Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat valt Stafford aan

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Kat valt Stafford aan

Ongelezen bericht door Ήυs »

Mensen beseffen inderdaad niet wat een kat kan aanrichten. Ik heb wel eens een huis leeg moeten halen met alleen maar wilde katten. Dood eng zijn die beesten, kun je mega handschoenen hebben maar je voelt gewoon de kracht van de beet en de nagels er doorheen. En zo'n vangstok is dan wel fijn, maar als je dan nog ziet hoe ze zich erom krullen :80:

Écht boze katten zijn niet tof.
Al heb je ze nog zo goed vast, ze zijn zo wendbaar, die krullen gewoon om heel je arm. En je krijgt van een katten beet inderdaad echt vieze infecties.

Een hondenbeet behandel ik zelf en laat ik doen maar voor een kattenbeet ga ik wel langs de huisarts :schrik:
Ήυs
Zeer actief

ranetje schreef:
Hanneke2 schreef:
ranetje schreef:Tja, als je je stafford Drama noemt .................... :engel:

Die Labrador 6 weken in de kliniek voor een kattenbeet? :80:
Wat heeft die hond dan?
Als je diepe kattenbeten niet direct behandelt en niet meteen antibiotica gaat slikken loop je kans op werkelijk vreselijke infecties, tot aan amputatie aan toe. Dus als je effe te lang wacht met schoonmaken of je ziet een diepe wond die nauwelijks bloedt over het hoofd kan het fors uit de klauwen lopen. Zo heb ik het tenminste begrepen. Als je googlet op infections cat bite hoop ik dat je een sterke maag hebt. :80:

En ik heb het een paar keer meegemaakt dat de honden en ik werden bedreigd/aangevallen door een kat, en ik snap nog steeds niet waarom mensen daar dan soms lacherig over doen. Ik loop echt om voor een dreigende kat, ik vind het doodeng want je bent echt geen partij als je geen kattenkiller aan de lijn hebt.

Mijn eigen katten hebben lang geleden een keer de buurhond uit onze eigen tuin 'gejaagd' toen hij over de heg sprong en kwam buurten, ik heb nog nooit een hond zo horen gillen en hij kwam er gelukkig met alleen heel veel krassen vanaf.

Een van mijn katten heeft ooit een peuter (zoontje van een vriendin) vreselijk toegetakeld, kind zag eruit alsof hij aan een leeuwenaanval was ontsnapt. (Daarvoor en daarna was het een stiklieve kat, mijn kinders konden alles met hem doen en hij vond het geweldig, ook naar andere katten en honden toe nooit een greintje agressie.)

Mensen onderschatten wat een boze kat kan aanrichten. Ik vind een agressieve kat werkelijk waar enger dan een agressieve hond.
. :ok:
Ik weet dat een katten beet (of zelfs nagel) veel narigheid kan opleveren.
Maar 6 weken hospitaal vind ik wel extreem.
Misschien dat het meerdere abcessen zijn geworden oid?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

S@ndr@ schreef:tja klinkt gek maar ik kan me er wel iets bij voorstellen, een kat die altijd buiten heeft kunnen lopen wordt hard gillend gek, bij gedwongen binnen blijven. sneu
Ik heb ooit eens een kat herplaatst omdat hij binnen niet te houden was en bij mij echt niet buiten kon, ik kan het me ook voorstellen dat die rooie binnen niet te houden is als hij het buitenleven gewend is. Maar ja, als de kat iedereen aanvalt zit er weinig anders op dan een spuit..
Ήυs
Zeer actief

Gollum schreef:
S@ndr@ schreef:tja klinkt gek maar ik kan me er wel iets bij voorstellen, een kat die altijd buiten heeft kunnen lopen wordt hard gillend gek, bij gedwongen binnen blijven. sneu
Ik heb ooit eens een kat herplaatst omdat hij binnen niet te houden was en bij mij echt niet buiten kon, ik kan het me ook voorstellen dat die rooie binnen niet te houden is als hij het buitenleven gewend is. Maar ja, als de kat iedereen aanvalt zit er weinig anders op dan een spuit..
Of gewoon plaatsen op een afgelegen boerderij. Misschien kan hij daar zijn ei meer kwijt, qua jagen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Fafo schreef:
ranetje schreef:Ik weet dat een katten beet (of zelfs nagel) veel narigheid kan opleveren.
Maar 6 weken hospitaal vind ik wel extreem.
Misschien dat het meerdere abcessen zijn geworden oid?
Geen idee :U:
Vandaar dat ik me afvroeg wat die hond had.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Gollum schreef:
Of iets creeeren dat je kat wel de tuin of balkon op kan maar niet verder.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Fafo schreef:
Gollum schreef:
Of gewoon plaatsen op een afgelegen boerderij. Misschien kan hij daar zijn ei meer kwijt, qua jagen.
nou dat dacht ik ook al maar goed gekke gedachte misschien
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Wat ik niet snap is dat die kat al 11 jaar is en nu ineens 2 honden heeft aangevallen en daarvoor zijn er nooit problemen geweest.
Is er iets gebeurd buiten met een hond of heeft de kat een medisch probleem.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

noekie schreef:Wat ik niet snap is dat die kat al 11 jaar is en nu ineens 2 honden heeft aangevallen en daarvoor zijn er nooit problemen geweest.
Is er iets gebeurd buiten met een hond of heeft de kat een medisch probleem.

Die kat is al twee jaar bezig stond er in het artikel en volgens de politie waren de aanvallen op de twee honden het topje van de ijsberg.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

helaas hebben we hier ook van dit soort katten, totaal verwilderd, je wilt ze echt niet tegen komen, zeker met de honden niet :O: :schrik:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Dan gooi je er een lijntje aan en ga je er mee wandelen. Dochter doet dat ook met haar kat. Ik vind het eerlijk gezegd doodeng omdat een kat niet weg kan als je de verkeerde hond tegenkomt, maar met zo'n felle donder kan je waarschijnlijk wel zorgeloos einden lopen.

Voortaan binnen houden is inderdaad geen optie. Maar meteen een spuit erin is ook weer zoiets.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Angelique. schreef:helaas hebben we hier ook van dit soort katten, totaal verwilderd, je wilt ze echt niet tegen komen, zeker met de honden niet :O: :schrik:
Ik denk niet dat het iets te maken heeft met verwilderen. De katten waar ik problemen mee had waren volgens mij gewoon huiskatten met een volslagen over de top territoriumcomplex ofzo.

Een ervaren zwerver of bijna wilde kat haalt het echt niet in zijn kop om zomaar mensen met honden aan te vallen, vechten om niks druist compleet in tegen normaal overlevingsinstinct.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”