Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Indrukwekkend ras

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Indrukwekkend ras

Ongelezen bericht door Manu »

Tibetaanse Mastiff. Ze zien er zo knuffelig uit :I:
Afbeelding
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat een gedrocht :schrik: :mrgreen: dat vind ik niet indrukwekkend, wel erg uit de kluitengewassen :engel:
Manu

S@ndr@ schreef:wat een gedrocht :schrik: :mrgreen: dat vind ik niet indrukwekkend, wel erg uit de kluitengewassen :engel:
Ik wil 'm in pluche :I:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dan is t vast een hele mooie :ok:
Manu

Laat die pluche maar zitten :I: :LOL:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

indrukwekkend als in spannend vind ik veel grote honden, maar ik ben nu eenmaal een schijtbak :-)

honden die echt mooi zijn en karakter hebben maken op mij nog veel meer indruk:

de catahoula reu waar wij bijna een pup van hadden gehad:
Afbeelding

Kayleigh. de mooiste engelse staffordteef die ik ooit gezien heb (en ook aangeraakt zeg maar)
Afbeelding

en chuma en toto. de enige grote kwijlende honden die bij mij in de buurt mogen komen. al krijg ik er altijd een handdoek bij :-) de langharige boerboelen van mijn beste vriendin:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik ken twee Rhodesian reutjes (broers) die heel groot zijn. Als je die voorbij ziet komen, dat is flink indrukwekkend! Hele leuke honden ook maar eigenlijk loopt iedereen er voor weg.

Een paar weken geleden heb ik een oudere Saarloos reu gezien, dat vond ik toch ook wel heel indrukwekkend. Een pracht van een dier, wel schuw (toen in een voor hem vreemd huis). Duidelijk veel meer wild dier dan de gemiddelde hond, en ook behoorlijk groot. Heb 'm een uur ongeveer kunnen bewonderen, pas toen ze weggingen kwam hij heel voorzichtig toch even snuffelen bij me.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Inge O schreef:rennende saluki's kunnen mij overigens erg bekoren.

oeh klopt! ik zou er nooit 1 zelf willen maar als ze rennen vind ik ze geweldig!
Afbeelding
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Miezemuis schreef:Ik vind het trouwens indrukwekkend als ik honden zie doen waarvoor ze gemaakt zijn. Dan kan ik een windhond op volle snelheid, of een voorstaande jachthond ook zeker waarderen.
Dit dus :ok:

En verder vind ik de Ierse Wolfshond echt prachtig.
IIris
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Border Collie

Ongelezen bericht door IIris »

Ik vind Rhodesian Ridgebacks indrukwekkende honden, net als Leonbergers. De RR zou ik nog wel willen later, maar de Leonberger is toch wel iets te groot :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

De Alaskan Husky

Een hond die heel gewoontjes is om te zien, maar hoeveel uithoudingsvermogen ze eruit persen - ik begrijp er werkelijk niets van. Het ontroert me zelfs, als ik bijvoorbeeld beelden van de Iditarod bekijk.

Verder vind ik sommige wolfshonden indrukwekkend. Ze hebben een blik in hun ogen waar ik me heel klein van ga voelen.

Al die 'stoere' krachtpatsers doen me weinig. Ik vind ze gewoon erg onaantrekkelijk, dat is alles.

Dit gezegd hebbende - ik heb zelf liever honden die helemaal niet zo indrukwekkend zijn. Mijn honden zijn heel gewoontjes en zijn maar matig gedreven, overal een beetje goed in maar ze blinken nergens in uit. Gewone huis, tuin en keuken hondjes.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik vind het indrukwekkend als een hond een bepaalde sport goed kan: IPO, behendigheid, jacht, etc.. :ok:

Leonberger (mooi en leuk karakter)
Afbeelding

Werklijn Labrador reuen (al vind ik ze zwart mooier):
Afbeelding

Verder kan ik wegzijmelen bij Duitse Herder reuen, vooral de kop. Dobermanns vond ik gecoupeerd ook altijd indrukwekkend.
S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ongelezen bericht door S@nne »

Inge O schreef:
S@nne schreef:Ik vind het indrukwekkend als een hond doet waar hij/zij goed in is en voor op de wereld gezet is. Zoals in dit filmpje.
http://youtu.be/B4bb_-T2cDg
en dan wordt er hier al gesproken over oververhitte honden als ze een keer teveel in het water zijn geweest of rustig in een auto zonder airco liggen :oeps: .
Tja in Australië is het wel even wat anders en deze honden zijn er voor gemaakt om in die omstandigheden te overleven. Blijf het prachtig vinden om te zien hoe ze hun werk doen, puur natuurlijke aanleg als pup zijnde al.
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:Heb verder niets met het ras maar kan hoog kippenvel krijgen van het gangwerk van deze geweldenaar, ook een voorstaande hond, een Bracco Italiano.
Campione Assoluto "Peppe dei Sanchi"

zeer indrukwekkend
De Trotta :ok:
Absoluut prachtig om te zien.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Inderdaad: de trotta van een Spinone en Bracco Italiano :ok:
Afbeelding

Verder vind ik windhonden zoals Barzois erg indrukwekkend.
S@nne
Zeer actief

Inge O schreef:
S@nne schreef:en deze honden zijn er voor gemaakt om in die omstandigheden te overleven
er zijn nogal wat werkhonden die in dit soort omstandigheden werken en die hebben echt niet allemaal een speciaal warmte-gen hoor :wink: .
dat is niet wat ik zeg of bedoel. Er zijn uiteraard wel meer rassen die bestand zijn in deze omstandigheden en deze werkzaamheden te overleven. In Australie zijn de Cattle Dog, BC, Koolie en Kelpie veel gebruikte werkhonden bij veehouders.
Echter zijn er genoeg rassen die neer zouden vallen in de hitte, denkend aan honden met een kortere neus bijvoorbeeld maar uiteraard zijn er veel meer types/rassen die het beter doen in een koudere omgeving of zelfs weer bestand zijn tegen wat extremere kou.

Daarom vind ik het ook mooi en indrukwekkend om te zien als een hond doet waarvoor hij geboren is, niet alleen de Kelpie maar bijvoorbeeld ook prachtig gezicht; mushing met husky's.
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Brigitte schreef:Indrukwekkend vind ik Mikey een Mastino die bij ons in het asiel heeft gezeten :I:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat een prachtige Mastino
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

De Ierse wolfshond, ik kwam er vroeger weleens een tegen en de rustige waardige uitstraling van dat beest is me altijd bijgebleven. Hij was ook erg vriendelijk voor andere honden. Stond altijd heel lief te neuzen met mijn dwerg schnauzertje. Jammer dat ze niet zo oud worden.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

sjm schreef:Ik blijf een Dobermann van vroeger (gecoupeerd dus) een van de indrukwekkendste verschijningen vinden.
Ik ook.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

de thai ridgeback vind ik indrukwekkende honden
tibetaanse mastiff
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

jip007 schreef:
sjm schreef:Ik blijf een Dobermann van vroeger (gecoupeerd dus) een van de indrukwekkendste verschijningen vinden.
Ik ook.
Door het couperen leken bouviers ,dobermann, cane corso etc veel vervaarlijker ,maar ben blij dat dit toch niet heel veel meer voorkomt, maar als je wilt zijn er natuurlijk altijd fokkers die hier nog in mee gaan.
S@nne
Zeer actief

Inge O schreef:
S@nne schreef:
Inge O schreef:
S@nne schreef:en deze honden zijn er voor gemaakt om in die omstandigheden te overleven
er zijn nogal wat werkhonden die in dit soort omstandigheden werken en die hebben echt niet allemaal een speciaal warmte-gen hoor :wink: .
je begrijpt niet wat ik bedoel geloof ik : ik wil er alleen mee aangeven dat die hyperthermiemanie van de laatste jaren zwaar overdreven is.
Dan begrijp ik het nu wel :E:
Afbeelding
Groetjes, Sanne
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

De sint bernard! Ik vind ze echt zo mooi! En ook de deense dog vind ik prachtig! Alles wat een groot en een beetje log is vind ik indrukwekkend! Oja leonbergers vind ik ook fantastisch!
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

M@scha schreef:indrukwekkend als in spannend vind ik veel grote honden, maar ik ben nu eenmaal een schijtbak :-)

honden die echt mooi zijn en karakter hebben maken op mij nog veel meer indruk:

de catahoula reu waar wij bijna een pup van hadden gehad:
Afbeelding

Kayleigh. de mooiste engelse staffordteef die ik ooit gezien heb (en ook aangeraakt zeg maar)
Afbeelding

en chuma en toto. de enige grote kwijlende honden die bij mij in de buurt mogen komen. al krijg ik er altijd een handdoek bij :-) de langharige boerboelen van mijn beste vriendin:
Afbeelding
Afbeelding
Ohh die boerboelen vind ik mooi :ok:

en Baco is heel indrukwekkend als hij zijn grote rivaal ziet, dan wordt hij nog groter en de auto gaat heen en weer :mrgreen:
Afbeelding
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

google heeft het weer even druk gehad met me :)
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind die langharige boerboelen ook serieus mooi zeg! Wauw! :O:

Ik vind echte mooie bullterriers ook prachtig trouwens. :I:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

De Fila. Maar dan wel indrukwekkend in positieve zin.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

de indrukwekkendste hond die ik heb leren kennen was orson op volwassen leeftijd . Zelfzeker , rustig , onverstoorbaar , en tegelijkertijd uitstralend dat er met hem niet te spotten viel . Ik zal nooit vergeten hoe hij de eerste keer dat ik bij Tineke kwam eten opeens vanuit een hoek van de kamer de keuken in kwam gelopen , voor Tineke ging zitten , en diep rommelend grommend zo af en toe een blik wierp op de onverlaat die het had gewaagd van tafel op te staan om een glas water te pakken :mrgreen:

Er zijn natuurlijk veel brutere honden dan een Fila , maar als ras is het echt mijn ( ons ) ras , ook omdat ze zo ontzettend betrouwbaar en lief zijn naar hun eigen mensen . Daarnaast zijn ze ook voor hun omvang behoorlijk atletisch .
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Zoie schreef:de indrukwekkendste hond die ik heb leren kennen was orson op volwassen leeftijd . Zelfzeker , rustig , onverstoorbaar , en tegelijkertijd uitstralend dat er met hem niet te spotten viel . Ik zal nooit vergeten hoe hij de eerste keer dat ik bij Tineke kwam eten opeens vanuit een hoek van de kamer de keuken in kwam gelopen , voor Tineke ging zitten , en diep rommelend grommend zo af en toe een blik wierp op de onverlaat die het had gewaagd van tafel op te staan om een glas water te pakken :mrgreen:

Er zijn natuurlijk veel brutere honden dan een Fila , maar als ras is het echt mijn ( ons ) ras , ook omdat ze zo ontzettend betrouwbaar en lief zijn naar hun eigen mensen . Daarnaast zijn ze ook voor hun omvang behoorlijk atletisch .
Dat vind ik indrukwekkend in een hond, dan maakt het ras niet uit. Mijn DH x Akita had dat ook, ook al was hij wat minder zelfzeker dan zijn uitstraling toonde.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Nanna schreef:Afbeelding
Bink2009 schreef:Afbeelding
Afbeelding
Dit vind ik echt angstaanjagend.

Indrukwekkend vind ik Husky types of Saarlooswolfshonden; prachtig!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”