Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer Tank

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Weer Tank

Ongelezen bericht door Brigitte »

Zit een beetje met mijn handen in het haar. Zoals jullie weten is Tank van pup af aan een hele moeilijke eter, omdat hij op het moment ook niet lekker in zijn vel zit wordt het weer steeds erger. Tank is geen zware hond, schommelde altijd rond de 38 kilo wat al niet veel is maar de laatste tijd valt hij weer flink af, hoor het van steeds meer mensen en vandaag zag ik het zelf ook, hij stond een stukje van me af en ik kon behoorlijk zijn ribben zien, nu vind ik iets wel mooi maar dit wordt gewoon té. Het enigste wat hij goed wil eten is Hill's brok geweekt met bonzoblik :roll: Hij kreeg namelijk eerst een andere brok maar dat eet hij dus echt niet meer. Op zich wil ik hem best de Hill's geven als hij dat lekker vind en goed eet ook al is het niet het beste (ben blij als hij al eet) maar hij krijgt er zo'n dunne plakkerige poep van. Met vers hoef ik helemaal niet aan te komen bij hem dat moet hij ook niet. Nu vraag ik me af of iemand weet of er een voer is wat wat meer power geeft zeg maar maar waarvan hij misschien minder nodig heeft. Hill's heeft een performance lijn maar ja, Hill's he ben ik niet zo weg van. Blik zal ik altijd wel er door moeten doen want droog eet hij absoluut niet en met alleen water heb ik het een paar keer geprobeerd maar nee hoor. Nou ja, mischien weet iemand een brok welke ik zou kunnen proberen.
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

waarom geef je hem geen geperste brokken.

de meeste moeilijker eters vinden deze brokken meestal wel erg lekker.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Heb je ooit carocroc geprobeerd?
Marouck krijgt hier de 28/20, een zeer energie-rijke brok
http://www.vobra.nl/html/nl/Carocroc/ki ... -20he.html

Cavom is een brok waar veel honden van aankomen, misschien ook het proberen waard?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Hughy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hughy »

onze honden krijgen ook carocroc, ook doggen zijn vaak kieskeurige eters en dit eten ze nu al een hele tijd. Om brokken iets lekkerder te maken geef ik er een scheutje zonnebloemolie doorheen, ok nog goed voor de vacht.
Afbeelding Mart dogloos, Hughy en Lemon in mijn herinnering
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

ik zou geen zonnebloemolie geven voor de vacht maar visolie, een beetje duurder maar ook veel beter.
trouwens, je kunt visolie of schapenvet onder de korrel doen, dit maakt hem veel lekkerder en energierijker, waarom geen rodi-pens onder de korrel mengen?

Als hij Hill's moeilijk verteert, dan moet je een korrel met andere granen dan rijst vermijden.
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Dat is lastig, want in de meeste vlees-rijst brokken, zitten meer granen dan alleen maar rijst :jank: . De enige brok die ik tot nog toe ben tegengekomen, is Nutro. Maar dat moet ie dan wel weer eten. Verder vraag ik me af (no offense) of het niet stiekum ook een gedragsprobleem is geworden: de aandacht bij het niet-eten is belangrijker dan het hongergevoel.
In plaats van water of blik zou je ook eens een sterke bouillon kunnen trekken van veel (goedkoop) runder-/schape-/kippesoepvlees, het liefst met mergpijp. De merg en het vlees vermaal je in de blender en doet het weer door de bouillon, die je vervolgens per portie invriest. Eventueel kun je er nog wat groene kruiden en/of geperste knoflook doorheen doen, voor de smaak. Per maaltijd haal je dan een portie bouillon uit de vriezer, warmt het licht op (zeker als het 'alleen maar voor de smaak' is) en vermengt het met de brokken.
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Brigitte, ik wil je aanraden om een keertje van Bibi de kruidenmix te proberen en dit door een brok doen. (hoop dat het lukt).
dit is een groene supstantie en ziet eruit als spinazie en ruikt als de ergste landmest van heel de wereld.
Vaak vinden honden dit lekker.
En anders kan je mishien proberen om wel macroni door de brok te doen, komt hij toch wel van aan. Wel als nadeel heeft het dat het natuurlijk geen voedingswaarde heeft.
ik wil je veel succes wensen want afvallen mag inderdaad niet te lang.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Bedankt voor de reactie's.

Janet, dat dacht ik ook maar hij krijgt helemaal geen aandacht verder wat betreft eten, ik heb van alles er aan gedaan, neerzetten en na een tijdje weg halen, interreseert hem niet, echt van alles. Ik heb daar zeker aan gedacht toen het begon dat ik hem onbewust niet wilde stimuleren d.m.v. aandacht.

Deborah, Tank wil absoluut niets van vers hebben, ik heb alle soorten die er zijn geprobeerd en echt door gezet er mee, niet steeds wat anders maar er heel lang over gedaan. Hij haalt er zijn neus voor op, van Duck en Energique en van Smuldier tot Bibi. Hij wil wel brok eten maar alleen met water en goedkope blik. Behalve dat hij dus niet hieruit haalt wat hij nodig heeft en dus afvalt doet hij het er prima op, hij ziet er mooi uit en zijn ontlasting id goed behalve dan op Hill's.

Inge en Hughy, ik heb van meerdere mensen ook PB's gehad (zal ze vanavond even beantwoorden ;) ) over CaroCroc en hoor er goede verhalen over. Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen.

MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Ik heb altijd gehoord dat wanneer honden slecht eten, je ze een blikje kattenvoer moet geven waarna ze weer eetlust krijgen... Of het waar is weet ik niet maar het kan volgens mij in ieder geval geen kwaad het te proberen...
Afbeelding
Sander
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sander »

Ik kan eigenlijk alleen vers aanraden. En als hij het niet wil eten, dan kunnen een paar dagen vasten heel goed helpen
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik zag hier in de dierenwinkel iets van poeder ofzo voor honden die slecht eten. Misschien is dat iets :huh:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Kattenvoer is geen hondenvoer. Of je nou hondenbrok met hondenblikvoer mengt of hondenbrok met kattenblikvoer maakt dan niet uit als Tank het eerste wel eet.
Vasten kan op zich geen kwaad, alleen ziet het er naar uit dat Tank al behoorlijk schraal is. In dit geval zou ik niet 'zomaar' gaan vasten.
Dat poeder (van Bogena misschien?) is denk ik gedroogde pens. Dat wordt idd verkocht om over de brokken heen te strooien en het geheel te weken in warm water. Je hebt ook een variant met extra schapenvet, dacht ik. Dat is ook wel de moeite van het proberen waard.
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Novy
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Novy »

Brigitte schreef:Bedankt voor de reactie's.

Janet, dat dacht ik ook maar hij krijgt helemaal geen aandacht verder wat betreft eten, ik heb van alles er aan gedaan, neerzetten en na een tijdje weg halen, interreseert hem niet, echt van alles. Ik heb daar zeker aan gedacht toen het begon dat ik hem onbewust niet wilde stimuleren d.m.v. aandacht.

Deborah, Tank wil absoluut niets van vers hebben, ik heb alle soorten die er zijn geprobeerd en echt door gezet er mee, niet steeds wat anders maar er heel lang over gedaan. Hij haalt er zijn neus voor op, van Duck en Energique en van Smuldier tot Bibi. Hij wil wel brok eten maar alleen met water en goedkope blik. Behalve dat hij dus niet hieruit haalt wat hij nodig heeft en dus afvalt doet hij het er prima op, hij ziet er mooi uit en zijn ontlasting id goed behalve dan op Hill's.

Inge en Hughy, ik heb van meerdere mensen ook PB's gehad (zal ze vanavond even beantwoorden ;) ) over CaroCroc en hoor er goede verhalen over. Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen.

Nou zit hier met hetzelfde probleem ,mijn BD eet niet,wat ik hem voorschotel ,echt geen vers ,geen brok .
Alles gehaald maar meneer eet niet.
Wel snoepte hij van de jacks wel eens een brokje mee carocroc 23/12
Dat is nu het enige brok wat ik er wat in kan krijgen(ook niet altijd hoor)

Maar doordat hij ook nog eens goed ziek is geweest (longontsteking) en heeft last van groeipijnen moet ie dus wel weer aansterken
Nu heb ik speciaal power gehaald van carocroc ,is iets meer vet en is speciaal voor de molossers.
Je kan het proberen
Meeste honden lusten carocroc.kijk ff ophttp://www.vobra.nl
http://www.vobra.nl/html/nl/Carocroc/ki ... power.html

Helaas is het etens probleem hier nog niet weg en zal mijn BD altijd wel een moeilijke eter blijven.
Laatst gewijzigd door Novy op 21 dec 2003 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Yvon ,

Tyquera & Tarquin † voor altijd in mijn hart 23-05-03/ 13-03-07

en kleine Novy
AfbeeldingAfbeelding
Novy
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Novy »

Oh ja vergat ik nog te zeggen .

Er is nu een soort applemoes goedje MyBau en dat moet goed helpen bij slecht etende honden
Ik heb het gehaald ,alleen zie ik er nog weinig resulaat er van omdat ik het nog maar twee weken gebruik.
Hier moet de slechste eter nog van gaan eten.

Kijk eens op de site http://www.mybeau.nl/
Yvon ,

Tyquera & Tarquin † voor altijd in mijn hart 23-05-03/ 13-03-07

en kleine Novy
AfbeeldingAfbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Novy schreef:
Nu heb ik speciaal power gehaald van carocroc ,is iets meer vet en is speciaal voor de molossers.
Je kan het proberen

Helaas is het etens probleem hier nog niet weg en zal mijn BD altijd wel een moeilijke eter blijven.
je weet het he Brigitte, als je de Special Power wil proberen kan je hier een paar proef kilo-tjes halen (hoef je niet gelijk een hele zak te kopen en het mag terug als hij het niet lust)
lust hij het, dan weet ik nog wel een verkoop adresje voor je (ze bezorgen het daarvandaan ook thuis, dus geen gesjouw ;) )
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Heb je wel eens farmfood geprobeerd? Je kunt een gratis proefzakje aanvragen via www.farmfood.nl Prins is ook een goed merk. Prins Super is een high energy brok.
Prins kun je soms ook in kilo zakken kopen (wel handig als je het eerst wilt proberen).

Ik ken een fokker die zweert bij het merk Hopa.

Ik zou hem een goede brok geven die hij lust en daar eventueel een beetje blik doordoen als dat helpt om hem beter te laten eten.
Brigitte
Zeer actief

sypke schreef:Heb je wel eens farmfood geprobeerd? Je kunt een gratis proefzakje aanvragen via www.farmfood.nl Prins is ook een goed merk. Prins Super is een high energy brok.
Prins kun je soms ook in kilo zakken kopen (wel handig als je het eerst wilt proberen).

Ik ken een fokker die zweert bij het merk Hopa.

Ik zou hem een goede brok geven die hij lust en daar eventueel een beetje blik doordoen als dat helpt om hem beter te laten eten.
Ja, FarmFood heb ik in heel het begin gevoerd aan Magic en Tank maar Magic moest het na een paar dagen niet (en die eet echt normaal alles) en Tank haalt daar niet uit wat hij nodig heeft, en daarbij had ik de laatste 3 zakken zo enorm veel gruis dat het wel een zak zand leek :? Toen ben ik op een ander voer over gegegaan maar daar valt hij dus vanaf. Alano staat op 2 dagen na al op vers, misschien dat hij helemaal over gaat op vers dat moet ik nog even zien.
Brigitte
Zeer actief

crutz schreef:
Novy schreef:
Je kan het proberen

je weet het he Brigitte, als je de Special Power wil proberen kan je hier een paar proef kilo-tjes halen (hoef je niet gelijk een hele zak te kopen en het mag terug als hij het niet lust)
lust hij het, dan weet ik nog wel een verkoop adresje voor je (ze bezorgen het daarvandaan ook thuis, dus geen gesjouw ;) )
Ik had je een PBtje gestuurd, is die niet aangekomen? Ik heb van de buuf wat Carocroc gehad maar dat is geloof ik Lamb/rice performance?? Ik ga even kijken of hij dat gaat eten (bak staat er al de hele dag nog niets op :roll: ) en als hij het eet ga ik de special power halen.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Is dit misschien iets?

http://www.jarco.nl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Brigitte schreef:
crutz schreef:
Novy schreef:
Je kan het proberen

Ik had je een PBtje gestuurd, is die niet aangekomen? Ik heb van de buuf wat Carocroc gehad maar dat is geloof ik Lamb/rice performance?? Ik ga even kijken of hij dat gaat eten (bak staat er al de hele dag nog niets op :roll: ) en als hij het eet ga ik de special power halen.
PB is inderdaad niet aangekomen :?
maar laat het maar ff weten
niet iedere variant wordt nl ff makkelijk gegeten, Ace moet bv de 28/20 kip&rijst echt absoluut niet
de Special Power en de Musher daar valt hij op aan :ok:
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Ik geef arden grange prestige,veel calorieën en gewoon een heel goede brok.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”