Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hij blijft piepend!!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

hij blijft piepend!!!

Ongelezen bericht door sonja »

klein vraagje,
ik heb een labrador van nu anderhalf jaar en van pup af aan vraagt hij voordurend aandacht door te gaan piepen.
of ik nu net een uur met hem gewandeld heb of ik weet niet hoe lang met ballen gooi, het maakt niet uit, hij wil meer!!! :cry:

heb het piepen en zeuren altijd genegeerd, en pas wat met hem gaan doen als hij stil is, maar hij houd het hardnekkig vol.
wor er nu wel een beetje moe van :Q

heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen om dat zeuren er uit te krijgen???
of moet ik me er gewoon bij neer leggen dat hij een beetje over actief is :roll:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

reageer je op dat piepen?? positief of negatief??

als dat zo is, moet je dat is proberen niet te doen, zelfs niet straffen!

negatieve aandacht is namelijk ook aandacht en als hij dat krijgt door te piepen zal hij dat blijven doen!

wil je zelf met hem spelen, wacht dan tot hij 10 seconden stil is en roep hem dan pas.

helemaal negeren zolang hij piept werkt meestal na een paar dagen al!

succes!
Afbeelding
sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door sonja »

das nu juist het hele probleem,
van begin af aan heb ik hem totaal genegeerd als hij aandacht vraagt met piepen.
en inderdaad pas als hij stil is, met hem spelen maar hij blijft het doen.
dacht eerst nog dat hij wat mankeerde maar volgens de dierenarts is hij helemaal gezond.
het ergst is het als wij nog slapen s óchtends en meneer wil al lekker druk wakker zijn (hij slaapt in een bench)
dan blijft hij piepen en zeuren, waarop wij hem negeren en meneer besluit
de bench dan maar opnieuw "op te maken"
:cry:
dus negeren helpt niet echt
Jacqie
Actief

Ongelezen bericht door Jacqie »

Mijn vorige hond deed dat in het begin ook steeds dat piepen, zelfs als ik naar de wc ging ging hij nog voor de deur liggen piepen. De dierenarts vond dat niet vreemd, mijn hond was een kruising heidewachtel/drentse patrijs en dat waren van zichzelf nerveuze honden. En nerveuze honden piepen gauw zei hij. Door er niet op te reageren is dat later vanzelf minder geworden maar dat heeft wel even geduurd hoor.
gr. Jacqie
DoBBer
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door DoBBer »

Bo piept heel soms. Ik kies er niet altijd voor om het te negeren. Het hangt een beetje van de situatie af. Meestal negeer ik het, soms ga ik erop in maar soms geef ik het commando "stil". De ene piep is de andere niet denk ik.
Toedels van mij en een poot van Sem, Bo & Raya
Afbeelding
Bezoek eens mijn website over de Garafiano!
Einda
Actief

Ongelezen bericht door Einda »

Onze Sunna(Weimaraner) heeft de eerste DRIE weken gepiept en gejankt.
Vooral 's nachts, maar ook overdag. Om gek van te worden!
Toen ik met 9 weken naar de puppycursus bij een gedragstherapeute ging, zei ze dat ze een aandachttrekkertje was en dat ik er niet op moest reageren. ''dat doe ik toch ook niet??!!'' zei ik. Maar zij zei dat ik dat wel deed. Toen ik vroeg wat ze bedoelde zei ze dat ik elke keer als Sunna piepte, naar haar keek, en ook dat was dus aandacht.
Vanaf toen ben ik het gaan negeren, het is toen een stuk minder geworden maar ze piept nog steeds. Ik ben ook bij een andere hondenschool geweest, waar geadviseerd werd zonder naar haar te kijken, als ze piepte, met een blikje met steentjes erin te rammelen of in haar richting te gooien. Ik heb dit een poos volgehouden, maar Suna werd er angstig van en ik vond het ook erg lastig om steeds maar met dat blikje rond te lopen (ze piepte toen veel) eigenlijk heeft dat ook niet echt geholpen dus.
's nachts piept ze niet meer gelukkig, maar overdag wel. Vooral als ze vindt dat ze uitgelaten moet worden of op haar plaats moet liggen of het gewoon ergens niet mee eens is (ze ook heel eigenwijs)
Soms word ik er wel zenuwachtig van hoor, maar ik denk dat het een beetje bij haar hoort. Tegenwoordig zeg ik er weleens wat van, maar het is gewoon een beetje een zenuwachtige hond.Ik vraag me ook af of ik het er ooit helemaal uit zal krijgen.
dutje
Vaste gebruiker

Re: hij blijft piepend!!!

Ongelezen bericht door dutje »

sonja schreef:heb het piepen en zeuren altijd genegeerd, en pas wat met hem gaan doen als hij stil is, maar hij houd het hardnekkig vol.
wor er nu wel een beetje moe van :Q
Wat ik me afvraag is of hij nu geleerd heeft dat ´stil zijn´ aandacht oplevert, of dat ´eerst piepen, dan stil zijn´ aandacht oplevert. Leg ik het duidelijk uit?

En ja, wat kun je daar aan doen? Eh.. misschien gewoon helemaal geen aandacht meer geven? Tenminste niet als beloning voor het stil zijn, maar gewoon op de momenten die jij ervoor in gedachten had? Of misschien wel op vaste momenten ofzo? Eerlijk gezegd heb ik geen idee of zoiets goed is hoor, ik doe alleen maar een poging tot meedenken ;)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”