Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreemd gedrag van Boomer. Upd 13/6

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Hoe moet ik hiermee omgaan? Vreemd gedrag van Boomer.

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ja dat was em! Maarja, daar heb je niks aan dus.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Jaap* schreef:Het was een hij. Weet jij niet wie ik bedoel Nettie? Of is de beste man inmiddels misschien overleden? Zoiets staat me ook wel bij eigenlijk.
Het was een bekende orthopeed volgens mij :scratch:
Dat was Crama. Ik ben met mijn Bill bij hem geweest. En hij is inderdaad een paar jaar geleden overleden.

Sorry voor off-topic, Marleen.

Edit: oh en ik kom ook nog eens achteraan kakken. :oeps: :mrgreen:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Inmiddels is het eind mei en het is niet minder geworden.. Integendeel zelfs.
Het is nooit minder geworden. Bij iemand anders doet hij het niet. Het is ook niet dat ik erop let, want vaak denk ik er niet eens aan, totdat hij zo aan komt lopen op het moment dat ik hem roep.

Vrijdagmiddag raakte een vriendin hem onverwachts aan bij zijn flank, waarop hij in de lucht hapte en snapte en er zelf van leek te schrikken. Dat is vermenselijkt, maar ik weet even niet hoe ik het beter moet omschrijven. Op dat moment stond hij voor een aai te bedelen bij haar zoontje van 1,5 en dat doet hij altijd door zijn kont strategisch neer te zetten, zodat hij gekriebeld wordt :mrgreen: Hij duwde het zoontje bijna omver, waarop ze hem aan de kant wilde duwen. Dat gebeurt wel vaker, hij gaat dan altijd netjes aan de kant en probeert dan van iemand anders een aai te krijgen. Nu dus niet. Zijn reactie kwam en ging zo snel, dat ik er niet op reageerde.
Sindsdien is het helemaal mis. Ik weet nu niet of het daardoor kwam, of dat hij gewoon pijn heeft of wat... Hij rent gewoon, gaat graag mee naar buiten, springt zonder zichtbare problemen. Maar aan de andere kant; hij geeft nooit pijn aan, dus logisch dat hij gewoon beweegt.. Dat doet hij altijd. Verder doet hij heel veel omdat ik dat wil en hij wil graag dingen voor me doen, ook al gaat hij daarbij over zijn eigen grens.

Zie het filmpje hoe hij reageert als ik hem bij me roep. Het filmpje is zaterdag gemaakt.
http://youtu.be/gBR5ulVakHw

Morgen bel ik de dierenarts, mogelijk kan hij een röntgenfoto ofzo maken, want het zit me gewoon niet lekker.
Osteopaat is gebeld, voicemail ingesproken, die bel ik nogmaals.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Vreemd gedrag van Boomer. Update 18/5

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik houd het voorlopig op pijn.
Alleen is niet bekend wat pijn doet.

Verstandig om daarover met de DA te overleggen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

ik denk niet dat hij pijn heeft.
Het ziet eruit alsof hij denkt dat hij op z'n kop krijgt als je hem bij je roept.
Waarom hij dat denkt? geen idee.

Maar dat is mijn mening

Maar mocht hem wel iets niet lekker zitten, beterschap voor boomer :flower:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk wel dat het pijn is. Hij krijgt van mij nooit op zijn kop, hij is zo ontzettend braaf altijd..
Zojuist kwam Gio langs en hij was door het dolle heen, als altijd. Gio aait hem op zijn rug, zachtjes en hij krimpt helemaal in elkaar zoals op het filmpje, maar blijft komen om geaaid te worden, met zijn staart tussen zijn poten en door zijn poten gezakt.
Ergens ben ik 'blij' dat hij het nu ook eens bij een ander doet.. :oeps: Zou zelf denken naar aanleiding van het filmpje dat hij zwaar mishandeld wordt, maar dat is gewoon echt niet zo. Hij heeft nog nooit een tik gehad of iets. Boos worden is ook nooit nodig, hooguit 1x in het jaar.

Gisteren was er een dierenarts en die had het naar aanleiding van het filmpje over spondylose. Hoop het niet..
Vanmiddag wordt hij grondig gechecked door de DA en desnoods wordt er een röntgenfoto gemaakt.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:kan het iets met statische electriciteit te maken hebben of zo? dat hij dus wel een keertje een schokje heeft gehad als hij aangeraakt werd?

ik vind het zo raar dat het net op zo'n momenten om pijn zou gaan terwijl hij voor de rest fris en fruitig loopt en springt :scratch: .
Het kan, ik kan het me niet herinneren. Ik ben wel van hem gewend dat hij 'na iets stoms' even schrikkerig is, maar over het algemeen is hij juist erg stabiel, niet snel onder de indruk en herstelt hij snel.

Als het geen pijn is, waarom reageert hij dan zo op het moment dat zijn rug aangeraakt wordt? Ik weet het echt niet..
Ik weet alleen dat het zo'n ontzettende harde is, die heel graag dingen voor me doet en daarbij over zijn grens gaat.
Als hij kreupel was, ging hij nog steeds met alle liefde mee naast de fiets want tja, als ik dat wil? :19:
Hij begint wel te tongelen nu steeds als je aan zijn rug zit.
Ik kan hem nu op pijnstillers zetten, maar als hij geen pijn aangeeft, weet ik niet of dat helpt of niet.. :19:

Edit: hij springt niet uit zichzelf, maar als de situatie daarnaar is, zoals nu buiten; grote pijpleiding over de stoep. Daar springt hij dan overheen als ik eroverheen stap, want hij had bedacht dat het bruggetje eroverheen eng was. Op de terugweg loopt hij dan weer wel zonder problemen over het bruggetje.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
M@rleen schreef:Ik kan hem nu op pijnstillers zetten, maar als hij geen pijn aangeeft, weet ik niet of dat helpt of niet.. :19:
maar als het om pijn gaat geeft hij het toch wel aan, net door de dingen die je juist beschrijft? daarin zou je dan toch verschil moeten zien?
Ja, dat klopt. Hij gaat ook aan de pijnstilling, maar eerst het onderzoek van de DA afwachten.
Alleen, het gevaar is denk ik, juist omdat hij zo moeilijk is met pijn aangeven, dat ik te snel weer stop met pijnstillers geven. Ik weet niet waar ik goed aan doe en al die medicatie is ook niet al te best..

Beetje lastig uitleggen, kan het niet goed duidelijk tikken.
Normaal gesproken laat hij helemaal niets merken, hij loopt gewoon ineens mank ofzo.
Laatste keer bij de osteopaat zat er behoorlijk wat scheef en verkeerd, al aan aantal weken. Dat liet hij pas de laatste week merken.

Hij is door een manueel therapeut behandeld geweest, er zat een wervel scheef. Dat kon alleen maar gekomen zijn door iets dat enkele weken eerder gebeurd was.
Zij heeft dat toen rechtgezet, wat erg zeer zou doen zei ze, maar hij vertrok zijn ogen niet eens. Dus, stel ik geef hem dagelijks pijnstilling. Doe ik dat dan vanwege mijn idee dat hij misschien pijn heeft, of omdat hij echt pijn heeft?

Dat gedrag dat hij op het filmpje liet zien, was altijd alleen naar mij. Is dat dan pijn, of vertrouwt hij mij gewoon niet meer omdat ik hem misschien eerder pijn gedaan heb?
Nu doet hij het ook naar Gio en zijn gedrag van afgelopen vrijdag wijst op pijn.
Dus nu zou ik zonder aarzelen pijnstilling geven. Maar dit speelt al vanaf februari ongeveer.. Had hij dan toen ook al pijn en medicatie nodig, of was het gewoon soort van aanstelleritis op zn kooikers? Snap je wat ik bedoel?
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

pijn aangeven en pijn hebben zijn toch niet hetzelfde? ook al laat ie niets merken, ik zou toch denken dat ie pijn heeft en dan kan pijnstilling best wel helpen natuurlijk
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:toch eventjes hoor, je mag geloven wat je wil natuurlijk en ik spreek me niet eens uit over of dat soort behandelingen wel of geen effect hebben maar dat 'scheef zitten' en 'scheef staan' (wat zo ongeveer de enige diagnose is die dat soort therapeuten stelt) slaat anatomisch gezien echt nergens op, je kan zo'n hond (of mens) door een heel arsenaal scans schuiven en er zal geen haartje verkeerd staan binnenin.

waarmee ik nog niet eens wil zeggen dat er dan niet iets zou kunnen spelen wat met de huidige technieken niet te vinden is maar 'scheef staan' is het in ieder geval niét dus zou het fijn zijn als ze zich ook niet steeds van dat soort nietszeggende termen zouden bedienen - makkelijk zijn ze natuurlijk wel want het klinkt heerlijk dramatisch en wie gaat het tegendeel bewijzen?

en dan over dat 'pijn tonen' : een hond toont geen pijn in de zin van ons 'meedelen dat hij pijn heeft' - ervaart hij iets als (erg) pijnlijk dan zal hij daar zijn beweging op aanpassen (manken, krom staan/lopen) en dát is dan wat wij zien.

zolang er, qua bewegingsstelsel dan, niks abnormaals in de beweging van een hond te zien is ervaart hij duidelijk nog geen pijn die enig belang heeft (voor hem dan, dat kan uiteraard per hond verschillen). zien we wel verandering dan ervaart hi wel pijn - zo simpel is het.

dus niks 'geen pijn laten zien' : als hij niks laat zien is dat er hem ook niks stoort op dat moment (wat niet wil zeggen dat er niet ergens een probleem(pje) kan zitten).
Duidelijk :ok:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Boomer heeft een hernia in zijn lage rug (precies waar hij vrijdag aangeraakt werd en toen zo heftig reageerde :ugh: ) en artrose in beide polsen. Links meer dan rechts.. Komt door de ouderdom, terwijl ik hem juist in de bloei van zijn leven vind.. :oeps:
Hij is 8,5 jaar, gemiddeld worden kooikerhondjes toch een jaar of 14-16 dacht ik.
Verder vind de DA het een hele fitte hond, gelukkig maar!

Hij heeft een cortison-nog-wat-injectie gekregen, die 3 dagen werkt. Daarnaast krijgt hij vanaf nu 2 weken Rimadyl, ik denk dat dit het beste 's morgens gegeven kan worden.. Hij moet 6 weken aan de lijn blijven, korte stukjes naar buiten, mag wel zwemmen, maar niet rollen zoals hij zo graag doet na het zwemmen.
Fietsen ben ik dan weer vergeten te vragen, maar ik heb een Doggyride waar ik erg blij mee ben :ok:
Als iemand tips heeft, graag!
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Re: Vreemd gedrag van Boomer. Upd 18/5 hernia & artrose :(

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hmm, misschien niet zo'n leuke uitslag maar na zo'n tijd is er wel duidelijkheid. Hopelijk krijg je veel tips waarmee je verder komt. :flower:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

He bah, de arme schat :ugh:
Hopelijk geven de pijnstillers hem wat verlichting!
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
M@rleen schreef:Boomer heeft een hernia in zijn lage rug
dat kan de da vermoeden maar niet zeker weten want dat kan je alleen maar zien met contrastfoto's (foto's waarbij er onder verdoving contrastvloeistof in het ruggenmergkanaal wordt gespoten).

maar hopelijk brengt de behandeling beterschap :ok: .

overigens had attack ook al erg vroeg arthrose in haar linkerpols hoor (al met een jaartje of zes) - bij haar kwam dat door altijd linksom de bal af te remmen en te pakken. ze is nu 12 en ze doet alles nog steeds probleemloos :ok: :wink: .
Ik was inderdaad een beetje kort door de bocht; dit is waar ze op uitkwam op basis van de klachten, zijn controle en de röntgenfoto.

Bedankt allemaal, hij moet tijdelijk in een bench slapen omdat hij op bed blijft springen om te gaan slapen.
Dat mag nu echt ff niet. Hij snapt er nix van, hij word nooit afgezonderd.
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Hier geen tips, maar wil je wel sterkte wensen met Boomer.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Kun je niet een opstapje bij het bed zetten zodat hij niet hoeft te springen en toch bij jou kan zijn.
Ik zou hem niet afzonderen hoor :wink:

Sterkte met hem en voor jou
Fenneke en Baloe
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

fenneke schreef:Kun je niet een opstapje bij het bed zetten zodat hij niet hoeft te springen en toch bij jou kan zijn.
Ik zou hem niet afzonderen hoor :wink:

Sterkte met hem en voor jou
Nee, daar springt hij langs :( :boos:
Eigenwijze kooiker :(
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Vreemd gedrag van Boomer. Upd 18/5 hernia & artrose :(

Ongelezen bericht door Lysette »

Jip heeft ook een keer de diagnose hernia gekregen, maar dan in haar nek. Met rust ging het even over kwam vervolgens net zo hard weer terug. Toen ben ik naar een goede fysio gegaan en alleen op basis van haar lopen kon hij al zeggen waar het in zat (iets met haar nekwervels).
Met een aantal behandelingen en hersteltraining (gericht op het opbouwen van spieren rond deze plek) is het gelukkig wel weer helemaal goedgekomen :ok:

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Meestal is niet meer kunnen of willen springen toch wel een indicatie, maar dat gaat nog goed zo te lezen.
Maar de artrose en sowieso de klachten zijn natuurlijk niet leuk! Hopen dat de medicatie zn werk doet en daarna klachtenvrij weer door kan tot minimaal zn 16de
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Hier ook geen advies, maar ik wil je wel sterkte wensen met Boomer.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
ingrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooiker.

Ongelezen bericht door ingrid »

Beterschap voor Boomer!!
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik wil je ook veel sterkte en beterschap wensen met Boomer.
Die houdt een warm plekje in mijn hart. :I:

Ik heb weleens gelezen dat honden met een hernia absolute benchrust kregen voorgeschreven. Dat is misschien in dit geval teveel van het goede, maar ik zou zeker niet met hem gaan fietsen.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

kooi schreef:Ik wil je ook veel sterkte en beterschap wensen met Boomer.
Die houdt een warm plekje in mijn hart. :I:

Ik heb weleens gelezen dat honden met een hernia absolute benchrust kregen voorgeschreven. Dat is misschien in dit geval teveel van het goede, maar ik zou zeker niet met hem gaan fietsen.
Absolute benchrust heeft de DA niet gezegd, wel dat hij niet los mag lopen en pijnstilling moet hebben. Daarnaast korte stukjes, dus de rondjes zijn max. 10 minuten. Om het toch af te wisselen, gaat hij in de Doggyride mee, daarvan heb ik zowel de buggy- als de fietsset. Zo kan ik toch weer verder lopen en ziet hij ook nog eens iets anders dan alleen het gebied rond de flat.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Boomer is vanmiddag door Leida Visee uit Zeist gezien; hij heeft GEEN hernia! Gelukkig maar!
Wel zitten/zaten zijn rug/lendenenwervels op zo'n 4 plaatsen per 2 of 3 vast en was zijn bekken gekanteld.
Ze heeft dit losgemaakt waar nodig.
Hij was voor zijn doen ontzettend relaxed, ipv op standje oneindig en verkrampt te schieten. Merkte direct al verbetering aan hem. Over 3 weken terug en ipv nog ruim 5 weken aan de lijn hoeft hij nu nog maar 1 week aan de lijn te blijven en korte stukjes te lopen, daarna zou het beter moeten gaan.
Ben heel erg blij dus! Garanties kunnen natuurlijk nooit gegeven worden, maar hij zou alles weer moeten mogen kunnen doen, zonder direct weer te gaan manken zoals de afgelopen periode. Pfieuw.. dat lucht op! Hij vind er nix aan als meubelstuk en ik ook niet :wink:

De artrose is er nog wel gewoon natuurlijk, maar ik ben allang blij dat hij geen hernia heeft..
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Dat is zeker goed nieuws...
fijn dat hij al zo snel baat heeft van de behandeling. :E: :cheer:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Oh gelukkig! Dat klinkt zeker goed!
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Re: Vreemd gedrag van Boomer. Upd 23/5 geen hernia, wel artr

We zijn vanmiddag teruggeweest naar Leida Visee en zij was eigenlijk verbaasd dat hij het zo goed deed :cheer:
Hij had zo vast gezeten, dat ze verbaasd was hoeveel hij verbeterd was. Zijn SI-gewricht zat nog wel vast, waardoor hij soms wisselend mank leek te lopen aan zijn achterpoten, maar niet meer zo vast als 3 weken geleden en zijn borstbeen zat aan de ene kant nog vast, maar dat schijnt altijd redelijk vast te zitten, dus al met al is hij echt heel erg opgeknapt!
Had ik ook al wel gemerkt aan hem, want hij vond zelf na een week dat er niets meer aan de hand was en zeker de afgelopen week moest ik hem echt intomen qua beweging. Hij mocht al bijna nix natuurlijk, maar vanaf nu mogen we het weer gaan opbouwen! :cheer:
Hij was ruim 3 kilo afgevallen, terwijl hij wel een stuk dikker is geworden, dus hij moet snel weer zijn spieren gaan opbouwen :wink:
Zijn eetpatroon is zo eigenaardig, dat ik daar niets in gewijzigd had.

De blik in zijn ogen is weer terug naar ' :cheer: ' als ik hem roep, ipv zoals het de laatste paar maanden :hmmm: :ugh: '.
Wel heeft hij er nu een trucje van gemaakt, dat zielig doen. Als ik nu zeg: 'Wat heb je aan je poot??' dan krimpt hij in elkaar en komt heel laag met zijn staart naar me toe lopen. Dus dat zeg ik niet :engel:

Maar al met al ben ik heel erg blij! Hij was weer heel erg relaxed tijdens het behandelen, ipv zo stijf als een plank en 'out' qua ogen.
Zondag mag hij weer zwemmen :cheer:
Zamunda
Zeer actief

Re: Vreemd gedrag van Boomer. Upd 23/5 geen hernia, wel artr

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat fijn zeg! Hopelijk zet de stijgende lijn zich lekker voort :ok: .
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Re: Vreemd gedrag van Boomer. Upd 13/6

Ongelezen bericht door Pemba »

Fijn om te lezen dat het stukken beter gaat :ok:
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3