplus betaal je voor een dubbelpak 141,90 ik denk dat je met de spaarplan korting ongeveer uitkomt op het zelfde bedrag als ze nu betaald. Het voordeel is dat je hier wel 14 kilo kunt kopen zonder verzendkosten.

Balou heeft als pup ook struviet gehad en een tijdje op de urinary brokken van RC gestaan, ik ben toen na drie maanden overgestapt op kvv dit is goed gegaan. Het lijkt mij het proberen waard om te kijken hoe de hond het op kvv doet.
Die hond vreet meer weg dan 14 kilo per maand.
Antonetta
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Antonetta schreef:
bouvierpoedel schreef:

Die hond vreet meer weg dan 14 kilo per maand.
Oké, dat kan natuurlijk. Ik ging uit van Mowgli wat een grote hond is, bij haar red ik het net met 14 kilo per maand.
Afbeelding.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”