Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wil jouw hond echt geaaid worden?
Moderator: moderatorteam
-
Mieke-Bo
Wil jouw hond echt geaaid worden?
Zie dit filmpje, en ik ben benieuwd wat jullie hond jullie zegt.
Bo zei vanavond ja en Navajo vanavond Nee.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Wil jouw hond echt geaaid worden?
Eebie zegt Ja ja ja ja 
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Op zich wel een goed filmpje.
Ik heb twee enorme knuffelkonten. Als ik gehurkt ga zitten bij Figo, gebeurt het heel vaak dat hij echt zijn hoofd tegen mijn buik/borst aanduwt. Echt helemaal tegen me aan verstoppen zeg maar. Dat zijn van die hele fijne momentjes. Vriend word lomp platgeknuffeld als hij thuis komt uit werk. Bij mij doet hij het voorzichtiger en steeds vaker. Zit ik op de bank, komt ie achter me liggen, met zijn koppie op mijn rug of been.
Nani is ook erg in voor knuffels, maar wel met een gebruiksaanwijzing. Niet optillen, ze is wel aardig bedreven in aangeven wat ze wel fijn vind. En als je niet oppast nogal eisend.
Ik heb twee enorme knuffelkonten. Als ik gehurkt ga zitten bij Figo, gebeurt het heel vaak dat hij echt zijn hoofd tegen mijn buik/borst aanduwt. Echt helemaal tegen me aan verstoppen zeg maar. Dat zijn van die hele fijne momentjes. Vriend word lomp platgeknuffeld als hij thuis komt uit werk. Bij mij doet hij het voorzichtiger en steeds vaker. Zit ik op de bank, komt ie achter me liggen, met zijn koppie op mijn rug of been.
Nani is ook erg in voor knuffels, maar wel met een gebruiksaanwijzing. Niet optillen, ze is wel aardig bedreven in aangeven wat ze wel fijn vind. En als je niet oppast nogal eisend.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Duidelijk
Hier zeggen ze meestal wel ja. Otto is niet echt een kroelkont, dan zie ik hem 'mwoah' denken en dan gaat hij ergens anders liggen.
Hier zeggen ze meestal wel ja. Otto is niet echt een kroelkont, dan zie ik hem 'mwoah' denken en dan gaat hij ergens anders liggen.

Groetjes,
Sandra
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
beide als ze het zelf aangeven hoewel Fix het vele malen makkelijker over zich heen laat komen als Laicka, die keert gewoon haar rug toe en loopt weg
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Pippa heeft liever dat ik nooit ophou
Kusjes en aaitjes op haar hoofd zelf vindt ze minder (maar laat ze wel toe, dan deinst ze ook een beetje achteruit zoals die eerste hond, verder geen kalmerende signalen), voor de rest wil ze graag de hele dag door gekriebeld worden in haar nek, achter de oren en op de borst
En als ik het verkeerd doe of ik hou er mee op, dan wijst ze gráág aan hoe en waar het verder moet. Met zo'n neusduwtje, ook 

-
Mieke-Bo
Ik vind het serieus fijn om te lezen dat zoveel hondjes hier op het hf gelezen worden en dat de baas daarin dan ook respect toont naar de hond.
Het is zo'n mooie eerlijke wereld, dat van de hondentaal.
Het is zo'n mooie eerlijke wereld, dat van de hondentaal.
-
Frolic
Vriend vindt zegt ja tegen aaien over de rug. Vanaf de schouder via de flank naar de staart aanzet. Op de borst en onder de kin daar houdt hij niet van. Als ik op de bank zit komt hij naast me staan en parkeert dan achteruit in, achterwerk tot aan de voorpoten op de bank. Voorpoten blijven op de grond en dan aaien en kroelen maar 
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Lola vindt het wel lekker, gooit zich letterlijk op haar rug vaak. Maar het duurde wel een jaar of zo voor ze het zichtbaar fijn vond. Vanaf toen ging ze het ook zelf aangeven. Naast je zitten en harken met dr voorpoot bijvoorbeeld, als je stopt met aaien. Maar uit zichzelf een aai komen halen doet ze eigenlijk niet. Ze zou best een hele dag zonder gekroel kunnen.
Laatst gewijzigd door -Lilo- op 21 mei 2014 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aaien hoeft voor haar niet, maar uitgebreid kroelen vindt ze heerlijk.
-
Marion.
Hoef ik niet te proberen hoor, Miep zegt jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Die bepaalt wanneer we op mogen houden. Saar zei ook ja, maar wel minder dwingend haha.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Csiva wil hele dagen geaaid en geknuffeld worden. Maar alleen door eigen mensen;) Dumas soms ff, maar niet te veel en te lang en dat geldt ook voor Luca 
- Hylos
- Zeer actief
Xavi is niet heel aanhankelijk.. Soms komt hij lekker half over me heen liggen en aaien op zn rug vlakbij zijn staart vind ie heerlijk
Maar hij komt niet zn hoofd tegen me aan drukken, of zn hoofd tegen je hand aan drukken. Hij mept wel met zn poten en duwt met zn neus maar wil dan liever spelen ipv knuffelen. Als je hem dan gaat aaien loopt hij weg, een nee dus
Maar hij komt niet zn hoofd tegen me aan drukken, of zn hoofd tegen je hand aan drukken. Hij mept wel met zn poten en duwt met zn neus maar wil dan liever spelen ipv knuffelen. Als je hem dan gaat aaien loopt hij weg, een nee dus

- Roompie
- Zeer actief
Room vind het helemaal geweldig en hoe lang en de manier waarop maakt haar niets uit zolang je maar niet ophoud. Barney vind het ook leuk maar die wordt ietwat zenuwachtig als je (te) lang aait dus die krijgt vaak alleen een kriebel.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Beau zegt regelmatig ja, maar soms nee. En hij wil eigenlijk zelden met iemand anders kroelen dan met mij, dan vindt hij het al snel genoeg.

-
Manu
Ik heb dit filmpje al eens eerder gezien en getest met kriebelen op de borst en dan stoppen. Vervolgens duwde Manu zijn kop onder mijn armen, plofte neer en ging op zijn rug liggen. Meer meer meer meer
En nu daar!
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Hier beide een ja.
Op de borst word aangegeven met een voorpoot die jou hand met lichte druk naar de juiste plek manoeuvreert.
En op de rug dan schuiven ze steeds een stukje naar voren tot je op de juiste plek bent.
Bros word het liefst in zijn lies gekriebeld.
Bigboy heeft het liefste dat je zijn schouders masseert.
Op de borst word aangegeven met een voorpoot die jou hand met lichte druk naar de juiste plek manoeuvreert.
En op de rug dan schuiven ze steeds een stukje naar voren tot je op de juiste plek bent.
Bros word het liefst in zijn lies gekriebeld.
Bigboy heeft het liefste dat je zijn schouders masseert.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Rasta zegt, zit je alweer achter de puter, tijd voor een kroel
Bezoek zit er om hém aandacht te geven (al laat ik hem niet claimen hoor).
Tv tijd is knuffeltijd en oke etenstijd dan even rustig alleen.
Bezoek zit er om hém aandacht te geven (al laat ik hem niet claimen hoor).
Tv tijd is knuffeltijd en oke etenstijd dan even rustig alleen.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Ja!! ik moet hem altijd zeggen dat het klaar is anders krijg ik een lame hand.. hij blijft met zijn neus duwen, pootjes geven, legt zijn kop op mijn schoot of gaat als ik sta helemaal tegen me aan staan. op zijn kont kriebelen beweegt hij zijn kont ook van links naar recht en omhoog om aan te geven waar het het lekkerste is. hij ligt ook vaak op zijn rug tegen de bank aan, betekend uiteraard buikje kriebelen.
als ik kriebel op zijn achterhoofd(waar zijn halsband normaal zit) gaan zijn ogen op standje ´stoned´ en draaien af en toe een beetje weg. als ik lang doorga zakt hij wel eens door zijn poten omdat hij dan niet meer kan blijven staan.
volgens mij komt nee niet voor bij die van mij
als ik kriebel op zijn achterhoofd(waar zijn halsband normaal zit) gaan zijn ogen op standje ´stoned´ en draaien af en toe een beetje weg. als ik lang doorga zakt hij wel eens door zijn poten omdat hij dan niet meer kan blijven staan.
volgens mij komt nee niet voor bij die van mij
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Leuk filmpje, hoewel het nou ook weer niet helemaal zo zwart/wit is als wordt geschetst.
Felix zoekt geregeld contact, door bij ons op de bank te liggen of even langs te komen voor een kriebel of knuffel. Maar meestal is het niet zo aan hem besteedt.
Buiten al helemaal niet. Dan vind hij dat je hem lastig valt volgens mij
Felix zoekt geregeld contact, door bij ons op de bank te liggen of even langs te komen voor een kriebel of knuffel. Maar meestal is het niet zo aan hem besteedt.
Buiten al helemaal niet. Dan vind hij dat je hem lastig valt volgens mij
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- dagmar88
- Zeer actief
Zie er het nut niet zo van in achter honden aan te gaan lopen voor een aai; ze komen zich zelf wel melden als ze zin hebben in een knuffel.
Niko komt tegen me aanhangen of legt z'n kop op m'n been. Als je dan stopt met aaien krijg je zo'n grote poot op je arm en mega zielige droopy eyes
Hij heeft zeker plezier in aaien, maar is binnen wel erg gesteld op zijn rust en eigen plaats, dus hij komt maar een paar x per week vragen.
Charlie zit het liefst 25/7 tegen je aan geplakt.
Pjotr heeft niet de rust om geaaid te worden, dat wordt meteen stoeien. Rustig aan/tegen je voeten liggen en dan eens kriebelen heeft hij wel graag.
Tibbe laat vaak in eerste instantie tekenen van stress zien als je hem aait (tongelen, wegdraaien, terugdeinzen).
Ben er een hele tijd heel voorzichtig mee geweest.
Maar hij bijt mij niet zomaar en als je verder aait komt hij al snel tegen je aanhangen, rekt z'n achterpoten uit of draait z'n buikje naar je toe om gekriebeld te worden. Aangeven dat hij wil dat je doorgaat zou hij echt nooit doen.
Hij wil wel heel graag, maar durft gewoon niet zo goed.
Niko komt tegen me aanhangen of legt z'n kop op m'n been. Als je dan stopt met aaien krijg je zo'n grote poot op je arm en mega zielige droopy eyes
Hij heeft zeker plezier in aaien, maar is binnen wel erg gesteld op zijn rust en eigen plaats, dus hij komt maar een paar x per week vragen.
Charlie zit het liefst 25/7 tegen je aan geplakt.
Pjotr heeft niet de rust om geaaid te worden, dat wordt meteen stoeien. Rustig aan/tegen je voeten liggen en dan eens kriebelen heeft hij wel graag.
Tibbe laat vaak in eerste instantie tekenen van stress zien als je hem aait (tongelen, wegdraaien, terugdeinzen).
Ben er een hele tijd heel voorzichtig mee geweest.
Maar hij bijt mij niet zomaar en als je verder aait komt hij al snel tegen je aanhangen, rekt z'n achterpoten uit of draait z'n buikje naar je toe om gekriebeld te worden. Aangeven dat hij wil dat je doorgaat zou hij echt nooit doen.
Hij wil wel heel graag, maar durft gewoon niet zo goed.
- Belle
- Zeer actief
Isa wil altijd geaaid en geeft daarbij ook aanwijzingen waar dat dan moet. Dora heeft er niet altijd zin in en wil ook niet overal geaaid worden.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
hermelien1989
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
Senna altijd ja,
bandit (van mijn broer) zeker altijd ja,
baloe (van mijn broer) niet altijd ja (alleen als hij naar je toe komt voor te knuffelen)
Kyara meestal ja, behalve als haar balletje gegooid wordt, dan is het nee
bandit (van mijn broer) zeker altijd ja,
baloe (van mijn broer) niet altijd ja (alleen als hij naar je toe komt voor te knuffelen)
Kyara meestal ja, behalve als haar balletje gegooid wordt, dan is het nee
Groetjes hermelien1989 en gioia

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Skadi komt regelmatig een kriebel halen. En als je het dan waagt om te stoppen krijg je een ram
Ook kan ze heel goed, zodra ze denkt dat je haar ziet, een 'aai mijn buik' commando geven. Ze draait dan op haar rug en als je binnen graaibereik bent haakt ze je naar haar toe met een poot. Ze is niet van dat subtiele
Als je haar aait als ze geen zin heeft kijkt ze je recht aan met een verstoorde blik (ze kijkt dus NIET weg!) en als je dan niet snel ophoudt met aaien staat ze met een hmpf op om ergens anders te gaan liggen.
Cayuga komt naar je toe en leunt zwaar in. Hij wil héél graag geaaid worden. Maar zijn kop is meestal wel afgewend. Soms tongelt hij zelfs een beetje. Maar als je dan ophoudt met aaien drukt hij zichzelf nog harder tegen je aan, 'dooraaien graag!'.
Hij wil héél graag geaaid worden, maar vindt het af en toe gewoon een beetje spannend. Het is een gevoelig zieltje (of een aanstellerige dramaqueen, dat kan ook).
Zoals Jaap al zegt, het is lang niet zo zwart-wit als in het filmpje gesteld wordt. Hondengedrag is oneindig subtiel.
Ook kan ze heel goed, zodra ze denkt dat je haar ziet, een 'aai mijn buik' commando geven. Ze draait dan op haar rug en als je binnen graaibereik bent haakt ze je naar haar toe met een poot. Ze is niet van dat subtiele
Als je haar aait als ze geen zin heeft kijkt ze je recht aan met een verstoorde blik (ze kijkt dus NIET weg!) en als je dan niet snel ophoudt met aaien staat ze met een hmpf op om ergens anders te gaan liggen.
Cayuga komt naar je toe en leunt zwaar in. Hij wil héél graag geaaid worden. Maar zijn kop is meestal wel afgewend. Soms tongelt hij zelfs een beetje. Maar als je dan ophoudt met aaien drukt hij zichzelf nog harder tegen je aan, 'dooraaien graag!'.
Hij wil héél graag geaaid worden, maar vindt het af en toe gewoon een beetje spannend. Het is een gevoelig zieltje (of een aanstellerige dramaqueen, dat kan ook).
Zoals Jaap al zegt, het is lang niet zo zwart-wit als in het filmpje gesteld wordt. Hondengedrag is oneindig subtiel.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ita vraagt vaak om meer...... binnen dan.
Buiten alleen als we zitten te wachten bij een proef.
Hoewel gewoon met haar kop op schoot liggen ook voldoende is.
Als ze buiten actief kan zijn is aaien alleen maar hinderlijk.
Daar is ze dan niet voor te porren.
En terecht
Dat gold eigenlijk wel voor al mijn honden.
Buiten alleen als we zitten te wachten bij een proef.
Hoewel gewoon met haar kop op schoot liggen ook voldoende is.
Als ze buiten actief kan zijn is aaien alleen maar hinderlijk.
Daar is ze dan niet voor te porren.
En terecht
Dat gold eigenlijk wel voor al mijn honden.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Mijn honden willen buiten ook haast nooit geaaid worden behalve als ze bescherming zoeken. Binnen wil Mika altijd en meer en ze word er ook heel blij van
Gollum heeft haar buien en is daar ook duidelijk in, die heeft niet altijd zin om te knuffelen. Als Gol wel zin heeft kruipt ze haast in je
Gollum heeft haar buien en is daar ook duidelijk in, die heeft niet altijd zin om te knuffelen. Als Gol wel zin heeft kruipt ze haast in je
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
als rita een aai wil komt ze hem halen en als ik haar een aai wil geven doe ik dat, of ze dat nou leuk vindt of niet.
dat gold trouwens ook voor mijn andere honden, soms moet er gewoon wel eens iets; ik ben er niet alleen maar voor de voedseluitdeling
dat gold trouwens ook voor mijn andere honden, soms moet er gewoon wel eens iets; ik ben er niet alleen maar voor de voedseluitdeling

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Die van mij altijd en door iedereen..vooral de kleintjes. Die klimmen ook echt gewoon via je uitgestoken armen naar boven toe, als je ze daarvoor de kans geeft.
Alleen tijdens trainingen aai ik ze niet, dan zijn ze bezig met wat ze moeten doen en meeste honden vinden een aai dan niet fijn.
Alleen tijdens trainingen aai ik ze niet, dan zijn ze bezig met wat ze moeten doen en meeste honden vinden een aai dan niet fijn.