Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
prins super of standaard?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
prins super of standaard?
Ik geef nu sinds enkele maanden prins super, maar mijn hond is er een paar kilo van aangekomen. Ik dacht dat de standaard voor honden was die drie keer tien minuten wandelen op een dag en de super voor honden die een paar uur wandelen. Is de super eigenlijk enkel bedoeld voor heel actieve honden zoals werkhonden en welke versie geef je zelf?
groetjes!

- velvet29
- Zeer actief
- Contacteer:
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
tis een labrador he, naar zijn gevoel krijgt hij al veel te weinig :p: Bovendien geven mijn ouders hem ook regelmatig zijn eten en zij geven altijd te veel want hij kan zo zielig kijken~Tine~ schreef:Waarom geef je hem gewoon niet wat minder dan?
Ik moet hier constant de hoeveelheden een beetje aanpassen. Zomer, winter, veel beweging, paar dagen minder beweging... gewoon beetje minder geven dan.

groetjes!

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
- Actief
Re: prins super of standaard?
De brokken met hoger energiewaarden is zeker niet voor honden die een paar uurannemie schreef:Ik geef nu sinds enkele maanden prins super, maar mijn hond is er een paar kilo van aangekomen. Ik dacht dat de standaard voor honden was die drie keer tien minuten wandelen op een dag en de super voor honden die een paar uur wandelen. Is de super eigenlijk enkel bedoeld voor heel actieve honden zoals werkhonden en welke versie geef je zelf?
per dag wandelen. Daar moet je erg mee uitkijken. De high energy brokken, zoals ze
ze noemen is voor honden die erg veel werken. Met dit weer dag en nacht
buiten zijn, op het veld
moeten sjouwen en zichzelf ook onder deze weersomstandigheden warm moeten houden.
Dat vreet nl ook energie. De honden die veel trainen en de renbaan opmoeten en in
topconditie zijn (deze honden krijgen in de rustperiode vaak ook de normale voedingen).
De sledehonden, de wedstrijdhonden die prestaties moeten leveren. De veldherders
die van 'smorgens vroeg tot laat in de weer zijn achter het vee aan.
Een paar uur wandelen per dag is niet echt werken en een hond die maar 3 x per dag
10 minuten wordt uitgelaten is een zielige hond (da's toch VEEEL te weinig!)
Maar ook hiervoor geldt: Voer met je ogen. wordt ie inderdaad te snel te vet stap dan
weer over op het normale voer waarvan het dan ook niet echt erg is als ie een schepje
extra krijgt. Heb je wel eens versvlees geprobeerd?
Lieve groet van Eefy
-
- Zeer actief
- Cyntha
- Actief
-
- Actief
Ik ken de Prins-brokken niet. Hoorde in de speciaalzaak inderdaad dat de Pro-careannemie schreef:ja, hij krijgt twee dagen in de week duck. weet iemand of de prins procare een geperste brok is, ik dacht van wel maar in een ander topic las ik dat de procare geëxpandeerd is
een geperste brok is (omdat ik daar naar op zoek was) maar dat is al even
geleden en ben door dit forum
ook in de war geraakt. Ik zou het in de winkel gewoon vragen.
Lieve groet van Eefy
- velvet29
- Zeer actief
- Contacteer:
Eveline schreef:Ik ken de Prins-brokken niet. Hoorde in de speciaalzaak inderdaad dat de Pro-careannemie schreef:ja, hij krijgt twee dagen in de week duck. weet iemand of de prins procare een geperste brok is, ik dacht van wel maar in een ander topic las ik dat de procare geëxpandeerd is
een geperste brok is (omdat ik daar naar op zoek was) maar dat is al even
geleden en ben door dit forum
ook in de war geraakt. Ik zou het in de winkel gewoon vragen.
De Procare lijn is geperst en de premium lijn is geexpandeerd.

groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
.jpg)
.jpg)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb werkhonden die minstens 3 x per week trainen maar toch de standaard brok krijgen van Prins omdat ze simpelweg te dik werden van de super-versie.
En er minder van geven was geen optie want dan bleef er weinig over... af en toe mix ik het nog wel eens: 15 kg standaard en een 3 kg zak super erdoor...Maar niet altijd... ik voer op het oog...niet op 'de zak'.
En er minder van geven was geen optie want dan bleef er weinig over... af en toe mix ik het nog wel eens: 15 kg standaard en een 3 kg zak super erdoor...Maar niet altijd... ik voer op het oog...niet op 'de zak'.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Westertoren
- Vaste gebruiker
- MissTique
- Actief
- Contacteer: