Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eliminatiedieet 'droogvoer', adviezen welk soort?
Moderator: moderatorteam
- cdaangelique
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 1
Eliminatiedieet 'droogvoer', adviezen welk soort?
Na heel wat adviezen en tips op deze forum hebben we besloten om onze hond Tjop binnenkort op eliminatiedieet te zetten i.v.m. erge huidproblemen (allergie). We kiezen voor droogvoer. Alleen nu de keuze welk soort. We kregen een link van een site over eliminatiedieet en dat het beste is 1 eiwitbron en graanvrij.
Zijn er misschien adviezen welk soort? En redelijk betaalbaar?
Info: Tjop krijgt op dit moment nog geperste brok van Cavom compleet lam&rijst (probeersel, maar zie geen verandering), daarvoor altijd Cavom compleet gehad.
Alvast bedankt...
Zijn er misschien adviezen welk soort? En redelijk betaalbaar?
Info: Tjop krijgt op dit moment nog geperste brok van Cavom compleet lam&rijst (probeersel, maar zie geen verandering), daarvoor altijd Cavom compleet gehad.
Alvast bedankt...
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Eliminatiedieet 'droogvoer', adviezen welk soort?
Als hond nooit hert heeft gehad http://www.ranzijn.nl/nl-nl/catalog/hon ... 12244.aspx

- dagmar88
- Zeer actief
- dagmar88
- Zeer actief
Daar zit gevogeltevet in.Pemba schreef:Als hond nooit hert heeft gehad http://www.ranzijn.nl/nl-nl/catalog/hon ... 12244.aspx
-
- Zeer actief
Met "droogvoer" kun je niet elimineren; dat is echt iets wat hoort bij 'vers'.
In brokken zitten allerhande vulmiddelen en stoffen. Er zit altijd wel iets in een brok wat ook in een andere zit.
Mijn advies is om je goed in te lezen en voor te laten lichten op rauwvoerforums hoe je dat elimineren moet aanpakken. Belangrijk is dat de hond niets, echt helemaal niets binnenkrijgt wat niet bij het specifieke dier hoort wat je op dat moment geeft. Geen enkel extraatje of kauwbot dus! Geen snoepje, geen beloninkje, geen blokje kaas, geen plakje worst.. niets.
Suzanne
In brokken zitten allerhande vulmiddelen en stoffen. Er zit altijd wel iets in een brok wat ook in een andere zit.
Mijn advies is om je goed in te lezen en voor te laten lichten op rauwvoerforums hoe je dat elimineren moet aanpakken. Belangrijk is dat de hond niets, echt helemaal niets binnenkrijgt wat niet bij het specifieke dier hoort wat je op dat moment geeft. Geen enkel extraatje of kauwbot dus! Geen snoepje, geen beloninkje, geen blokje kaas, geen plakje worst.. niets.
Suzanne
- dagmar88
- Zeer actief
Met een hond die altijd normale middenmoot brokken heeft gehad zou ik ook eerst eens granen, kip, rund en in dit geval lam uitsluiten.
De kans is toch redelijk dat het dan goed gaat zonder een ellenlang traject in te moeten.
Heb bij mijn honden in ieder geval veel uit kunnen vogelen door ingrediëntenlijsten naast elkaar te leggen. En niet iedereen wil de overstap naar vers maken.
Dit is trouwens ook een goede optie omdat ze een vrij ongebruikelijke diersoort gebruiken. Heb er zelf geen ervaring mee, S@ndr@ wel.
Voordeel is dat er weinig hulpstoffen in zitten, nadeel is dat er mais in zit. Maar goed, het blijft een kwestie van uitproberen en misschien reageert jouw hond wel net niet goed op aardappel.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ult/117506
De kans is toch redelijk dat het dan goed gaat zonder een ellenlang traject in te moeten.
Heb bij mijn honden in ieder geval veel uit kunnen vogelen door ingrediëntenlijsten naast elkaar te leggen. En niet iedereen wil de overstap naar vers maken.
Dit is trouwens ook een goede optie omdat ze een vrij ongebruikelijke diersoort gebruiken. Heb er zelf geen ervaring mee, S@ndr@ wel.
Voordeel is dat er weinig hulpstoffen in zitten, nadeel is dat er mais in zit. Maar goed, het blijft een kwestie van uitproberen en misschien reageert jouw hond wel net niet goed op aardappel.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ult/117506
Ik zou een pbtje sturen naar S@ndr@, die geeft naar volle tevredenheid brokken met (meen ik) aardappel en varkensvlees.
Edit: je was me al voor Dagmar
Edit: je was me al voor Dagmar

-
- Zeer actief
Yep, Burns, Pork Patato op Zoo plus te bestellen, er zit namelijk nooit varkensvlees in vers(verder gooien ze zo ongeveer alles erin), en daar zal dan ook zo god als zeker geen reactie op zijn mijn hond doet het er goed op, maar iedere hond is anders. proberen kan altijd dus.
t is een licht verteerbare holistische brok, en voor mij is deze vast op de bestel lijst
en Gil ziet er goed uit- als zeg ik t zelf, ( zie onderschrift
)
t is een licht verteerbare holistische brok, en voor mij is deze vast op de bestel lijst

- cdaangelique
- geregistreerd lid
Bedankt voor jullie reacties!!! We gaan ermee aan de slag.
Trouwens dit zijn vast geen geperste brokken??? Als we overstappen kunnen we dat dan beter in 1 x doen, vast niet mixen met oude brok?
Trouwens dit zijn vast geen geperste brokken??? Als we overstappen kunnen we dat dan beter in 1 x doen, vast niet mixen met oude brok?
- dagmar88
- Zeer actief
Als ze het nu zo slecht doet, zou ik gewoon overstappen en kijken wat het doet, tenzij ze erg gevoelig is op de darmen.cdaangelique schreef:Bedankt voor jullie reacties!!! We gaan ermee aan de slag.

Denk niet dat het werkelijk veel uitmaakt; ja, het is minder verhit, maar in geperst zitten meer koolhydraten/minder vlees dan in de betere gebakken brokken en geperst valt zwaarder.
- cdaangelique
- geregistreerd lid
Ja willen wel graag z.s.m. overstappen.
Ze krijgt nu Prednoral voor CES en merk dat haar huid daar ook rustiger van wordt (misschien ook beter voordat we overstappen dat het al wat rustiger is, dan positief reactie beter zichtbaar). En zijn homeopathische middelen aan het afbouwen. Als dat allemaal klaar is overstappen. Hoop dat het haar gaat helpen. We zijn positief!!!
Tjop heeft opzich niet echt gevoelige darmen, alleen nu met Prednoral ontlasting wel anders (dunner, moeilijker ophouden) en veeeeeeeeeeel meer drinken en plassen (zo sneu, ook niet kunnen ophouden haast). Maar goed, denk dat wel goed gaat dan in 1x straks overstappen.
Spannend hoor, hopen op positieve reactie, dan na jaren van alles te hebben geprobeerd voor ons meisje de oplossing van haar huidprobleem! Duimen maar...
Ze krijgt nu Prednoral voor CES en merk dat haar huid daar ook rustiger van wordt (misschien ook beter voordat we overstappen dat het al wat rustiger is, dan positief reactie beter zichtbaar). En zijn homeopathische middelen aan het afbouwen. Als dat allemaal klaar is overstappen. Hoop dat het haar gaat helpen. We zijn positief!!!
Tjop heeft opzich niet echt gevoelige darmen, alleen nu met Prednoral ontlasting wel anders (dunner, moeilijker ophouden) en veeeeeeeeeeel meer drinken en plassen (zo sneu, ook niet kunnen ophouden haast). Maar goed, denk dat wel goed gaat dan in 1x straks overstappen.
Spannend hoor, hopen op positieve reactie, dan na jaren van alles te hebben geprobeerd voor ons meisje de oplossing van haar huidprobleem! Duimen maar...
- dagmar88
- Zeer actief

Met Charlie heb ik goed uit kunnen vogelen wat ze qua eten wel, niet of met mate kan hebben.
Ze heeft nog maar af en toe tussenteenontstekingen, verder is ze voor een hond die van allergieën aan elkaar hangt best gezond

Als ze eens wat "verkeerds" eet, reageert ze daar niet meer onmiddellijk op.
Tenen weken in afgekoelde kamillethee werkt bij haar goed, voorzichtig schoonwrijven met een doekje en er vaseline tussen smeren.
Haren aan en tussen de tenen knip/scheer ik dan zo voor mogelijk weg.
Toen het erger was smeerde ik er surolan tussen. Dat is eigenlijk zalf voor de oren met prednison, en plaatselijk smeren was bij haar genoeg.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij natuurlijk in balans heb ik voor Bowie een haaranalyse laten doen om te kijken waar ze allergisch voor was, bij haar kwam er granen/gluten en gevogelte uit, ik voer haar sindsdien voer zonder dat erin en ze doet het super... mss kan je dat eens overwegen kost je iets meer dan een da consult maar je hoeft geen eliminatie dieet gedoe tedoen met het risico dat je alsnog dingen geeft die je dier niet mag.
Overigens heeft de staff van mijn lief zijn dochter een complete vleesallergie en granen/gluter overgevoeligheid... die mag alleen maar vis en groentes..
Je dier kan ook gevoelig zijn voor mijten en dan moet je alle brokken dus eerst in de vriezer doen zodat je die dood....
het is niet zo simpel allemaal helaas.
Overigens heeft de staff van mijn lief zijn dochter een complete vleesallergie en granen/gluter overgevoeligheid... die mag alleen maar vis en groentes..
Je dier kan ook gevoelig zijn voor mijten en dan moet je alle brokken dus eerst in de vriezer doen zodat je die dood....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Om te testen moet je zeker geen brokken gaan mengen, maar ineens over stappen.
Kijk anders eens naar de 100% Pure serie op meradog.nl
Natuurlijk kan dat wel.~Suzanne~ schreef:Met "droogvoer" kun je niet elimineren; dat is echt iets wat hoort bij 'vers'.
Suzanne
Kijk anders eens naar de 100% Pure serie op meradog.nl
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
- Zeer actief
Gil reageert ook op kip, koe en gluten, mais en haver is dus geen probleem, en rijst ook niet.jacq1970 schreef:Bij natuurlijk in balans heb ik voor Bowie een haaranalyse laten doen om te kijken waar ze allergisch voor was, bij haar kwam er granen/gluten en gevogelte uit, ik voer haar sindsdien voer zonder dat erin en ze doet het super... mss kan je dat eens overwegen kost je iets meer dan een da consult maar je hoeft geen eliminatie dieet gedoe tedoen met het risico dat je alsnog dingen geeft die je dier niet mag.
maar aardappel gaat helemaal prima, dus die houden we erin

Probleem met voeding is gewoon dat er zoveel dogma`s zijn, dit kan niet en dat moet je niet doen en dat is giftig.
plaatste van de week een foto van Gil die een tomaatje at, - hoe haalde ik t in mijn hoofd dat is een nachtschade soort en slecht voor hem

waar t om gaat is dat de hond een dagelijks voer heeft waar hij t goed op doet, heb je dat gevonden dan kun je uitbouwen als je wilt en af en toe eens wat proberen,
een allergie kan ook uitdoven, t is en blijft gewoon een kwestie van proberen en uitzoeken
- dagmar88
- Zeer actief
S@ndr@ schreef: plaatste van de week een foto van Gil die een tomaatje at, - hoe haalde ik t in mijn hoofd dat is een nachtschade soort en slecht voor hem