Persoonlijk zou ik denken, hoe minder je tekent hoe minder officieel gedoe je kunt krijgen. Maar wellicht is in de hondenkwestie het geval van die prinses en haar ex een leuke studie om eens na te lezen.

Moderator: moderatorteam
Sorry ik moet toch even reageren. Wat is dit voor argument. Ik las het eerder ook al (iets met telefoons ofzo). Wat heeft het uitgeven van geld aan vakanties of gadgets of kleren-die-volgend-jaar-weer-uit-de-mode-zijn te maken met hoeveel je voor een hond betaalt.Mensen geven dat ook uit aan een weekend weg, telefoon, pc, dus waarom het dan te duur vinden voor een hond.
Jokkebrok schreef:Sorry ik moet toch even reageren. Wat is dit voor argument. Ik las het eerder ook al (iets met telefoons ofzo). Wat heeft het uitgeven van geld aan vakanties of gadgets of kleren-die-volgend-jaar-weer-uit-de-mode-zijn te maken met hoeveel je voor een hond betaalt.Mensen geven dat ook uit aan een weekend weg, telefoon, pc, dus waarom het dan te duur vinden voor een hond.
Wordt iedereen langs een meetlat gelegd en als je minimaal 100 euro verstookt per maand dan kun je dus ook best meer dan 2 tientjes aan huisdieren bekostigen. Of als je gemiddeld voor 50 euro nieuwe schoenen koopt per maand dan moet je niet zeuren over DA-kosten van welk bedrag dan ook.
Ik vind dat echt volslagen onzin. Al mijn geld gaat al jaren op aan drank, eten en bloemen. Ik geef niets om mode, nieuwe auto's, electronica gadgets, the latest movies of wat dan ook. Ik kan me niet eens heugen de dag dat ik een nieuw kledingstuk heb gekocht, maar ik weet wel dat ik eergister nog 3 euro betaald heb voor een geinige vingerhoedskruid die mij jarenlang van zaailingenplezier gaat voorzien. Het is maar waar je je geld aan uit wilt geven. En er bestaan echt mensen die huisdieren hebben die niet elke week bij de DA komen of weet ik wat. En er zijn mensen die vinden dat een hond echt geen 500 euro (of meer) hoeft te kosten. En ook die mensen staan niet wekelijks in de krant onder de kop 'dierenbeulen'. Er bestaat werkelijk echt waar een wereld buiten de (harde kern) leden van dit hondenforum. En die wereld wordt echt niet alleen bewoond door freaks of waanzinnigen. Echt niet
Manu schreef:Wat een prachtige hond Devel!
Ik heb geen idee wat ik voor een pup zou willen betalen.
Misschien heel krom maar voor een poedel of Lagotto zou ik al minder moeite hebben met een hoog bedrag te betalen dan voor een kruising. Gewoon omdat ik weet dat die honden duurder zijn.
Als ik een herplaatser heel graag wil ben ik best bereid er meer voor te betalen, maar 800 euro vind ik echt bizar. Je helpt toch ook iemand uit de brand. Mocht ik ooit Manu moeten herplaatsen zou ik geld toe willen geven als ik maar weet dat hij naar een heel goed baasje gaat.
Ik ook hoor.Cleva schreef: Ik geef het geld liever uit aan zaken waar de hond iets aan heeft maar iemand die zo nodig zijn hond weg moet doen betaal ik niet voor zijn ellende.
Manu schreef: Wij vragen een symbolisch bedrag van 500 euro, maar dan krijg je er wel een zak voer, bench en zijn speeltjes bij.
lieke schreef:Een symbolisch bedrag vragen om impulskopers af te schrikken, prima. Het gaat mij ook niet zozeer om het betalen zélf, maar meer om wat er in mijn ogen achter zit, nl. over de rug van de hond heen nog even lekker te cashen.
Ik heb bijvoorbeeld nog plaats voor een collieteefje erbij en ben al een tijdje rustig om me heen aan het kijken. Heb geen haast maar ook geen echte eisen behalve dat het een teefje moet zijn, geen pup en dat het moet klikken met mijn huidige honden. Leeftijd en uiterlijk is allemaal onbelangrijk voor mij.
Zie ik dus, wat ik al eerder aanhaalde, zo'n MP-advertentie van een 9-jarig teefje, vanwege overlijden baasje te koop gezet. Tegen 300 (of 400) euro. Dan haak ik dus al gelijk af. Ga ook geen contact opnemen of bieden of dergelijke nonsens. Daar heb ik helemaal geen zin in. Onderhandelen over een hond alsof je op de markt staat is niks voor mij.
Misschien is dat bedrag dus om impulskopers af te schrikken maar ze bereiken ermee dat ook serieuze mensen worden afgeschrikt. En da's dan heel jammer voor dat beestje want ik ben verwaand genoeg om te denken dat ik dit diertje nog een heel leuk mandje kan aanbieden.
lets have fun schreef:Bij dat soort advertenties krijg ik altijd het gevoel dat de koper geen voordelige hond wordt gegund. Ja maaaarrrrr wij hebben er ook zoveel voor moeten betalen. Terwijl het toch om de hond zou moeten gaan.
Geeft op mij ook de uitwerking om even verder te kijken.
Ja preciesdagmar88 schreef:lets have fun schreef:Bij dat soort advertenties krijg ik altijd het gevoel dat de koper geen voordelige hond wordt gegund. Ja maaaarrrrr wij hebben er ook zoveel voor moeten betalen. Terwijl het toch om de hond zou moeten gaan.
Geeft op mij ook de uitwerking om even verder te kijken.Ik kreeg als argument te horen dat ze hem tenslotte ook een half jaar aan de vreet hadden moeten houden.
Uhm ja, is dat niet de bedoeling dan?
Rottweiler zit bij mijn schoonouders..Die zal hij misschien een aantal x tegen komen, die gaat niet zo goed meer met volwassen reuen..Angelique. schreef:Een staff reu van 6 maanden bij een rottie reu (als ik het goed begrijp ?)
Uhhhh succesTis wel een mooierd, dat wel
Waarom geen teef?Devel schreef:Rottweiler zit bij mijn schoonouders..Die zal hij misschien een aantal x tegen komen, die gaat niet zo goed meer met volwassen reuen..Angelique. schreef:Een staff reu van 6 maanden bij een rottie reu (als ik het goed begrijp ?)
Waarom als Darko hier zit en Diesel daar?dagmar88 schreef:Waarom geen teef?Devel schreef:Rottweiler zit bij mijn schoonouders..Die zal hij misschien een aantal x tegen komen, die gaat niet zo goed meer met volwassen reuen..Angelique. schreef:Een staff reu van 6 maanden bij een rottie reu (als ik het goed begrijp ?)
Devel schreef: Waarom als Darko hier zit en Diesel daar?