Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eetprobleem Jet
Moderator: moderatorteam
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Eetprobleem Jet
Ik heb in de winkel wel eens mensen gehad met een pincher die zichzelf zi uithongerde dat hij om de zoveel tijd aan de sondevoeding bij de dierenarts moest.
Misschien iets wat opgelost had kunnen zijn als pup zijnde, maar in zon geval zou ik ook geven wat hij wil denk ik.
Maar ik ken het niet, heb alleseters.
Misschien iets wat opgelost had kunnen zijn als pup zijnde, maar in zon geval zou ik ook geven wat hij wil denk ik.
Maar ik ken het niet, heb alleseters.
-
Neeltje
Ik heb nu mijn derde hond en alle drie slechte eters, maar hier is niet eten, dan geen eten zo lang de snoepjes er nog wel ingaan. Lotje heeft nu ook 2 dagen niet gegeten (behalve de snoepjes dan), nu ja, ze gaat wel weer eten als ze honger heeft. Ze gedraagt zich normaal, drinkt wel en verder niets aan te zien. Of ze moet loops worden (is ze nog niet geweest), dan lost het zichzelf ook gewoon op. Ik maak me daar eigenlijk nooit zo druk om. Houdt het wel in de gaten, maar dat is het dan ook.
-
Safari
Nee hoor, je geeft ze gewoon de helft van wat ze normaal krijgen. Eet Jet niet dan mag Otto het opeten. Eet ze het wel kunnen ze bijkrijgen.[Sandra] schreef:Nee, dan wordt hij tonnetje rond, heb ik weer een ander probleemdagmar88 schreef:Nee hoor, ze moet helemaal niks. Als ze echt honger heeft gaat ze vanzelf wel weer eten. Je bent haar slechte eetgedrag aan het bevestigen door haar met lekkers achter de kont aan te lopen.[Sandra] schreef: Ik denk: ze moet toch iets eten, na die twee dagen.
Ik zou lekker Otto voor haar neus haar voer weg laten kapen![]()
- dagmar88
- Zeer actief
Safari schreef: Nee hoor, je geeft ze gewoon de helft van wat ze normaal krijgen. Eet Jet niet dan mag Otto het opeten. Eet ze het wel kunnen ze bijkrijgen.
Tibbe had zich overigens wel echt dood gehongerd als ik het er in was gaan aaien. Snap ook wel dat het tegen je gevoel in gaat om dat niet te doen en heb de eerste weken van alles geprobeerd om hem aan het eten te krijgen.
Hij was al schaal en at net genoeg om niet binnen een paar dagen om te vallen.
Heb eerst gekeken waar hij dan tenminste niet vol walging van wegdraaide, een paar maaltijden overgeslagen en daarna veel te weinig in z'n bak gedaan. Als dat op ging kreeg hij een toetje/beloning.
Langzaam opgebouwd tot hij normale hoeveelheden at en niet meer graatmager was. Daarna af gaan wisselen met allerlei soorten voer.
Eerst at hij om nieuwe dingen heen, maar begon steeds meer te lusten en na iets minder dan jaar viel het kwartje opeens.
Rond etenstijd vliegt hij naar de keuken en eet het meeste van wat ik hem voorzet met smaak.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Naa, gedoe. Jet krijgt normaal het dubbele van wat Otto krijgt (Smuldier: Jet 2/3 bak en Ot 1/3 bak). Ik vind het al zo vervelend dat ik elke keer met een bak vlees blijf zitten. Dat komt ook wel op, hoor, maar Otto wacht maar mooi tot Jet is uitgegeten. Ze laat af en toe een heel klein beetje liggen. Hij is er echt op afgejaagd.
Vanavond werkte het ook: Jet als laatste op Otto's plek. Na wat gedraal, dat wel.
Ik gaf ze altijd eten elk aan een kant in de keuken, Jet bij het gasfornuis en Otto bij de deur.
Ik heb een traphekje tussen keuken en kamer, eentje waar ik eens een spijl heb uitgezaagd toen het nog boven in de deur van de kattenkamer zat, zodat de katten er wel door konden, maar Otto niet. Ik heb het traphekje dicht gedaan, om te voorkomen dat Jet weer naar de kamer loopt en Ot meteen op Jet haar volle bak afstuift.
Dácht ik.
Hij bleef keurig wachten tot de freule was uitgegeten.
Op jacht naar de resten van Jet's maaltijd wurmt die zot zich er gewoon doorheen
Het kostte hem flink wat moeite, maar ja. Bulldog hè
Vanavond werkte het ook: Jet als laatste op Otto's plek. Na wat gedraal, dat wel.
Ik gaf ze altijd eten elk aan een kant in de keuken, Jet bij het gasfornuis en Otto bij de deur.
Ik heb een traphekje tussen keuken en kamer, eentje waar ik eens een spijl heb uitgezaagd toen het nog boven in de deur van de kattenkamer zat, zodat de katten er wel door konden, maar Otto niet. Ik heb het traphekje dicht gedaan, om te voorkomen dat Jet weer naar de kamer loopt en Ot meteen op Jet haar volle bak afstuift.
Dácht ik.
Hij bleef keurig wachten tot de freule was uitgegeten.
Op jacht naar de resten van Jet's maaltijd wurmt die zot zich er gewoon doorheen
Het kostte hem flink wat moeite, maar ja. Bulldog hè

Groetjes,
Sandra
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Mijn advies is het per hond te bekijken en niet het slechte eten als een gedragsverschijnsel op zich te zien.Jessica3787 schreef:Jij gaat voorbij aan het woordje misschien. Het was een aanzet tot nadenken, geen vaststellingHoewel ik persoonlijk denk dat het waarschijnlijk een opvoedkwestie is geïnduceerd door een gedragsprobleem. Wat zou jouw advies zijn?
Heb jij weet van een (wetenschappelijk vastgelegde) casus waarin een hond die zichzelf die zichzelf heeft doodgehongerd zonder medische reden? Ik vraag me dus oprecht af of dat wel voorkomt, zoals het bij mensen doet. Het lijkt mij tegennatuurlijk.
En ja, niet eten is tegennatuurlijk. Hondenrassen zijn tegennatuurlijk.
Er zijn rassen die makkelijker slecht eten en de reden is niet bekend.
Dat dat zo is wil niet zeggen dat het dan maar niet kan. Ik zou werkelijk niet weten waarom een dier zich niet zou kunnen doodhongeren als een mens dat wel kan.
- [Sandra]
- Zeer actief
Kan een dier de consequenties van het niet eten/doodhongeren overzien? 'Als ik niet eet, dan ga ik dood'?Marjoleine schreef:Ik zou werkelijk niet weten waarom een dier zich niet zou kunnen doodhongeren als een mens dat wel kan.

Groetjes,
Sandra
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, en dat kan een mens die niet meer eet na verloop van tijd ook niet.[Sandra] schreef:Kan een dier de consequenties van het niet eten/doodhongeren overzien? 'Als ik niet eet, dan ga ik dood'?Marjoleine schreef:Ik zou werkelijk niet weten waarom een dier zich niet zou kunnen doodhongeren als een mens dat wel kan.
Domweg doordat de processen in het lichaam dat onmogelijk maken.
Daar gaat het ook helemaal niet om bij niet eten.
Dat is denk ik de redenatie van etende mensen, maar voor niet-etende mensen (en dieren) gaat dat niet op.
Stoppen met eten door rouw bijvoorbeeld komt voor, bij mens en dier. En als het lichaam na verloop van tijd in een bepaald stadium komt is eten niet meer nodig, omdat dat gevoel dan verdwijnt.
Zo kun je doodgaan aan een gebroken hart.
Waarmee ik niet wil zeggen dat dit bij Jet aan de orde is, maar ik wil wel aangeven dat er geen reden hoeft te zijn en als het niet-eten eenmaal even duurt, wordt het steeds eenvoudiger omdat de prikkel tot eten verdwijnt.
- [Sandra]
- Zeer actief
Enig idee of daar een tijdsgrens aan zit, aan dat niet-eten en niet meer nodig om te eten?
Omdat ik in dit topic las dat een hond (ik geloof poedel Rufus van Letshavefun) een 'record' heeft van 7 dagen?
Omdat ik in dit topic las dat een hond (ik geloof poedel Rufus van Letshavefun) een 'record' heeft van 7 dagen?

Groetjes,
Sandra
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Onze dwergpoedel was ook zo'n moeilijke eter, totdat we van eten veranderden. Eerst ook smuldier gehad. Nu staat ze op carnivoer. Sinds we dat geven maakt ze bijna salto's als ze dat te eten krijgt.
-
lets have fun
Maar dat was wel ten tijde van de strenge aanpak he. Na 10 min eten niet op? Dan bak weg. En daar reageerd hij op met helemaal niet meer eten. Ik kan mezelf wdl voor mijn kop slaan dat ik zo streng ben geweest. Hij was zo mager dat zelfs zijn koppie was ingevallen. Ik kan me voorstellen dat wanneer ik door was gegaan die hongerprikkel helemaal verdwijnt en je in een spiraal komt. Iedereen die wel eens extreem heeft gedieet weet dat.[Sandra] schreef:Enig idee of daar een tijdsgrens aan zit, aan dat niet-eten en niet meer nodig om te eten?
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Border Collies zijn ook nog wel eens berucht om hun slechte eetgedrag. Ik heb er 1 in huis Kay, al vanaf pups af aan. Ik moet zeggen dat hoe ouder hij wordt het wel wat beter wordt. Maar met warm weer (wat het nu natuurlijk ook weer is), laat hij het ook snel staan. Ook hij kan dagen niet eten. Ik hou een paar dagen aan. Maaltijd opnieuw aanbieden. Na een paar dagen moet ik heel soms ook wel even een beetje op gang helpen. Heb Kay 1 keer echt dwanggevoerd in de dik 5 jaar dat hij hier nu is. We zaten 2 weken in een uithoek van Frankrijk. Zijn maag begon rare geluiden te maken na een aantal dagen en hij werd er gewon beroerd van. Toen heb ik gewoon gedwangvoerd en was het daarna weer goed.
Maar goed ik heb dus ergens een gulle middenweg. Als het mij te lang duurt en te gek wordt dan maak ik het voer nog wel eens wat lekkerder. Warm water over versvlees of omega3 olie erover (of smulsaus, of als ik niks in huis heb maak ik gewoon een simpel jusje).
Kay is als jonge hond ook echt wel eens periodes een gratenhuis geweest ja. In combinatie met de drukte zoals een border collie kan zijn ging het soms wel snel, maar ik heb geleerd om me niet te snel zorgen te maken. Ze kunnen wel wat hebben.
Kleine porties waren voor Kay erg belangrijk. Een grote bak eten liet hij staan, grappig als ik dan de helft eruit gooide at hij het wel op. Ook ging ik op zoek naar krachtvoer. Hij heeft daarom tijdlijk naast versvlees ook cavom gekregen. Daar hoefde hij niet zoveel van te eten. Ook gaf ik door het versvlees puur als snelle energieboost er heel onverantwoord: aardappel, macaroni, rijs of brood door. Puur om het gewicht iets makkelijker op peil te houden. Nu is dat ook eigenlijk niet meer nodig en doe ik alleen nog regelmatig groente erdoor.
Maar goed ik heb dus ergens een gulle middenweg. Als het mij te lang duurt en te gek wordt dan maak ik het voer nog wel eens wat lekkerder. Warm water over versvlees of omega3 olie erover (of smulsaus, of als ik niks in huis heb maak ik gewoon een simpel jusje).
Kay is als jonge hond ook echt wel eens periodes een gratenhuis geweest ja. In combinatie met de drukte zoals een border collie kan zijn ging het soms wel snel, maar ik heb geleerd om me niet te snel zorgen te maken. Ze kunnen wel wat hebben.
Kleine porties waren voor Kay erg belangrijk. Een grote bak eten liet hij staan, grappig als ik dan de helft eruit gooide at hij het wel op. Ook ging ik op zoek naar krachtvoer. Hij heeft daarom tijdlijk naast versvlees ook cavom gekregen. Daar hoefde hij niet zoveel van te eten. Ook gaf ik door het versvlees puur als snelle energieboost er heel onverantwoord: aardappel, macaroni, rijs of brood door. Puur om het gewicht iets makkelijker op peil te houden. Nu is dat ook eigenlijk niet meer nodig en doe ik alleen nog regelmatig groente erdoor.

-
lets have fun
Ja, dat heb ik ook wel eens gedaan, brok en aardappelen bijvoeren om hem maar wat dikker te krijgen. Maar ook dat doe ik niet meer, omdat hij dat ook regelmatig laat staan. Die hond eet echt niks meer dan dat hij op die dag verbruikt heeft. Wij hebben nu 2 routines die werken. De ene is eten in de bench, weg van alle afleiding, en hij mag er zo lang over doen als hij zelf wil. Gaat hij toch weer in hongerstaking en duurt dat langer dan laten we zeggen 3 a 4 dagen dan gaat hij snachts in de bench met een kilo van de allerlekkerste kvv en dat is dan de volgende dag helemaal op. Heeft ie meteen de afgelopen dagen ingehaald. Met deze aanpak is hij in een half jaar tijd van 17 kilo naar 22 kilo gegaan en hij is nu mooi zoals ie is. Waarom hij toch nog soms in staking gaat weet ik niet en komen we misschien wel nooit achter. Misschien is het ook wel gewoon iets dat bij hem hoort. Het zal in ieder geval wel nooit zo'n vreetzak worden als mijn retriever en dat hoeft ook niet. Zelfs dagelijks eten hoeft niet zolang hij maar niet meer gaat afvallen. Dan is het mij wel best.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja het blijft gewoon een zoektocht. Dat is het bij Kay ook (geweest). Wat werkt en wat niet. Het is overigens hier de reden waarom ik dus nooit over heb kunnen gaan naar barf (nam hij dus ook heel slecht aan)of volledig kvv voeren. Tja soms moet je een compromis maken bij die eetweigeraars. Bij Kay moet het eten vooral ook niet te veel moeite kosten lijkt het wel. Een groot lekker bot hoef ik ook echt niet mee aan te komen, te veel werk.

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Zoals je weet heeft Lizzie hetzelfde probleem. Ik vind persoonlijk "de hond gaat vanzelf wel eten" of "je verwend hem" een flut advies. Lizzie heeft eens een week helemaal niets gegeten. Daarna werd ze ziek. Buikvirus ws door haar slecht algehele toestand zei de da. Ze was van 18 kilo (wat al aan de lichte kant is) na het ziek zijn. Nog maar 12 kilo wat de dierarts betitelde als uitgemergeld. Door haar slechte eten is Lizzie op die momenten veel vattelijker voor ziektes en virussen. Ik wissel nu gewoon van voer. Nu krijgt ze weer vers (Duck) en over een maand of twee heeft ze er weer genoeg van. Dan krijgt ze brokken of een ander merk vlees. Kijk een dag niet eten maakt me niet uit. En twee ook niet. Maar dan moet Lizzie van mij gewoon weer eten, en het maakt me ook niet uit wat. Ik geef geen aandacht aan het teen, maar geef haar gewoon ander voer.
- [Sandra]
- Zeer actief
Dank je wel, Inge. Dat lijkt me niet mals, ketonemie.
En jee, Tiny...
Jet reageert wel vergelijkbaar. 's Morgens eet ze niet. Na de wandeling tussen de middag (losloop, spelen met andere honden, 3 kwartier) bied ik het nogmaals aan, maar nee. 's Avonds. Dan wel, nu de derde keer op rij. Nou, dan eet ze een keer per dag. Allang goed. Weer op de plek waar ik eerst de katten voer en daarna Otto. Hekje dicht, Ot in de wacht en dan heeft ze de tijd om rustig te eten. Dan moet ik zelf ook niet te veel in de keuken rommelen.
Ik ga wel kijken naar andere kvv. In Deventer had ik altijd Lotgering, maar dat heb ik hier nog niet besteld, wel zit er een adres in de omgeving waar ze Lotgering verkopen en Herby is geloof ik voor mij ook dicht in de buurt. Wie weet werkt de strategie van verandering van spijs. Hart en enkelvoudig vlees van smuldier hoef ik haar sowieso niet te geven. Groente, slobbersaus... Vorige keer dat ik hierover een topic heb geopend, gaf iemand de tip om dan maar wat goedkoop blikvoer over het eten te doen. Ja, dat gaat er wel in.
Om de recente reacties hier ben ik in elk geval blij dat ik er weer een topic over heb geopend
En jee, Tiny...
Jet reageert wel vergelijkbaar. 's Morgens eet ze niet. Na de wandeling tussen de middag (losloop, spelen met andere honden, 3 kwartier) bied ik het nogmaals aan, maar nee. 's Avonds. Dan wel, nu de derde keer op rij. Nou, dan eet ze een keer per dag. Allang goed. Weer op de plek waar ik eerst de katten voer en daarna Otto. Hekje dicht, Ot in de wacht en dan heeft ze de tijd om rustig te eten. Dan moet ik zelf ook niet te veel in de keuken rommelen.
Ik ga wel kijken naar andere kvv. In Deventer had ik altijd Lotgering, maar dat heb ik hier nog niet besteld, wel zit er een adres in de omgeving waar ze Lotgering verkopen en Herby is geloof ik voor mij ook dicht in de buurt. Wie weet werkt de strategie van verandering van spijs. Hart en enkelvoudig vlees van smuldier hoef ik haar sowieso niet te geven. Groente, slobbersaus... Vorige keer dat ik hierover een topic heb geopend, gaf iemand de tip om dan maar wat goedkoop blikvoer over het eten te doen. Ja, dat gaat er wel in.
Om de recente reacties hier ben ik in elk geval blij dat ik er weer een topic over heb geopend

Groetjes,
Sandra
- [Sandra]
- Zeer actief
Doe ik inderdaad ook wel eens. Vanmorgen heeft ze een maaltijdzakje van Pedigree gehad, dat ging er uiteraard met smaak in
en vanavond heeft ze weer gewoon gegeten.

Groetjes,
Sandra
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
even hoor, hoe zie je dat voor je? dat ze gewoon een paar honden van straat plukken en die laten verhongeren tot de dood? of nog wat beagles uit het rek trekken (ik kan je verzekeren dat dié zich echt niet laten uithongeren hoor) of dat ze net op tijd ingrijpen? dat denk ik niet want dan geldt het weer niet he. nee, dat lijkt me echt een prima wetenschappelijk onderzoek hoorJessica3787 schreef:Jij gaat voorbij aan het woordje misschien. Het was een aanzet tot nadenken, geen vaststellingMarjoleine schreef:En als jij er al vanuit gaat dat mensen zulke dingen zelf veroorzaken ga je toch voorbij aan heel wat stukjes specifieke dingen in honden.Jessica3787 schreef:Als je er al in gaat met het idee "poedels zijn slechte eters", misschien heb je er dan wel een self fulfilling prophecy van gemaakt door er veel teveel aandacht op te vestigen?
Ze zijn niet allemaal hetzelfde namelijk.
En te denken dat honden zichzelf "heus niet doodhongeren" is ook te simpel.
Honden zijn niet simpel en ook geen eenheidsworst. Zo moet je ze dus ook niet behandelenHoewel ik persoonlijk denk dat het waarschijnlijk een opvoedkwestie is geïnduceerd door een gedragsprobleem. Wat zou jouw advies zijn?
Heb jij weet van een (wetenschappelijk vastgelegde) casus waarin een hond die zichzelf die zichzelf heeft doodgehongerd zonder medische reden? Ik vraag me dus oprecht af of dat wel voorkomt, zoals het bij mensen doet. Het lijkt mij tegennatuurlijk.
ik heb zelf zo'n hond gehad. een bullmastiffreu van 73 cm, hij was 9 jaar en stond op marktplaats. hij zocht een goed tehuis. we zijn ernaartoe gereden en het beest was zo mager dat je er bijna doorheen kon kijken en kon amper meer op zijn poten staan zo verzwakt was hij. naast zijn mand stond een volle bak brokken. hij was zo mager dat ik hem pas na een week mee durfde te nemen naar de dierenarts. in die week kreeg hij 2.5 kilo vlees per dag dus toen zag hij er alweer een stuk beter uit. maar de dierenarts vond het nog zo mager en zwak dat hij hem nog geen week meer zou geven. ik heb hem nog 3 jaar gehad, en hij heeft alleen nog maar vers gehad, en dat ging erin als koek. dus ja, een hond kan zichzelf weldegelijk uithongeren. nog een punt, als je hond zo mager is en dan ziek wordt heeft hij niets om bij te zetten.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 27 mei 2014 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

- [Sandra]
- Zeer actief
Dat blijkt, zou ik denkenHeavy schreef:Verandering van spijs doet eten[Sandra] schreef:Doe ik inderdaad ook wel eens. Vanmorgen heeft ze een maaltijdzakje van Pedigree gehad, dat ging er uiteraard met smaak inen vanavond heeft ze weer gewoon gegeten.
Ik heb de laatste keer een pakket met allerlei smaken Lotgering besteld. Het gaat erin, de ene keer met meer smaak dan de andere keer. Vaak laat ze kippenniertjes die door het vlees heen zitten, liggen. Of stukjes vis. Maar ze eet het 's ochtends en 's avonds nu, heel fijn.
Soms kijkt ze me 's morgens aan: Wat ze je me nou voor *pruil*. Dan haal ik de bak weg, rommel wat op het aanrecht en staat ze wat beteuterd te kijken. Dan zet ik de bak weer terug en eet ze hem alsnog leeg. Gekke poedel.

Groetjes,
Sandra
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Het blijft een vervelend verschijnsel.
Ik zit iniddels niet meer met het eetprobleem, want sinds Dana 1,5 maand geleden gesteriliseerd is, vreet ze als een dijk werker, ze jat paardenpoep van de straat, ze staat iedere keer in de keuken te bietsen... En het is nu zelf zo dat ze dus te dik is...
Had ik toch niet verwacht na al dat gezeur met eten
Ik zit iniddels niet meer met het eetprobleem, want sinds Dana 1,5 maand geleden gesteriliseerd is, vreet ze als een dijk werker, ze jat paardenpoep van de straat, ze staat iedere keer in de keuken te bietsen... En het is nu zelf zo dat ze dus te dik is...
Had ik toch niet verwacht na al dat gezeur met eten

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Rana veranderde ook zo, ervoor een kieskeur die regelmatig lastig tot niet at, daarna struikelde we rond etenstijd over haar in de keuken. Inmiddels begrijpt ze dat dat niet de bedoeling is 
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Met Prana heb ik veel problemen gehad met eten. Ze hongerde zich voor mijn gevoel echt uit en ik werd er erg radeloos en onzeker van. Ruim 10 dagen niet eten was geen uitzondering. Ze was vatbaar voor van alles en nog wat. Zeker rondom loopsheden en schijndracht kreeg ik haar niet aan het eten. Ook geen snoepjes, gekookte kipfilet etc. Niet door concurrentie toe te voegen (hond en katten van mijn ouders), bak consequent weg te halen, eten te verwarmen (voor de geur), uit de hand te voeren, voer af te wisselen, "van tafel" te laten eten etc. Meerdere keren met de dierenarts over gehad die haar echt veel te mager vond. "Onweerstaanbaar" blikvoer meegekregen wat met warm water aangemaakt moest worden (voor extra geur en smeuïgheid) en mevrouw liet het gewoon staan. Na de sterilisatie is het eetprobleem minder geworden. Het is niet over, maar concurrentie en variatie in eten werkt nu wel. Opnieuw aanbieden van eten als ze het heeft laten staan, maar ze na een half uur of uur toch gaat dralen doe ik ook. Tijdelijk uit de hand voeren als ze wel weer 4 dagen niet of meer heel moeilijk eet ondanks variatie helpt nu ook om het eten weer op gang te brengen. Na een dag of 3 eet ze dan weer gewoon uit de bak. Ipv tussen de 6-7 kg als maximumgewicht weegt ze nu ruim 9 kg. Nog steeds niet dik, maar ook niet graatmager meer. Ze heeft wel relatief veel eten nodig om op gewicht te blijven, behalve dat ze erg actief is, is daar geen medische reden voor. Dat maakt het alleen niet makkelijk om haar op gewicht te houden.
Ondanks alle adviezen om dat niet te doen, ben ik uiteindelijk overgegaan om alles uit te kast te trekken om haar te laten eten. Dat werkte voor ons en het werd na de sterilisatie ook nog makkelijker, waar ik erg blij mee ben. Daar mag iedereen van vinden wat hij/zij wil, maar als je je hond steeds magerder en magerder ziet worden en na 10 minuten de bak weghalen niet werkt, ook niet na een week, en je hond dan ook nog ziekelijk wordt en nog verder afvalt, dan ben ik niet iemand die die weg wil blijven volgen, wat de "boekjes" er ook over mogen zeggen.
Ik hoop dat je een weg vind om Jet voldoende eten binnen te laten krijgen die ook voor jou werkt!
Ondanks alle adviezen om dat niet te doen, ben ik uiteindelijk overgegaan om alles uit te kast te trekken om haar te laten eten. Dat werkte voor ons en het werd na de sterilisatie ook nog makkelijker, waar ik erg blij mee ben. Daar mag iedereen van vinden wat hij/zij wil, maar als je je hond steeds magerder en magerder ziet worden en na 10 minuten de bak weghalen niet werkt, ook niet na een week, en je hond dan ook nog ziekelijk wordt en nog verder afvalt, dan ben ik niet iemand die die weg wil blijven volgen, wat de "boekjes" er ook over mogen zeggen.
Ik hoop dat je een weg vind om Jet voldoende eten binnen te laten krijgen die ook voor jou werkt!

------Groetjes Prana-----
- [Sandra]
- Zeer actief
Ik bedacht me vandaag dat Jet - als het goed is - volgende maand weer loops moet worden. Dus we zullen zien.
Wel balen van Dana, Judith
Wel balen van Dana, Judith

Groetjes,
Sandra
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Die van ons is op eetgebied wel een beetje een verwend biggetje maar dat waren al onze honden wel. Ezio kan maanden lang gewoon goed en smakelijk eten en dan opeens gaat hij moeilijk staan doen. Lijkt vaak rond de tijd dat er ergens loopse teven plasjes liggen of hij heeft opeen het idee dat ik wel eens tijdens het moment dat hij eet buiten met een balletje zou kunnen gaan spelen dus moet hij mij in de gaten houden en heeft dus geen tijd meer om te eten. Allemaal wat wazig soms maar het komt er vaak op neer dat hij zich gewoon geen tijd geeft om te eten want stel je voor dat hij iets mist.
Enfin, niet eten vind ik alleen een optie als hij ziek is maar hier word ook geen eten lang bewaard of weggegooid. Kent dus inmiddels de opdracht "eerst bordje leeg eten". Het lijkt een beetje als of ik mijn moeder hoor, hahah, maar het werkt dus wel. Maar soms neemt hij dus gewoon gehaast een grote hap en wil dan meteen naar de tuin rennen of zoiets.
Dus alle andere dingen gebeuren pas als zijn bordje leeg is en als hem dat helpt wil ik best zijn bordje vast houden voor hem.
Overigens kennen we hem goed genoeg om te weten of het een aandachts-/afleidingsprobleem is, of dat hij zich echt niet lekker voelt of dat hij iets echt niet lust. 1 x paard voor zijn neus gezet maar de 1ste hap spuugde hij dus gewoon terug. Voor die gevallen hebben we het ultieme redmiddel n.l. Renske. Als hij Renske niet wil dan is hij dus echt ziek.
Enfin, niet eten vind ik alleen een optie als hij ziek is maar hier word ook geen eten lang bewaard of weggegooid. Kent dus inmiddels de opdracht "eerst bordje leeg eten". Het lijkt een beetje als of ik mijn moeder hoor, hahah, maar het werkt dus wel. Maar soms neemt hij dus gewoon gehaast een grote hap en wil dan meteen naar de tuin rennen of zoiets.
Dus alle andere dingen gebeuren pas als zijn bordje leeg is en als hem dat helpt wil ik best zijn bordje vast houden voor hem.
Overigens kennen we hem goed genoeg om te weten of het een aandachts-/afleidingsprobleem is, of dat hij zich echt niet lekker voelt of dat hij iets echt niet lust. 1 x paard voor zijn neus gezet maar de 1ste hap spuugde hij dus gewoon terug. Voor die gevallen hebben we het ultieme redmiddel n.l. Renske. Als hij Renske niet wil dan is hij dus echt ziek.
-
Mojuan
- Zeer actief
Poedels zijn hier echt heel erg in, vertel mij wat.
Er is hier maar 1 ding dat echt werkt, en waardoor mijn poedels al een lange tijd echt élke dag gewoon vreten!
Ik geef ze werkelijk élke dag iets anders te eten. Dag 1 kvv pens, dag 2 brokjes merk A, dag 3 dinner, dag 4 brokjes merk B, dag 5 kvv rund, dag 6 brokjes met blikvoer en warm water, dag 7 brokjes merk C en zo gaat dat dus maar door.
Sinds ik ze werkelijk elke dag iets anders te eten geef, eten ze élke dag!!
Er is hier maar 1 ding dat echt werkt, en waardoor mijn poedels al een lange tijd echt élke dag gewoon vreten!
Ik geef ze werkelijk élke dag iets anders te eten. Dag 1 kvv pens, dag 2 brokjes merk A, dag 3 dinner, dag 4 brokjes merk B, dag 5 kvv rund, dag 6 brokjes met blikvoer en warm water, dag 7 brokjes merk C en zo gaat dat dus maar door.
Sinds ik ze werkelijk elke dag iets anders te eten geef, eten ze élke dag!!