Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chihuahua tuigje
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Chihuahua tuigje
Wat raden jullie aan?
Jamie heeft altijd het liefste van die simpele instaptuigjes aan. Bij Teun zitten die alleen niet goed, het schuift en schuurt. K9 tuigje zit bij hem ook in zijn oksels.
Was laatst in de dierenwinkel maar daar hadden ze maar een tuigje in chihuahua maat. Schiet ook niet op.
Dus, welk tuigje vinden jullie en (vooral) de hond het prettigst?
Jamie heeft altijd het liefste van die simpele instaptuigjes aan. Bij Teun zitten die alleen niet goed, het schuift en schuurt. K9 tuigje zit bij hem ook in zijn oksels.
Was laatst in de dierenwinkel maar daar hadden ze maar een tuigje in chihuahua maat. Schiet ook niet op.
Dus, welk tuigje vinden jullie en (vooral) de hond het prettigst?
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 2
Re: Chihuahua tuigje
Heb voor Bloem een hurtta pro y tuig. Zit perfect, schuurt niet en waar het mij om ging, zit niet op haar keel. Bij alle andere tuigen bleef de druk op haar keel en geloof me ze heeft heeeeeel veel tuigjes gepast in de winkel.
-
- Zeer actief
Ziet er prima uit maar volgens mij is de kleinste maat te groot. 

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
De chineesjes en de wawachinees hebben hier alle drie een puppy angel tuigje, ben erg tevreden.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Halsbandje? Dat vind ik 10 keer prettiger dan welk tuigje ook en mijn honden hebben dat ook altijd gevonden. Ik heb voor elke hond een tuigje gehad maar ben er elke keer weer vanaf gestapt. Halsbandjes zijn handig, zitten nooit in de weg en schuren nergens. Je kan ze om laten en je hond merkt er normaal gesproken niks van. Net als wij met een horloge.
Bas heeft dus als eerste hondje gewoon geen tuigje meer gekregen en het bevalt me perfect. Ik merk dat honden in een tuigje in de lijn gaan hangen en ik kan me niks voorstellen bij het prettig zijn van zo'n lichaamsharnasje.
Bas heeft dus als eerste hondje gewoon geen tuigje meer gekregen en het bevalt me perfect. Ik merk dat honden in een tuigje in de lijn gaan hangen en ik kan me niks voorstellen bij het prettig zijn van zo'n lichaamsharnasje.
- Cos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer mix.
- Aantal honden: 1
Ik vind tuigen bij die ukkies ook niet fijn zitten hoor. Net als Bas gewoon lekker een halsbandje hier.
'Anybody who doesn't know what soap tastes like, Never washed a dog.'
-
- Zeer actief
Hij had eerst ook een halsbandje om. Maar als hij iets eng vindt dan trekt 'ie de andere kant op om weg te komen. Dat vind ik niet fijn aan een halsbandje.
Hij heeft al een nieuw tuigje!

Net met passen liep 'ie niet met een voorpoot omhoog, dus ik denk dat deze prettiger zit. Zit ook niet zo dicht achter de voorpoten.

Hij heeft al een nieuw tuigje!

Net met passen liep 'ie niet met een voorpoot omhoog, dus ik denk dat deze prettiger zit. Zit ook niet zo dicht achter de voorpoten.
Even gegoogled, dat lijken me ook comfortabele tuigjes. Hij heeft nu al een nieuwe maar mocht ik nog wat zoeken ga ik daar ook zeker even naar kijken.jip007 schreef:De chineesjes en de wawachinees hebben hier alle drie een puppy angel tuigje, ben erg tevreden.

- jip007
- Erelid
Die chihuahua nekjes zijn zo iel, ik vind dat dood eng.laeken schreef:Halsbandje? Dat vind ik 10 keer prettiger dan welk tuigje ook en mijn honden hebben dat ook altijd gevonden. Ik heb voor elke hond een tuigje gehad maar ben er elke keer weer vanaf gestapt. Halsbandjes zijn handig, zitten nooit in de weg en schuren nergens. Je kan ze om laten en je hond merkt er normaal gesproken niks van. Net als wij met een horloge.
Tuig is veiliger, komt er onverwacht een (verkeerdehond) aanstormen haal je hem vlug binnen aan een tuig.
Dat zal niet gaan aan een halsbandje vrees ik , dan is het krak nekje. .
Laatst gewijzigd door jip007 op 22 mei 2014 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

- dagmar88
- Zeer actief

-
- Zeer actief
Buddy belt!
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Toots loopt met een rogs for dogs instaptuigje.
http://www.winkelvoordieren.nl/rogz-nit ... ntuig.html
Bij hem valt die precies goed.
Heel veel andere geprobeerd die idd draaien dus te ruim zijn of heel gek vallen.
O en het Angel tuigje hebben wij ookk gehad , wel lekker spul maar het bandje rekte steeds verder waardoor die dus toch niet goed zat vaak te los.
http://www.winkelvoordieren.nl/rogz-nit ... ntuig.html
Bij hem valt die precies goed.
Heel veel andere geprobeerd die idd draaien dus te ruim zijn of heel gek vallen.
O en het Angel tuigje hebben wij ookk gehad , wel lekker spul maar het bandje rekte steeds verder waardoor die dus toch niet goed zat vaak te los.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 23 mei 2014 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Ik ben blij met het Tre ponti tuigje! Echt een fijn tuigje! Zo fijn dat ik er voor Jamie ook maar een besteld heb.. 

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Het nadeel van halsbanden is dat de nek sneller kapot gaat, honden vaak anders gaan lopen en meer gewicht op hun voorpoten gaan zetten in plaats van verdeeld over vier poten én de druk van de lijn staat nu volledig op de nek, met een goed tuig is dat niet zo.laeken schreef:Halsbandje? Dat vind ik 10 keer prettiger dan welk tuigje ook en mijn honden hebben dat ook altijd gevonden. Ik heb voor elke hond een tuigje gehad maar ben er elke keer weer vanaf gestapt. Halsbandjes zijn handig, zitten nooit in de weg en schuren nergens. Je kan ze om laten en je hond merkt er normaal gesproken niks van. Net als wij met een horloge.
Ik had ook altijd halsbanden, maar ik heb me er beter in verdiept en heb nu een Perfect Fit tuig. In tegenstelling tot veel tuigen laat het de schouders vrij en verdeeld de druk over het lichaam. Ik ben om

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Toots vind het tuigje echt 10 keer prettiger en ik ook.laeken schreef:Halsbandje? Dat vind ik 10 keer prettiger dan welk tuigje ook en mijn honden hebben dat ook altijd gevonden. Ik heb voor elke hond een tuigje gehad maar ben er elke keer weer vanaf gestapt. Halsbandjes zijn handig, zitten nooit in de weg en schuren nergens. Je kan ze om laten en je hond merkt er normaal gesproken niks van. Net als wij met een horloge.
Het schuurt nergens ''dat was met het k9 tuig wel anders, geen risico dat zijn koppie uit het bandje schiet en ook niet dat ik per ongeluk zijn dunne nekkie breek.
Daarbij kan er alles mee ook fietsen en dat doe ik toch liever niet met een halsbandje

In werkelijk alle gevallen vinden wij het tuigje bij Toots een uitkomst.
- jip007
- Erelid
Ooww die hebben ze ook in verschillende kleurtjes met teddy voering , in maat 1-3 kilo, leuk voor mijn erwtjeSanner schreef:

-
- Zeer actief
Ja, ze hebben heel veel leuke!
Tuigje voor Jamie heb ik vandaag ook al binnen gekregen.
Zit perfect!

Tuigje voor Jamie heb ik vandaag ook al binnen gekregen.

Zit perfect!

-
- Zeer actief
Haha, zie nu pas dat die tong zo lang is.
Ze kreeg een koekje, vandaar. 

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Stoer tuigje Chihuahua rules
- jip007
- Erelid
Wat leukSanner schreef:Ja, ze hebben heel veel leuke!
Tuigje voor Jamie heb ik vandaag ook al binnen gekregen.![]()
Zit perfect!