Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ingevroren vlees/vis, ja en nu?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Binky13
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Maltezer x poedel
ruwharige teckel x cairn terriër
2 konijnen
Aantal honden: 2

Ingevroren vlees/vis, ja en nu?

Ongelezen bericht door Binky13 »

Hoi allemaal,

Misschien een hele domme vraag, maar hoe pakken jullie het aan als je bijvoorbeeld ingevroren eendennekjes hebt besteld? Alles ontdooien, apart verpakken en weer opnieuw invriezen lijkt me niet echt goed? Maar hoe krijg ik het anders uit elkaar? :scratch:

Ik ben trouwens nieuw hier en ben nog maar net begonnen met het voeren van rauw vlees aan Binky (13,5 jaar). Hij doet het er heel goed op en is nu al veel energieker... Hij loopt wel de hele dag achter mijn reet aan te schooien :D , maar alles beter dan brokken die hij moeizaam at.

Groetjes,
Denise
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Ingevroren vlees/vis, ja en nu?

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik laat het zo'n beetje half ontdooien, tot je het (met enige moeite) van elkaar kan trekken. En dan verdeel ik het in diepvrieszakjes per dagmaaltijd zeg maar. Zodat ik er elke dag één zakje uit kan halen.
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Dat is dus geen probleem, als je het half ontdooid weer terug stopt in de vriezer?
Dank je wel ! :)

Is een eendennek goed te doen voor een kleine beginner?
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Geen idee, ik doe het altijd zo en gaat altijd goed :mrgreen:
Eend is wel te doen denk ik. Misschien even vasthouden zodat hij wel leert dat hij moet kauwen en niet in één keer doorslikken.
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Oké, nou ben benieuwd!! Ik zal hem maar eens een handje gaan helpen dan, om de heimlich greep te voorkomen ! :D
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Let inderdaad goed op dat hij de botjes goed kraakt. Ik heb het ook eerst vastgehouden tot gol goed ging kraken.
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Oké, ik ga het nu ontdooien, en morgen krijgt hij zijn eerste eendennek, jullie horen wel hoe hij het heeft gedaan :)
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

BARF dus nekken etc. ontdooi ik per kg en voer het gedurende de dag op aan mijn 3 honden dus dat hoef ik niet meer in te vriezen maar KVV bijv. ontdooi ik soms helemaal om hetgeen nodig is te gebruiken en de rest vries ik weer in.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

oke, ik voer ook kvv en barf als extraatje. Ik ga dus ook niet meer moeilijk doen met die ingevroren worsten. Met veeel moeite zaag ik ze door. .. :engel:
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi, ik raad je aan om je goed in te lezen op rauwvoerforums zoals barfplaats.nl en voernatuurlijk.nl
Want, zeker met een oudere hond, zou ik wat voorzichtig zijn met overstappen. Als de hond helemaal geen vers gewend is vind ik eendenek wat aan de harde kant; een kipnek is dan beter om mee te beginnen. Zorg dat je je goed inleest over welke botten als beginnersbot worden beschouwd en welke verhoudingen worden geadviseerd.

Rauw voeren is niet moelijk, maar het behelst meer dan "mik wat in een bak en hoop dat het goed komt";-)

Suzanne
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Ik had juist gelezen dat eendennek voor beginners was??? Vandaar dat ik het ook besteld heb:).
Maar het advies is dus nog geen eendennek? Want dan doe ik dat ook zeker niet! Ik heb verder nog zalmkoppen (deze geef ik voorlopig ook nog niet), eendenhartjes en sardientjes. Welke kan ik zeker wel veilig geven volgens jullie dan?
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Binky13 schreef:Ik had juist gelezen dat eendennek voor beginners was??? Vandaar dat ik het ook besteld heb:).
Maar het advies is dus nog geen eendennek? Want dan doe ik dat ook zeker niet! Ik heb verder nog zalmkoppen (deze geef ik voorlopig ook nog niet), eendenhartjes en sardientjes. Welke kan ik zeker wel veilig geven volgens jullie dan?
Ik vind het ook wel voor beginners hoor, als ze gewoon goed kraken is er m.i. niets aan de hand. Bij Gol zag ik in het begin nog wat onverteerde stukjes in haar ontlasting maar dat duurde niet lang. Ik zou naast de eendennek ook wat spiervlees of orgaan geven, anders is het botpercentage van de maaltijd best hoog en kan de poep erg hard worden. Versvoerfora zijn altijd handig om je licht op te steken, ze hebben daar veel informatie.
Mika was 6 toen ze helemaal overging op vers en die heeft nooit een probleem met botten gehad. Het verteert allemaal prima. Houd goed de ontlasting in de gaten, daar kun je veel uit aflezen.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Truus is geschat op 8 en die is pas 4 maandjes bij ons. Zij heeft gisteren met anderhalve tand en kies een konijnenhoofd verorbert. Zij gaat er soepeler mee overweg dan de veeeeel jongere en meer ervaren Cody.
Ook wij zijn begonnen met kippenvleugels, kippennekjes etc.

Als je het vast wilt houden, gebruik een washandje of tuinhandschoen. Anders verlies je grip of wordt je gruwelijk in je tengels gebeten :mrgreen:
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

is het kapot slaan met een hamer misschien verstandig bij een eendennek? Of wordt het dan een kliederboel :)?
Is een eendennek zoveel harder dan die van de kip?
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Met een hamer slaan kan zeker! Doe het buiten en wikkel het in een handdoek ofzo. Anders spettert het alle kanten op :mrgreen:
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Welkom en leuk dat je aan barf en kvv voeren doet!

Ik vind het fijn te lezen dat hondje lief na zoveel jaar weer energie krijgt. :D top!
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Binky heeft vanmiddag zijn eendennek gehad en hij heeft hem helemaal opgegeten op de juiste manier. Hij heeft zelfs de botten zelf gekraakt :). Alleen zonet het park in gegaan omdat ik merkte dat hij heel onrustig was. En inderdaad hij heeft 3 x staan overgeven. Er kwam alleen wat gal uit. Erna had ie wat dunnere ontlasting. Is dit een normale reactie?
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Binky13 schreef:Binky heeft vanmiddag zijn eendennek gehad en hij heeft hem helemaal opgegeten op de juiste manier. Hij heeft zelfs de botten zelf gekraakt :). Alleen zonet het park in gegaan omdat ik merkte dat hij heel onrustig was. En inderdaad hij heeft 3 x staan overgeven. Er kwam alleen wat gal uit. Erna had ie wat dunnere ontlasting. Is dit een normale reactie?
geen stukjes bot meegekomen? Daar had er hier eentje in het begin wat last van, over het algemeen destijds al het later op de dag gegeven werd. Gaf je het 's ochtends nergens last van. Na een paar keer was dat ook over....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Nee het was echt alleen gal. Hij smakte heel de avond al (denk maagzuur) en heeft na de eendennek een aantal keren last gehad van reverse sneezing (geirriteerde slokdarm van het bot?). Maar het zal wel meevallen.. Het is ook een hele omslag, van goedkope brok met zooi naar vers vlees met bot:)
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Binky13 schreef:Nee het was echt alleen gal. Hij smakte heel de avond al (denk maagzuur) en heeft na de eendennek een aantal keren last gehad van reverse sneezing (geirriteerde slokdarm van het bot?). Maar het zal wel meevallen.. Het is ook een hele omslag, van goedkope brok met zooi naar vers vlees met bot:)
Dat is zeker een omslag, maar voor je hond wel een positieve fijne wending. Ik denk dat het even wennen is. Hier moest Bo ook ineens spugen en inderdaad alleen gal. Toen 's ochtends eerst kvv gevoerd en 's middags bevleesd bot en dat ging wel goed. Alsof dat bot dat net to much was op dat moment.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Binky13 schreef:Binky heeft vanmiddag zijn eendennek gehad en hij heeft hem helemaal opgegeten op de juiste manier. Hij heeft zelfs de botten zelf gekraakt :). Alleen zonet het park in gegaan omdat ik merkte dat hij heel onrustig was. En inderdaad hij heeft 3 x staan overgeven. Er kwam alleen wat gal uit. Erna had ie wat dunnere ontlasting. Is dit een normale reactie?
Mijn hond heeft dat ook gehad, ik dacht zelf dat het was omdat hij moest wennen. Daarna heeft hij nooit meer gal overgegeven namelijk.
Ontlasting was hier dan wel weer direct goed. Meld je anders even aan op het barfforum, daar staat heel veel aan informatie en ervaringen. Zo kun je ook je menu gaan samenstellen.
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Super bedankt voor de reacties. Het zal inderdaad wel gewoon wennen zijn. Morgen krijgt Binky voor het eerst een sardientje. Ik ben heel benieuwd met die enge graten! :)
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Binky13
Vaste gebruiker
2 konijnen

Binky vandaag de sardine gegeven .. Hij heeft m niet helemaal op.
Vanmiddag gras eten en vanavond was hij weer onrustig en gaat in de meest vreemde houdingen liggen. Hij heeft er volgens mij echt last van. Nu net kvv gegeven en het lijkt weer iets beter te gaan... Vreemd...
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”