Valerie schreef:Voor een miljoen mag je ze meenemen hoor
Nou, die van mij ook. Mits het natuurlijk wel een aardig mens is die goed voor ze zorgt.
Met een miljoen kan ik toch heel aardige dingen doen, hoor.

Moderator: moderatorteam
Valerie schreef:Voor een miljoen mag je ze meenemen hoor
Een miljoen is ook wel licht overdrevenPodenji schreef:Ik moet altijd lachen als mensen zeggen dat hun hond niet te koop is voor een miljoen.
ik denk namelijk dat àls iemand dat echt zou bieden en tegelijkertijd de hond ook alles kan bieden wat de hond nodig heeft , dat men echt niet zomaar nee zou zeggen.
maar goed de kans dat het gebeurt is minder dan nihil dus makkelijk zeggen dat iemand het niet zou doen.
Denk niet te snel, dat je hond bij een andere eigenaar beter af is.blondie schreef:Dat wat jij zegt. Zo denk ik er ook over. Als het een hond betreft die zo veel meer in zijn mars zou hebben dan ik ermee kan doen en hij of zij daar plezier in beleeft en een goede eigenaar krijgt, dan zou ik denk wel lang moeten nadenken, en mezelf ook overtuigd moeten hebben dat de hond elders beter af is.Inge schreef:Ik heb altijd gezegd dat een hond blijft tot zijn dood, maar daar ben ik van terug gekomen.
Numa wordt zoals het ernaar uit ziet verkocht na het behalen van het certificaat PH1.
Niet omdat ik hem niet zou willen houden, maar omdat ik hem niet kan bieden wat hij echt nodig heeft. Hij is geen "leuke" hond om mee te wandelen, is niet sociaal (hond en mens) zoals ik het het liefst zou zien en heeft iemand nodig die meer gezag uitstraalt en consequenter is dan ik. Dus hij gaat weg naar een plek waar hij gewoon kan werken.
Om deze rede heb ik mijn Herder dus herplaatst Hij heeft het heerlijk nu En dat was belangrijker dan een paar euro Ik wilde een goed huis voor hem geen geld verdienen Al wilde de vrouw waar hij nu woont wel voor hem betalenZamunda schreef:In principe niet, voor geen goud. Enkel als ik het idee zou hebben dat mijn hond écht, maar dan ook écht tekort komt bij mij en ik daar niets meer in kan/wil aanpassen. Maar dan zou het mij niet om verkopen gaan, maar om herplaatsen.
Of de hond het fijn vind om naar een andere baas te gaan als hij al een paar jaar bij een baas is opgegroeid? In sommige gevallen denk ik dat het de hond weinig uitmaakt afhankelijk van de verhouding hond/baas.Wimbo schreef:Benader het ook eens van de andere kant. Dat hoor ik niemand ooit doen, denken vanuit de hond. Snapt een mensch de hond of snapt de hond de mensch.... (Vrij naar Nietsche ☺☺)
Als je een hond neemt, verdiep je je van te voren in zijn/haar eigenschappen, karaktertrekjes enz. Althans zo doe ik het. En dan weet je wat voor hond en bijkomende zaken je neemt. Wij willen een Podenco Canario en weten dat HET discussie punt de jachtdrift is. Als je dat weet, moet je niet naderhand zeuren over deze eigenschap. Of geen Podenco nemen... Dus een hond wegdoen? Neen. Je neemt hem/haar met zijn pro's en contra's. Zou de hond het fijn vinden om "zomaar"naar een ander baasje te gaan als hij al een paar jaar bij deze baas is? Als het ECHT niet anders kan, okay. Nood breekt Wet. Maar: ook een hond hecht aan de baas. Al blijft een hond een hond en een mensch een mensch...
Maar even terug naar de essentie: laat de schapenboer maar zijn eigen Schapendoes kopen...