Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voer voor carnivoren boek Tannetje Koning
Moderator: moderatorteam
Voer voor carnivoren boek Tannetje Koning
Hoe nuttig is dit boek in het kader van vers voeren? Ik voer al vers, weet er ook wel wat vanaf en anders google ik het.
Maar wat ik eigenlijk zoek, en hoop te vinden in dat boekje, is een simplistisch schrijven over vers voeren, waarmee ik anderen tot het inzicht kan laten komen waarom ik dit voer en waarom de vooroordelen niet waar hoeven te zijn. Niet dat ik ze ermee wil overtuigen, maar dat ik ze wel een alternatief kan bieden om te lezen, mits ze interesse hebben.
Biedt dat boek mij dit? Of is er een ander boek wat ik zou kunnen bestellen?
Maar wat ik eigenlijk zoek, en hoop te vinden in dat boekje, is een simplistisch schrijven over vers voeren, waarmee ik anderen tot het inzicht kan laten komen waarom ik dit voer en waarom de vooroordelen niet waar hoeven te zijn. Niet dat ik ze ermee wil overtuigen, maar dat ik ze wel een alternatief kan bieden om te lezen, mits ze interesse hebben.
Biedt dat boek mij dit? Of is er een ander boek wat ik zou kunnen bestellen?
Re: Voer voor carnivoren boek Tannetje Koning
Wauw, 59x bekeken en niemand die een zinnig woord heeft te zeggen? 

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Blijkbaar is het op het HF geen bestseller 
Ik keek ook omdat ik eigenlijk dezelfde vraag had

Ik keek ook omdat ik eigenlijk dezelfde vraag had

"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Aan jou heb ik dus ook niks 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ik denk het wel.JBK schreef:Maar wat ik eigenlijk zoek, en hoop te vinden in dat boekje, is een simplistisch schrijven over vers voeren, waarmee ik anderen tot het inzicht kan laten komen waarom ik dit voer en waarom de vooroordelen niet waar hoeven te zijn. Niet dat ik ze ermee wil overtuigen, maar dat ik ze wel een alternatief kan bieden om te lezen, mits ze interesse hebben.
Biedt dat boek mij dit?
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, sorryJBK schreef:Aan jou heb ik dus ook niks

Maar het verklaart misschien wel de kijkers

"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Ik heb hem wel, maar nog niet gelezen. 

Ik had hem zelfs dubbel haha (hoe ik daaraan kom weet ik niet). De inhoud wist ik niets meer van en heb hem net even doorgebladerd. En ja, het leest erg snel weg maar heel veel informatie staat er ook niet in. Er worden wat vers-goeroe's naast elkaar gezet, wat voorbeeldmenu's gegeven. Maar heel veel meer ook niet.
Op het prijskaartje van mijn boekje staat € 14,95 (2006) en dat vind ik bizar duur voor zo'n pocketboekje met grote letters.
Op het prijskaartje van mijn boekje staat € 14,95 (2006) en dat vind ik bizar duur voor zo'n pocketboekje met grote letters.
Boekje is nog steeds €14,95, en voor weinig info vind ik dat best veel geld.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Een van mijn kopers heeft het indertijd gekocht en zij vond het verhelderend.
Je mag de info op mijn site ook gebruiken, dat vinden mijn pupkopers vrijwel aliijd helder genoeg:
http://www.eenhoornleijn.nl/voeding.htm
Je mag de info op mijn site ook gebruiken, dat vinden mijn pupkopers vrijwel aliijd helder genoeg:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Idd. Ik heb dat van jou ook gebruikt samen met wat andere info en krijg er veel positieve reacties op. Mensen zien door de bomen t bos niet meer vaak heb ik t idee en dan heb je nog de paniek die sommige da mensen aanpraten...Marjoleine schreef:Een van mijn kopers heeft het indertijd gekocht en zij vond het verhelderend.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Ja, ik denk dat dit boekje het wel biedt. Voor jezelf voegt het niks toe, want als je een beetje hebt ingelezen op internet, staat er niks nieuws voor je in. Maar voor nieuwelingen is het wel verhelderend.
Je kunt ook de Voerwijzer-folder gebruiken, dat is gratis
http://www.voerwijzer.com/folder-gezonde-hondenvoeding
Je kunt ook de Voerwijzer-folder gebruiken, dat is gratis

http://www.voerwijzer.com/folder-gezonde-hondenvoeding
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Heel helder zo en tóch blijft het fabeltje nog steeds rond gaan dat als in dit geval honden vers vlees krijgen en dus bloed proeven vals kunnen worden
Vorig jaar ook, een collega beweerde bij hoog en bij laag dat ik de hond toch vooral geen vlees mocht voeren (hij voerde royal canin) want dan werden ze vals.
Nou ik lach dan maar zo'n beetje want als een één een grote lieve knuffelbeer is dan is dat Rassie wel.

Vorig jaar ook, een collega beweerde bij hoog en bij laag dat ik de hond toch vooral geen vlees mocht voeren (hij voerde royal canin) want dan werden ze vals.
Nou ik lach dan maar zo'n beetje want als een één een grote lieve knuffelbeer is dan is dat Rassie wel.

- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Ik gaf het bij mijn eerste nest mee aan de kersverse pup-eigenaren. Idd puur als naslag/uitleg om nog eens rustig thuis na te kunnen lezen, want we hadden het er natuurlijk al wel mondeling over gehad (vooral puppenbezoek tijdens "voedertijd" was altijd erg leuk). Ik kreeg daar ook goede reacties op.
En daarvoor is het heel geschikt, juist wegens de eenvoud en het makkelijk leesbare, want niet iedereen leest graag.
Het ging mij met name om een nog eens een stukje informatie aan te kunnen aanreiken over de manier waarop de pup in het nest gevoerd was zonder dat er tekorten ontstaan, want dat is vaak de angst. En dat staat er wel helder in vind ik. Dat het ook weer geen Rocket Science is.
Daarnaast gaf ik dan een nestverslag mee, waarop ook stond wat in dan gevoerd had (in globale lijnen). De meeste mensen hadden geen interesse in zelf zo gaan voeren, maar vonden het wel interessant er op die manier wat over te lezen.
Dus als dat je doel is, ja, dan vind ik het wel geschikt.
Zelf heb ik het maar 1 keer doorgelezen en er nooit meer wat mee gedaan.
En daarvoor is het heel geschikt, juist wegens de eenvoud en het makkelijk leesbare, want niet iedereen leest graag.
Het ging mij met name om een nog eens een stukje informatie aan te kunnen aanreiken over de manier waarop de pup in het nest gevoerd was zonder dat er tekorten ontstaan, want dat is vaak de angst. En dat staat er wel helder in vind ik. Dat het ook weer geen Rocket Science is.
Daarnaast gaf ik dan een nestverslag mee, waarop ook stond wat in dan gevoerd had (in globale lijnen). De meeste mensen hadden geen interesse in zelf zo gaan voeren, maar vonden het wel interessant er op die manier wat over te lezen.
Dus als dat je doel is, ja, dan vind ik het wel geschikt.
Zelf heb ik het maar 1 keer doorgelezen en er nooit meer wat mee gedaan.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
tja in het boek van de kynologische kennis cursus, staat dat honden geen rauw bloed lusten en dat je het eerst moet koken.Ptje schreef:Heel helder zo en tóch blijft het fabeltje nog steeds rond gaan dat als in dit geval honden vers vlees krijgen en dus bloed proeven vals kunnen worden![]()
weet niet welk fabeltje ik erger vind
Kijk, dit soort info was ik naar op zoek!
Ik gebruik graag de info op je site Marjoleine, en die voerwijzer folder is ook wel wat!
Nu zoek ik eigenlijk nog een site/folder/boekje waarbij de vooroordelen van vers voeren worden weerlegd. Daar mag best een onderzoek bijstaan, maar het liefst in niet al te ingewikkelde taal. Daarbij bedoel ik vooroordelen als;
-de hond wordt ziek van bacteriën in vers vlees
-de mens wordt ziek van de (e-coli)bacteriën (uit ontlasting en van het vlees zelf)
- hond krijgt darmperforatie
En elk ander vooroordeel wat je kunt verzinnen.
Zo'n site heb ik zelf niet kunnen vinden, misschien jullie wel?

Ik gebruik graag de info op je site Marjoleine, en die voerwijzer folder is ook wel wat!
Nu zoek ik eigenlijk nog een site/folder/boekje waarbij de vooroordelen van vers voeren worden weerlegd. Daar mag best een onderzoek bijstaan, maar het liefst in niet al te ingewikkelde taal. Daarbij bedoel ik vooroordelen als;
-de hond wordt ziek van bacteriën in vers vlees
-de mens wordt ziek van de (e-coli)bacteriën (uit ontlasting en van het vlees zelf)
- hond krijgt darmperforatie
En elk ander vooroordeel wat je kunt verzinnen.
Zo'n site heb ik zelf niet kunnen vinden, misschien jullie wel?
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Dit is wel een goed salmonella stuk:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... art,0.html
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... art,0.html