Het is eigenlijk een pluk hondje toch? Tja ik heb met onze Bas (terrier/schnauzer) heel veel geluk gehad met mijn trimster, die ook hondentrainster is. Onze Bas was ronduit agressief. Het heeft jaren in beslag genomen. Hij was 3 toen hij bij ons kwam en nooit getrimd. Ik denk dat hij een jaar of 5 was toen hij voor eerst naar trimsalon ging (wisten wij toen veel, lees 20 jaar geleden en hond geerfd van opa). In een paar jaar tijd kon ze hem uiteindelijk groot en deels plukken en groot en deel zonder muilkorf. Ik moest er wel altijd bij blijven (en dat was uitzonderlijk, want dat vind ze normaal niet fijn, omdat veel honden juist veel moeilijker dan zijn). Delen die niet lukte (en dat verschilde nog wel eens per keer, ging gewoon scheerapparaat over (belang van hond stond voorop). Ik denk alleen dat friesland wel een beetje ver weg voor je is, anders had ik je haar persoonlijk aangeradenlaeken schreef:Heb jij een furminator? Lenen? Ik moet Bas echt gaan ontharen en trimmen gaan we niet doen zoals je weet. Dat is de enige manier om Bas te laten bijten, krijsen en spartelen en ik heb liever een slecht gestript hondje dan een bijtertje dat zich aanleert dat dat kan en die het vertrouwen in mij of een vreemde persoon verliest.Cleva schreef:Niet om de mooiste vacht te krijgen en ook niet voor dunne vachten met gevoelige huidjes er onder maar voor een hond met een dikke niet show vacht gaat ie als een trein.
Cleo trok ik in 5 minuten in een zomervachtje en dat scheelde wekenlang dikke bollen haar in huis. Hein kan er niet tegen. Die krijgt blauwe plekken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Furminator
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Furminator