Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
je huis voorbereiden op een puppy
Moderator: moderatorteam
- Lightsun
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
je huis voorbereiden op een puppy
Wij gaan op zaterdag 7 Juni onze nieuwe duitse herder puppy halen en we gaan dit weekend onze laatste"honden boodschappen doen" (nieuwe mand, speeltjes, snoepjes, voer, etc etc)
Zijn er nog tips of adviezen over het je huis in orde maken voor dat je een puppy binnen haalt? Ik moet hier even bij zeggen dat dit onze eerste puppy word dus we zijn nog al nieuw op dit gebied.
We hebben de natuurlijke dingen al gedaan zoals de kabels wegbergen, een kleed op de wat gladde tegels leggen en er voor zorgen dat er niks wat kapot kan (or waar we iets om geven) op de grond staat.
Maar hebben jullie nog andere tips om er voor te zorgen dat hij zich comfortabel voelt als we thuis komen na de lange rit?
Zijn er nog tips of adviezen over het je huis in orde maken voor dat je een puppy binnen haalt? Ik moet hier even bij zeggen dat dit onze eerste puppy word dus we zijn nog al nieuw op dit gebied.
We hebben de natuurlijke dingen al gedaan zoals de kabels wegbergen, een kleed op de wat gladde tegels leggen en er voor zorgen dat er niks wat kapot kan (or waar we iets om geven) op de grond staat.
Maar hebben jullie nog andere tips om er voor te zorgen dat hij zich comfortabel voelt als we thuis komen na de lange rit?
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Re: je huis voorbereiden op een puppy
Rust. Dus de eerste tijd geen huis vol drukke kraamvisite, en er niet de hele tijd achteraan lopen te kraaien met de speeltjes 
Geef de pup even rustig de tijd om te wennen aan de nieuwe situatie
Met het simpele besef dat je moet opruimen waar je aan gehecht bent ben je al een heel eind op sjouw hoor
Geef de pup even rustig de tijd om te wennen aan de nieuwe situatie
Met het simpele besef dat je moet opruimen waar je aan gehecht bent ben je al een heel eind op sjouw hoor
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
Paar rollen keukenpapier inslaan.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Kijk nog even goed na of er stiekem geen dingen zijn waar hij bij kan. Wij hadden het hele huis en de hele tuin puppyproof gemaakt, dachten we. Tot hij 5 minuten binnen was. Kijk dus ook even goed op puppyhoogte.Lightsun schreef: Zijn er nog tips of adviezen over het je huis in orde maken voor dat je een puppy binnen haalt? Ik moet hier even bij zeggen dat dit onze eerste puppy word dus we zijn nog al nieuw op dit gebied. We hebben de natuurlijke dingen al gedaan zoals de kabels wegbergen, een kleed op de wat gladde tegels leggen en er voor zorgen dat er niks wat kapot kan (or waar we iets om geven) op de grond staat.
Even kijken of hij meteen buiten wil plassen en daarna? Rust. Geen bezoek, niet continu met hem proberen te spelen. Laat hem zijn nieuwe huis maar even verkennen op zichzelf. Ze passen zich snel aan.Lightsun schreef:Maar hebben jullie nog andere tips om er voor te zorgen dat hij zich comfortabel voelt als we thuis komen na de lange rit?
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
- Lightsun
- Actief
hehe we gaan groot inkopers worden van keuken rol
En het rust concept hadden we al in gedachten. Ons plan in principe is we gaan hem ophalen in Pijnacker. Dan rijden we terug naar Nijmegen toe met los puppels in de bench achterin. Dan gaan we even 5 minuutjes langzaam rondlopen voor een plasje en dan laten we hem gewoon even een uurtje lekker rond scharrellen in huis (de tuin doen we s'avonds wel of de dag erna) terwijl wij met ze tweeen op de bank gaan zitten en filmpjes op facebook zetten over hoe schattig ons schuddebuikje is.
Ik ga de eerste 2-3 nachten beneden slapen naast de bench (onze gasten kamer is nu de honden kamer) zodat ik op kan staan voor plassen en af en toe even een vinger in de bench kan steken. En dan kijken we wel wat we doen naar een paar nachtjes. Als het goed gaat verhuis ik terug naar boven en anders gaan we lekker nog even door zo.
Trouwens de tip om op puppyhoogte te kijken is eigenlijk wel een goed idee. Ik heb alleen maar vanaf mijn 185cm naar alles gekeken maar nu ik er zo over na denken realiseer ik me dat in het tv meubel ook nog 2 kastjes zitten met afstandsbedieningen/playstations/noem het maar op
En het rust concept hadden we al in gedachten. Ons plan in principe is we gaan hem ophalen in Pijnacker. Dan rijden we terug naar Nijmegen toe met los puppels in de bench achterin. Dan gaan we even 5 minuutjes langzaam rondlopen voor een plasje en dan laten we hem gewoon even een uurtje lekker rond scharrellen in huis (de tuin doen we s'avonds wel of de dag erna) terwijl wij met ze tweeen op de bank gaan zitten en filmpjes op facebook zetten over hoe schattig ons schuddebuikje is.
Ik ga de eerste 2-3 nachten beneden slapen naast de bench (onze gasten kamer is nu de honden kamer) zodat ik op kan staan voor plassen en af en toe even een vinger in de bench kan steken. En dan kijken we wel wat we doen naar een paar nachtjes. Als het goed gaat verhuis ik terug naar boven en anders gaan we lekker nog even door zo.
Trouwens de tip om op puppyhoogte te kijken is eigenlijk wel een goed idee. Ik heb alleen maar vanaf mijn 185cm naar alles gekeken maar nu ik er zo over na denken realiseer ik me dat in het tv meubel ook nog 2 kastjes zitten met afstandsbedieningen/playstations/noem het maar op
- Lightsun
- Actief
Suske schreef:Schoenen zonder veters dragen
lol...ugh...moet ik nou echt crocs gaan kopen?!
- Jaap*
- Zeer actief
Ik zou hem lekker op schoot nemen in de auto, en er onderweg ook een keer uit gaan 
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Lightsun schreef:Suske schreef:Schoenen zonder veters dragen
lol...ugh...moet ik nou echt crocs gaan kopen?!
Gewoon je veters in je schoenen verstoppen.
Als je een beetje een ondernemende sodemieter hebt is het in alles wat beweegt geïnteresseerd.
En daar moeten dan ook de tandjes in
Dus als je dat met die veters al voor bent hoef je dat ook niet af te leren
- Lightsun
- Actief
Ik wil hem zo snel mogelijk aan de bench laten wennen in de auto aangezien we van plan zijn veel met hem naar zweden te gaan. Maar mischien heb je eigenlijk wel gelijk voor die eerste trip terug naar huis.Jaap* schreef:Ik zou hem lekker op schoot nemen in de auto, en er onderweg ook een keer uit gaan
Mischien dat mijn vriendin maar moet rijden zodat ik hem op schoot kan houden. Kunnen we halverwege even stoppen en afwissellen.
- TessaThomas
- Zeer actief
Ik heb mijn pup met ophalen op schoot genomen met een handdoek. De keren daarna in een bench, maar die 1e keer was het toch wel fijn op schoot. Geen problemen gehad daarna met de bench in de auto.Lightsun schreef:Ik wil hem zo snel mogelijk aan de bench laten wennen in de auto aangezien we van plan zijn veel met hem naar zweden te gaan. Maar mischien heb je eigenlijk wel gelijk voor die eerste trip terug naar huis.Jaap* schreef:Ik zou hem lekker op schoot nemen in de auto, en er onderweg ook een keer uit gaan
Mischien dat mijn vriendin maar moet rijden zodat ik hem op schoot kan houden. Kunnen we halverwege even stoppen en afwissellen.
En ja, puppyhoogte, dat was ik dus vergeten in het tv kastje
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Tuin ook puppy-proof gemaakt? Dus zorgen dat er geen ontsnappingsmogelijkheden zijn.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Lightsun schreef:Ik wil hem zo snel mogelijk aan de bench laten wennen in de auto aangezien we van plan zijn veel met hem naar zweden te gaan. Maar mischien heb je eigenlijk wel gelijk voor die eerste trip terug naar huis.Jaap* schreef:Ik zou hem lekker op schoot nemen in de auto, en er onderweg ook een keer uit gaan
Ja, maar niet op dag 1
Je laatste idee is prima, perfect zelfs!
Suzanne
- Lightsun
- Actief
Ja! Daar hebben wij erg veel geluk mee. Er was maar 1 "ontsnap plek" in onze tuin en daar hebben we twee keer gaas voor gezet en vast gemaakt dus het is nu helemaal netjes afgesloten.flatcoat schreef:Tuin ook puppy-proof gemaakt? Dus zorgen dat er geen ontsnappingsmogelijkheden zijn.
maar ongetwijfeld dat hij iets gaat vinden waar wij niet aangedacht hebben. Maar gelukkig komt onze achtertuin alleen maar bij onze buren uit dus in het ergste geval dat hij even gaat buurten en aandacht gaat vragen ergens.
- Lightsun
- Actief
hihi gelukkig dat mijn vriendin thuis werkt dus er is 24/7 iemand thuis dus ik ga er van uit dat mochten we iets vergeten zijn ze hem snel genoeg in de gaten heeft voordat het allemaal gesloopt word.TessaThomas schreef:En ja, puppyhoogte, dat was ik dus vergeten in het tv kastje
maar goed. Gelukkig hebben we er beiden geen moeite mee als er iets mis gaat want dat hoort er nou eenmaal bij.
ik heb totaal geen illusies dat ik alles gaat weg kunnen zetten/veilig kan maken en een nieuwsgierige en ondernemende pup gaat ontegewijfeld dingen vinden waar ik nooit aan gedacht heb.
- TessaThomas
- Zeer actief
Goede instelling
Hier was het eerst de afstandbediening van de dvd speler en daarna het behang en de tafelpoot 
- Lightsun
- Actief
Oh wow...het behang. Hmm...mischien toch nog even stucen thuis.TessaThomas schreef:Goede instellingHier was het eerst de afstandbediening van de dvd speler en daarna het behang en de tafelpoot
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Los behang even nog lijmen inderdaad. Bij ons was er ook een mooie strook vanaf. 
- Jaap*
- Zeer actief
Ik vind persoonlijk een bench heel onhandig in een auto. Wij hebben de hond altijd los achter de voorstoelen, op wat lekkere kleden. Wij gaan elk jaar een paar weken naar lapland, en ik vind dat een bench de pakmogelijkheden enorm beperkt, en ik vind het ook niet leuk om mijn hond zo lang in een kooi op te sluiten. Ik wil er interactie mee kunnen hebben onderweg. Weten of alles nog in orde is.Lightsun schreef:Ik wil hem zo snel mogelijk aan de bench laten wennen in de auto aangezien we van plan zijn veel met hem naar zweden te gaan. Maar mischien heb je eigenlijk wel gelijk voor die eerste trip terug naar huis.Jaap* schreef:Ik zou hem lekker op schoot nemen in de auto, en er onderweg ook een keer uit gaan
Dat heb je niet als de hond ergens achterin zit tussen de tassen en het beddengoed. (Stel ik mij zo voor)
- TessaThomas
- Zeer actief
Dat is het idd. Ergens een hoekje los was té verleidelijk!_Leonie schreef:Los behang even nog lijmen inderdaad. Bij ons was er ook een mooie strook vanaf.
- Lightsun
- Actief
Ik ben het wel met je eens om eerlijk te zijn. We zijn ook nog niet helemaal klaar met de bench discussie. Onze gedachten gaat in eerste instantie naar de Bench aangezien onze vroeger duitse herder heel veel problemen had in de auto en letterlijk aan 1 stuk door aan het piepen was. Totdat wij een keer een bench geprobeert hebben met zijn favoriete dekentje erop (en de achter raampjes open voor de frisse lucht). Dit heeft een hele hoop opgelost dus sindsdien denk ik al gauw aan een bench als ik denk aan hond in de auto.Jaap* schreef:Ik vind persoonlijk een bench heel onhandig in een auto. Wij hebben de hond altijd los achter de voorstoelen, op wat lekkere kleden. Wij gaan elk jaar een paar weken naar lapland, en ik vind dat een bench de pakmogelijkheden enorm beperkt, en ik vind het ook niet leuk om mijn hond zo lang in een kooi op te sluiten. Ik wil er interactie mee kunnen hebben onderweg. Weten of alles nog in orde is.
Dat heb je niet als de hond ergens achterin zit tussen de tassen en het beddengoed. (Stel ik mij zo voor)
Maar mischien dat we het in eerste instantie even zonder bench gaan proberen. Want ik ben het wel met je eens dat wat interactie leuk zou zijn. De inpak mogelijkheden is niet zo heel belangrijk we hebben een grote stationwagen en het is alleen ons tweetjes en de pup.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Ik lees even mee, over 7 weken ook weer een pup in huis. Bij de huidige hond hoef ik nergens aan te denken die laat alles netjes staan.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- Lightsun
- Actief
Ja wij kregen onze vroegere DH toen hij ongeveer een jaar oud was. Jong genoeg om nog een schattig sukkeltje te zijn maar oud genoeg dat hij niet meteen alles probeerde te slopen. Dus het is voor ons allemaal nog nieuw en spannend.joyce83 schreef:Ik lees even mee, over 7 weken ook weer een pup in huis. Bij de huidige hond hoef ik nergens aan te denken die laat alles netjes staan.
En ik kan niet wachten!!! Wat voor een pup krijgen jullie trouwens?
- Jaap*
- Zeer actief
Wij doen het altijd zoLightsun schreef:Ik ben het wel met je eens om eerlijk te zijn. We zijn ook nog niet helemaal klaar met de bench discussie. Onze gedachten gaat in eerste instantie naar de Bench aangezien onze vroeger duitse herder heel veel problemen had in de auto en letterlijk aan 1 stuk door aan het piepen was. Totdat wij een keer een bench geprobeert hebben met zijn favoriete dekentje erop (en de achter raampjes open voor de frisse lucht). Dit heeft een hele hoop opgelost dus sindsdien denk ik al gauw aan een bench als ik denk aan hond in de auto.Jaap* schreef:Ik vind persoonlijk een bench heel onhandig in een auto. Wij hebben de hond altijd los achter de voorstoelen, op wat lekkere kleden. Wij gaan elk jaar een paar weken naar lapland, en ik vind dat een bench de pakmogelijkheden enorm beperkt, en ik vind het ook niet leuk om mijn hond zo lang in een kooi op te sluiten. Ik wil er interactie mee kunnen hebben onderweg. Weten of alles nog in orde is.
Maar mischien dat we het in eerste instantie even zonder bench gaan proberen. Want ik ben het wel met je eens dat wat interactie leuk zou zijn. De inpak mogelijkheden is niet zo heel belangrijk we hebben een grote stationwagen en het is alleen ons tweetjes en de pup.

- Lightsun
- Actief
Dat ziet er eigenlijk best goed uit moet ik toegeven. Nou ja. We gaan maar eens experimenteren met wat er allemaal mogelijk is. Vooralsnog is het een klein bolletje wol en denk ik dat het op schoot idee gaat werken voor de eerste trip.Jaap* schreef:Wij doen het altijd zo![]()
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zoals Jaap* het doet is ook ideaalLightsun schreef:Dat ziet er eigenlijk best goed uit moet ik toegeven. Nou ja. We gaan maar eens experimenteren met wat er allemaal mogelijk is. Vooralsnog is het een klein bolletje wol en denk ik dat het op schoot idee gaat werken voor de eerste trip.Jaap* schreef:Wij doen het altijd zo![]()
Of zo'n speciale hondenautodeken die op de achterbank ligt en als een soort hangmat aan de hoofsteunen van de voorstoelen en achterbank is vastgemaakt
Voor een pup kan een bench in de auto tijdelijk gemakkelijk zijn als je alleen met hem op pad moet.
Want in het begin komen ze anders op de meest ongelukkige momenten even buurten is mijn ervaring
Stucwerk i.p.v. behang heeft soms bij een pup ook een verrassende uitwerking.
Bij mij is er in de buurt van de mand een stukje heerlijk weggeknaagd
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Terwijl ik juist ben begonnen met pup op achterbank, daarna zo'n hondendeken eronder en daarna een bench in de achterbak. Reden om toch voor de bench te gaan was dat ze de gordel en het kleed kapot knaagde (eerste dat ze sloopte) en ze veilig ligt ivm remmen ed. Het is wel dat de interactie beperkt is. Mijn hond ligt in de 4u dat ik van/naar Frankfurt rij altijd te slapen. De eerste paar keren heb ik d'r wakker geroepen - was bang dat ik d'r stiekem toch vergeten was omdat ze zo stil wasranetje schreef:Zoals Jaap* het doet is ook ideaalLightsun schreef:Dat ziet er eigenlijk best goed uit moet ik toegeven. Nou ja. We gaan maar eens experimenteren met wat er allemaal mogelijk is. Vooralsnog is het een klein bolletje wol en denk ik dat het op schoot idee gaat werken voor de eerste trip.Jaap* schreef:Wij doen het altijd zo![]()
![]()
Of zo'n speciale hondenautodeken die op de achterbank ligt en als een soort hangmat aan de hoofsteunen van de voorstoelen en achterbank is vastgemaakt
Voor een pup kan een bench in de auto tijdelijk gemakkelijk zijn als je alleen met hem op pad moet.
Want in het begin komen ze anders op de meest ongelukkige momenten even buurten is mijn ervaring![]()
Stucwerk i.p.v. behang heeft soms bij een pup ook een verrassende uitwerking.
Bij mij is er in de buurt van de mand een stukje heerlijk weggeknaagd
-
Shanelle
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Sorry hoor, ik kom hier ook even binnenvallen. Weekend van 5 juli mogen wij onze bink naar zijn gouden mandje brengen.
Nu hebben we nog een paar oude hoofdkussens. Mag er 1 of 2 mee in de bench thuis? Of is dat niet aan te raden aangezien de ondergrond dan niet gelijk is?
Verder kreeg ik op een ander forum nog de tip om gladde vloeren (deels?) te bedekken zodat ze meer grip hebben. Ik ga bv. een oud hoeslaken leggen. Misschien heb je daar nog wat aan, TS!
Nu hebben we nog een paar oude hoofdkussens. Mag er 1 of 2 mee in de bench thuis? Of is dat niet aan te raden aangezien de ondergrond dan niet gelijk is?
Verder kreeg ik op een ander forum nog de tip om gladde vloeren (deels?) te bedekken zodat ze meer grip hebben. Ik ga bv. een oud hoeslaken leggen. Misschien heb je daar nog wat aan, TS!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hier weinig bijzonders gedaan. Pup zit met ophalen altijd op schoot. De kennel achterin wennen ze later nog prima aan.
In huis een tegelvloer, daar doe ik niks aan, geen gordijnen laag/binnen bereik en snoeren waren al weggewerkt.
In huis een tegelvloer, daar doe ik niks aan, geen gordijnen laag/binnen bereik en snoeren waren al weggewerkt.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dan glijden ze toch met hoeslaken en al weg?Shanelle schreef:Sorry hoor, ik kom hier ook even binnenvallen. Weekend van 5 juli mogen wij onze bink naar zijn gouden mandje brengen.
Als je een gladde vloer bedekt zou ik wat tapijtcoupons halen met een stugge rugkant met wat rubber er in zodat het strak blijft en niet wegglijdt.
Misschien een idee?