Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckels
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Teckels
Lang leve het alwetende hf. Ik heb een vraagje aan teckel mensen.
Mijn moeder droomt al weet ik veel hoe lang over een teckel en het ziet er naar uit dat we rustig aan eens gaan kijken of dat hier gaat werken. Wat ze graag zou willen is een standaard langharige b/t.
Nu zitten we toch wel heel erg met het jagen en sporen nalopen. Hoe ervaren jullie dat en lopen jullie honden los?
Mits het zo ver komt zal meneer of mevrouw teckel keurig naar school gaan en flink mee gewandeld worden maar wedstrijd ambities voor g&g heeft mijn moeder niet. Reden van de standaard is toch wel het formaat, ik kom veel thuis met mijn dames en de flatcoated van mijn ouders gaat hopen we nog wel een paar jaar mee. Natuurlijk zal het goed in de smiezen gehouden worden dat er ook met de teckel respectvol omgegaan wordt maar we willen niet meteen een hartverlamming als er een hond perongeluk op gaat staan.
Mijn ouders hebben de afgelopen 30 jaar altijd wel honden gehad (dober, herder en de laatste 2 waren flatcoateds) maar een teckel of überhaupt zo'n type hond is hier nog nooit geweest.
Mijn moeder droomt al weet ik veel hoe lang over een teckel en het ziet er naar uit dat we rustig aan eens gaan kijken of dat hier gaat werken. Wat ze graag zou willen is een standaard langharige b/t.
Nu zitten we toch wel heel erg met het jagen en sporen nalopen. Hoe ervaren jullie dat en lopen jullie honden los?
Mits het zo ver komt zal meneer of mevrouw teckel keurig naar school gaan en flink mee gewandeld worden maar wedstrijd ambities voor g&g heeft mijn moeder niet. Reden van de standaard is toch wel het formaat, ik kom veel thuis met mijn dames en de flatcoated van mijn ouders gaat hopen we nog wel een paar jaar mee. Natuurlijk zal het goed in de smiezen gehouden worden dat er ook met de teckel respectvol omgegaan wordt maar we willen niet meteen een hartverlamming als er een hond perongeluk op gaat staan.
Mijn ouders hebben de afgelopen 30 jaar altijd wel honden gehad (dober, herder en de laatste 2 waren flatcoateds) maar een teckel of überhaupt zo'n type hond is hier nog nooit geweest.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Mijn teckel loopt altijd los.. en die woont samen met een enorm lompe Weim en dat gaat ook goed 

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je het idee gehad dat je daar andere dingen voor hebt moeten doen om teckel zo ver te krijgen?

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
mijn tekkel loopt altijd los. ze is goed opgevoed.
mijn vorige tekkel liep ook altijd los, was iets minder goed opgevoed
en ging er soms eventjes vandoor. kwam wel altijd braaf terug bij de auto 
mijn vorige tekkel liep ook altijd los, was iets minder goed opgevoed

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar mijn moeder bang voor is dat als teckeltje los loopt dat je dat beest uren kwijt bent dankzij sporen etc

- Anne-Puck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ruwharige dwergteckel
Puck loopt buitenaf altijd los al vanaf toen ze pup was.
Als ze de mogelijkheid zou hebben dan zou ze inderdaad een spoor of dier volgen, gelukkig ken ik haar nu zo goed dat ik dat voor kan zijn.
Als ze de mogelijkheid zou hebben dan zou ze inderdaad een spoor of dier volgen, gelukkig ken ik haar nu zo goed dat ik dat voor kan zijn.
- tekkel
- Erelid
niet een tekkeltje kopen uit jachtlijnen -- niet dat dat alles zegt.Laura84 schreef:Waar mijn moeder bang voor is dat als teckeltje los loopt dat je dat beest uren kwijt bent dankzij sporen etc
en echt goed opvoeden. niet denken 'o, het is een eigenwijze tekkel, die is niet op te voeden'. ze zijn prima gehoorzaam te krijgen

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zou direct gaan trainen met fluit en voerbak (fluit is eten).
De gemiddelde teckel houdt van een hapje, dus dat zou goed te doen moeten zijn en zo kun je ze dan afstoppen.
Uiteraard moet je daar flink voor trainen maar met zo'n hondenhistorie moet dat lukken.
Hoe je een teckel moet aanpakken moet je aan de experts vragen, anders dan een dober of retriever volgens mij.
De gemiddelde teckel houdt van een hapje, dus dat zou goed te doen moeten zijn en zo kun je ze dan afstoppen.
Uiteraard moet je daar flink voor trainen maar met zo'n hondenhistorie moet dat lukken.
Hoe je een teckel moet aanpakken moet je aan de experts vragen, anders dan een dober of retriever volgens mij.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Mams is daarin heel reëel en is bereid meerdere basis cursussen te gaan doen om teckel te laten luisteren. Idd, jachtlijnen blijven we ver bij uit de buurt vandaan

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Fluit is een goede, hou ik in mijn achterhoofdMarjoleine schreef:Ik zou direct gaan trainen met fluit en voerbak (fluit is eten).

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Denk er aan dat die basiscursussen op een (meestal) afgesloten terrein zijn en dat het hondje het daar perfect kan doen.........Laura84 schreef:Mams is daarin heel reëel en is bereid meerdere basis cursussen te gaan doen om teckel te laten luisteren. Idd, jachtlijnen blijven we ver bij uit de buurt vandaan
En dan op de wandeling alsnog weg is.
Dus de oefeningetjes altijd en overal herhalen....................herhalen..............herhalen

En ook een teckel uit een "showlijn" kan besluiten om sporen te gaan volgen

Ik denk overigens dat je met een standaard langhaar wel de beste keuze maakt duim
Meteen met de fluit gaan trainen is een goed idee

Fluit hem alleen niet doof

Een beetje teckel zorgt daar zelf ook voorNatuurlijk zal het goed in de smiezen gehouden worden dat er ook met de teckel respectvol omgegaan wordt maar we willen niet meteen een hartverlamming als er een hond perongeluk op gaat staan.

Laatst gewijzigd door ranetje op 19 mei 2014 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
De fout van het alleen oefenen op een club heeft ze al gemaakt 30 jaar geleden dus dat zal niet meer gebeuren. Ze is daarin heel ijverig, meerdere malen op verschillende plekken oefenen. Liever dat ze het op de club wat minder doen dan is het dagelijks leven zeg maarranetje schreef:Denk er aan dat die basiscursussen op een (meestal) afgesloten terrein zijn en dat het hondje het daar perfect kan doen.........Laura84 schreef:Mams is daarin heel reëel en is bereid meerdere basis cursussen te gaan doen om teckel te laten luisteren. Idd, jachtlijnen blijven we ver bij uit de buurt vandaan
En dan op de wandeling alsnog weg is.
Dus de oefeningetjes altijd en overal herhalen....................herhalen..............herhalen![]()
En ook een teckels uit een "showlijn" kan besluiten om sporen te gaan volgen![]()
Ik denk overigens dat je met een standaard langhaar wel de beste keuze maakt duim
Meteen met de fluit gaan trainen is een goed idee
Fluit hem alleen niet doof
Een beetje teckel zorgt daar zelf ook voorNatuurlijk zal het goed in de smiezen gehouden worden dat er ook met de teckel respectvol omgegaan wordt maar we willen niet meteen een hartverlamming als er een hond perongeluk op gaat staan.

-
- Zeer actief
Voor het loslopen? Nee..maar ja..het is natuurlijk wel een asielteckel..dus zal vast geen raszuivere zijn.Laura84 schreef:Heb je het idee gehad dat je daar andere dingen voor hebt moeten doen om teckel zo ver te krijgen?
De 2de dag hier liet ik haar al loslopen en ze is nog nooit weggelopen in die 4,5 jaar dat ze hier woont.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Wat ook helpt is je teckel goed te leren 'lezen'. De spoortjes bananen in de oren modus is hier neus en staart omlaag en gaan. Iets daarvoor zie je het aankomen en kan je het voor zijn door hem te roepen en altijd te belonen als hij komt. Verwacht daarbij niet dat ie als een herder direct naast je staat, als hij maar komt al is het onderweg nog met een snuffel hier of daar. 9 van de 10 keer gaat dat goed hier. Die ene keer dat hij toch weg is, is het moment dat ik heel even de focus op een van de andere honden gericht heb. Daar weten ze feilloos gebruik van te maken en dan kan ik rennen 

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is wel heel netjes._Inge_ schreef:Voor het loslopen? Nee..maar ja..het is natuurlijk wel een asielteckel..dus zal vast geen raszuivere zijn.Laura84 schreef:Heb je het idee gehad dat je daar andere dingen voor hebt moeten doen om teckel zo ver te krijgen?
De 2de dag hier liet ik haar al loslopen en ze is nog nooit weggelopen in die 4,5 jaar dat ze hier woont.
Heel helder. Notitie maken voor mijn moeder, voor de teckel een abonnement op de sportschool gevenalm@ schreef:Wat ook helpt is je teckel goed te leren 'lezen'. De spoortjes bananen in de oren modus is hier neus en staart omlaag en gaan. Iets daarvoor zie je het aankomen en kan je het voor zijn door hem te roepen en altijd te belonen als hij komt. Verwacht daarbij niet dat ie als een herder direct naast je staat, als hij maar komt al is het onderweg nog met een snuffel hier of daar. 9 van de 10 keer gaat dat goed hier. Die ene keer dat hij toch weg is, is het moment dat ik heel even de focus op een van de andere honden gericht heb. Daar weten ze feilloos gebruik van te maken en dan kan ik rennen

- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Dax loopt ook altijd los, al vanaf dag 1 dat ik haar heb.
Ook als ze een spoortje heeft is ze heel makkelijk terug te roepen.
Onze andere honden willen nog weleens (te) wild met haar spelen, maar dat laat ze duidelijk merken als ze te ver gaan, en geloof me: die boodschap komt dan ook echt wel over.
Zelfs bij de beagles
Onze andere honden willen nog weleens (te) wild met haar spelen, maar dat laat ze duidelijk merken als ze te ver gaan, en geloof me: die boodschap komt dan ook echt wel over.
Zelfs bij de beagles

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij hebt meer ervaring met dit type honden als wij. Fijn dat je reageert.petra1 schreef:Dax loopt ook altijd los, al vanaf dag 1 dat ik haar heb.
Zelfs bij de beagles
We zullen geen herderachtige gehoorzaamheid verwachten maar tot op zekere hoogte luisteren is toch wel de bedoeling.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Je kunt beter je moeder een abonnement op de sportschool geven om conditie op te bouwenLaura84 schreef:Dat is wel heel netjes._Inge_ schreef:Voor het loslopen? Nee..maar ja..het is natuurlijk wel een asielteckel..dus zal vast geen raszuivere zijn.Laura84 schreef:Heb je het idee gehad dat je daar andere dingen voor hebt moeten doen om teckel zo ver te krijgen?
Heel helder. Notitie maken voor mijn moeder, voor de teckel een abonnement op de sportschool gevenalm@ schreef:Wat ook helpt is je teckel goed te leren 'lezen'. De spoortjes bananen in de oren modus is hier neus en staart omlaag en gaan. Iets daarvoor zie je het aankomen en kan je het voor zijn door hem te roepen en altijd te belonen als hij komt. Verwacht daarbij niet dat ie als een herder direct naast je staat, als hij maar komt al is het onderweg nog met een snuffel hier of daar. 9 van de 10 keer gaat dat goed hier. Die ene keer dat hij toch weg is, is het moment dat ik heel even de focus op een van de andere honden gericht heb. Daar weten ze feilloos gebruik van te maken en dan kan ik rennen

- petra1
- Zeer actief
Sommige teckels kunnen wel (bijna) herderachtige gehoorzaamheid laten zien hoor, ze hebben alleen minder will to please denk ik.Laura84 schreef:Jij hebt meer ervaring met dit type honden als wij. Fijn dat je reageert.petra1 schreef:Dax loopt ook altijd los, al vanaf dag 1 dat ik haar heb.
Zelfs bij de beagles
We zullen geen herderachtige gehoorzaamheid verwachten maar tot op zekere hoogte luisteren is toch wel de bedoeling.
Maar ze kunnen het heus hoor! Het vergt wat doorzettingsvermogen, en heeeeeeeeeel veel humor, want teckels zijn wel echte clowns heb ik het afgelopen jaar met Dax gemerkt

-
- Zeer actief
- Contacteer:
De humor heeft ze, anders had ze volgens mij niet nog een keer een flatcoated genomen

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Ruwharige teckel
Teckels
Hallo allemaal,
Ik zie dat er al een behoorlijke tijd niets is geschreven op dit topic, maar ik wil mezelf toch héél graag bij jullie voegen.
Vandaag hebben we, na weken van wachten, te horen gekregen dat de teckel waar wij een pup van wilden in verwachting is!! Als een kind zo blij ben ik. Nu dus nog een behoorlijke tijd wachten tot de bevalling en dan nog 9 weken tot we haar op mogen halen. Maar ik kan nu zeggen: (zeer waarschijnlijk) komt onze zoektocht naar 'ons' hondje, na 2,5 jaar tot een succesvol einde. Dat duurde overigens zo lang, doordat we behoorlijk wat tijd hebben gestoken in het kiezen van een ras en de juiste timing in ons gezinsleven. Het voelt allemaal dus nog erg onwerkelijk.
Komende week gaan we gezellig kennismaken met de fokker, maar dat komt vast en zeker goed. Ik heb haar een paar weken geleden al ruim een uur aan de telefoon gehad.
Nu dus heerlijk aan het voorbereiden. De hondenschool is al uitgekozen en ik ben nu veel aan het lezen over voeding. BARF lijkt me (nog) wat ingewikkeld, maar voor KVV wil ik zeker gaan. Daarnaast wil ik ook erg graag een verzekering (onze kat was onverzekerd, klein lullig ongelukje. Rekening: 2500 euro).
Kortom: onze zomer staat in het teken van voorbereiding en dan maar hopen dat de tijd snel gaat.
Oh, niet geheel onbelangrijk: het gaat om een standaard ruwharige teckel. Waarschijnlijk black&tan of rood. Hopelijk is er voor ons een teefje, mijn moeder heeft een reu die beter met teefjes gaat.
Hoe gaat het met jullie teckeltjes?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik zie dat er al een behoorlijke tijd niets is geschreven op dit topic, maar ik wil mezelf toch héél graag bij jullie voegen.
Vandaag hebben we, na weken van wachten, te horen gekregen dat de teckel waar wij een pup van wilden in verwachting is!! Als een kind zo blij ben ik. Nu dus nog een behoorlijke tijd wachten tot de bevalling en dan nog 9 weken tot we haar op mogen halen. Maar ik kan nu zeggen: (zeer waarschijnlijk) komt onze zoektocht naar 'ons' hondje, na 2,5 jaar tot een succesvol einde. Dat duurde overigens zo lang, doordat we behoorlijk wat tijd hebben gestoken in het kiezen van een ras en de juiste timing in ons gezinsleven. Het voelt allemaal dus nog erg onwerkelijk.
Komende week gaan we gezellig kennismaken met de fokker, maar dat komt vast en zeker goed. Ik heb haar een paar weken geleden al ruim een uur aan de telefoon gehad.
Nu dus heerlijk aan het voorbereiden. De hondenschool is al uitgekozen en ik ben nu veel aan het lezen over voeding. BARF lijkt me (nog) wat ingewikkeld, maar voor KVV wil ik zeker gaan. Daarnaast wil ik ook erg graag een verzekering (onze kat was onverzekerd, klein lullig ongelukje. Rekening: 2500 euro).
Kortom: onze zomer staat in het teken van voorbereiding en dan maar hopen dat de tijd snel gaat.
Oh, niet geheel onbelangrijk: het gaat om een standaard ruwharige teckel. Waarschijnlijk black&tan of rood. Hopelijk is er voor ons een teefje, mijn moeder heeft een reu die beter met teefjes gaat.
Hoe gaat het met jullie teckeltjes?
- tekkel
- Erelid
Wat leuk en spannend, al die voorbereidingen en voorpret!
Mijn tekkel eet ook kvv, met af en toe een kipkarkasje of eendennek oid als ik vind dat ze haar enorme gebit weer eens echt moet gebruiken
Wat bedoel je met 'rood'?
Mijn tekkel eet ook kvv, met af en toe een kipkarkasje of eendennek oid als ik vind dat ze haar enorme gebit weer eens echt moet gebruiken

-
- Vaste gebruiker
tekkel schreef:Wat leuk en spannend, al die voorbereidingen en voorpret!
Mijn tekkel eet ook kvv, met af en toe een kipkarkasje of eendennek oid als ik vind dat ze haar enorme gebit weer eens echt moet gebruiken![]()

Hier zie je alle kleuren ruwhaartjes bij elkaar. Links is dus rood, midden is wildkleur en rechts is een black&tan.
Ik zou inderdaad ook af en toe iets te knabbelen willen geven, inderdaad voor het gebit. Maar wie weet wil ik in de toekomst ook wel over naar BARF.
Vandaag gaan we naar een mega dierenwinkel, alvast lekker zwijmelen en wie weet al iets inslaan.

-
- Vaste gebruiker
Hebben jullie trouwens een hondenverzekering? Ik vind het erg moeilijk om te vergelijken allemaal.
- Daniela
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel
Teckel rechts lijkt mij ook een wildkleur.. Gezien de bruine oortjes.
Bobbie heeft nauwelijks jacht instinct, gelukkig. En kan ook prima los op de losloop route. Af en toe wel oost indisch doof, maar ach.. Hij is nog nooit verdwenen.
Huisdierenverzekering heb ik niet. En als ik niet bij een dierenkliniek zou werken (veel korting) zou ik het nog niet doen. Je kan dat geld beter zelf maandelijks weg zetten, vermoed ik..
Bobbie heeft nauwelijks jacht instinct, gelukkig. En kan ook prima los op de losloop route. Af en toe wel oost indisch doof, maar ach.. Hij is nog nooit verdwenen.
Huisdierenverzekering heb ik niet. En als ik niet bij een dierenkliniek zou werken (veel korting) zou ik het nog niet doen. Je kan dat geld beter zelf maandelijks weg zetten, vermoed ik..
-
- Vaste gebruiker
Oeps, kan zijn dat ik het fout heb hoor. Het gaat in ieder geval om de rode.Daniela schreef:Teckel rechts lijkt mij ook een wildkleur.. Gezien de bruine oortjes.
Wij nemen bewust wel een verzekering, onze kat heeft ons medisch gezien al veel meer gekost dan een verzekering ons zou kosten. Daarnaast was in één keer 2500 euro afrekenen bij de dierenarts geen leuke ervaring.
Ben benieuwd hoe dat straks met ons gaat, dat jachtinstinct/loslopen. Wat is de ervaring van die rest hiermee? En dan met name bij de ruwhaartjes?
-
- Zeer actief
- Daniela
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel
-
- Vaste gebruiker
Wat een schatjes allebei! Als ik zulke foto's zie, kan ik helemaal niet meer wachten. Ben zo benieuwd hoe onze katten reageren. Ze zijn wel honden over de vloer gewend, maar die gaan na een paar uur altijd weer weg natuurlijk.
- petra1
- Zeer actief