We hebben, na alle berichten her en der, besloten de honden volledig op vers vlees te zetten.
Het gaat wat meer kosten maar daar heb je dan ook wat voor

Ze gaan met zijn allen op Carnibest.
Moderator: moderatorteam
Ik zou em als hij beter is eerst vuile pens geven, dan versvlees en als hij het daar goed op doet zou ik hem echt een week of 2 op het versvlees laten en dan langzaam overstappen op FFood, geef er niet teveel van want ze hebben er over het algemeen iets minder van nodig dan van een andere brok, tenminste das mijn ervaringEinda schreef:Daar dacht ik dus ook net aan voor Lothar.
Ik heb nu alvast Farmfood gekocht.
Maar eerst moet hij beter zijn en dan een paar dagen vers vlees....
Is wel duur...ik ging vandaag een kijken bij de DW en 3,69 voor 400 gram Rodi-vlees.....hij heeft 800 gram per dag nodig...... :USylvia schreef:........ dan zijn de honden hier van de brokken af.
We hebben, na alle berichten her en der, besloten de honden volledig op vers vlees te zetten.
Het gaat wat meer kosten maar daar heb je dan ook wat voor![]()
3,69 vind ik ook wel erg duur voor Rodi 8Ojoe schreef:Is wel duur...ik ging vandaag een kijken bij de DW en 3,69 voor 400 gram Rodi-vlees.....hij heeft 800 gram per dag nodig...... :USylvia schreef:........ dan zijn de honden hier van de brokken af.
Ik had haar al geschreven dat ze het eens moet proberen met FF omdat het zeker wel een goed voer is.cloris schreef:Ik zou em als hij beter is eerst vuile pens geven, dan versvlees en als hij het daar goed op doet zou ik hem echt een week of 2 op het versvlees laten en dan langzaam overstappen op FFood, geef er niet teveel van want ze hebben er over het algemeen iets minder van nodig dan van een andere brok, tenminste das mijn ervaringEinda schreef:Daar dacht ik dus ook net aan voor Lothar.
Maar eerst moet hij beter zijn en dan een paar dagen vers vlees....![]()
Ze krijgen hier al jaren Farmfood en versvlees en dat gaat toppie
Bedankt voor de tip,cloris schreef:Ik zou em als hij beter is eerst vuile pens geven, dan versvlees en als hij het daar goed op doet zou ik hem echt een week of 2 op het versvlees laten en dan langzaam overstappen op FFood, geef er niet teveel van want ze hebben er over het algemeen iets minder van nodig dan van een andere brok, tenminste das mijn ervaringEinda schreef:Daar dacht ik dus ook net aan voor Lothar.
Maar eerst moet hij beter zijn en dan een paar dagen vers vlees....![]()
Ze krijgen hier al jaren Farmfood en versvlees en dat gaat toppie
Wat betalen jullie dan???Sylvia schreef:3,69 vind ik ook wel erg duur voor Rodi 8Ojoe schreef:Is wel duur...ik ging vandaag een kijken bij de DW en 3,69 voor 400 gram Rodi-vlees.....hij heeft 800 gram per dag nodig...... :USylvia schreef:........ dan zijn de honden hier van de brokken af.
Van Rodi hebben ze vaak ook meer nodig dan van Energique, Carnibest of andere merken.
Dus je zou een kunnen kijken naar Energique??
Je hebt niet naar 1 van de goedkoopste winkels gekeken volgens mij
Voor de Energique betalen wij bij een "normale" dierenwinkel waar we komen ongeveer 3 Euro voor 600 gram.joe schreef:Wat betalen jullie dan???Sylvia schreef:3,69 vind ik ook wel erg duur voor Rodi 8Ojoe schreef:Is wel duur...ik ging vandaag een kijken bij de DW en 3,69 voor 400 gram Rodi-vlees.....hij heeft 800 gram per dag nodig...... :USylvia schreef:........ dan zijn de honden hier van de brokken af.
Van Rodi hebben ze vaak ook meer nodig dan van Energique, Carnibest of andere merken.
Dus je zou een kunnen kijken naar Energique??
Je hebt niet naar 1 van de goedkoopste winkels gekeken volgens mij
Ligt het ook niet, dat is onmogelijk....Sylvia schreef:KIJK dat bedoel ik, ik wist de prijs niet van Rodi.cloris schreef:Als ik Rodi haal is het meestal rond de 1.19 voor 400 gram
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de prijs boven de Energique of Carnibest ligt.
gewoon bij de dierenspeciaalzaak..joe schreef:Waar halen jullie dat spul zo goedkoop?diesel schreef:Ik betaal zo rond de 2,60/ 2,70 voor een kilo duck.
Diesel krijgt 's morgens en 's avonds 350 gram.
Bitsy eet twee keer 150 gram.
Ik kom met een kilo uit elke dag.
Ze krijgen ongeveer 5 dagen vers.
Toch wel legaal, he??
:V :V :V :Vcloris schreef:Nee van de vrachtwagen gevallenwat denk jij nou?
ik ben niet zo goed in dat omrekenenSylvia schreef:Dat kostbaar valt ook wel mee, het is iets meer dan je betaald voor een brok die wij nu geven (Prins). Maar om nou te zeggen dat je er gelijk een baan bij moet :Qdiesel schreef: Silvia, poe hee, wordt wel kostbaar met zoveel honden.
Baantje erbij?
Nou ik in deze gevallen weldiesel schreef:ik ben niet zo goed in dat omrekenenSylvia schreef:Dat kostbaar valt ook wel mee, het is iets meer dan je betaald voor een brok die wij nu geven (Prins). Maar om nou te zeggen dat je er gelijk een baan bij moet :Qdiesel schreef: Silvia, poe hee, wordt wel kostbaar met zoveel honden.
Baantje erbij?
Nou het wisselde hier per hond.Marieke* schreef:Sylvia hoeveel moet jij je honden voeren van de Energique? Ik vind het zo moeilijk om hier uit te vinden hoeveel ze er nu per dag van nodig hebben
12 kilo dozen kunnen we krijgen wat ook niet goedkoop is!!Marieke* schreef:Hebben ze bij jullie dan geen kennelverpakking van Energique? Wij moeten nu al een half uur rijden om aan Energique te komenEn de Duck daar moesten ze nog meer van hebben dan dat ze nu krijgen van de Energique.
Hoe lang heb je Carnibest gegeven??Heb eenmaal Carnibest geprobeerd, maar 1 van de honden moest er steeds water van overgevenEn bleef zich maar ellendig voelen, daar ben ik dus gelijk weer mee gestopt, maar misschien inderdaad wel weer de moeite van het proberen waard.
Ik weet niet wat hun gewichten zijnIk geef nu de honden het volgende: Isca (pup negen maanden) Twee tot drie schijven op een dag. Ene dag twee andere dag drie.
Twister (acht kilo) drie schijven
Odette (6 kilo) anderhalve schijf
Phila (6 kilo) 1 schijf
Maar het wisselt nog al het is soms echt zoeken hoeveel ze moeten hebben.
Het trucje zou zijn 1 schijf per 5 kilogram gewicht.Wat kun je een beetje als richtlijn aanhouden? Er was toch zo´n soort trucje voor van zoveel versvlees per kilo lichaamsgewicht?