Maar, mijn vraag. Waarom noem je je hond zoals je hem noemt? Zit er een bepaalde filosofie achter? Is het een naam die je gewoon mooi vindt? Thema? Combinatie van twee voornamen? Ik ben benieuwd.
Ik bijt het spits wel af.
We hebben nog geen hond, maar als we de onze krijgen over een paar maanden dan hebben we nu al een naam. Lekker prematuur natuurlijk, maar who cares?!
Omdat we een Podenco Canario (nee, geen kanarie...) willen, gaan we hem Anubis noemen. We zijn allebei nogal "Egypt minded" en zijn geinteresseerd in deze cultuur. Daar deze honden ook wel eens Faraohond worden genoemd (Is eigenlijk een iets andere lijn, maar lijkt er erg op) vonden we dat wel toepasselijk. Anubis is de God van de onderwereld en de dood (begrafenissen) omdat er een behoorlijk jachtinstinct (doden) in de Podenco zit en in de tijd van de Farao's (Goden) leefde leek het ons wel een toepasselijke naam. Daarenboven heeft de God Anubis een hondenkop (Podenco)
die heel erg lijkt op de Podenco. En dan is de circel rond...
Nou, laat ze maar komen!

P.S. Kan iemand me even vertellen hoe ik een plaatje of foto kan plaatsen in een antwoord? Zie ik iets over het hoofd misschien? Wie?