Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Wie van jullie heeft er een tre ponti tuig en dan vooral welke maat
We zijn vandaag wezen passen. Ze had eerst de L aan op zijn kleinst en dan was hij net te groot. De borstband zat goed als hij strak genoeg zou zitten.
Toen had ze de M aan die vond ik zelf wat klein maar volgens de verkoper zat hij precies goed. Die zat op zijn grootst en als ze dus nog wat dikker zou worden zou die niet meer passen...
Nu twijfel ik een beetje welke ik zou nemen.
Hij heeft nu een M en L primo besteld.
Ook een fibia voor een hond van 20 tot 26kg.
Ben benieuwd naar de maten van jullie honden en jullie ervaringen.
Ik had een Sporza, in bijna alle opzichten wat mij betreft een perfect tuig maar Tallie viel met haar 17 kilo precies tussen 2 maten in. Maat 4,5 (14-20 kilo) zat overal net te strak naar mijn zin en maat 5 (20-26 kilo) kon volledig om haar heen draaien, zo los zat die. We hebben maat 4,5 een paar keer gebruikt maar uiteindelijk heb ik hem toch verkocht.
Wat is eigenlijk het verschil met de sporza en de fibia??
Ik ben niet op de doe dag. Vrijdag gaan we terug om te passen.
@Tallie ik denk dat Nala ook er net tussenin zit. Die M lijkt zo klein maar zit goed. Behalve dat ze niet dikker mag worden. De L is te ruim maar ik zou de buikband aan kunnen laten passen bij de schoenmaker waardoor die goed zit maar weet niet of de borst dan ook beter wordt.
Maar ze is wel wat afgevallen plus veel haar kwijt op het moment. En die M zat dus goed nu en kon niet groter. Als ze straks wat meer vacht krijgt of wat aan komt....
Zouden de verhoudingen heel erg gaan veranderen als ik bij de L de buikband aan laat passen door de schoenmaker.
Dat hij dan bijvoorbeeld wel bij de keel zit.
Sanne!! schreef:Wat is eigenlijk het verschil met de sporza en de fibia??
De Fibbia is voor honden tot 14 kg, de Secondo ook. De Sporza is een Secondo voor grotere honden. Wat precies de verschillen zijn weet ik niet, volgens mij zit het 'm in de sluiting (ribbelsluiting versus kliksluiting).
Maar ze is wel wat afgevallen plus veel haar kwijt op het moment. En die M zat dus goed nu en kon niet groter. Als ze straks wat meer vacht krijgt of wat aan komt....
Zouden de verhoudingen heel erg gaan veranderen als ik bij de L de buikband aan laat passen door de schoenmaker.
Dat hij dan bijvoorbeeld wel bij de keel zit.
Dan zou ik toch voor de L gaan, die is voor honden tussen de 20 en 30 kilo. De M is voor honden tussen de 10 en 20 dus die is al snel te klein denk ik.
Dat scheelt dus bijna 10cm met Mika.... Als ik hem zelf gepast had zou ik voor de L zijn gegaan. Maar die man had er wel verstand van en heeft me ook echt goed geholpen en hij zei M. Dus daarom begon ik te twijfelen.
Ik hoop dat die Sporza haar misschien beter zit.
Sanne!! schreef:Weet je wat het probleem is. Haar borst is zo smal....
Mika is ook vrij smal, de Sporza was eigenlijk mijn eerste keus bij haar maar die zat niet lekker. Misschien zit hij bij Nala wel goed! Als je gaat passen zou ik ook even een rondje met Nala lopen en goed kijken hoe het tuig zit bij verschillende bewegingen.
Bij Boomer heb ik ze ook gepast, 3 maten. Overal was de borstband te groot en de buikband ging van te klein, naar goed, naar precies goed..
Toen kwam ze met een verstelbare buikband, maar dat wil ik juist niet; de buikband zat prima!
Dus helaas pindakaas, Boomer is blij, want die heeft een hekel aan tuigjes
Ik wilde ook graag een tre ponti voor jessy aanschaffen omdat ze inderdaad niet aan de oksels schuren en zijn makkelijk schoon te maken. Maar helaas ze viel ook tussen 2 maten in..
Er komt een "light" versie van het Ruffwear tuig aan, misschien kan dat wat zijn? Voor Tallie is de Web Master nog steeds het tuig dat het mooist zit.
NEW!
Front Range™ Harness ($39.95 MSRP)
A comfortable harness that’s easy to fit, put on, and ideal for everyday use. Four points
of adjustment allow for full range of motion and a customized fit. Two leash attachment
points offer versatility—aluminum V-ring on the back and reinforced webbing at the chest
for training or additional control. ID pocket keeps dog tags quiet and easily accessible
while reflective trim offers visibility in low-light conditions.
Irisz schreef:Ik heb de primo reflective voor beide mannen in XL.
Ik vind ze ideaal. Schuurt niet, makkelijk schoon te maken en schuift ook niet met fietsen e.d.
Die heb ik voor Rowan in een L. Past perfect!
Ben trouwens erg benieuwd hoe dat nieuwe Ruffwear tuig is, ziet er wel erg fijn uit.
Het enige jammere aan het vernieuwde ruffwear tuig is dat er geen handvat meer aan zit net zoals aan de webmaster harnesses. Dat vind ik toch soms (en zeker in de bergen) wel écht heel handig.