Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Barf en brokken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

willem269
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kooiker
Aantal honden: 1

Barf en brokken

Ongelezen bericht door willem269 »

Hallo, we zijn met onze kooiker van een jaar oud overgestapt van Welkoop brokken op Carnibest BARF. Nu zei de mevrouw in de winkel dat we het best ook vleesbrokken (Best Choice) erbij konden voeren omdat dat het gebit beter zou schoonhouden. Heeft iemand hier een mening over?
Annabel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border collie x Friese stabij en Border collie x border terrier
Aantal honden: 2

Re: Barf en brokken

Ongelezen bericht door Annabel »

Ben ik het zeker niet mee eens, gewoon genoeg te knabbelen geven om te kauwen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

brokken doen hetzelfde als pepernoten :F: dus mevrouw lult een beetje...
gewoon wat kauwwerk geven, een penslap, bot, etc. geven.,
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Helaas, misverstand van de eeuw geloof ik ;-)
Zolang je je goed inleest in barf en weet wat je wel en niet moet geven, is het vooral NIET raadzaam om daar brok bij te geven.

Eh.. wacht even.. geef je nou barf of Carnibest? Daar zit nogal een verschil in ;-) Carnibest is absoluut goed spul (vind ik) maar geen barf. Maar ook dan.. brokken zijn echt niet meer nodig!

Suzanne
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

~Suzanne~ schreef:Helaas, misverstand van de eeuw geloof ik ;-)
Zolang je je goed inleest in barf en weet wat je wel en niet moet geven, is het vooral NIET raadzaam om daar brok bij te geven.

Eh.. wacht even.. geef je nou barf of Carnibest? Daar zit nogal een verschil in ;-) Carnibest is absoluut goed spul (vind ik) maar geen barf. Maar ook dan.. brokken zijn echt niet meer nodig!

Suzanne

Ook zo'n "misverstand". Voor de tanden hoef je het in ieder geval niet te doen, maar je kunt gewoon vers en brok combineren.
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Ik heb een hond die wel iets schonere tanden heeft met BARF dan met brok (kreeg altijd bij iedere soort brok een opgeblazen buik en nooit van vlees) maar het verschil is zeker niet groot en eentje die nu met bijna 7 jaar hagel witte tanden heeft met BARF en die krijgt van een beetje brok of beloning snoepjes met granen erin, al gelijk aanslag.
Het verschild dus ook erg veel per hond.
willem269
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kooiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door willem269 »

Sorry, ik heb jullie op een dwaalspoor gezet. Het is Carnibest en geen BARF.
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

Veel mensen denken dat brokjes goed voor de tanden van een hond zijn, omdat je het hoort kraken als de hond erop kauwt dus dan denken ze dat het hard spul is. Maar: kauw zelf maar eens op een brokje. Dan merk je dat het gewoon koek is.
Als wij chips of koek eten kraakt het ook, maar dat wil niet zeggen dat het zo bijzonder goed voor onze tanden is - eerder het tegendeel. Datzelfde geldt voor honden. Vlees plakt minder aan de tanden dus daar houden ze doorgaans een wat schoner gebit van. Zeker als je er af en toe nog wat bot bij geeft dat gekraakt of afgekloven kan worden.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Om te kauwen heb je kiezen met kauwvlakken nodig. Denk aan het gebit van een koe of een mens. De hond heeft puntige knipkiezen, daar kan hij niet mee kauwen. Hij kan hooguit een brokje breken, meer niet
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je kunt een hond best brokken geven, geen probleem, maar om ze voor schone tanden te geven is een drog reden. :wink:
een vuile pens lap zo nu en dan doet de truc :ok:
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Brok en kvv kan prima samen, maar ik ben meer fan van het combineren van kvv en barf. Daar geniet ik overigens zelf ook van..
*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Marina* »

Ik ben echt voorstander van verse voeding,maar van kvv/carnibest is het niet zeker dat ze schone tanden houden, daarvoor met je toch een paar dagen in de week een penslap of botwerk te knagen geven, en dan nog is het ook aanleg of een hond snel tandsteen krijgt of niet.

Saartje van 8 heeft en nog redelijk schoon gebit. Teun van 4 heeft een paar weken geleden zijn 1e gebitsreiniging gehad, zoveel tandsteen dat zijn tandvlees rood en geïrriteerd was. Ze krijgen hetzelfde voer, geen brokken.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”