Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honden gevechten undercover documentaire BBC
Moderator: moderatorteam
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Re: honden gevechten undercover documentaire BBC
Dat kindje dat doodgebeten werd. 

- iones
- Zeer actief
Ik hoef het niet te zien. Ik snap niet waarom het pas écht erg wordt als er een kind dood gebeten wordt of een mens wordt verwond.
Zou een hond die zo aangevallen wordt soms minder pijn voelen en angst? Ik denk van niet.
Zou een hond die zo aangevallen wordt soms minder pijn voelen en angst? Ik denk van niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Veel te lang om te kijken.
Daar heb ik helemaal geen zin in
Twee seconden dat geknok in een "vechtring" vind ik al meer dan genoeg.
Daar heb ik helemaal geen zin in

Twee seconden dat geknok in een "vechtring" vind ik al meer dan genoeg.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
foto's van verminkte kinderen/honden/... video's van hondengevechten... geen probleem. Maar het woord fucking moet gecensureerd worden 

- iones
- Zeer actief
Tsja, het is wat je het ergste vindt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
Wat ze met die honden doen is verschrikkelijk en walgelijk.iones schreef:Ik hoef het niet te zien. Ik snap niet waarom het pas écht erg wordt als er een kind dood gebeten wordt of een mens wordt verwond.
Maar een kindje waarvan haar HOOFD van haar ROMP word gescheurd door zo'n hond vind ik nog erger ja. Gek he?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Volgens haar normen ken je geen dierenliefde.blaf schreef:Wat ze met die honden doen is verschrikkelijk en walgelijk.iones schreef:Ik hoef het niet te zien. Ik snap niet waarom het pas écht erg wordt als er een kind dood gebeten wordt of een mens wordt verwond.
Maar een kindje waarvan haar HOOFD van haar ROMP word gescheurd door zo'n hond vind ik nog erger ja. Gek he?

Vergeef het haar ze heeft een hekel aan haar eigen

Wat je zegt ben je zelfffff 

- iones
- Zeer actief
Gatverdarrie, dat heb ik niet gezien, want zoals ik al zei kijk ik niet naar zulke dingen.blaf schreef:Wat ze met die honden doen is verschrikkelijk en walgelijk.iones schreef:Ik hoef het niet te zien. Ik snap niet waarom het pas écht erg wordt als er een kind dood gebeten wordt of een mens wordt verwond.
Ik denk dat het voor een hond net zo rot is als zijn kop van zijn romp getrokken wordt als voor een kind trouwens.
-
- Zeer actief
Dat betwijfel ik ook niet. Maar wanneer dat een kind overkomt vind ik dat vele, vele malen erger dan wanneer dat een dier dat overkomt. Zoals de meeste normale mensen denk ik zo.iones schreef:Gatverdarrie, dat heb ik niet gezien, want zoals ik al zei kijk ik niet naar zulke dingen.blaf schreef:Wat ze met die honden doen is verschrikkelijk en walgelijk.iones schreef:Ik hoef het niet te zien. Ik snap niet waarom het pas écht erg wordt als er een kind dood gebeten wordt of een mens wordt verwond.
Ik denk dat het voor een hond net zo rot is als zijn kop van zijn romp getrokken wordt als voor een kind trouwens.
- iones
- Zeer actief
De raarste dingen vinden mensen normaal. Dus ik conformeer me daar liever niet aan.blaf schreef:Dat betwijfel ik ook niet. Maar wanneer dat een kind overkomt vind ik dat vele, vele malen erger dan wanneer dat een dier dat overkomt. Zoals de meeste normale mensen denk ik zo.iones schreef:Gatverdarrie, dat heb ik niet gezien, want zoals ik al zei kijk ik niet naar zulke dingen.blaf schreef:Wat ze met die honden doen is verschrikkelijk en walgelijk.iones schreef:Ik hoef het niet te zien. Ik snap niet waarom het pas écht erg wordt als er een kind dood gebeten wordt of een mens wordt verwond.

- Kat1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita
Ik durf het filmpje niet te kijken. Is het echt zo erg als ik denk? 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vond het filmpje niet zo erg. Ja, het IS erg maar ik wist dit al, kende al beelden van vechtende honden en foto´s van bijtwonden.
Het meest kon ik me identificeren met die vrouw die de winkel in kwam rennen alwaar ze gefilmd werd door beveiligingscamera´s terwijl er een stafford in haar maltezer hing die ze met geen mogelijkheid meer los kreeg. Dat deed mij het meest vreemd genoeg omdat ik me daarmee kon identificeren en dat echt een angst van mij is nu ik Bas heb. Bas is net als die maltezer een hapklare dummy voor een hapgrage pitbull en dat moet ik dus niet hebben.
Die kinderen vond ik vreselijk, de honden die moesten vechten ook, maar dat is toch meer een ver van mijn bed show itt wandelen met je hond die vervolgens verscheurd wordt. Dat kan voor mijn gevoel echt iedereen gebeuren helaas.
Er zijn meer van dit soort docu´s gemaakt in Engeland. Er is ook een hele mooie over statushonden oid. Daarin worden mensen gevolgd die dergelijke honden willen hebben omdat ze daarmee kunnen dreigen, zichzelf veilig voelen op straat en ze krijgen er meer status door. Ze vertellen hoe ze de honden hardhandig opvoeden om ze hard te maken. Hoe ze ze leren om mensen te bedreigen en hoe ze ze zover krijgen dat ze zich verdedigend opstellen. Die docu vond ik bijna enger terwijl er weinig enge beelden in getoond worden. Gewoon het idee dat de halve achterbuurtbevolking daar met een dikke pit rondloopt die geleerd heeft om mensen te bijten. Dat zijn denk ik ook de honden die de kinderen aanvallen. Dat zal zelden gebeuren met de echte vechters want die komen vrijwel niet op straat. Niemand wandelt rond met een hond vol gaten die morgen weer de pit in gaat. Het is de jeugd die rondloopt met dezelfde honden maar dan als statussymbool en die jongeren zijn de mensen die kinderen en hun omgeving in gevaar brengen door hun honden manscherp te maken en ze te jutten op mens en dier.
Het meest kon ik me identificeren met die vrouw die de winkel in kwam rennen alwaar ze gefilmd werd door beveiligingscamera´s terwijl er een stafford in haar maltezer hing die ze met geen mogelijkheid meer los kreeg. Dat deed mij het meest vreemd genoeg omdat ik me daarmee kon identificeren en dat echt een angst van mij is nu ik Bas heb. Bas is net als die maltezer een hapklare dummy voor een hapgrage pitbull en dat moet ik dus niet hebben.
Die kinderen vond ik vreselijk, de honden die moesten vechten ook, maar dat is toch meer een ver van mijn bed show itt wandelen met je hond die vervolgens verscheurd wordt. Dat kan voor mijn gevoel echt iedereen gebeuren helaas.
Er zijn meer van dit soort docu´s gemaakt in Engeland. Er is ook een hele mooie over statushonden oid. Daarin worden mensen gevolgd die dergelijke honden willen hebben omdat ze daarmee kunnen dreigen, zichzelf veilig voelen op straat en ze krijgen er meer status door. Ze vertellen hoe ze de honden hardhandig opvoeden om ze hard te maken. Hoe ze ze leren om mensen te bedreigen en hoe ze ze zover krijgen dat ze zich verdedigend opstellen. Die docu vond ik bijna enger terwijl er weinig enge beelden in getoond worden. Gewoon het idee dat de halve achterbuurtbevolking daar met een dikke pit rondloopt die geleerd heeft om mensen te bijten. Dat zijn denk ik ook de honden die de kinderen aanvallen. Dat zal zelden gebeuren met de echte vechters want die komen vrijwel niet op straat. Niemand wandelt rond met een hond vol gaten die morgen weer de pit in gaat. Het is de jeugd die rondloopt met dezelfde honden maar dan als statussymbool en die jongeren zijn de mensen die kinderen en hun omgeving in gevaar brengen door hun honden manscherp te maken en ze te jutten op mens en dier.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ook al zou ik het de mooiste hond van de wereld vinden dan nog nooit van mijn leven zou ik er 1 willen .
Wat je zegt ben je zelfffff 

Omdat de ene hond de ander niet is.
-
- Zeer actief
Dus dat je hond een kind aanvalt ligt aan de hond zelf? Als ik dat had laten gebeuren nam ik niet weer een hond die die potentieel had. Ik zou nooit denken, ik had er niks mee te maken en mijn nieuwe boerboel is wel kindvriendelijk. Die andere was gewoon niet goed. Kom zeg!Devel schreef:Omdat de ene hond de ander niet is.

-
- Zeer actief
Blijkbaar. Sinds Cesar Milan zo populair is lijkt iedereen te vinden dat elke hond is wat de baas er van maakt en dat de raseigenschappen er minder toe doen verder. Heel apart vind ik dat. Ik zie nl wel een enorm verschil tussen de honden die ik gehad heb van verschillende rasachtergronden. Bas lijkt niet op Eva, joep en Wuilus, allemaal herders of kruisingen. Dapper leek wel op Hein voor zover ik die ken en ook wel op Bas maar totaal niet op de herders. Misschien dat terrier toch wel een rastypisch iets meeneemt?Tara schreef:Ach nee, rasspecifieke eigenschappen zijn eigenlijk maar toevalligheid.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
er zijn zat mensen die de schuld eerst bij zichzelf zoeken als er wat misgaat met de hond.
het zou toch echt wel prettig zijn als er niet altijd zo gegeneraliseerd werd
edit: de drie duitse herders die ik gehad heb, hadden net zoveel verschillen als overeenkomsten.
je haalt het ras niet uit een hond, maar een hond is desondanks nog steeds een individu dus ja inderdaad: de ene hond is de andere niet, ook niet als ze hetzelfde ras zijn!
het zou toch echt wel prettig zijn als er niet altijd zo gegeneraliseerd werd

edit: de drie duitse herders die ik gehad heb, hadden net zoveel verschillen als overeenkomsten.
je haalt het ras niet uit een hond, maar een hond is desondanks nog steeds een individu dus ja inderdaad: de ene hond is de andere niet, ook niet als ze hetzelfde ras zijn!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dat de ene aanvalt hoeft de ander dat niet meteen te doen. Niet alles over een kam scheren hoor.laeken schreef:Dus dat je hond een kind aanvalt ligt aan de hond zelf? Als ik dat had laten gebeuren nam ik niet weer een hond die die potentieel had. Ik zou nooit denken, ik had er niks mee te maken en mijn nieuwe boerboel is wel kindvriendelijk. Die andere was gewoon niet goed. Kom zeg!Devel schreef:Omdat de ene hond de ander niet is.
Best geschrokken, ik wist wat het was maar nog nooit de keiharde beelden gezien. Wou het nooit, waarom nu wel? Omdat ik mijzelf er eens mee wou confronteren, met de werkelijkheid.
Ik haat deze werkelijkheid
Ik haat deze werkelijkheid

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Zelfde video, maar dan in delen, volgens mij ietsje betere kwaliteit:
https://www.youtube.com/watch?v=mdpMGp0lXzM
En dit is wel interessant:
Geüpload op 29 jul. 2009
I was approached by the BBC 18 months ago with the idea of trying to infiltrate a dog-fighting ring in the UK. My views on animal welfare have always been strong and the thought of people fighting dogs makes me sick to the stomach. I wanted to expose these people. This was an investigation that needed doing.
But where would I begin? The people involved in this barbaric so-called sport are so close knit that a stranger on the scene arouses instant suspicion. And as for the scene where was the scene? Where do these people meet? Where do they fight the dogs? How do you recognise a dog-fighter?
I knew very little about dog-fighting and my knowledge of the dog they used the pit bull terrier was limited. My priority was to research the pit bull terrier and drill myself on the dogs characteristics. I tested myself over and over again until every detail was etched on my brain. It had to be.
An anonymous source had given me information about one of the largest dog-fighting gangs in the UK The Farmers Boys. Theyre based in a small town in County Armagh, Northern Ireland called Tandragee and have been dog-fighting for years. The Farmers Boys seemed to thrive during The Troubles obviously the police had to concentrate on other things.
thise documentary is not for minors only
https://www.youtube.com/watch?v=mdpMGp0lXzM
En dit is wel interessant:
Geüpload op 29 jul. 2009
I was approached by the BBC 18 months ago with the idea of trying to infiltrate a dog-fighting ring in the UK. My views on animal welfare have always been strong and the thought of people fighting dogs makes me sick to the stomach. I wanted to expose these people. This was an investigation that needed doing.
But where would I begin? The people involved in this barbaric so-called sport are so close knit that a stranger on the scene arouses instant suspicion. And as for the scene where was the scene? Where do these people meet? Where do they fight the dogs? How do you recognise a dog-fighter?
I knew very little about dog-fighting and my knowledge of the dog they used the pit bull terrier was limited. My priority was to research the pit bull terrier and drill myself on the dogs characteristics. I tested myself over and over again until every detail was etched on my brain. It had to be.
An anonymous source had given me information about one of the largest dog-fighting gangs in the UK The Farmers Boys. Theyre based in a small town in County Armagh, Northern Ireland called Tandragee and have been dog-fighting for years. The Farmers Boys seemed to thrive during The Troubles obviously the police had to concentrate on other things.
thise documentary is not for minors only
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
de docu die je bedoeld is geheel te zien op youtube. Zoek maar op "my dog is a weapon".laeken schreef:Ik vond het filmpje niet zo erg. Ja, het IS erg maar ik wist dit al, kende al beelden van vechtende honden en foto´s van bijtwonden.
Inderdaad goede docu, bizar verschijnsel ook. Van die 18 jarige kutventjes die met dikke rottweilers en pitts aan de lijn lopen omdat ze het cool vinden dat mensen dan voor ze opzij gaan. Hoe triest kan je zijn.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
blablabla 

- iones
- Zeer actief
Die honden zouden afgenomen moeten worden bij zulke lui en ze zouden een houdverbod voor honden in het algemeen opgelegd moeten krijgen.