Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Markeren bij vreemden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Markeren bij vreemden

Ongelezen bericht door crutz »

M'n moeder d'r hond Plato (pembroke reu) wordt volgend jaar januari 9 jaar en is nog intact.

Met uitlaten loopt hij bij haar met een korfje, niet vanwege overmatige agressie, maar hij durft nog wel eens te "nippen" wat door anderen als start van vechten gezien kan worden en m'n moeder is als de dood dat hem wat overkomt. Met korfje om is hij ook nooit meer in de problemen gekomen dus echt vechten vanuit patser gedrag is het niet.

In z'n eerste 5 jaar is hij zeer geregeld bij mij komen logeren, zat dan zonder problemen in huis. Daarna is hij veel bij mijn broer geweest als het nodig was, met als top in 2011 bijna 3/4 jaar ivm m'n moeder haar conditie.

Nu is hij pas weer eens een weekje hier geweest omdat m'n broer op vakantie was en de schilders bij m'n moeder kwamen alleen markeert hij dus volop in huis (bij mij, bij m'n moeder niet)
Navraag blijkt dat hij dat dus bij m'n broer ook volop doet alleen zien zij het niet dus kunnen niet corrigeren (daar heeft hij het hele huis wat ook nog vrij vol staat en kan hij idd makkelijk uit zicht staan, bij ons woonkamer-keuken, veel open ruimte dus valt t op)

Nu wordt er natuurlijk als eerste geroepen "castreren"
Ik zie dat bij een hond van 8,5 niet direct als een oplossing, het pats gedrag is controleerbaar door een korfje, want het is dus niet echt vechten, het markeren op dan vreemde is echt gedrag en geen patsen lijkt mij.
Daarnaast heeft hij nu al een vacht die in de rui "hulp" nodig heeft van een trimmer (dik, blijft lang vast zitten waardoor het snel gaat broeien) en gelukkig is haar DA ook niet oro castreren.

Maar goed, iemand die wel goede ervaringen heeft met castreren voor dit gedrag, of dus juist niet zodat dat naar de anderen beter onderbouwd kan worden???
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Re: Markeren bij vreemden

Ongelezen bericht door Marco88 »

Max heeft dat 1 keer gedaan bij m'n zus thuis toen hij een maand of 11 was.
was een heterdaadje , gecorrigeerd, schoongemaakt, en hij heeft het nooit meer gedaan bij haar, of bij anderen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heb het vaak (eigenlijk standaard) gehad met vreemde reuen icm Charlie.
Niko doet het ook op bezoek bij mensen waar al eens een hond binnen heeft geplast en er nog een voor hem waarneembaar luchtje hangt, heel vervelend.
Denk dat je met een combinatie van héél grondig schoonmaken (met biotex groen) en betrappen best een eind kunt komen bij de meeste honden.
Heb nog niet meegemaakt dat ze het blijven doen; na één, twee dagen met haviksogen volgen en een gigantische brul wanneer ze er maar aan denken hun poot op te gaan tillen is het hier altijd klaar geweest.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik denk dat het meer onzekerheid is. Hup, overal die geurvlag zodat het snel naar hem ruikt en hij zich wat safer voelt.
Castratie zal geen soelaas bieden, schat ik zo.
Misschien een plasband omdoen? Of een heterdaadje organiseren en hem schreeuwend in zijn nek vliegen ;-) Dat is hier met een logeerreu wel eens de oplossing gebleken, ha!
Hier op de heterdaadjes wel in z'n nek gevlogen, maar helaas geen resultaat. :(

Vind t zo apart dat hij t pas na logeer partijen bij m'n broer is gaan doen. Terwijl ik ook diverse malen verhuisd ben zonder dat hij het bij mij deed.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

crutz schreef:
Nanna schreef:Ik denk dat het meer onzekerheid is. Hup, overal die geurvlag zodat het snel naar hem ruikt en hij zich wat safer voelt.
Misschien een plasband omdoen? Of een heterdaadje organiseren en hem schreeuwend in zijn nek vliegen ;-) Dat is hier met een logeerreu wel eens de oplossing gebleken, ha!

Vind t zo apart dat hij t pas na logeer partijen bij m'n broer is gaan doen. Terwijl ik ook diverse malen verhuisd ben zonder dat hij het bij mij deed.
mischien was je timing toch niet goed genoeg :scratch:
En was het ook goed schoongemaakt achteraf?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Marco88 schreef:
crutz schreef:

Timing als in tijdens t plassen en ja, heb daar speciale reiniger voor ivm puppy plasjes hier (overigens plast hij hier niet specifiek op de plekken waar puppy een ongelukje gehad heeft en was t ook al t bezoek voor pup hier was)
billy20
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door billy20 »

Hondje van mijn zus doet het ook bij ons thuis en die is gecastreerd dus ben hem heeft het niet geholpen.
Afbeelding
Miepmiept
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Mijn reu durft het ook, ga niet echt gerust ergens op visite met hem zeg maar... en hij is gecastreerd.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

crutz schreef:
Marco88 schreef:
crutz schreef:

Timing als in tijdens t plassen en ja, heb daar speciale reiniger voor ivm puppy plasjes hier (overigens plast hij hier niet specifiek op de plekken waar puppy een ongelukje gehad heeft en was t ook al t bezoek voor pup hier was)
Je moet het plassen voor zijn, als hij van zich afpist ben je te laat. Zo gauw je ziet dat hij zijn poot op wil gaan tillen, geef je de brul. Daarna ben je eigenlijk al te laat.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Mijn vorige reu wilde het ook wel eens doen in een vreemd huis en ook hij was gecastreerd. Ik denk dan ook niet dat castratie hierbij helpt.
Als ik met hem op visite ging hield ik hem altijd het eerste half/heel uur aan de riem, zodat ik hem om kon trekken als hij tekenen van poot op tillen vertoonde. Daarna ging het goed en kon hij gewoon los in huis.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”