Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tja.... en we noemen hem/haar.....

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Tja.... en we noemen hem/haar.....

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Tyson omdat dat hoort bij zo'n hond :engel: (Heette eerst Spike, dusja dat was ook niks)
Jessy heette al Jessy. En daar wilde ik in eerste instantie ook een andere naam voor maar ik was er al zo aan gewend dat we het zo gelaten hebben.
Tyson betekent: "Zoon van Blijdschap" hij lacht altijd dus het past eigenlijk heel goed bij hem
Jessy betekent: "God's genadig geschenk" ze is echt een geschenk dus ja haar naam past ook goed bij haar
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

rita kwam bij me in een voor mij moeilijke periode en heette sadie.
ik ben nogal van nieuwe baas - nieuwe naam, maar omdat ik door sadie aan 'sweet sadie the saviour' van pattie austin moest denken en ik dat nogal toepasselijk vond had ik besloten om haar die naam te laten houden.
helaas reageerde ze niet op sadie en heb ik haar na een dag of drie omgedoopt in rita, naar 'lovely rita' van de beatles.
en inmiddels is ze de mooiste rita van de uk :pffff:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Absoluut geen diepzinnige gedachte/betekenissen erachter oid. Het moet vooral lekker bekken, kort zijn en bij de hond passen. Ko is kort voor Kobus en paste goed bij haar, Zoë heette al zo en luisterde er al goed naar, dus hebben we zo gelaten (zou ik zelf niet gekozen hebben). Sjon was keuze man en dochter. Suus vond ik wel leuk voor Suus.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Mijn vriend speelt op hoog niveau rugby en is wild van de All Blacks, Nieuw Zeeland. Daar zit (of zat) Manu Tuilagi.
Hij zat te grappen in de auto toen we pups hadden gekeken en ik vond de naam Manu eigenlijk gelijk al leuk. Lekker kort en toch origineel.

Dit is hem:
Afbeelding
Wij zeggen ook altijd dat onze Manu eigenlijk een grote neger is die het liefst bij mama kilo's kip eet en daarna op schoot kruipt :F:
Laatst gewijzigd door Manu op 04 jun 2014 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik speelde ooit een spel genaamd Guild Wars, daar speelde ik een Necromancer die een special skill had genaamd Golem. Dat was een monstertje die de Necromancer hielp in het spel. Daarbij vond ik de film Lord of the rings erg mooi, daar speelde een monstertje in genaamd Gollum. Ik zeg altijd maar dat ik Gollum naar het monstertje uit de film heb genoemd aangezien dat iets meer herkenbaar is maar eigenlijk is het mijn Golem :mrgreen:
Mika heette al zo toen ze bij ons kwam en ik vond het wel best aangezien ze er goed naar luistert.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Wat een leuk topic!
De naam Bo is bij ons democratisch besloten. 4 voor, 1 tegen.
Tja, toen kwamen we er later achter dat er in de buurt al minstens 4 Bo's en Beau's rondliepen...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb graag een naam van twee lettergrepen.
Dat roept lekker vind ik.

Kasper heette zo omdat zijn naam met een K moest beginnen en na stemming thuis tussen een aantal namen werd het deze.
Norbert werd zo genoemd omdat de naam met een N moest beginnen.
En aangezien hij voor een ruwhaar nogal glad uitgevallen was .............. en Wim Kan indachtig ......... :8): :mrgreen:
Gregor is gewoon vernoemd naar een fantastisch werkende voorvader.
Dat waren mijn teckels :wink:

Mijn Griffon Rana heette zo nadat ik een lijst namen had bekeken omdat ik niet wist wat te kiezen.
Ik vond Arana mooi, maar een lettergreep te veel.
Dus de A weggestreept.
Als jonge hond zo gek als een deur en bijna nooit met 4 poten op de grond. :schrik:
Bovendien een hele "hoge" hond.
Dus de naam klopte.
Rana betekent zowel kikker als koningin.

Ita is een herplaatser (1 dag ergens anders geweest) en heette al zo.
Ik vond de naam passend en heb het maar zo gelaten.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Onze eerste hond heette Snowey deze naam was bedacht door mijn man.
Onze dochter heeft de naam Djiny bedacht.
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik wil namen met 2 lettergrepen. Luca was een drama. We konden het maar niet eens worden dus uiteindelijk Luca. Dumas heette al zo. Csiva omdat ik Ziva een mooie naam vind maar het wel hongaars moest. Dus Cs en een iets andere uitspraak. Czari erachter omdat mijn 1e hond Sari heette. Ik wilde dat bij mn 1e teef terug laten komen, dus Csiva Czari, weer die C vanwege het hongaarse ;)
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Wij vonden het heel moeilijk om een naam te verzinnen.
Mijn vriend is Turks en was gek op de naam 'Semih'. Paste ook goed bij het hondje. Goed af te korten naar Sem en Semih heeft ook wat liefs.
Ik heb er toen uiteindelijk maar Semmy van gemaakt ivm de uitspraak. Ik had geen zin om aldoor bij de dierenarts o.i.d. uit te moeten leggen hoe je het nou uitsprak. :engel:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ik vind namen bedenken een ramp, zo heeft het anderhalf jaar geduurd eer Zen zijn definitieve naam had.. Ik wilde hem Gomez noemen, maar het was helemaal geen Gomez...

Bij Beanie heeft het maar 2 dagen geduurd hahaha
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

Leuk Topic!

Vedette is een franse hond en ik wilde dus ook een franse naam. Mama Lune en maan nest maakte dat ik daar ook iets mee wilde. Haar stamboomnaam mochten we ook uitkiezen uit de lijst en dat is Puck geworden. We hebben nog getwijfeld om deze naam in gebruik te nemen, maar het was niet frans en dat wilde ik toch we graag. Ik kwam uit op ster en daarmee op Vedette. Haar naam past haar, want ze is een ster in voetbal :lol1:

Lutèce komt uit een asterix en obelix nest en daar mocht ik een naam van kiezen. De fokker stelde uit haar lijstje Lutèce voor, staand voor het oude Parijs, de lichtstad. Ik vond het licht mooi bij de ster passen die ook in mijn kennelnaam staat. We hebben het zo gelaten dus. We wilden haar naam eigenlijk afgekort gebruiken, maar hoe schrijf je dat dan? Tes? Tess? Tèce? Tec? dan was te ingewikkeld dus dan gewoon Lutèce :F:

Eigenlijk hadden we al een naam voor als we met Vedette zouden fokken en daar een hond uit zouden houden. Dit vonden we niet kunnen en besloten om opnieuw te zoeken. Door deze keuze was de zoektocht beperkt en wel net zo fijn.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Akira heeft een paar uur Audi geheten, Hans wilde wel een hond maar wist niet of een Husky nou wel goed bij onze situatie zou passen dus hij twijfelde heel erg. In die tijd wilde hij ook heel graag een nieuwe auto en was zijn oog op een Audi gevallen. Zoon en ik zijn op een dag Kier gaan ophalen en belde Hans op dat ik een Audi voor hem had gekocht. Vol verwachting stond hij voor zijn werk om zijn nieuwe schat te aanschouwen, na een flinke *slik* was het wel gelijk liefde op het eerste gezicht tussen hem en Audi. Die bij thuiskomst gelijk werd omgedoopt tot Akira.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Sammy is vernoemd naar zijn vader Sammie
Lola is vernoemd naar het liedje Lola

en de volgende hond heet Willem(ien) dat komt door mijn overleden vader. die noemde sam en lola altijd willem en daar luisterden ze ook perfect naar :-) dus in zijn eer krijgen wij een willem of een willemientje
Afbeelding
Wimbo
Actief
Mijn ras(sen): We zijn op zoek naar een Podenco Canario

Ongelezen bericht door Wimbo »

Lola....
Well I'm not the world's most physical guy
But when she sqeezed me tight she nearly broke my spine
Oh my Lola la-la-la-la Lola
Well I'm not dumb but I can't understand
Why she walked like a woman but talked like a man....

:blont: :E:
No woef like a good woef...
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey zou eigenlijk Charm gaan heten, maar toen ik haar zag pastte het niet. Ik schreef toen mee aan een RPG verhaal (om de beurt vanuit het standpunt van de eigen karakter een stukje van het verhaal schrijven), en mijn karakter daar was een half-elf die Jamey heette. Die naam vond ik wel passen, dus die is het geworden.

Cara is een personage uit de Sword of Truth serie van Terry Goodkind, die ik gewoon leuk en apart vond. De betekenis vond ik ook nog eens erg passend voor een toekomstig hulphond: "Cara \c(a)-ra\ as a girl's name is pronounced KAR-ah, KEER-ah. It is of Latin, Irish and Gaelic origin, and the meaning of Cara is "beloved; friend". 20th-century coinage: feminine form of the Latin and Italian word for "dear". In Irish "cara" means "friend"."
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ollie z'n stamboomnaam is Forever Texas from Churchknights.. de kennelnaam "from Churchknights" is een soort omkering van Ridderkerk, "forever texas" is een liedje van Robbie Williams en hij komt dus ook uit het Robbie Williams nest. Als roepnaam in het nest heette ie Olaf, wat al gauw Ollie werd en dat is gebleven. We wisten gewoon geen andere naam, t was ook echt een Ollie hahahaha :P En nog steeds, ik vind het echt een stomme naam maar het pást gewoon :P

Ik heb voor in de toekomst bij een teefje al een paar roepnamen bedacht: oa personages uit fijne boeken en een liedje wat best werkt als roepnaam :) Voor reuen blijf ik het lastig vinden :P
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Vooral Coda's naam is nogal over nagedacht. Ik zat te bedenken wat ik nou het belangrijkst vind in mijn leven. Het antwoord was duidelijk: honden en muziek :mrgreen: En dus is Coda vernoemd naar het muziekteken Coda, het slotakkoord en letterlijk vertaald betekent het "staart". Dat vond ik dan wel weer passend voor een ras waarbij de staart een grote rol speelt bij hun originele taak, het tollen :wink:

Voor Nilo had ik eerst Milo in gedachten, dat vond ik altijd al een leuke naam. Maar overal waar ik kwam, kwam ik Milo's tegen :mrgreen: Dat vond ik dan weer minder, dus toen ik hoorde dat ik een pup zou krijgen uit het N-nest werd het al heel snel Nilo. Zijn stamboomnaam werd New Kid in Town.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Heel saai maar Noah heette al Noah in het nest en dat is zo gebleven. Nanni heette ook al 5,5 jaar zo, die wilde ik eerst Fanni noemen maar ach, het bleef bij Nanni. Tuana hebben wij wel uitgezocht, dat betekend sterke vrouw :D
Perry en Noah

Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Mijn eerste hond heette Bel , vernoemd naar mijn achternaam Bellemakers.
Toen kwam Teun, hij heette Quinten , maar dat vond ik niet passen en dankzij een kennis die Teunie heet en gezorgd heeft dat Quinten bij mij zou komen werd het Teun.
Als kind wilde ik altijd een zusje en kreeg die nooit op mijn verjaardag dus toen kwam Zusje. ( en mijn moeder was net overleden en die werd ook Zus genoemd )
Wolle heette al Wolle toen ze bij mij kwam, door haar duitse redders al zo genoemd toen ze haar vonden in Spanje met een verwaarloosde wollen vacht dus zo werd het Wolle.
Oscar en Juno die heette al zo.
Afbeelding
Wicky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Golden Retriever x Labrador

Ongelezen bericht door Wicky »

Wicky heette eigenlijk anders in het asiel maar haar oude naam vonden we beide zo vreselijk dat we die veranderd hebben. Doordat ze mij zo ontzettend aan de tekenfilm figuurtje Wickie de Viking deed denken, is het dus Wicky (ja met een Y want ze is ook zo zoet als de limonade :Q: ) geworden.
Groet,

Marjolein
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Voordat ik Boomer had, wist ik alleen dat honden een staart hadden en 4 poten, bij wijze van spreken.
Toen we besloten hadden om vrijblijvend bij een nestje te gaan kijken op maandag, werd ik de vrijdag ervoor opgebeld door de fokker, of we de pup wel of niet wilden.
Dus ipv alleen kijken en nadenken, was het of gelijk meenemen maandag, of hij werd toen verkocht.
Gezegd dat we m zouden meenemen, maar ik had nog nix in huis :mrgreen:
Onderweg naar de stad om spullen te kopen, zag ik een rode container: 'De Boo Box' Boo vond ik dan wel een leuke naam voor een hond, maar dan meer labradorformaat, dus ik maakte er Boomer van.
Later kwam ik erachter dat vrijwel alle honden Boomer heten :engel:
Ondertussen heb ik een heleboel bijgeleerd en is Boomer een fantastische hond, die ook wel Boombastiek wordt genoemd :engel:
Hij doet zijn naam ook echt eer aan, al 8,5 jaar lang :ok:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Bij ons hebben de namen een beetje een achtergrond. Mijn man had al een hond toen ik bij hem introk. Die hond heette Quasar, wat een imploderende ster is. Een naam uit het heelal dus. Toen mijn kleine hondje erbij kwam vonden we het leuk ook haar een naam uit het heelal te geven. Dat werd Tsuki, Japans voor maan.
Toen de derde hond erbij kwam gaven we haar een naam die we al hadden bedacht, ook in het heelal-thema. Stellar.
Inmiddels zijn Quasar en Tsuki dood. Toen kwamen er 2 Chihuahuameisjes bij en ook zij kregen, beetje uit traditie, een naam uit het heelal.
Io is de grootste maan van Jupiter en U is kort voor U-Pegasi, een ster.
Afbeelding
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Juno is een herplaatser en had deze naam al, ik ben bar slecht in namen dus vind het wel goed zo.

Wel wordt het over het algemeen uitgesproken en geschreven als Sjuun / Sjuunnie, dat bekt lekkerder :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Wimbo schreef:Lola....
Well I'm not the world's most physical guy
But when she sqeezed me tight she nearly broke my spine
Oh my Lola la-la-la-la Lola
Well I'm not dumb but I can't understand
Why she walked like a woman but talked like a man....

:blont: :E:

inderdaad. en naast op een travestiet kan dat ook op een engelse staff-teef slaan. vrouwelijk, maar bere sterk en een bonkje :mrgreen:
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Pasha heette Xena, maar dat vonden we niet passen. Pasha vond ik toen gewoon schattig.
Bowie heette al zo.
Ushi ook en dat vond ik een leuke naam!

Toen Ushi een nestje had, zou er een teefje blijven. Dus wij waren druk over tevennamen aan het nadenken. Ik had het nest een filmthema gegeven en geen van de reu eigenaren had Good Luck Chuck gekozen. Toen de twijfel over het houden van Chuck toesloeg (hij was toen al gechipped, dus had deze naam al), noemde ik hem al Chuck. En dat vonden we eigenlijk ook wel gewoon leuk!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Pat75
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pat75 »

Blits heete bij de vorige eigenaars Frits maar ik had geen zin om de hele dag mijn vaders naam te roepen.
Dus het werd Blits.
Bobby had deze naam ook al en heb ik zo gehouden.

Gajes heete zo in het nest al en met 8 weken luisterde hij er al na.
En vind het wel een gave naam en apart.
wilde hem eigenlijk Hummer noemen.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Zorro heette al zo in het asiel, en dat past ook: een snelle knappe man in het zwart :mrgreen:

Dalí heette Roddy, maar dat vond ik niet leuk. Na urenlange debatten over mooie namen riep mijn man 'Salvador!'. Toen zei ik 'dan toch liever gewoon Dalí.' En daar kon iedereen zich in vinden.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Hier geen diepzinnige betekenissen.
Kyra vonden we gewoon een leuke naam. De naam Sari heb ik gehoord bij mijn Finse collega al jaren terug, die naam is blijven hangen en is het uiteindelijk ook geworden.

Achteraf wel heel toepasselijk, Sari blijkt prinses te betekenen.....En dat past ook wel helemaal bij Sari want die gedraagt zich regelmatig zo :F:
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Tallie heet op haar stamboom Excellent Jiba Boggabilla. Jiba (maan in aboriginal) vond ik niet mooi (en ik kreeg die "Jiba, meer vakantie!" reclame niet meer uit m'n hoofd), dus er moest wat anders komen. Wel iets Australisch, bij voorkeur. Een tallie (toahlie fonetisch, maar dat klinkt niet als naam, wij spreken het uit als telley) is een grote fles bier daar :F:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”