Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herplaatsers en vraagprijs.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Devel

Re: Herplaatsers en vraagprijs.

Ongelezen bericht door Devel »

Ja ik hoor hier veel in de omgeving dat het ellende is met paarden verkopen. Ze moeten tegenwoordig voor een prikkie weg. Wat voor handelaren natuurlijk ook nog aantrekkelijker maakt. Blegh
Devel

Ja dat is stom. De meeste lezen zich echt niet in dat is wel duidelijk of ze denken toch vaak dat het wel meevalt en recht te kunnen buigen helaas zit het vaak toch echt in het ras of je moet een uitzondering hebben maar dan zou ik er toch nog rekening mee houden. Zoals je ziet worden op marktplaats ook al veel bedragen gevraagd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Devel schreef:
Nanna schreef:
Devel schreef:Hoeft ook niet allemaal gratis te zijn, net als er gezegd wordt dat er zoveel gekken op af komen, is dat echt zo? is natuurlijk wel een maatje die je weg doet en dat lijkt me erg moeilijk. Om mensen over de drempel te krijgen is een bedrag vragen wel verstandig, maar 400 is dan denk ik een beetje veel toch?
wat voor herplaatser zoek je eigenlijk?
Stafford reutje tot ongeveer een jaar.

neem aub zo jong mogelijk. het is mijn ras en zit diep in mijn hart maar juist een staff zou ik niet tweedehands nemen van rond een jaar.

3+ is ok en jonger dan 6 maanden ook. alles daartussen blijf ik ver van. Die missen basis en de uitkomst daarvan is nog niet duidelijk.
Afbeelding
Devel

We hebben ons ook op 2 laten vallen allebei van een half jaar, een eigenaar is er heel uitgebreid over en doet ze gigantisch zeer dat hij weg moet, ze zou dan ook graag in contact blijven en langs willen komen. De ander lijkt er niet zo heel veel moeite mee te hebben en is ook niet echt uitgebreid.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Hier worden vaak staffies aangeboden op deze site.

https://www.facebook.com/marion.hoekstra.50?fref=ts
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Devel

Thnx toegevoegd aan mijn lijst :D
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Voor Tyra (intacte herplaatser, 3,5 jaar met stamboom) vroegen ze 750. Ik heb 325 betaald uiteindelijk.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Voor Taro, stabij met stamboom, heb ik geloof ik 200 euro voor betaald. Geen seconde nagedacht over het geld. Na betalen dan ook echt mijn hond, geen gezeur achteraf daarover op deze manier.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Mij maakt het niet uit wat een hond kost. Ushi was 4 maanden (zou bij de fokker blijven, maar ivm omstandigheden kon dat niet meer) en daar heb ik de pupprijs+entingen voor betaald.

Ik weet niet wat ik zou doen, als ik zou moeten herplaatsen..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Valerie
Zeer actief

https://www.facebook.com/StaffsAndMore?fref=ts

Hier staan ook veel herplaatsers.
Devel

Staffs and more sta ik inderdaad ook al aangemeld. Ook bij BuStaPit herplaats groep. Daar stond afgelopen week een leuke herplaater 4 maandjes maar kon geen contact krijgen net als alle anderen met de eigenaar. Hij was volgens zeggen gered.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

JBK schreef:Tijdens onze zoektochten ben ik dat soort bedragen ook tegengekomen en ik geef het er niet voor.
Als je echt wilt dat je hond goed terecht komt, dan vraag je niet zulke idiote bedragen.
Heb ook vaak zat voorbij zien komen dat men hun investering eruit wilde, dan kun je van mij de rambam krijgen.
Het is een makkelijke manier om van je hond af te komen en er dan nog grof geld voor vangen. :neenee:
Bij ons was de reden dat men "een leuke vervanging voor de kinderen" wilde :piew: :piew: :piew:
Bedragen weet ik niet meer precies maar het was tussen Saar en Miep in, dus ik gok net in de gulden tijd en meneer wilde iets van 750 gulden. Kwam van een goede fokker af, en een jaar daarvoor hadden we voor Saar 1100 betaald. Kregen we wel ook een foeilelijke mand en een flexlijn mee. Ja dahaaag, de groeten. Uiteindelijk heeft hij dus ook tegen alle afspraken in de hond buiten de fokster om verkocht.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Marion. schreef:
JBK schreef:Tijdens onze zoektochten ben ik dat soort bedragen ook tegengekomen en ik geef het er niet voor.
Als je echt wilt dat je hond goed terecht komt, dan vraag je niet zulke idiote bedragen.
Heb ook vaak zat voorbij zien komen dat men hun investering eruit wilde, dan kun je van mij de rambam krijgen.
Het is een makkelijke manier om van je hond af te komen en er dan nog grof geld voor vangen. :neenee:
Bij ons was de reden dat men "een leuke vervanging voor de kinderen" wilde :piew: :piew: :piew:
Bedragen weet ik niet meer precies maar het was tussen Saar en Miep in, dus ik gok net in de gulden tijd en meneer wilde iets van 750 gulden. Kwam van een goede fokker af, en een jaar daarvoor hadden we voor Saar 1100 betaald. Kregen we wel ook een foeilelijke mand en een flexlijn mee. Ja dahaaag, de groeten. Uiteindelijk heeft hij dus ook tegen alle afspraken in de hond buiten de fokster om verkocht.

Zo had ik iemand hier in Amersfoort benaderd, ze kon komen kijken hoe we leefden, en vond dat we een uiterst geschikt huisje waren.
Maar ze wilde wel €450 want hij had een operatie gehad aan z'n knie.
We zijn de hond niet wezen bekijken, dat moge duidelijk zijn :kotz:
flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door flaneloba »

Flame heeft 9 jaar geleden 75 euro gekost. Vind dat er voor een herplaatsen best wat gevraagd mag worden maar de hoogte van het bedrag hangt mi wel af van onder andere leeftijd en gezondheid.
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Shima schreef:Misschien is de vraagprijs alleen om "foute" mensen af te schrikken? :19: Toen ik Tessa wilde herplaatsen, heb ik ook niet gezegd dat ze gratis was, daar komen vaak zoveel gekken op af. :ugh: Toen i het gevoel had dat de mensen goed voor haar zouden zijn, kregen ze haar natuurlijk wel gratis en heb ik eerst nog een cardiologisch onderzoek van bijna 600 euro laten doen. :wink:
In mijn hele leven 2 X een hond herplaatst en beide keren alle gezondheidstesten eerst betaald om daarna de hond gratis weg te geven. Ja, ik weet het ....,.beetje getikt ben ik wel :tongue:
Helemaal goed ik hoop niet dat ik ooit voor die keuze zal staan om hond aan te bieden, maar die zal gratis weggaan, als ik er 100% zeker van ben dat het goed is en hond op zijn plek zit.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

flaneloba schreef:Flame heeft 9 jaar geleden 75 euro gekost. Vind dat er voor een herplaatsen best wat gevraagd mag worden maar de hoogte van het bedrag hangt mi wel af van onder andere leeftijd en gezondheid.
Als op datzelfde moment Bobby herplaatst was via de bemiddeling van de GRCN, had hij 300 ofzo moeten kosten. Dat zou ik ook alles redelijk vinden, want het was een pup van 10 maanden. Herkomst bekend, fokster bekend, het verhaal in die 10 maanden bekend. Maar mevrouw werd fobisch als ze met Bobby naar buiten moest, en dus moest hij weg, en moest daar een leuke vervanging voor de kinderen voor komen (want die waren zo gek met de hond).
Nee, dan zoek je maar een andere gekke Henk. Dan wacht ik fijn op een puppie die ik zelf helemaal kan kneden.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Chanel, Pumba en Quick waren gratis, enkel voor Frank heb ik €150 betaald en gezien de lijst gedragsproblemen die ik er toen bij kreeg hadden ze míj moeten betalen :mrgreen:
Nanuq was nestoverschot uit een oepsnest waar ze vanaf wilden, voor hem heb ik €50 betaald.

Voor een herplaatser waar ik verliefd op ben wil ik gerust wat geld neerleggen, afhankelijk van leeftijd en conditie.
Omgekeerd zou ik dan weer geen geld willen krijgen mocht ik ooit een hond herplaatsen.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Ik vind het er ook vanaf hangen of de hond weg moet wegens (opvoedings)probleempjes, of dat de hond probleemloos is maar niet meer in het leven van de eigenaar past.
En een hond die uitgesproken ergens GOED in is, vind ik dat hij best wat mag opleveren. Een goed opgeleide schapendrijver is gewoon geld waard. Alleen al om te voorkomen dat hij wordt doorverkocht, zou ik een hele realistische prijs vragen.
Ook intacte teven van populaire rassen lopen het risico om te worden ingezet als fokteef en daarmee zou ik ook voorzichtig zijn.

Ik zou NOOIT in het eerste contact zeggen, dat de hond gratis is. Echt, je krijgt de meest idiote debielen die de hond net zo makkelijk weer weggeven als hij tegenvalt.

Voor een leuke herplaatser zou ik best wat willen betalen. Maar Jessie bijvoorbeeld, is een probleemgeval/uitdaging, en bij zo'n hondje hoor je gewoon als eigenaar blij te zijn dat de hond een goed tehuis heeft. Jessie heb ik overgenomen van familie en dat is uiteraard met gesloten knip gebeurd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Valerie
Zeer actief

Devel schreef:Staffs and more sta ik inderdaad ook al aangemeld. Ook bij BuStaPit herplaats groep. Daar stond afgelopen week een leuke herplaater 4 maandjes maar kon geen contact krijgen net als alle anderen met de eigenaar. Hij was volgens zeggen gered.
Nog 1!

https://www.facebook.com/pages/Adopt-a- ... 1056209898

Het zijn er echt teveel :ugh: Mocht ik weer voor een herplaatsstaff gaan zou ik voor een van 3+ gaan. Dan zie je toch veel meer dan bij zo een jong ding. Een hond van 3/4/5/6 jaar kun je ook nog prima opvoeden zoals jij wilt.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Mika kreeg ik gratis maar ik wilde ook best voor haar betalen hoor. We hadden eigenlijk niks afgesproken, toen ze kwam vroeg ik of ze nog wat voor haar wilden hebben en het antwoord was een goed huis :D
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Cleva schreef:
renee-uk schreef:de prijs voor een herplaatser is wat een gek ervoor geeft :U:.
Deze gek geeft niets. Ik ga er al jarenlang voor zorgen, dat lijkt me eigenlijk wel zat.
Ik wist destijds niet beter dan dat je voor een hond moest betalen. Eigenaar destijds en ik hebben de hond terug moeten kopen want deze was voor een bedrag verkocht. Ik heb er nooit geen spijt van gehad dat ik die fantastische kameraad in huis heb gehaald en ervoor heb betaald. Als ik het niet had gedaan had een ander het misschien wel gedaan, en wie weet wat er dan van hem had geworden. Geen spijt van gehad in ieder geval, wel wijzer door geworden.
Maar mocht het nog eens voorkomen en ik heb er zo een goed gevoel bij, dan zal ik het weer doen en gewoon weer geld neerleggen. Of weer een "herplaatser" in huis nemen.
Als ik om redenen écht niet meer met een "eigen" hond overweg kan, of merk dat het gewoon écht niet gaat samen, dan heb ik liever een goed huis en thuis waar de hond terecht kan, dan geld.
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Toch vind ik het raar dat mensen zonder problemen 400€ betalen voor een smartphone, tablet, enz enz
Een zielloos ding dat zo'n twee jaar meegaat.

Maar dat men 400€ voor een herplaatser waar je jaren plezier mee kan hebben, echt schandalig te veel vind.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik heb niks voor Layla betaald..
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Voor fix niks, was ook wel een toevalstreffer hoe ze bij me is gekomen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik heb 350,- voor Akira betaald en moest er nog een kolere eind voor naar Drachten rijden ook. Maar ik had het voor haar over, en het was niet eens zeker of ik haar zelf wel kon houden. Volgens mij vroeg hij nog meer maar Angelique kon er nog wat vanaf lullen omdat hij erg snel van haar af wilde. Maar ik kreeg wel haar rieten mand mee, waar ze met een grote boog omheen liep omdat ze kraken zo eng vond :ugh:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Judy is een nestzusje van Meagan.
Ze was 3 jaar toen ze aan ons werd aangeboden. Hun enige eis was een goed thuis.
We hebben haar gratis gekregen (is een stamboomhond).
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik kreeg net mail dat de puber herder 800 euro moest gaan kosten. Kreeg ik er wel papieren bij. Dat betaal ik al niet voor een pup :piew:
Jammer, ik zou er goed voor zorgen..
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Manu schreef:Ik kreeg net mail dat de puber herder 800 euro moest gaan kosten. Kreeg ik er wel papieren bij. Dat betaal ik al niet voor een pup :piew:
Jammer, ik zou er goed voor zorgen..
Wat betaal je dan wel voor een pup? 800 vind ik overigens ook een behoorlijk bedrag voor een herder. Anderzijds weet ik ook wat een fokker moet doen om volgens het boekje bepaalde herderpups te "laten maken".
Vriend schrikt ook elke keer van de bedragen. Zelf weet ik wat sommige fokkers doen om volgens de richtlijnen en om gezondheidsredenen goed te checken voor te fokken. Daar mag best wel een bedrag tegenover staan. Maar het ging om herplaatsers.
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Devel schreef: Tegenwoordig zie ik prijzen van 400 voorbij komen, is dat normaal? En wat vinden jullie moet je betalen voor een herplaatser?
Ik heb wat reacties in dit topic gelezen waar mijn wenkbrauwen van gaan krullen. :80: Maar ik reageer maar gewoon op jouw vraag. Ik zou persoonlijk tussen de 100 en 200 euro betalen voor een herplaatser. Maar datzelfde bedrag zou ik betalen voor een pup - met of zonder stamboom. Dat bedrag is gewoon wat ik max aan de 'aanschaf' van een hond wil uitgeven. Al wat ze meer kosten - her en der - is wat mij betreft nog nooit 'het geld' waard gebleken. Maar dat is helemaal persoonlijk.
Overigens waren de helft van mijn honden gratis (waaronder herplaatsers), de andere helft kostte nooit meer dan 150 euro.
Devel

We gaan afhankelijk hoelaat vriendlief thuis is vrijdag kijken bij een reutje van een half jaar en anders zaterdag ochtend. Vriendlief is bang dat ze sich bedenken en later de hond terug willen de arme schat. Hebben jullie iets van een contract gebruikt? Ik heb al heel wat filmpjes gezien dus al redelijk goede indruk van hoe hij nu is.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”