Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
reu teef knokken
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
reu teef knokken
Een kennis van mij die in Engeland woont en waar ik af en toe contact mee heb belde mij gisteren omdat hij niet wist wat hij moest doen.
Hij heeft een intacte reu en een intacte teef (beide Bull Mastiffs) en dacht voor de beste combi gekozen te hebben (reu met teef). Maar nu blijkt dat ze elkaar constant in de haren vliegen en toen ik vroeg wat hij daarmee bedoelde is het, hoe ik het zie, echt voor de kill. Ze grijpen elkaar bij de hals, schudden dan en de teef probeert de reu bij zijn achterpoot (bij de lies) te pakken. Hij krijgt ze haast niet uit elkaar wat ik niet zo gek vind met grote honden. Nadat hij ze uit elkaar heeft hebben ze forse verwondingen, ik ben vergeten te vragen wat voor verwondingen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Hij vroeg aan mij of dat weer goed komt, ik heb gezegd dat ik echt geen idee had en dat ik ze zelf zou scheiden (heel groot vrijstaand huis met veel grond)
Maar wat ik mij nou afvraag omdat ik het eigenlijk nooit eerder echt gehoord heb dat het zo heftig is, komt dat vaker voor dat 2 intacte honden en dan een reu en een teef zo knokken?
Ik dacht altijd dat 1 vd 2 gecastreerd was dat het dan een risico was dat honden gaan knokken?
Hij heeft een intacte reu en een intacte teef (beide Bull Mastiffs) en dacht voor de beste combi gekozen te hebben (reu met teef). Maar nu blijkt dat ze elkaar constant in de haren vliegen en toen ik vroeg wat hij daarmee bedoelde is het, hoe ik het zie, echt voor de kill. Ze grijpen elkaar bij de hals, schudden dan en de teef probeert de reu bij zijn achterpoot (bij de lies) te pakken. Hij krijgt ze haast niet uit elkaar wat ik niet zo gek vind met grote honden. Nadat hij ze uit elkaar heeft hebben ze forse verwondingen, ik ben vergeten te vragen wat voor verwondingen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Hij vroeg aan mij of dat weer goed komt, ik heb gezegd dat ik echt geen idee had en dat ik ze zelf zou scheiden (heel groot vrijstaand huis met veel grond)
Maar wat ik mij nou afvraag omdat ik het eigenlijk nooit eerder echt gehoord heb dat het zo heftig is, komt dat vaker voor dat 2 intacte honden en dan een reu en een teef zo knokken?
Ik dacht altijd dat 1 vd 2 gecastreerd was dat het dan een risico was dat honden gaan knokken?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: reu teef knokken
Ja het kan voor komen
Een kennis van me heeft het jaren geleden gehad, haar reu en teef beiden intact stonden elkaar echt naar het leven.
Zelf heb ik het hier nu ook , Kenji en Kyto vinden elkaar helemaal geweldig als er een kennelpaneel tussen beiden zit
Maar zet ze niet bij elkaar want ze maken elkaar letterlijk af
Heb ze 1x uit elkaar moeten halen , en was blij dat vriendlief erbij was . Want dit had me never nooit alleen gelukt zonder dat er doden waren gevallen.
Ze hadden elkaar letterlijk bij de strot vast, en kwamen er nu vanaf met een paar gaatjes
Daarvoor was het altijd goed gegaan tussen die 2
Een kennis van me heeft het jaren geleden gehad, haar reu en teef beiden intact stonden elkaar echt naar het leven.
Zelf heb ik het hier nu ook , Kenji en Kyto vinden elkaar helemaal geweldig als er een kennelpaneel tussen beiden zit
Heb ze 1x uit elkaar moeten halen , en was blij dat vriendlief erbij was . Want dit had me never nooit alleen gelukt zonder dat er doden waren gevallen.
Ze hadden elkaar letterlijk bij de strot vast, en kwamen er nu vanaf met een paar gaatjes
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Heavy schreef:Geen idee maar is het broer en zus hoe oud zijn ze?
Nee geen broer en zus. De reu is 5 en de teef is geloof ik 3
- dagmar88
- Zeer actief
Er is altijd een risico wanneer je twee honden bij elkaar zet.
Pluisje en Charlie waren heel dol op elkaar, maar áls de vlam in de pan sloeg waren ze beiden niet van plan ook maar een strobreed toe te geven.
Pluisje en Charlie waren heel dol op elkaar, maar áls de vlam in de pan sloeg waren ze beiden niet van plan ook maar een strobreed toe te geven.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
En was er een aanleiding voor dat het ineens fout ging? Die kennis zei dat het, voor zijn gevoel dan, ook ineens fout ging. Ze waren aan het spelen buiten en ineens was dat vechten. andere (vreemde) honden is geen probleem, maar samen is het meteen fixeren en moet hij er een apart zetten.** Angela ** schreef:Ja het kan voor komen
Heb jij ze nu nog wel eens samen? Of echt altijd apart?
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou denk ik zelf herplaatsen, omdat hij zei dat hij ze wel gescheiden kon houden, maar als een van de kinderen een deur open liet het fout zou gaan.Inge O schreef:ja ik ken nog koppels waarbij dit gebeurde (ook volle teef en reu) en of het nog goedkomt geen idee want die mensen hebben voor herplaatsen gekozen.
Ik persoonlijk moet er dus niet aan denken dat 2 honden van dat kaliber knokken waar kinderen wonen. Ik heb dat ook gezegd, maar ze waren altijd lief voor de kinderen. Maar goed, als ze knokken houden ze denk ik echt geen rekening met wie er dan ook staat lijkt mij.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
En was een van de 2 gecastreerd, of ook beide intact?dagmar88 schreef:Er is altijd een risico wanneer je twee honden bij elkaar zet.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ze moesten ff liggen voor een foto
Ditch ging er vandoor, Kyto erachteraan om leuk te spelen
Kenji ook mee en die vond het nodig om Kyto even in zn staart te hangen zo van hey jij mag er niet vandoor gaan
Kyto draaide om zo van he wat gebeurd er ? En toen vloog de vlam in de pan
Heb t na die keer nog wel eens geprobeerd om ze weer samen te zetten , maar dat was meteen weer knokken
Gelukkig kreeg ik ze toen rap uit elkaar, maar sindsdien ga ik ze echt niet meer samen doen
Kenji ook mee en die vond het nodig om Kyto even in zn staart te hangen zo van hey jij mag er niet vandoor gaan
Heb t na die keer nog wel eens geprobeerd om ze weer samen te zetten , maar dat was meteen weer knokken
Gelukkig kreeg ik ze toen rap uit elkaar, maar sindsdien ga ik ze echt niet meer samen doen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- dagmar88
- Zeer actief
Beiden intact, beiden zeer zelfverzekerd en van het leiderstype. Hij was jonger en wilde het overnemen.Demi schreef:En was een van de 2 gecastreerd, of ook beide intact?dagmar88 schreef:Er is altijd een risico wanneer je twee honden bij elkaar zet.
Dat is uiteindelijk ook gebeurd en daarna was het weer koek en ei. Durfde ze alsnog niet samen alleen te laten.
Normaal gesproken was er geen onderlinge spanning te zien; alleen op de momenten dat ik niet goed in m'n vel zat of druk was zijn ze een paar keer in elkaar gevlogen.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je voor je uitleg. Ik vind persoonlijk dat hij ze niet meer bij elkaar moet zetten, precies wat jij zegt in je eentje uit elkaar halen is echt zwaar. Ik heb hier een keer (lang geleden) 4 knokkende honden gehad (2 Rottweilers van mij, 1 Rottweiler logee en Kenzo) en ik was alleen thuis. Een grote ellende, had ik er een los en wilde ik de volgende eraf halen vloog degene die los was er weer in. Uiteindelijk heb ik degene die los waren in de gang/keuken en naar buiten gegooid en heb ik echt een half uur na zitten trillen van de spanning. Hier heb ik echt uit geleerd dat als het mis gaat (Amy is behoorlijk pittig) dat ik niet ga scheiden, maar herplaatsen. Scheiden is niet mogelijk hier en ik wil niet meer op hekjes en deuren moeten letten de hele dag.b** Angela ** schreef:Ze moesten ff liggen voor een foto
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn eerste ingeving was toen hij dat vertelde dat de hond van rond de 3 boven de andere hond wil komen te staan. En die andere geeft echt niet toe gok ik zo.dagmar88 schreef:Beiden intact, beiden zeer zelfverzekerd en van het leiderstype. Hij was jonger en wilde het overnemen.Demi schreef:En was een van de 2 gecastreerd, of ook beide intact?dagmar88 schreef:Er is altijd een risico wanneer je twee honden bij elkaar zet.
Dat is uiteindelijk ook gebeurd en daarna was het weer koek en ei. Durfde ze alsnog niet samen alleen te laten.
Normaal gesproken was er geen onderlinge spanning te zien; alleen op de momenten dat ik niet goed in m'n vel zat of druk was zijn ze een paar keer in elkaar gevlogen.
Ik heb na de knokpartij hier ze eigenlijk altijd gescheiden zitten (de Rottweilers dan). Niet dat ze elkaar ooit iets gedaan hebben, maar ik moet er niet aan denken dat er wat gebeurd als ik er niet ben. Heeft totaal niet met Amy of Cuendo te maken, zijn echt 8 poten op 1 buik
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Zekerheid dat het goed gaat heb je nooit natuurlijk. Hier gaan ze over het algemeen heel goed samen, maar dat betekent niet dat er nooit ruzie is. Bijvoorbeeld toen we net verhuisd waren en Nilo dacht dat de regels omtrent het voer waren veranderd, en zodoende in Coda's voerbak dook
Dan maakt het weinig uit of je reu of teef bent, ben ik bang. Dus als ik die eigenaar was zou ik ook eens kijken naar wat de aanleiding is?
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Kan me er wel iets bij voorstellen. Indy en Mike vinden elkaar echt lief. Gaat ook best leuk samen. Maar in het begin lieten we ze samen spelen. Alleen monde dat uit in niet leuk spelen. Echt mis gegaan is het nooit. We zijn ermee gestopt toen ik gaatjes in Indy haar lies ontdekte. (niet erg gelukkig)
Ik schat zomaar in dat als we met 'spelen' door waren gegaan het ook eens mis was gegaan.
En dat zijn dan ook reu en teef. (toen nog niets geholpen) En ze vinden elkaar best leuk.
Ik zou de honden waar jij het over hebt niet meer bij elkaar laten. Of scheiden, of herplaatsen.
Ik schat zomaar in dat als we met 'spelen' door waren gegaan het ook eens mis was gegaan.
En dat zijn dan ook reu en teef. (toen nog niets geholpen) En ze vinden elkaar best leuk.
Ik zou de honden waar jij het over hebt niet meer bij elkaar laten. Of scheiden, of herplaatsen.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat heb ik hem gevraagd of hij enig idee had wat de aanleiding was, maar hij wist het niet. Ze waren, op eigen terrein, buiten met elkaar aan het spelen en ineens ging dat over in vechten. Hij dacht dat de teef begon, maar wist het niet zeker.Maeve schreef:Zekerheid dat het goed gaat heb je nooit natuurlijk. Hier gaan ze over het algemeen heel goed samen, maar dat betekent niet dat er nooit ruzie is. Bijvoorbeeld toen we net verhuisd waren en Nilo dacht dat de regels omtrent het voer waren veranderd, en zodoende in Coda's voerbak dookDan maakt het weinig uit of je reu of teef bent, ben ik bang. Dus als ik die eigenaar was zou ik ook eens kijken naar wat de aanleiding is?
En wat je zegt over het bij elkaar in de voerbak duiken is hier ook zo, Kenzo is bijna 11, maar er is er echt geen een die het waagt om bij zijn eten te komen, opa regelt het allemaal hier, zelfs Amy loopt om en een Amy die ergens voor omloopt is uniek
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
En Indy en Mike zijn nog wel samen? Dus niet meer spelen? Valt me wel op dat het vaak uit spel begint. Hoe zag je dat het spelen veranderde? Ging het steeds feller?Daisy@ schreef:Kan me er wel iets bij voorstellen. Indy en Mike vinden elkaar echt lief. Gaat ook best leuk samen. Maar in het begin lieten we ze samen spelen. Alleen monde dat uit in niet leuk spelen. Echt mis gegaan is het nooit. We zijn ermee gestopt toen ik gaatjes in Indy haar lies ontdekte. (niet erg gelukkig)
Kennis zei dat de honden altijd hard speelden, maar zei dat dat aan het ras lag (ik weet echt niks over het ras verder)
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
We kunnen ze samen los uitlaten. Doe ik alleen als we samen lopen, want ik laat Mike als ik alleen ben alleen even kort plassen en poepen. Hij gaat nu eenmaal vaak met Leon mee werken. Remy idem zo. Die is ook voor mij alleen plas en poep. Leon traint daarmee en doet de langere ronden.
Maar het komt voor dat Indy en Mike toevallig samen meemogen en ze los gaan. Of ze gaan om en om los of samen en dan zitten we er bovenop dat er niet gedold wordt. Dan gaat het prima tussen die 2 hoor. Ben niet bang dat bij hun opeens de vlam in de pan slaat. Maar spelen was al heel snel géén spelen meer. Er zit gewoon wat dat betreft op allebei een flinke kop.
(Op dit moment loopt Indy niet los ivm haar poot)
Maar er wordt hier onderling gewoon niet gespeeld. Het gaat té snel mis, het spel is té fel, te heftig.
En ik ben er van overtuigd dat ze niets tekort komen verder. Er wordt met alledrie (straks Indy ook weer) regelmatig mee getraind, gelolpen en gefietst.
Maar het komt voor dat Indy en Mike toevallig samen meemogen en ze los gaan. Of ze gaan om en om los of samen en dan zitten we er bovenop dat er niet gedold wordt. Dan gaat het prima tussen die 2 hoor. Ben niet bang dat bij hun opeens de vlam in de pan slaat. Maar spelen was al heel snel géén spelen meer. Er zit gewoon wat dat betreft op allebei een flinke kop.
(Op dit moment loopt Indy niet los ivm haar poot)
Maar er wordt hier onderling gewoon niet gespeeld. Het gaat té snel mis, het spel is té fel, te heftig.
En ik ben er van overtuigd dat ze niets tekort komen verder. Er wordt met alledrie (straks Indy ook weer) regelmatig mee getraind, gelolpen en gefietst.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Spelen is toch ook vaak een vorm van "armpje worstelen"?Demi schreef:En Indy en Mike zijn nog wel samen? Dus niet meer spelen? Valt me wel op dat het vaak uit spel begint. Hoe zag je dat het spelen veranderde? Ging het steeds feller?
Kennis zei dat de honden altijd hard speelden, maar zei dat dat aan het ras lag (ik weet echt niks over het ras verder)
Zo lang beiden toegeven in het spel valt het allemaal nog mee, maar als eentje toevallig een keer onbedoeld pijn krijgt kan de vlam zo in de pan slaan.
Zo heb ik dat eigenlijk altijd beschouwd.
En als de honden van zichzelf een beetje snel op de tenen getrapt zijn loop je risico dat het daarna niet echt meer goed komt.
Ik denk dat bij die kennis van je de honden beter definitief gescheiden kunnen worden.
Overplaatsing dus, als het verhaal goed gezien is en de honden meteen weer op elkaar klappen als ze samen komen.
-
Dinos
Ik zou de dominantste van de twee,ik begreep dat de jongere reu dat nu is echt in de leiderspositie brengen, dus altijd eerst eten,bij wandelen voorop lopen, bij een aai hij als eerste enz enz.En aan de teef de boodschap meegeven dat zij duidelijk de mindere is. Dit druist misschien tegen het eerlijkheidsgevoel in , maar zou dat zelf wel zo aanpakken.
- ranetje
- Zeer actief
De jongste is de teef.Dinos schreef:Ik zou de dominantste van de twee,ik begreep dat de jongere reu dat nu is echt in de leiderspositie brengen, dus altijd eerst eten,bij wandelen voorop lopen, bij een aai hij als eerste enz enz.En aan de teef de boodschap meegeven dat zij duidelijk de mindere is. Dit druist misschien tegen het eerlijkheidsgevoel in , maar zou dat zelf wel zo aanpakken.
Als het om een plek in de rangorde zou gaan, zou bevestigen van de hoogste plek voor een van de honden (wel de goeie uitzoeken!) inderdaad wel eens kunnen helpen..........Demi schreef:Nee geen broer en zus. De reu is 5 en de teef is geloof ik 3
-
Dinos
Ja dat is wel de vereiste dat je de goede hond neemt haha
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
En ik heb daar mijn twijfels bij. Als het echt goed fout zit, en dat is hier het geval begrijp ik, gaat dat geforceerde rangordegedoetje m.i. niet meer helpen. Het zou best aardig kunnen uitpakken om beginnende problemen de kop in te drukken maar het is in dit geval al teveel uit de hand gelopen.ranetje schreef:De jongste is de teef.Dinos schreef:Ik zou de dominantste van de twee,ik begreep dat de jongere reu dat nu is echt in de leiderspositie brengen, dus altijd eerst eten,bij wandelen voorop lopen, bij een aai hij als eerste enz enz.En aan de teef de boodschap meegeven dat zij duidelijk de mindere is. Dit druist misschien tegen het eerlijkheidsgevoel in , maar zou dat zelf wel zo aanpakken.Als het om een plek in de rangorde zou gaan, zou bevestigen van de hoogste plek voor een van de honden (wel de goeie uitzoeken!) inderdaad wel eens kunnen helpen..........Demi schreef:Nee geen broer en zus. De reu is 5 en de teef is geloof ik 3

-
S@ndr@
- Zeer actief
Yep, dit klinkt al een gevalletje echtscheiding, zeker bij dit soort rassen, echt dit moet je niet willen als t zo uit de hand loopt( en dat is t al natuurlijk)
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Ik ken het wel, bij de boerboels kun je ook niet echt zeggen welke combinatie zeker goed gaat (wel welke zeker fout gaat: reu-reu).
Mijn zus heeft een reu en teef lopen en die zijn wel eens op elkaar geklapt (1x per jaar of zo), ze kunnen nu eenmaal een kort lontje hebben maar de meeste tijd zijn ze de beste maatjes en zij kiezen ervoor ze niet te scheiden. Het is een hoop geweld maar meer als een winkelhaak van een hoektand hebben ze meestal niet.
Je merkt gauw genoeg of ze elkaar echt niet meer moeten of dat het een gevalletje "vlam in de pan was". Bullmastiffs leggen ook niet zomaar het loodje dus ik zou het nog wel even aan durven kijken.
Mijn zus heeft een reu en teef lopen en die zijn wel eens op elkaar geklapt (1x per jaar of zo), ze kunnen nu eenmaal een kort lontje hebben maar de meeste tijd zijn ze de beste maatjes en zij kiezen ervoor ze niet te scheiden. Het is een hoop geweld maar meer als een winkelhaak van een hoektand hebben ze meestal niet.
Je merkt gauw genoeg of ze elkaar echt niet meer moeten of dat het een gevalletje "vlam in de pan was". Bullmastiffs leggen ook niet zomaar het loodje dus ik zou het nog wel even aan durven kijken.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
Dinos
Helemaal mee eens ik ben ook niet zo gauw onder de indruk van knokpartij van gelijkwaardige honden.Tulp schreef:Ik ken het wel, bij de boerboels kun je ook niet echt zeggen welke combinatie zeker goed gaat (wel welke zeker fout gaat: reu-reu).
Wat er voor de één verschrikkelijk uitziet met zwaar gegrom en machtsvertoon, is in veel gevallen niet meer als een oppervlakte verwonding.Als Dinos een maatje heeft en gaat op molosser manier spelen lijkt dit voor een leek ook een serieus gevecht. Ik ga dit geval zeker niet bagtellariseren en heb mijn tip al gegeven, ook al wordt dit rangordegedoetje genoemd, en zelf met helemaal niets komen.
En ja scheiden of herplaatsen, is de beste eigenaar ook wel achter lijkt mij.Dan weet je zeker dat er niets meer gebeurd.
- alm@
- moderator
Ik ben ook niet snel onder de indruk van een knokpartijtje want ook hier sloeg wel eens de vlam in de pan tussen de herders en dat is inderdaad veel geschreeuw en weinig wol maar er wordt hier gesproken over honden die elkaar forse verwondingen toebrengen en dat vind ik toch een ander verhaal en dat ga je dan (vind ik persoonlijk voor de duidelijkheid) niet redden met onnatuurlijk opgelegde rangorderegeltjes. En nee, ik zou geen andere oplossing weten dan strikt scheiden om forse verwondingen te voorkomen.Dinos schreef:Helemaal mee eens ik ben ook niet zo gauw onder de indruk van knokpartij van gelijkwaardige honden.Tulp schreef:Ik ken het wel, bij de boerboels kun je ook niet echt zeggen welke combinatie zeker goed gaat (wel welke zeker fout gaat: reu-reu).
Wat er voor de één verschrikkelijk uitziet met zwaar gegrom en machtsvertoon, is in veel gevallen niet meer als een oppervlakte verwonding.Als Dinos een maatje heeft en gaat op molosser manier spelen lijkt dit voor een leek ook een serieus gevecht. Ik ga dit geval zeker niet bagtellariseren en heb mijn tip al gegeven, ook al wordt dit rangordegedoetje genoemd, en zelf met helemaal niets komen.
En ja scheiden of herplaatsen, is de beste eigenaar ook wel achter lijkt mij.Dan weet je zeker dat er niets meer gebeurd.

-
Dinos
Ik weet niet of dit onnatuurlijk is , de honden zijn immers al bezig met rangorderegeltjes, jij als baas bevestigd alleen , en laat duidelijk blijken wie wie is. Maar dat is mijn mening , het is gewoon een lastig spelletje wat je inderdaad zonder kleerscheuren kan voorkomen door ze uit elkaar te plaatsen.alm@ schreef:Ik ben ook niet snel onder de indruk van een knokpartijtje want ook hier sloeg wel eens de vlam in de pan tussen de herders en dat is inderdaad veel geschreeuw en weinig wol maar er wordt hier gesproken over honden die elkaar forse verwondingen toebrengen en dat vind ik toch een ander verhaal en dat ga je dan (vind ik persoonlijk voor de duidelijkheid) niet redden met onnatuurlijk opgelegde rangorderegeltjes. En nee, ik zou geen andere oplossing weten dan strikt scheiden om forse verwondingen te voorkomen.Dinos schreef:Helemaal mee eens ik ben ook niet zo gauw onder de indruk van knokpartij van gelijkwaardige honden.Tulp schreef:Ik ken het wel, bij de boerboels kun je ook niet echt zeggen welke combinatie zeker goed gaat (wel welke zeker fout gaat: reu-reu).
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Als ze gaan vechten zodra ze elkaar in het vizier krijgen zit er niks anders op dan ze niet meer bij elkaar te laten.
* * *
- alm@
- moderator
Het voelt voor mij onnatuurlijk. Ik zie het niet zitten om alpha te spelen. Ik houd mij ook niet zo bezig met de onderlinge rangorde. Als er in mijn ogen teveel geklierd wordt, kap ik het af en gaan we weer verder tot de orde van de dag.Dinos schreef:Ik weet niet of dit onnatuurlijk is , de honden zijn immers al bezig met rangorderegeltjes, jij als baas bevestigd alleen , en laat duidelijk blijken wie wie is. Maar dat is mijn mening , het is gewoon een lastig spelletje wat je inderdaad zonder kleerscheuren kan voorkomen door ze uit elkaar te plaatsen.alm@ schreef:Ik ben ook niet snel onder de indruk van een knokpartijtje want ook hier sloeg wel eens de vlam in de pan tussen de herders en dat is inderdaad veel geschreeuw en weinig wol maar er wordt hier gesproken over honden die elkaar forse verwondingen toebrengen en dat vind ik toch een ander verhaal en dat ga je dan (vind ik persoonlijk voor de duidelijkheid) niet redden met onnatuurlijk opgelegde rangorderegeltjes. En nee, ik zou geen andere oplossing weten dan strikt scheiden om forse verwondingen te voorkomen.Dinos schreef:Helemaal mee eens ik ben ook niet zo gauw onder de indruk van knokpartij van gelijkwaardige honden.Tulp schreef:Ik ken het wel, bij de boerboels kun je ook niet echt zeggen welke combinatie zeker goed gaat (wel welke zeker fout gaat: reu-reu).

- dagmar88
- Zeer actief
alm@ schreef: Ik ben ook niet snel onder de indruk van een knokpartijtje want ook hier sloeg wel eens de vlam in de pan tussen de herders en dat is inderdaad veel geschreeuw en weinig wol maar er wordt hier gesproken over honden die elkaar forse verwondingen toebrengen en dat vind ik toch een ander verhaal en dat ga je dan (vind ik persoonlijk voor de duidelijkheid) niet redden met onnatuurlijk opgelegde rangorderegeltjes. En nee, ik zou geen andere oplossing weten dan strikt scheiden om forse verwondingen te voorkomen.
- ranetje
- Zeer actief
Dat is mogelijk.alm@ schreef:En ik heb daar mijn twijfels bij. Als het echt goed fout zit, en dat is hier het geval begrijp ik, gaat dat geforceerde rangordegedoetje m.i. niet meer helpen. Het zou best aardig kunnen uitpakken om beginnende problemen de kop in te drukken maar het is in dit geval al teveel uit de hand gelopen.ranetje schreef:De jongste is de teef.Dinos schreef:Ik zou de dominantste van de twee,ik begreep dat de jongere reu dat nu is echt in de leiderspositie brengen, dus altijd eerst eten,bij wandelen voorop lopen, bij een aai hij als eerste enz enz.En aan de teef de boodschap meegeven dat zij duidelijk de mindere is. Dit druist misschien tegen het eerlijkheidsgevoel in , maar zou dat zelf wel zo aanpakken.Als het om een plek in de rangorde zou gaan, zou bevestigen van de hoogste plek voor een van de honden (wel de goeie uitzoeken!) inderdaad wel eens kunnen helpen..........Demi schreef:Nee geen broer en zus. De reu is 5 en de teef is geloof ik 3
het zou kunnen zijn dat de baas al te veel heeft tegengewerkt bij de bepalen van de onderlinge rangorde?
Misschien een aantal signalen niet opgepakt
Zou kunnen hoor, zeg niet dat dat zo is, want dat kan ik van hier uit totaal niet beoordelen