Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulp gezocht met brok

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mariss
Actief
Mijn ras(sen): Poedel
Aantal honden: 1

Hulp gezocht met brok

Ongelezen bericht door Mariss »

Hoi.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Momenteel hebben wij voor voer Caroc of iets in die richting, voor Yeti van bijna 7 maanden. (poeh tijd gaat snel :pffff: )

Maar hij heeft zeker 4 keer per dag ontlasting, wel 'gewone' ontlasting, maar dus 4 keer per dag. Elke ronde 1 keer. Nu wil ik daarom over gaan stappen op een andere brok. Kijken of dat helpt. Misschien stinkt hij dan ook minder uit zijn bek.
Hij is helemaal gezond, dus de kans is groot dat het aan het voer ligt. Nu gaat mijn keuze beetje bij beetje naar Taste of the Wild. Iemand ervaring ermee? En dan welke zou ik moeten nemen?
High Prairie Canine
Pacific Stream Canine
Westlands Canine

Of maakt het geen ene reet uit? Iemand misschien andere tips voor brokken? Een betere?

Ik zie jullie antwoorden graag tegemoet !
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Re: Hulp gezocht met brok

Ongelezen bericht door Pino01 »

Dog lovers gold graan vrij
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

of gewoon uitproberen welke van de bovengenoemde brokken t goed doen bij je hond, en dat is niet noodzakelijker wijze dezelfde als waar een andere hond t goed op zou doen, ze zijn allemaal anders. dus daar is geen zinnig antwoord op te geven, hoewel er heus nog wel een een merk als Doglovers gold zal gaan roepen hoor, :lol1: of , of, of
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mariss schreef:Hoi.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Momenteel hebben wij voor voer Caroc of iets in die richting, voor Yeti van bijna 7 maanden. (poeh tijd gaat snel :pffff: )

Maar hij heeft zeker 4 keer per dag ontlasting, wel 'gewone' ontlasting, maar dus 4 keer per dag. Elke ronde 1 keer. Nu wil ik daarom over gaan stappen op een andere brok. Kijken of dat helpt. Misschien stinkt hij dan ook minder uit zijn bek.
Hij is helemaal gezond, dus de kans is groot dat het aan het voer ligt. Nu gaat mijn keuze beetje bij beetje naar Taste of the Wild. Iemand ervaring ermee? En dan welke zou ik moeten nemen?
High Prairie Canine
Pacific Stream Canine
Westlands Canine

Of maakt het geen ene reet uit? Iemand misschien andere tips voor brokken? Een betere?

Ik zie jullie antwoorden graag tegemoet !
In taste of the wild pacific stream meer aardappelmeel dan in de andere twee. Mijn honden poepen allemaal minder het minst op een brok met aardappelmeel, gevolgd door rijst. Op tarwe poepen ze al aanzienlijk meer en op mais erg veel.
Je kunt aan het percentage eiwit zien hoe veel vlees in de brok zit. Hoe hoger dat percentage, hoe meer vlees en (in de regel) hoe minder poep.
Je zou ook naar purizon vis en kip kunnen kijken. Beiden zijn op zooplus.de goedkoper dan op de nederlandse site daar van. Daarnaast kun je korting kopen en bij bestellingen boven de 100 euro de kortingscode sammelbestellung gebruiken :wink:
Mariss
Actief

Dankjulliewel voor de uitgebreide reacties! Als ik thuis ben dan probeer ik uitgebreider te antwoorden.

Nanna, versvoer gaat niet. Wij hebben de ruimte niet in de vriezer jammer genoeg.

Heavy, het is voor de poedel.

Ik kan ook gaan kijken op de de site van zooplus, hoop alleen dat het Duits meevalt, want dat is niet mijn sterkste punt haha
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Kijk ook eens naar de hoeveelheid die je voert, misschien geef je wat teveel.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Hier ook totw. De prairie had ik laatst en heb nu de pacific staan. Voorlopig moet ik zeggen dat ze erg mooie ontlasting er op hebben, maar ze krijgen het nog maar een paar dagen. Vers is hier gewoon erg duur en ik vind hier veel te veel vliegen zitten, met honden die wel eens een stukje willen verslepen geef ik uit voorzorg toch maar brok in de periodes dat er veel vliegen zijn
Afbeelding
gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door gz »

Die van ons krijgt 's morgens Smuldier en middag en avond Dog Lovers Gold passion fish. Ben zeer tevreden over beide producten
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Nanna schreef:Als je minder poep wilt zou ik vers gaan voeren. Daarbij houdt hij ook een schoner gebit, dus minder stank. Kan al heel eenvoudig met Smuldier compleet uit de supermarkt.
In mijn ervaring is dit niet waar,mijn kleine Kees scheit dat het een lieve lust is en de aanslag op zijn tanden moet door de Da verwijdert worden.Hij staat op volledig vers sinds hij 7 maanden is.Mijn duitse herder reu heb ik wegens allergie problemen op brok moeten zetten en uiteindelijk gegaan voor de purizon vis,die ik inderdaad bij de zooplus in duitsland besteld.Die kakt nu nog maar één keer per dag.
Ik denk dat het aan de hond ligt waar hij het goed op doet.Mijn grote honden doen het gewoon niet goed op alleen vlees,voor de kleintjes is dit voldoende.
flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door flaneloba »

Hier zeer tevreden over TOTW. Flame heeft gevoelige darmen maar sinds ze op TOTW staat bijna nooit meer dunne ontlasting en max twee keer per dag. Smaak maakt niet uit, mijn vriend wil voor de afwisseling ( :roll: ) de smaken om en om geven en dit maakt voor Flame niets uit
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Voordat ik vers ging voeren kregen de honden ProPlan zalm en rijst.
Werd door alle honden goed verdragen, ook de gevoelige.
De ontlasting was ook goed, en niet veel.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Mariss
Actief

Dankjulliewel. Ondertussen heb ik TOTW high prairie canine besteld in de hoop dat hij het lekker gaat vinden, en minder ontlasting.
dagmar88
Zeer actief

Kells schreef:
Mariss schreef:Dankjulliewel. Ondertussen heb ik TOTW high prairie canine besteld in de hoop dat hij het lekker gaat vinden, en minder ontlasting.
Ik ben benieuwd. Wil je ons op de hoogte houden?
:ok:
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door KarinW »

Ik voerook naar tevredenheid TOTW
Mariss
Actief

dagmar88 schreef:
Kells schreef:
Mariss schreef:Dankjulliewel. Ondertussen heb ik TOTW high prairie canine besteld in de hoop dat hij het lekker gaat vinden, en minder ontlasting.
Ik ben benieuwd. Wil je ons op de hoogte houden?
:ok:
Ja, natuurlijk wil ik jullie op de hoogte houden. :-)
Mariss
Actief

Hulp gezocht met brok

Ik ben nu een dag bezig met totw, netjes door elkaar husselen, maar meneer eet de nieuwe brok ertussenuit.
Dat zit dus wel goed.
Moet ik dan voor de maag/ darmen alsnog de oude brok volgen of maak dat niet uit?
De andere brok eet hij wel gewoon, maar totw eerst
dagmar88
Zeer actief

Mariss schreef:Ik ben nu een dag bezig met totw, netjes door elkaar husselen, maar meneer eet de nieuwe brok ertussenuit.
Dat zit dus wel goed.
Moet ik dan voor de maag/ darmen alsnog de oude brok volgen of maak dat niet uit?
De andere brok eet hij wel gewoon, maar totw eerst
Bij Charlie en Tibbe meng ik niets, die hebben nooit last van afwisseling.
Pjotr en vooral Niko zijn wat dat betreft gevoeliger. Daar begin ik dus met een handje nieuwe brok bij de oude en trek er zo ongeveer een week voor uit om ze helemaal op het nieuwe voer te krijgen.
Anders krijgt Niko een zere buik en spuitpoep. De laatste keer van de oude brok naar taste of the wild ging zelfs bij hem zonder enig probleem op die manier.
Ligt er dus maar net aan :wink:
Pauline84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spaans bastaardje

Ongelezen bericht door Pauline84 »

Ik voer ook TOTW hig prairie, ben er zeer tevreden over. Geef 's avonds wel kvv.

Nadia blinkt als een spiegeltje, is fit en heeft prachtige poep :)
Afbeelding
Mariss
Actief

En het gaat eigenlijk helemaal goed met TOTW. Heb het even omgewisseld, hij poept minder, en het ziet er beter uit
dagmar88
Zeer actief

:ok: Fijn dat het zo goed gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”