Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Formaat honden/buitenhok
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Labrador/mix
- Aantal honden: 1
Formaat honden/buitenhok
Beste mede-forumleden,
Onze hond Bo is op dit moment 2,5 jaar, formaat van een labrador (zie foto).
Mijn vriendin werkt onregelmatig en ik 4 dagen in de week, hierdoor kan het dus voorkomen dat ze 1 of maximaal 2 dagen in de week alleen thuis is overdag (van 07:15 tot 15:30).
Als dit voorkomt blijft ze nu gewoon binnen, heeft dan de hele woonkamer en keuken tot haar beschikking en dit werkt in principe prima. Alleen met het betere weer op komst willen we haar ipv binnen toch buiten laten.
Omdat het weer toch redelijk onvoorspelbaar is willen we natuurlijk wel een hondenhok voor haar kopen, hier kan ze dan met het slechte weer in schuilen en eventueel ook gewoon in liggen. We willen wel een tussenschot in het hok zodat ze ook uit de wind kan liggen. Er komt geen hek om het hok heen en ze kan dus liggen waar ze wil.
Het hok staat de gehele dag in de schaduw.
Nu mijn vraag, welk formaat adviseren jullie? We hebben twee hokken op het oog en weten gewoon niet welke goed is, onze voorkeur zou uitgaan naar hok 1.
Hok 1: Link
Afmetingen: 116x77x82cm
Hok 2: Link
Afmetingen: 142x93x97cm
Ik hoor graag jullie meningen en ervaringen!
Onze hond Bo is op dit moment 2,5 jaar, formaat van een labrador (zie foto).
Mijn vriendin werkt onregelmatig en ik 4 dagen in de week, hierdoor kan het dus voorkomen dat ze 1 of maximaal 2 dagen in de week alleen thuis is overdag (van 07:15 tot 15:30).
Als dit voorkomt blijft ze nu gewoon binnen, heeft dan de hele woonkamer en keuken tot haar beschikking en dit werkt in principe prima. Alleen met het betere weer op komst willen we haar ipv binnen toch buiten laten.
Omdat het weer toch redelijk onvoorspelbaar is willen we natuurlijk wel een hondenhok voor haar kopen, hier kan ze dan met het slechte weer in schuilen en eventueel ook gewoon in liggen. We willen wel een tussenschot in het hok zodat ze ook uit de wind kan liggen. Er komt geen hek om het hok heen en ze kan dus liggen waar ze wil.
Het hok staat de gehele dag in de schaduw.
Nu mijn vraag, welk formaat adviseren jullie? We hebben twee hokken op het oog en weten gewoon niet welke goed is, onze voorkeur zou uitgaan naar hok 1.
Hok 1: Link
Afmetingen: 116x77x82cm
Hok 2: Link
Afmetingen: 142x93x97cm
Ik hoor graag jullie meningen en ervaringen!
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Re: Formaat honden/buitenhok
Hilde, hond zit heerlijk de hele dag buiten in de tuin en als het dan regent heeft ie een hok? Wat is het probleem?
Geen advies wegens geen idee haha maar die 1e is wel mooi zeg!
Geen advies wegens geen idee haha maar die 1e is wel mooi zeg!

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Vind de eerste goed zat. 2de is erg ruim en daardoor moeilijker "warm" te krijgen in de winter, al weet ik niet of het in de winter ook de bedoeling is.
- Hilde
- Zeer actief
Niet direct een probleem, maar ik zou er zelf niet voor kiezen ivm eventuele overlast, mensen die dingen over schuttingen gooien, honden die uit tuinen worden gejat en het weer, dus. Maar mijn hond heeft het al redelijk snel koud en met de warmte wil ik mijn hond niet buiten hebben liggen.Sas schreef:Hilde, hond zit heerlijk de hele dag buiten in de tuin en als het dan regent heeft ie een hok? Wat is het probleem?

- Bink2009
- Zeer actief
Ik zou die eerste doen, maar vooral omdat die er zo leuk uit ziet 

-
- geregistreerd lid
Wij denken en weten eigenlijk wel zeker dat Bo het fijner vindt om buiten te zijn, als wij thuis zijn en ze kan naar buiten doet ze dat ook.Hilde schreef:Waarom wil je eigenlijk een labradorkruising buiten in een hok?
Als er slecht weer voorspeld is blijft ze gewoon binnen, het is dus echt bedoeld als het 'opeens' gaat regenen en wij niet thuis zijn.crutz schreef:Vind de eerste goed zat. 2de is erg ruim en daardoor moeilijker "warm" te krijgen in de winter, al weet ik niet of het in de winter ook de bedoeling is.
In de winter verwacht ik dat ze gewoon binnen blijft, of ze moet zelf echt naar buiten willen.
Dat was ook onze gedachten, wisten alleen niet of de maten groot genoeg waren.Bink2009 schreef:Ik zou die eerste doen, maar vooral omdat die er zo leuk uit ziet
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik ging voor de eerste. Zou hem wel op een plek zetten waar de hond al graag ligt.
- Hilde
- Zeer actief
Ja. Ik vroeg het alleen uit nieuwsgierigheid, dat mag toch?Inge O schreef:jij, ja, maar ts ziet dat dus anders, mag het?

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb de eerste, maar dan voor mijn kippen.
Het is wel een mooi ding, maar wel een beetje gammel.
Als je hond vernielzuchtig of lomp is zou ik 'm niet nemen.
-
- geregistreerd lid
Hoe bedoelt u gammel? Schud het hele hok op neer als je er tegen aan duwt?Floortje schreef:Ik heb de eerste, maar dan voor mijn kippen.
Onze hond sloopt eigenlijk niks, maar het hok moet natuurlijk wel stabiel staan..
- Hilde
- Zeer actief
Nee, Inge, dat zie je verkeerd. TS had uitgelegd waarom hij een hok wil, ik vroeg waarom hij zijn hond buiten wil. En nee, ik zou het zelf niet zo doen. Des te meer reden om (uit nieuwsgierigheid!) te vragen waarom hij dat wel wil, van andermans beweegredenen krijg je alleen maar meer inzicht. En zijn hond is hier waarschijnlijk geschikt voor en daar twijfel ik niet over want TS kent zijn hond, mijn hond is hier niet geschikt voor. Ik weet niet wat er anders achter mijn vraag zou moeten zitten.Inge O schreef:dit vind ik een heel flauw antwoord want dat was duidelijk niet de reden - ts had immers al overduidelijk het waarom uitgelegd en uit jouw uitleg is duidelijk op te maken dat je het om een heel aantal redenen gewoon niet eens bent met zijn aanpak.Hilde schreef:Ja. Ik vroeg het alleen uit nieuwsgierigheid, dat mag toch?Inge O schreef:jij, ja, maar ts ziet dat dus anders, mag het?

Oei ik vind het klein, maar dat zal wel komen omdat Dinos groot mini schuurtje heeft, daar liggen balen stro en los hooi in zodat hij zelf een hol of plekje kan maken.Ook staat er oude fauteuil in.
Maar als hij beschut en uit de wind kan liggen volstaat elk hok.
Maar als hij beschut en uit de wind kan liggen volstaat elk hok.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Volgens mij is zowel die eerste als die tweede prima, zeker omdat ze er de winter niet in hoeft door te brengen.
Leuke hond heb je trouwens!
Leuke hond heb je trouwens!
- Bink2009
- Zeer actief
Heb je geen mogelijkheid om dit hok in het echt te zien, dan kan je zelf even "voelen" hoe stevig het is, of is het een webshop zonder winkel? Anders even op marktplaats kijken, daar heb ik er een paar gevonden en misschien staat er ook wel een bij jullie in de buurt.thijskl schreef:Hoe bedoelt u gammel? Schud het hele hok op neer als je er tegen aan duwt?Floortje schreef:Ik heb de eerste, maar dan voor mijn kippen.
Onze hond sloopt eigenlijk niks, maar het hok moet natuurlijk wel stabiel staan..
-
- geregistreerd lid
Is inderdaad een webshop, wordt dus lastig. Via marktplaats is ook een optie alleen de meeste die ik zijn zijn redelijk verweerd.Bink2009 schreef:Heb je geen mogelijkheid om dit hok in het echt te zien, dan kan je zelf even "voelen" hoe stevig het is, of is het een webshop zonder winkel? Anders even op marktplaats kijken, daar heb ik er een paar gevonden en misschien staat er ook wel een bij jullie in de buurt.thijskl schreef:Hoe bedoelt u gammel? Schud het hele hok op neer als je er tegen aan duwt?Floortje schreef:Ik heb de eerste, maar dan voor mijn kippen.
-
- geregistreerd lid
's nachts mag ze gewoon binnen in haar eigen mand, geeft ons ook een stukje beveiliging binnen..Heavy schreef: .....
In een wat hogere kennel of hok kan je gewoon een mand plaatsen.
Of misschien heb je wel een schuur die je open kan laten waar een mand in kan staan voor hem?

Het is dus hooguit een uur of 8, maar als we zeker weten dat het gaat regenen blijft ze ook gewoon binnen.
Ik ga het hok gewoon vast zetten aan de schutting, het is niet echt een lompe hond die overal dwars doorheen knalt.Bink2009 schreef: Heb je geen mogelijkheid om dit hok in het echt te zien, dan kan je zelf even "voelen" hoe stevig het is, of is het een webshop zonder winkel? Anders even op marktplaats kijken, daar heb ik er een paar gevonden en misschien staat er ook wel een bij jullie in de buurt.
Verwacht dat dan voldoende zal moeten zijn.
Als je het aan de schutting vast zet dan zou ze erop kunnen springen en zo de schutting over kunnen gaan lijkt me.
Ik vind hok 1 ook het leukst.
-
- geregistreerd lid
Dan zou ze dat nu ook al kunnen, staat een opbergbox voor de kussens. Ze is daar veel te bang voor.Frolic schreef:Als je het aan de schutting vast zet dan zou ze erop kunnen springen en zo de schutting over kunnen gaan lijkt me.
-
- geregistreerd lid
Het hok staat inmiddels, op het begin moest ze er niks van hebben maar nu gaat ze al steeds vaker uit der zelf er in liggen.
Zie foto
Zie foto
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Mooi plekje!
PS na aanleiding van de foto - heb je het tussenschot eruit gehaald?
Lijkt me, mijn eigen honden kennende, wel praktischer. Die willen uitzicht, en beschutting zouden ze alleen waarderen als het onder de 10 graden komt.
PS na aanleiding van de foto - heb je het tussenschot eruit gehaald?
Lijkt me, mijn eigen honden kennende, wel praktischer. Die willen uitzicht, en beschutting zouden ze alleen waarderen als het onder de 10 graden komt.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)