Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gillen om eten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Gillen om eten

Ongelezen bericht door Judith »

Ok het is al wat snel, maar ik weet echt even niet hoe ik het aan moet pakken.
Als ik voor Dux (en Dana) eten klaar sta te maken, dan zet hij het op een gillen/piepen/janken. Gewoon aan een gesloten doorgaan.
Hij is sowieso een ontzettende piepkees, met slapen, met lopen, met tillen, met autorijden. echt met alles gaat hij piepen, kreunen of huilen.
Hij heeft een bench, daar zijn we nu druk mee bezig om dat "leuk" te vinden. Dit gaat moeizaam, hij vind het niet echt geslaagd zo'n kooi :hmmm:
Wat moet ik hiermee? Negeren heeft niet zo veel zin omdat het echt hard is en ik ook nog buren heb... :ugh:
Afbeelding
Safari

Re: Gillen om eten

Ongelezen bericht door Safari »

Weet niet of het de juiste aanpak is maar ik zou alles uit mijn handen laten vallen, de keuken uitlopen, gaan zitten en pas weer opstaan als hij stil is. Dit blijven herhalen tot het kwartje valt.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Vocaal type... herkenbaar :schrik: Geen advies verder.... :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Zorgen dat hij niet ziet dat je eten klaarmaakt?
Hier doen ze het ook wel eens en dan stop ik met eten klaarmaken. en dan zijn ze zo stil.
Of dat bij een pup ook werkt weet ik niet.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Safari schreef:Weet niet of het de juiste aanpak is maar ik zou alles uit mijn handen laten vallen, de keuken uitlopen, gaan zitten en pas weer opstaan als hij stil is. Dit blijven herhalen tot het kwartje valt.
Zo gaat dat hier ook, met zo'n beetje alles :mrgreen: . Gelukkig is piep niet zo vocaal, godzijdank, maar die komt dan druk doen. Nou, dan ga ik weer zitten en wacht ik tot zij weer rustig is. En zo verder... Werkt hier als een tiet :E: .
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Safari schreef:Weet niet of het de juiste aanpak is maar ik zou alles uit mijn handen laten vallen, de keuken uitlopen, gaan zitten en pas weer opstaan als hij stil is. Dit blijven herhalen tot het kwartje valt.
Ik heb ook een vocaal type hond en heb precies dit gedaan. Is even doorzetten, want je oren gaan echt pijn doen, maar ze hebben het zo door. En ik heb de buren gewoon even ingelicht waar ik mee bezig was, dan voelt het minder gestrest als je ermee bezig gaat.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Frolic schreef:
Ik heb ook een vocaal type hond en heb precies dit gedaan. Is even doorzetten, want je oren gaan echt pijn doen, maar ze hebben het zo door. En ik heb de buren gewoon even ingelicht waar ik mee bezig was, dan voelt het minder gestrest als je ermee bezig gaat.
Precies :ok:
Scheelt een hoop stress voor jezelf
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Fenja deed dat ook in het begin en ik heb een tijdje een bullepees gegeven en haar in de bench geparkeerd als ik met het eten klaarmaken bezig was. Als het eten klaar was, voerbakje in de bench en bullepees er weer uit. Dit werkte voor haar prima en nu gaat ze gewoon zelf in de bench als ik met het eten bezig ben.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik ben gewoon rustig doorgegaan, pas toen hij ouder was moest hij eerst stil zijn voordat hij eten kreeg. (toen duurde het ook nog maar 5 seconde, vanaf de voerbak pakken tot hem op het aanrecht zetten) Maar toen Tay een klein hummeltje was liet ik hem gewoon gillen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik zou gewoon negeren en meer niet
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Judith schreef:Ok het is al wat snel, maar ik weet echt even niet hoe ik het aan moet pakken.
Als ik voor Dux (en Dana) eten klaar sta te maken, dan zet hij het op een gillen/piepen/janken. Gewoon aan een gesloten doorgaan.
Hij is sowieso een ontzettende piepkees, met slapen, met lopen, met tillen, met autorijden. echt met alles gaat hij piepen, kreunen of huilen.
Hij heeft een bench, daar zijn we nu druk mee bezig om dat "leuk" te vinden. Dit gaat moeizaam, hij vind het niet echt geslaagd zo'n kooi :hmmm:
Wat moet ik hiermee? Negeren heeft niet zo veel zin omdat het echt hard is en ik ook nog buren heb... :ugh:
gaat nooit over :mrgreen: die van mij doet het al bijna 7 jaar. En ach wat kan het schelen. Hele verhalen komen er uit. Ik kan er wel om lachen. Hij doet er niemand kwaad mee.
Afbeelding
gevni havanezers
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Tara schreef:Ik heb ook zo'n hond, en ik heb het maar opgegeven.
OF ik er nu wel wat van zeg of niet, hij hoort me inmiddels toch niet meer, dus ik kan het wel net zo goed laten.
dit ook. ze zijn dan gewoon doof. (en ik ook bijna)
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”