Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Furminator

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Furminator

Ongelezen bericht door malinois »

Wat doet ie nu precies? Moet je nog ergens rekening mee houden? Wat zijn de ervaringen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Furminator

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

slechte ervaring bij tollers. snijd de vacht af ik heb erg verpeste vachten gezien bij de toller.
ellen
Afbeelding
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door h a n s »

Wij gebruiken 'm voor die dikke van ons en we halen met dat ding in deze tijd er ongeveer een halve hond vanaf. (maar dat zal waarschijnlijk met een gewone borstel ook wel lukken) Alleen heb ik het idee dat er ook veel haren meegenomen worden die op het punt staan uit te vallen; dat je dus grondiger te werk gaat. We gebruiken dat ding al jaren en blijft het gewoon goed doen. Niet geschikt voor langharige honden volgens mij.
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Ik gebruik hem ook (een neppert, dat wel).

Geen idee hoe het werkt, maar ik haal er veel meer haar mee weg dan met een gewone borstel :ok:

Mijn oudje deed altijd al veel verharen maar op het einde was het echt dramatisch :ugh: altijd plukken haar ook met wassen en borstelen, etc. toen ooit kunnen proberen en ik was in shock, dat er zo makkelijk zoveel haar verwijdert kon worden :80: ideaal!

Juno gebruik ik tijdens rui nu eens in de week even goed, paar minuten furminator en ze kan er makkelijk weer een week tegenaan :D
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik blijf kammen bij Xena nu echt kussens vol kun je vullen :-)
Voor mij niet prettig maar voor haar ook niet. Zeker op dr billen vind ze niet leuk op zn zachts gezegd en daar zitten witte plukken maar krijg ze er slecht uit met de normale kam.
Bijkomend probleem is natuurlijk dat ze niet meer zo makkelijk de kant op komt dus dagelijks zwemmen lukt niet meer... dat gaan we morgen even doen weer
Laatst gewijzigd door malinois op 16 mei 2014 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nero12
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herders
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nero12 »

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen. Haalt het niet teveel haar eruit?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Snijdt wat haar af ja.
Bij een hond met een plofvacht of wat jij beschrijft zou ik hem wel gebruiken. Bij m'n kortharige honden werkte hij wel goed.
Haalt heel veel huidschilfers uit de vacht.
Bij normaal langer haar niet en voor de kraag, broek en staart van Pjotr vind ik het ook zonde.

:hmmm: Heb er wel m'n kat per ongeluk kaal mee gekamd :LOL: Hij was gelukkig zelf vooral blij van de jeuk af te zijn.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Bij mijn labradors werkt het echt super.
Als ze in de rui zijn kam ik het haar er flink uit, buiten de rui gebruik ik het niet.

Ook bij de kat werkt het goed.
Heb ze al jaren, een nep en een echte, maar merk geen evrschil
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Xena is kortharig over heel dr lichaam. Xito bijv. heeft een veel langere vacht en een echt kraag (lijkt wel een collie soms ;-) )
Die zou ik t ook niet doen hooguit zn rug en billen dan misschien.
Maar Xena heeft niet lang hooguit dr broek maar zelfs die is korter dan bij de mannen.
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

ellen en de birmanen schreef:slechte ervaring bij tollers. snijd de vacht af ik heb erg verpeste vachten gezien bij de toller.
ellen
Klopt, voor plukvachten ook niet geschikt maar bij gladde honden werkt het volgens mij top. Heb goede resultaten gezien bij een bordeauxdog.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik heb er ook één en ik vind het super! Nu valt het hier nog mee moet ik zeggen. Maar met dat ding haal je er écht veel uit! Zelf bij Mike met zijn dikke, grove vacht.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

gewoon voorzichtig gebruiken en veel kijken.
zorg dat de huid niet te warm word en kam niet teveel op 1 plek.
verder heb ik goede ervaring maar ik gebruik hem niet te vaak.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kam hier sowieso alleen maar in de rui perioden dus 2x per jaar. Maar dit keer is t zoveel bij haar mede door t minder vaak kunnen zwemmen en heb hem toch liggen. De reuen zijn er al doorheen viel wel mee bij hen. Misschien wel mede door t ontbreken van een echte winter....
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef:Kam hier sowieso alleen maar in de rui perioden dus 2x per jaar. Maar dit keer is t zoveel bij haar mede door t minder vaak kunnen zwemmen en heb hem toch liggen. De reuen zijn er al doorheen viel wel mee bij hen. Misschien wel mede door t ontbreken van een echte winter....
Ja, dat denk ik ook. Heb mijn honden nog niet zo erg meegemaakt als nu.
Vindt ze wassen heel vervelend? Dat helpt hier namelijk echt enorm.
In de shampoo, uitspoelen, cremespoeling in laten trekken en dan flink met m'n handen door de vacht heen.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik heb de Large voor de lange vacht, echt een verschrikking die rui hier zonder Furminator. Ik gebruik het wel max 1 keer per week sinds ik weet dat het haren kan breken.
Die broek is met een gewone borstel echt niet doorheen te komen. Dat rotding kostte me 60 euro maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Ik merk dat als ik geborsteld heb er een paar dagen echt veel minder vanaf komt.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Bij collies en shelties is het (onder normale omstandigheden) een dikke vette nono; het breekt/snijdt idd de vacht.
Bij een ontplofte castratenvacht kan het goede diensten bewijzen denk ik... maar nooit geprobeerd.

Suzanne
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb juist de ervaring dat ie niet goed werkt bij een plofvacht.
ik deed gina gewoon met de herderhark en jan juist weer met de furminator.
rita vindt kammen zo iets vreselijks dat ik er bij haar niet eens aan begin, daar gebruik ik ook de hark voor.

moet je mijn furminator hebben mal?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Bij Gol werkt het uitstekend in de rui, zodra er witte plukken tevoorschijn komen haal ik even de furminator eroverheen en ik heb zo een zak vol haar. Bij Mika ben ik iets voorzichtiger, die heeft een andere vacht. Sommige stukken gaan goed bij haar en andere stukken doe ik met een herderhark.
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Is er dan een verschil tussen de herderhark en de furminator?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lieke87 schreef:Is er dan een verschil tussen de herderhark en de furminator?
furminator:

Afbeelding

herderhark

Afbeelding
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

bij pom gebruik ik m alleen als het ruien echt heel erg is op haar achterhand, want daar trek je de plukken zo uit.. de rest van haar vacht is wat te hard om te furminatoren en dan ga je idd snijden.. dat wordt lelijk dus dat doen we maar niet
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Hier wordt ook alleen tijdens de rui de furminator gebruikt. 1x per week en dan een week of drie achter elkaar en dan is het weer klaar. Halve honden haal ik er vanaf. Ik heb gemerkt dat het het beste werkt bij een kortharige vacht zoals die van Bommel en Sliert. Bij Rakker een stuk minder maar hij heeft ook een pluk/scheer vacht.
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Sem kreeg er kale plekken van, en het werd rood en irriteerde, dus ik gebruik m niet meer.
Tevens is het niet goed voor de vacht omdat de furminator ook de goede haren weg snijd
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Bij mijn honden (zelfde type vacht als de jouwe denk ik, maar niet echt dikke vachten) werkt het uitstekend om de wol er uit te halen zo eens in het jaar.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:Ik blijf kammen bij Xena nu echt kussens vol kun je vullen :-)
Voor mij niet prettig maar voor haar ook niet. Zeker op dr billen vind ze niet leuk op zn zachts gezegd en daar zitten witte plukken maar krijg ze er slecht uit met de normale kam.
Bijkomend probleem is natuurlijk dat ze niet meer zo makkelijk de kant op komt dus dagelijks zwemmen lukt niet meer... dat gaan we morgen even doen weer
Ik vond het een rot ding, hij leek veel haar weg te halen, maar hij sneed gewoon telkens haar af. Die gewone hark deed meer.
En voor Finn destijds, die heel slecht in zijn vacht ging zitten, ook niet meer zo goed kon zwemmen, heb ik toen me over laten halen hem te laten trimmen. Weet niet of je dat topic nog kent. Ik was zelf wat sceptisch, maar oh wat zag die hond er goed uit en wat voelde hij zich goed na die beurt. Dat kun je ook nog overwegen, even een paar uurtjes door een goede trimmer onder handen laten nemen en écht ik had een hond die het moment niet geheel prettig vond, maar daarna heerlijk in zijn vel zat! Letterlijk en figuurlijk.
viewtopic.php?f=26&t=249013&hilit=metamorfose+finn
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Ik lees even mee, heb er wel over na gedacht. Ik blijf kammen met Sam en wassen vindt ze verschrikkelijk dus dat doe ik eigenlijk liever niet. Ik moet zeggen dat ik die dingen wel duur vind...
Zijn er mensen die een goede goedkopere variant weten??
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Hier zijn ze vanaf een euro of 29 ( kleine hond ) http://www.brekz.nl/zoeken?controller=s ... _search=ok
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

er is een gele naar je onderweg, als ie paars was geweest had ik hem gehouden :pffff:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

eveliendepien schreef:Ik lees even mee, heb er wel over na gedacht. Ik blijf kammen met Sam en wassen vindt ze verschrikkelijk dus dat doe ik eigenlijk liever niet. Ik moet zeggen dat ik die dingen wel duur vind...
Zijn er mensen die een goede goedkopere variant weten??
Ik heb een neppert, die was ongeveer 10 euro. Geen idee meer waar ik die ooit gekocht heb, ergens via een webshop in ieder geval :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef:Niet om de mooiste vacht te krijgen en ook niet voor dunne vachten met gevoelige huidjes er onder maar voor een hond met een dikke niet show vacht gaat ie als een trein.
Cleo trok ik in 5 minuten in een zomervachtje en dat scheelde wekenlang dikke bollen haar in huis. Hein kan er niet tegen. Die krijgt blauwe plekken.
Heb jij een furminator? Lenen? Ik moet Bas echt gaan ontharen en trimmen gaan we niet doen zoals je weet. Dat is de enige manier om Bas te laten bijten, krijsen en spartelen en ik heb liever een slecht gestript hondje dan een bijtertje dat zich aanleert dat dat kan en die het vertrouwen in mij of een vreemde persoon verliest. :ugh:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”