Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

je huis voorbereiden op een puppy

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jokkebrok

Re: je huis voorbereiden op een puppy

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Ik doe geloof ik weinig bijzonders, behalve heel goed opletten. Die pup gaat - als alles goed is - de komende jaren in dat huis en die tuin wonen, dus dan kan ie net zo goed vanaf dag één leren wat wel en wat niet tot zijn beschikking staat :mrgreen: Na drie pups - de laatste is nu 15 maanden dus die is ook ruim pup af - is mijn inboedel en zijn mijn schoenen en spullen nog steeds heel.

Bezoek krijgen en op bezoek gaan doe ik ook gewoon. Ik plan het niet speciaal maar ik pas mijn (sociale) agenda niet aan vanwege de pup.
Shanelle
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shanelle »

Hmmm, heb je eigenlijk wel gelijk in ranetje, zonder iets er onder glipt dat natuurlijk ook alle kanten op... Misschien toch maar gewoon bij de action zo'n paar grote antislip-matjes halen.

Iemand een antwoord op mijn hoofdkussens-vraag? :engel:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

anders haal je gewoon een couponnetje vloerbedekking bij leen bakker of de kwantum of zo, kost geen drol en je slipproblemen zijn opgelost.
kussen kan best denk ik, is alleen wel wat werk om weer schoon te krijgen als er op geplast wordt en dat kan best gebeuren.

lightsun, heb je een clicker?
als je hondje een beetje leergierig is, en die kans is beslist aanwezig bij een dh pupje, kun je hem al best gauw in heel korte sessies kleine dingetjes aanleren met die clicker.
daar wordt puppemans lekker moe van in zijn hoofd en hoogstwaarschijnlijk heeft ie dan ook minder behoefte aan slopen.
bovendien is het een prima manier om een band te kweken met je pupje, puur positief als het is, en daar heb je in zijn verdere leven alleen maar profijt van.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Lightsun »

renee-uk schreef:lightsun, heb je een clicker?
Ik heb geen clicker nee maar ik heb wel gelezen over clicker training en ik probeerde vroeger altijd de ideen ervan toe te passen maar dan met een eigen geluidje zeg maar met verschillende mate van success moet ik toegeven. Gebruik jij je clicker veel?

Over tapijt gesproken, wij hebben een zelfde probleem. Onze begane grond bestaat uit 90% redelijk gladde stenen. Wij hebben gewoon bij IKEA 2-3 goedkope matjes gehaald van 2m x 75cm. Die leggen we neer op plaatsen waar de pup waarschijnlijk de hoek om gaat stuiven met een heel klein beetje van dat anti slip rubbere spul er onder en dat gaat wel genoeg zijn.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik gebruik ook geen clicker, maar wel een clickerwoord. (want ik zou die clicker altijd vergeten :LOL: bij mij is het clickerwoord goedzo) Ze pikken alles lekker snel op en vinden het meestal ook heel leuk en inderdaad, ze worden er nog lekker moe van ook!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Lightsun schreef:
renee-uk schreef:lightsun, heb je een clicker?
Ik heb geen clicker nee maar ik heb wel gelezen over clicker training en ik probeerde vroeger altijd de ideen ervan toe te passen maar dan met een eigen geluidje zeg maar met verschillende mate van success moet ik toegeven. Gebruik jij je clicker veel?
nu niet meer, rita vindt dat ze wel uitgeleerd is op haar leeftijd ;)
maar met mijn vorige reu heb ik het eerste jaar ontzettend veel geclickerd.
tot ons beider plezier trouwens, jan vond het helemaal geweldig die één op één aandacht en ik ook ;)
ik vind het voordeel van een clicker dat ie altijd hetzelfde klinkt en dat het klikken op zich makkelijker en sneller gaat dan een woord gebruiken.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Een hoeslaken lijkt me ook nog erg glad, ik zou eerder stukken tapijt/vloerbedekking neerleggen.
Een kussen in de bench is prima hoor, Layla wil hier op de bank zelfs regelmatig op een van de bankkussens gaan liggen.

In de auto heb ik de achterbank er uitgehaald en een rek achter de voorstoelen geplaatst. Achterin ligt nu een nepbiabed met daarvoor twee kunststof bakken om spullen in kwijt te kunnen, water, dekens, eet- en drinkbakken, lange lijn etc
Afbeelding
Mary
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mary »

Camera en hier foto's plaatsen is ook heel belangrijk :E:
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Mary
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mary »

Camera en hier foto's plaatsen is ook heel belangrijk :E:
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Lightsun schreef:
joyce83 schreef:Ik lees even mee, over 7 weken ook weer een pup in huis. Bij de huidige hond hoef ik nergens aan te denken die laat alles netjes staan.
Ja wij kregen onze vroegere DH toen hij ongeveer een jaar oud was. Jong genoeg om nog een schattig sukkeltje te zijn maar oud genoeg dat hij niet meteen alles probeerde te slopen. Dus het is voor ons allemaal nog nieuw en spannend.

En ik kan niet wachten!!! Wat voor een pup krijgen jullie trouwens?
wij gaan voor een engelse springer spaniel pup, showlijn. Ben ook erg benieuwd!
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Nou en ik las net over laag hangende gordijnen..... Onze boxer van bijna 5 sloopt bijna niks, kwamen we gisteren thuis had ze een lamel eraf gehaald van de vliegenhor. Echt ik heb met grote verbazing gekeken en gelachen dat ze ook eens wat uitgespookt heeft :D .
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Shanelle
Actief

Ongelezen bericht door Shanelle »

Wat betreft die vloerbedekking, de dag voordat wij onze pup mochten ophalen ben ik bij de Action zo'n 1000-dingen-mat gaan halen voor nog geen € 3,00. Aanrader hoor! Alleen even opletten dat ze er geen stukjes af bijten...

Zoiets dus:
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-EY8GGFB8.jpg
Sandracula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sandracula »

ranetje schreef:
Shanelle schreef:Sorry hoor, ik kom hier ook even binnenvallen. Weekend van 5 juli mogen wij onze bink naar zijn gouden mandje brengen.
Nu hebben we nog een paar oude hoofdkussens. Mag er 1 of 2 mee in de bench thuis? Of is dat niet aan te raden aangezien de ondergrond dan niet gelijk is?

Verder kreeg ik op een ander forum nog de tip om gladde vloeren (deels?) te bedekken zodat ze meer grip hebben. Ik ga bv. een oud hoeslaken leggen. Misschien heb je daar nog wat aan, TS!
Dan glijden ze toch met hoeslaken en al weg?

Als je een gladde vloer bedekt zou ik wat tapijtcoupons halen met een stugge rugkant met wat rubber er in zodat het strak blijft en niet wegglijdt.

Misschien een idee?
Inderdaad, hoeslakens schiet niet op.. Heb bij de Kwantum goedkope vloerbedekking met rubberen achterkant gehaald, werkt prima :ok: http://www.kwantum.nl/catalog?params=fh ... salesprice Verder kabels achter de plinten gelegd, klein speelgoed van mijn jongste zoon naar boven gedaan, giftige planten uit de tuin getrokken, kauwbotten in huis gehaald, overal hondenspeelgoed neergestrooid en hierna kreeg ik echt nesteldrang en heb ik alle kasten in huis uitgemest :F:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”