Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bang

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Suzanne19
Actief

bang

Ongelezen bericht door Suzanne19 »

Weet niet of ik um hier moet plaatsen of bij opvoeding.. maar hier me verhaal..

Lucky luisterd altijd goed als i kroep komt ze trug van alles.. als ik de vuilniszak naar de grote vuilnisbak bracht liep ze mee (woon op flat dus)

ze liep ook alltijd braaf mee naar boven,, tot het een keer mis ging en wegliep.. dat is 2 keer intotaal gebeurd.

nu durf ik haar niet meer los te laten niet in het bos of hier op een veldje..
de angst dat het een keer goed mis gaat zit er behoorlijk in.. en heb geen id hoe ik het zou kunne aanpakken om het weer te proberen,, heb zon lange riem.. waar ik vaak bij zeg als ze een stuk verder op is van : lucky hier.. maar ze luisterd dan niet.. weet nou niet of het is omdat ze dan weet dat ze aan de riem zit of dat ze gewoon niet komt :?

hoe zou ik dit weer opnieuw kunnen proberen.?

:zwaai:
Afbeelding

Groetjes Suzanne
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hoe oefen je het hierkomen? Werk je ook met lekkers?
Ik vind je berichtje erg lastig lezen..als je normaal nederlands kan tikken zou ik dat heel prettig vinden. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Suzanne19
Actief

sorrie voor het typen oke..

het hier oefenen kan ik alleen op comando oefenen want koekjes speeltjes helpen bij haar op straat niet.. heeft ze geen intresse voor alleen alles wat dan op dat moment gebeurd
Afbeelding

Groetjes Suzanne
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Je zegt dat ze bang is? Is ze echt bang of heeft ze gewoon lak aan je? Heb je al echt lekkers, zoals stukjes kaas of rodiworst geprobeerd? Je zal toch het begin moeten maken met aandacht vragen en krijgen. Als je hond bereikbaar is en je hebt contact , pas dan is het reeel te verwachten dat ze ook een commando hoort en opvolgt.
Hoe reageer je nu als ze niet luistert?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Suzanne19
Actief

Ik heb met koekjes en staafjes dat soort dingen geprobeerd .. maar op straat lijkt het net of ze daar geen intresse voor heeft..

als ik dan met een stemverheffing begin te praten dan stopt ze (met lopen) en staat ze stil, maar zodra ze van de riem af is neemt ze een sprint.

ik kan nu niet reageren op je vraag hoe ik nu reageer want ik heb haar sinds dien niet meer los gelaten.
Afbeelding

Groetjes Suzanne
Suzanne19
Actief

ik zal het is met die worst proberen..
Afbeelding

Groetjes Suzanne
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne19 schreef:Ik heb met koekjes en staafjes dat soort dingen geprobeerd .. maar op straat lijkt het net of ze daar geen intresse voor heeft..

als ik dan met een stemverheffing begin te praten dan stopt ze (met lopen) en staat ze stil, maar zodra ze van de riem af is neemt ze een sprint.

ik kan nu niet reageren op je vraag hoe ik nu reageer want ik heb haar sinds dien niet meer los gelaten.
Het klinkt mij dan niet als een bange hond. Koop eens een rodiworst en snij die in kleine friemeltjes en kijk eens of je haar daarmee kan verleiden tot naar je toe komen. Altijd belonen als ze komt in eerste instantie. Maak er een spelletje van...roep een keer, komt ze niet, hol je weg de andere kant op. Doe gek, doe maf en zet gekke stemmetjes op.
Feit is gewoon dat wij over het algemeen gewoon hardstikke saai zijn vergeleken bij de omgeving. In de omgeving gebeurd er wat en wij staan als zoutzakken wat te roepen...Tja.. :roll:
Als je enig contact hebt, zou ik echt de gok nemen om haar op een veilig terrein los te laten. Hoe langer je haar aangelijnd houdt, hoe specialer het loslopen wordt. Gewoon los van de lijn en even laten uitrazen, roep haar en geef wat lekkers en laat haar weer gaan. Ga ervan uit dat een hond vroeg of laat altijd wel weer terugkomt bij de baas.
Doe spelletjes, gooi balletjes, verstop je, gooi een koekje weg ect...kortom, wees interessant!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Suzanne19
Actief

Bedankt voor de tips :ok:

moet straks tog boodschappen doen en dan ga ik met hun eruit en kijken hoe het dat gaat :ok:
Afbeelding

Groetjes Suzanne
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Veel succes en wees niet te bang...je spanning kan maken dat de hond je ontwijkt. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Re: bang

Ongelezen bericht door joe »

Hoe lang heb je je hond al???
Hoe lang ben je hem kwijt als hij weggelopen is??
Hoe komt hij dan toch terug????

Vind je info een beetje beperkt.....

Onze hond liep ook vaak weg toen ik hem pas had. Kwam na een half uur roepen ineens weer terug. Ik was zo bang om hem nog eens echt kwijt te raken dat ik hem supergoed in de gaten hield en als hij even wegrende, ik gelijk meerende...
Tot mijn vriend meeging...hij verklaarde mij compleet voor gek..die hond heeft jou goed getraind he??? Haha....
Hij moet op jou letten, zei hij en niet andersom....
Mijn ogen gingen eindelijk open, maar ja..ik was zo bang om hem kwijt te raken). Nu ga ik express een ander pad in dan hem en laat hem mij maar eens kwijt zijn......vond ie dus niet leuk/eng en blijft nu beter bij me...
Ik weet niet of het bij jou ook zo gaat, maar honden hebben het snel door als het baasje te bezorgd is en maken daar graag in hun voordeel misbruik van......de gemene monsters :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”