Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herplaatsers en vraagprijs.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Devel

Re: Herplaatsers en vraagprijs.

Ongelezen bericht door Devel »

Ik weet niet waar jij met je gedachten hangt hoor. Darko zal hier alleen zijn, de enkele keren dat ze elkaar zullen zien zal weinig zijn, zeker als het niet meer samen gaat en daar heb ik rekening mee gehouden. Ik heb 450 m2 tuin een bakhuis dus het is niet hutje tutje op elkaar. Prima te doen dus.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Maar wat is er leuker dan met 1 hond lopen? Met twee honden lopen.

Diesel is toch ook een beetje van jou (geweest)? Een leuk speelmaatje zal hij vast waarderen. En die kans is met een teef veel groter.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Devel

Dat zal Diesel altijd blijven, en als ze niet meer samen gaan, dan maar apart met Diesel op stap, dat doe ik nu ook en gaat prima.
Maar Diesel wordt ouder en wil niet alle honden meer in zijn buurt hebben, en ik vraag me dan ook af hoe lang het nog goed gaat met teven. Als hij zo wordt als de andere rott duld hij geen andere honden meer en dan had teef of reu niks uitgemaakt, en anders wandelen we gewoon een stuk van elkaar af op vakantie is voor ons toch zelden.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ik heb gemiddeld 200 euro voor een herplaatser betaald.
Ook een aantal voor niks.

Tot 250 euro is vaak wel een normale vraagprijs.
Verder ligt het misschien aan het ras,leeftijd,stamboom etc.

Ik denk dat je moet kijken naar een gemiddeld asiel wat je daar betaald voor aanschaf.
De buitenlandse honden zie ik ook voor rond de 200/250 weggaan via stichtingen.

Maar hier ook weer het is wat je er voor over hebt net als bij een pup.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Devel schreef:Dat zal Diesel altijd blijven, en als ze niet meer samen gaan, dan maar apart met Diesel op stap, dat doe ik nu ook en gaat prima.
Maar Diesel wordt ouder en wil niet alle honden meer in zijn buurt hebben, en ik vraag me dan ook af hoe lang het nog goed gaat met teven. Als hij zo wordt als de andere rott duld hij geen andere honden meer en dan had teef of reu niks uitgemaakt, en anders wandelen we gewoon een stuk van elkaar af op vakantie is voor ons toch zelden.

Ik begrijp totaal niks van je keuzes. Hoe kan je Diesel nu nog een beetje van jou noemen als je alle deuren naar je eigen huis dicht smijt door een stafford reu te nemen. :oeps: Samen wandelen? Haha! Dat wordt lachen met een rottweiler die geen honden duldt en een stafford die hem daarvoor straks waarschijnlijk maar al te graag in zijn kladden grijpt.
Vindt je dat niet jammer? Honden die elkaar liefst vastgrijpen zijn op geen enkele manier leuk om samen te houden ook al is dat niet vaak. :19:
Afbeelding
Devel

Ik snap het probleem niet zo. Diesel zit daar en hier zit Darko straks, prima dan is Diesel niets meer van mij dan... tevreden? Kan ik me dan richten op Darko? Ik schrijf nergens dat ik graag samen wil wandelen, dat wordt hier voorgelegd als je dat zou willen. Ik ben niet anders gewend dan alleen met een hond te lopen, dus nee niet jammer, dan had ik een labrador moeten kopen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Kells schreef:Het kan nog altijd gekker. Een van mijn pupkopers was op zoek naar een hond uit werklijnen. Gezien hun leeftijd het liefst een volwassen hond. Er werd hun een teefje van 5 jaar oud aangeboden. Dit teefje had al vele kwalificaties behaald, maar moest herplaatst worden omdat er niet mee gefokt kon worden. Voor deze herplaatser werd 1000 euro (geen typefout) gevraagd. Het verhaal is niet uit een duim gezogen aangezien ik de fokker en hond ken. Het zal jullie niet verbazen dat dit teefje nog steeds niet herplaatst is.
Eerlijk gezegd verbaast mij dat wel.
Kopers willen een hond uit werklijnen niet om die achter de kachel te leggen.
Hond is onmiskenbaar opgevoed en getraind (toch? of waren dat alleen showkwalificaties).
In geval het een getrainde hond betreft zou ik daar die 1000 (duizend) euro zo voor neertellen :ok:

Als het alleen om showkwalificaties gaat vind ik het een hoog bedrag en zou ik er mogelijk nog wel even over nadenken/twijfelen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Devel

Voor een pup met stamboom tot een jaar vind ik dat inderdaad best wel een nette prijs afhankelijk van ras dan indd.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Heavy schreef:
Manu schreef:Ik kreeg net mail dat de puber herder 800 euro moest gaan kosten. Kreeg ik er wel papieren bij. Dat betaal ik al niet voor een pup :piew:
Jammer, ik zou er goed voor zorgen..
En ik zou zo 800 euro voor een puber herder met papieren betalen :wink:
Hoe oud is hij ?
Net een jaar ?
Volgens mij ligt de pup prijs ergens tussen 800 en 1000 euro .

Ik vind dat ook niet echt een herplaatser op puberleeftijd ( het is het wel natuurlijk) maar als je een herderpup verkoopt als fokker voor 900 euro en die komt binnen een jaar terug bij je dan hoef je die toch ook niet voor 200 euro weer te verkopen vind ik .
Het gaat om "toch geen tijd ervoor hebben". Het is inderdaad anders dan wanneer je het dier bij een fokker weg haalt.
Het gaat om een hond van ruim een jaar.

Ik vind 800 euro zo'n som geld.
Als ik dat geld over had voor een dier zou het een paard worden, geen hond. Dan spaar ik wel iets door.
Dan maar geen papier, krijgt 'ie wel een lekker bed en een hoop luxe.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

ranetje schreef:
Kells schreef:Het kan nog altijd gekker. Een van mijn pupkopers was op zoek naar een hond uit werklijnen. Gezien hun leeftijd het liefst een volwassen hond. Er werd hun een teefje van 5 jaar oud aangeboden. Dit teefje had al vele kwalificaties behaald, maar moest herplaatst worden omdat er niet mee gefokt kon worden. Voor deze herplaatser werd 1000 euro (geen typefout) gevraagd. Het verhaal is niet uit een duim gezogen aangezien ik de fokker en hond ken. Het zal jullie niet verbazen dat dit teefje nog steeds niet herplaatst is.
Hond is onmiskenbaar opgevoed en getraind (toch? of waren dat alleen showkwalificaties).
In geval het een getrainde hond betreft zou ik daar die 1000 (duizend) euro zo voor neertellen :ok:

Als het alleen om showkwalificaties gaat vind ik het een hoog bedrag en zou ik er mogelijk nog wel even over nadenken/twijfelen :wink:
Ik sluit me hier wel bij aan. Ik denk dat voor zo'n hond de geschikte eigenaar gevonden moet worden die dat trainen en showen verder oppakt en die weet ook wat het allemaal kost. En die zal dat geld er ook voor neerleggen!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Toen we naar Max gingen kijken hebben we het niet eens over geld gehad, toen bleek dat de klik er was, zowel met ons als onze honden en hij mee zou gaan, heb ik gevraagd wat ze. voor hem wilde hebben, ik heb €100 betaald, eigenlijk alleen voor zijn gloednieuwe mand.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ranetje
Zeer actief

Kells schreef:
ranetje schreef:

In dit geval ging het om veldwedstrijdkwalificaties. Maar 1000 euro voor een hond waar je nog 3 jaar wedstrijden mee kunt lopen? :U:
Er nog jaren mee kunt jagen als dat (ook) je bedoeling is? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

ranetje schreef:
Kells schreef:
ranetje schreef:
Kells schreef: Eerlijk gezegd verbaast mij dat wel.

In dit geval ging het om veldwedstrijdkwalificaties. Maar 1000 euro voor een hond waar je nog 3 jaar wedstrijden mee kunt lopen? :U:
Er nog jaren mee kunt jagen als dat (ook) je bedoeling is? :wink:
Ja, maar als je voor 850 euro een pup kunt kopen... :wink:
Niet iedereen krijgt een pup zover :wink: je hoort wel vaker dat mensen een "klaar" hondje willen.
Ow en de wedstrijden, dat hangt totaal van de hond af, mijn vriendin heeft gisteren nog een wedstrijd gelopen met een mooie kwalificatie, met haar 11 jarige teef :8):
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Een kant en klaar hondje is toch ook wel iets om goed over na te denken. Het lijkt zo aantrekkelijk maar in de praktijk laten herplaatsers in een andere omgeving en in een andere setting nog wel eens ander gedrag zien dan bij de vorige baas.
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ik zit dus middenin deze situatie met Rakker. Hij mag via HF gratis weg, ben allang blij als er ergens een gouden mand voor hem klaar staat. Zou ik hem echter op Marktplaats zetten dan zou ik 50 euro voor hem vragen. Idd als symbolisch bedrag en om de 'gratis hondjes ophalers' af te schrikken.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

wij hebben inmiddels 11 herplaatsers in huis genomen,waarvan ik voor 1 toen der tijd 500 gulden betaald heb ( was een 7 maanden oude stamboom argentijnse dog) en voor 1 hebben we de castratie betaald,voor de rest hebben we alle honden gratis gekregen

moet zeggen dat hier zo vaak honden aangeboden worden en eigenlijk allemaal gratis,zou ik echt zelf op zoek zijn naar een herplaatser dan zou ik denk tot 200 euro willen betalen voor een jonge hond.

3 jaar geleden heb ik een herplaatser opgehaald voor een vriend voor ons,als verrassing,daar heb ik toen 100 euro voor betaald,was een 6 maanden oude rottweiler reu...
ranetje
Zeer actief

alm@ schreef:Een kant en klaar hondje is toch ook wel iets om goed over na te denken. Het lijkt zo aantrekkelijk maar in de praktijk laten herplaatsers in een andere omgeving en in een andere setting nog wel eens ander gedrag zien dan bij de vorige baas.
Dat is zo.
Toch heb ik bij de KNJV groep Haarlem wel een paar keer een herplaatser gezien bij de jagers in de groep.
Moesten direct een nieuwe hond omdat de vorige op het verkeerde moment was overgestoken. :(:
Daar waren ze dan ook flink van ondersteboven.
Maar jagen zonder hond doe je niet.

Ze gingen er meteen mee naar de training voor wat extra assistentie in het begin en hoppetee, hondje mee op jacht en dik tevreden :ok:
Zal ook vast niet met elke hond lukken, maar de jachtpraktijk honden kunnen vaak die nieuwe baas aardig vlot bedienen.

Dus daar zal het bij deze hond ook een beetje van af hangen denk ik? :U:
Afbeelding
alm@
moderator

ranetje schreef:
alm@ schreef:Een kant en klaar hondje is toch ook wel iets om goed over na te denken. Het lijkt zo aantrekkelijk maar in de praktijk laten herplaatsers in een andere omgeving en in een andere setting nog wel eens ander gedrag zien dan bij de vorige baas.
Dat is zo.
Toch heb ik bij de KNJV groep Haarlem wel een paar keer een herplaatser gezien bij de jagers in de groep.
Moesten direct een nieuwe hond omdat de vorige op het verkeerde moment was overgestoken. :(:
Daar waren ze dan ook flink van ondersteboven.
Maar jagen zonder hond doe je niet.

Ze gingen er meteen mee naar de training voor wat extra assistentie in het begin en hoppetee, hondje mee op jacht en dik tevreden :ok:
Zal ook vast niet met elke hond lukken, maar de jachtpraktijk honden kunnen vaak die nieuwe baas aardig vlot bedienen.

Dus daar zal het bij deze hond ook een beetje van af hangen denk ik? :U:
In de meeste gevallen gaat het ook prima hoor :wink: maar denk bijvoorbeeld aan een hond die altijd in een roedeltje geleefd heeft en alleen geplaatst wordt. Kijk dan niet vreemd op als er dan bijvoorbeeld verlatingsangst de kop opsteekt of andersom een hond alleen die in een roedel geplaatst wordt. Het makkelijke hondje kan dan een ander gezicht laten zien. Hoeft allemaal niet natuurlijk maar het kan. Het ras en de individu zal daarbij ook meespelen.
Afbeelding
alm@
moderator

Safari schreef:Ik zit dus middenin deze situatie met Rakker. Hij mag via HF gratis weg, ben allang blij als er ergens een gouden mand voor hem klaar staat. Zou ik hem echter op Marktplaats zetten dan zou ik 50 euro voor hem vragen. Idd als symbolisch bedrag en om de 'gratis hondjes ophalers' af te schrikken.
Ik denk niet dat 50 euro impulsaanschaffers afschrikt. Wel zou ik het op een andere manier moeilijker maken en dan kan bijvoorbeeld door iemand die interesse heeft eerst eens bij jouw thuis kennis te laten maken met Rakker. Dan een paar dagen bedenktijd en als het voor iedereen goed voelt, zou ik hem persoonlijk wegbrengen. Ergens de tijd voor moeten nemen en moeite doen schrikt vaak meer af dan een symbolisch bedrag vragen.
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

alm@ schreef:
Safari schreef:Ik zit dus middenin deze situatie met Rakker. Hij mag via HF gratis weg, ben allang blij als er ergens een gouden mand voor hem klaar staat. Zou ik hem echter op Marktplaats zetten dan zou ik 50 euro voor hem vragen. Idd als symbolisch bedrag en om de 'gratis hondjes ophalers' af te schrikken.
Ik denk niet dat 50 euro impulsaanschaffers afschrikt. Wel zou ik het op een andere manier moeilijker maken en dan kan bijvoorbeeld door iemand die interesse heeft eerst eens bij jouw thuis kennis te laten maken met Rakker. Dan een paar dagen bedenktijd en als het voor iedereen goed voelt, zou ik hem persoonlijk wegbrengen. Ergens de tijd voor moeten nemen en moeite doen schrikt vaak meer af dan een symbolisch bedrag vragen.
Goed idee, dank je voor de tip :ok:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Toen onze vorige Schnauzer overleed, ben ik op zoek gegaan naar een herplaats Schnauzer van een jaar of 2. Die vond ik toen bij een gezin met jonge kinderen en waarvan de ouders beiden werkten. De reu moest weg omdat hij onhandelbaar werd, verlatingsangst had en omdat ze het toch een heel klein beetje zielig vonden dat hij zo vaak en lang in de bench moest zitten. Als ze afwezig waren (werk enzo) zat de hond in de bench, 's nachts ook en meestal ook als ze met de kinderen bezig waren. Hij vroeg nogal wat aandacht, onder meer door te slopen, vandaar de bench :roll: :ugh: .
Voor deze reu van 2 jaar, die nauwelijks opvoeding had gehad, vroegen ze €750,-, omdat hij een stamboom had. Ik kwam er achter dat dat zelfs meer was dan ze zelf voor de hond (als pup) betaald hadden.
Je kan je voorstellen dat die hond toen bij hun is gebleven, ook al had ik mega medelijden met het arme dier.

Toen ik hoorde wat ze voor hem vroegen, heb ik contact opgenomen met de fokker van mijn overleden hond om te vragen wat een redelijke prijs zou zijn voor een stamboom Schnauzer van 2 jaar.
Toevallig hadden zij ook een reu van 2 jaar, met stamboom, die weg mocht. Hij hoefde niet weg, maar als er iemand zou zijn die hem wilde kopen, dan was dat best. En zo kwam Luuk in ons leven :mrgreen: .
We hebben €350,- voor hem betaald en daar had ik geen probleem mee. Hij komt uit de lijnen die wij graag zagen/zien. Zelfde fokker als onze eerste Schnauzer.

Tessa komt uit het asiel en daar hebben we €150,- voor betaald. Ook zij heeft een stamboom, al heb ik daar alleen een kopie van, het origineel is zoek geraakt bij de eerste eigenaren.

Ik heb er geen moeite mee om een bepaald bedrag voor een herplaatser neer te leggen, maar het gaat er voor mij wel om waarom de hond herplaatst wordt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Safari schreef:
alm@ schreef:
Goed idee, dank je voor de tip :ok:
-
Laatst gewijzigd door kaatje888 op 09 jun 2014 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Buffel was 300 euro met stamboom, de 1ste eigenaar heeft hem een maand gehad en die betaalde 800 euro aan de fokker. Elektra via het asiel 75 euro en Sjonnie heb ik niets voor betaald.
nanoekie
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door nanoekie »

Ik verbaas me altijd over dit sort topics en probeer me dan ook te verplaatsen in de mensen die een hond zoeken. Ik vraag me dan altijd af wat de reden is dat ze voor een herplaatser gaan? Is het de nobele gedachte om een arm beessie een goed huis te geven of ben je toch gewoon op zoek naar een leuk maatje? Wat is jou motivatie dat een dier zo min mogelijk mag kosten omdat de huidige eigenaar de waarde van de kameraadschap van een hond niet kan inschatten of het fatsoen niet heeft er goed voor te zorgen? Wat is de waarde van een levend wezen?

Voor mij persoonlijke gevoel zo gelden:
onhandelbare hond: niets betalen
persoonlijke omstandigheden, hoe flauw misschien ook: afhankelijk van leeftijd, papieren en omstandigheden betalen tot ongeveer de helft van de pupprijs
Overlijden ed (derde herplaats hond): symbolisch bedrag, bv voerkosten van een maand.

Ik heb ooit een Saar reu moeten herplaatsen, geode bekenden gaven toen aan hem op te willen nemen: zij kregen hem gratis en hij is nu 13 jaar en ze hebben al zeker 6 jaar plezier van hem. Had ik binnen mijn kennissen kring geen koper gevonden had er best betaald mogen worden, net als dat ik bereid ben tot de helft van de pupprijs neer te leggen voor een herplaatser met stamboom die gezond is en geen grote gedragsproblemen heeft.
Groetjes Nanouk

Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

nanoekie schreef:Ik verbaas me altijd over dit sort topics en probeer me dan ook te verplaatsen in de mensen die een hond zoeken. Ik vraag me dan altijd af wat de reden is dat ze voor een herplaatser gaan? Is het de nobele gedachte om een arm beessie een goed huis te geven of ben je toch gewoon op zoek naar een leuk maatje? Wat is jou motivatie dat een dier zo min mogelijk mag kosten omdat de huidige eigenaar de waarde van de kameraadschap van een hond niet kan inschatten of het fatsoen niet heeft er goed voor te zorgen? Wat is de waarde van een levend wezen?

persoonlijke omstandigheden, hoe flauw misschien ook: afhankelijk van leeftijd, papieren en omstandigheden betalen tot ongeveer de helft van de pupprijs
Overlijden ed (derde herplaats hond): symbolisch bedrag, bv voerkosten van een maand.

Ik heb ooit een Saar reu moeten herplaatsen, geode bekenden gaven toen aan hem op te willen nemen: zij kregen hem gratis en hij is nu 13 jaar en ze hebben al zeker 6 jaar plezier van hem. Had ik binnen mijn kennissen kring geen koper gevonden had er best betaald mogen worden, net als dat ik bereid ben tot de helft van de pupprijs neer te leggen voor een herplaatser met stamboom die gezond is en geen grote gedragsproblemen heeft.
Wat mij betreft egoïsme, logisch nadenken en een leuk maatje willen hebben :19: .
Ik wil een hond en ik heb niet de tijd om een pup zindelijk te maken e.d.. Ergo, dan ga ik voor een herplaatser.
Onze eerste 2 honden hebben we als pup in huis gehaald, de laatste 2 als herplaatser. Ook herplaatsers vragen om aandacht en (her)opvoeding, maar net even iets minder dan een pup. Past gewoon beter in onze situatie :19: .

Wat betreft het betalen voor een herplaatser ga ik uit van wat er op mijn weg komt en hoe.

In het geval wat ik hierboven beschreef kwam toch echt mijn verstand naar boven. Als ik mijn emotie had laten spreken dan had ik die arme donder uit zijn bench gehaald en had Luuk nu (waarschijnlijk) nog steeds bij die fokker in de kennel gezeten.
Maar mijn gevoel (niet mijn emotie) vertelde mij anders en daardoor is Luuk hier gekomen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

nanoekie schreef:Ik verbaas me altijd over dit sort topics en probeer me dan ook te verplaatsen in de mensen die een hond zoeken. Ik vraag me dan altijd af wat de reden is dat ze voor een herplaatser gaan? Is het de nobele gedachte om een arm beessie een goed huis te geven of ben je toch gewoon op zoek naar een leuk maatje? Wat is jou motivatie dat een dier zo min mogelijk mag kosten omdat de huidige eigenaar de waarde van de kameraadschap van een hond niet kan inschatten of het fatsoen niet heeft er goed voor te zorgen? Wat is de waarde van een levend wezen?

Tja, ik wil geen pup. Ik vind pups alleen maar schattig bij een ander maar ik heb geen geduld (en geen tijd) om een pup ordentelijk op te voeden.
Bovendien hou ik van herplaatsers. Herkomst maakt mij geen bal uit, evt. mankementen ook niet. Alleen met gedragsproblemen kan ik niets.
Ik ben dus graag bereid om een herplaatser een goed tehuis te geven, maar ik ga er niet de hoofdprijs voor betalen. Tenminste niet bij particulieren die geen zin of tijd meer hebben voor hun fikkie. Een adoptiebedrag betalen aan een (goede) stichting of asiel vind ik weer wat anders. Dat geld wordt goed besteed aan andere honden.
Maar iemand die zelf niet meer voor een hond wil of kan zorgen maar wel de hoofdprijs wil hebben, kan wat mij betreft de hond houden.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Idem dito, het ging mij ook niet echt om de prijs.
Zoals ik al eens gezegd had was ik al aan het sparen voor een pup dus dan had ik ook geld voor een herplaatser over.
Voor Doerak heb ik toen 300 gulden betaald maar daar kreeg ik ook verschillende dingen bij zoals een reiskennel die hij als mand gebruikte, 2 vetbedjes, riem met halsband en een grote curverbak met voer.
Dat had ik er graag voor over en heb ruim 10 jaar plezier van hem gehad.
Toendertijd had ik tegen Kees gezegd ik wil dolgraag een pup van je maar als je een leuke herplaatser hebt dan houd ik me ook aanbevolen dus het is gewoon zo gelopen.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Als een hond echt past, dan ga ik niet moeilijk doen over een prijs. Maar ik ga ook niet bij een hond kijken die ik van te voren te duur vind. In onze zoektocht naar een herplaatser kwamen we verschillende jonge honden tegen, die weg moesten wegens niet geschikt voor de sport (meestal vanwege gezondheid) en dan vroegen ze er 1500 euro voor. Dat vond ik echt een stap te ver, dus zijn we niet gaan kijken. Als je niet gaat kijken, weet je niet of het past en hoef je dus ook niet moeilijk te doen over het geld. ;) Bij de paarden ging ik ook niet kijken bij dieren die boven mijn budget waren.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb niet eens iets te willen hier komen ze allemaal op mijn pad :mrgreen: Elektra was duidelijk het was of bij mij of inslapen dus sja niet zo moeilijke keus voor mij. Buffel en Sjon wilde ik gewoon iig weg hebben waar ze zaten want dat was niet ok en er een goed tehuis voor vinden nou ja die hebben ze allebei gevonden :tongue:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja zoals al eerder aangegeven kijk ik naar beide partijen. Een koper die een vraagprijs valt, maar ook de mogelijk koper die iets geeft. Me zou het niet ethisch vinden om geld te vragen voor een hond, vooral het standpunt van mensen die niet (te veel) willen betalen. Zich verschuilen achter emotionele gronden. Dier of niet, iets heeft altijd een marktwaarde en het is maar net wat een gek ervoor geeft. Het is natuurlijk maar wat je er aan uit wilt geven. Ik zie geen reden om te zeuren. Iemand vraagt iets, jij bent bereid iets te geven. Als dat niet matcht is dat jammer. Gewoon je verlies nemen. Een ieder is vrij om te doen wat zij wilt. Dus ja er zijn herplaatsers voor nop en herplaatsers voor een hoop centen. Genoeg keus, voor ieder wat wils.

For the record. Voor Kay als pup(10 weken) met stamboom heb ik 450 euro betaald. Stel dat ik hem in de herplaatsing zou moeten doen. Het is een volle reu van 5 jaar. In een kleur die raar volk kan aantrekken. Hij is goed opgeleid in behendigheid, in schapendrijven en heeft veel mogelijkheden in de sport. Dan is hij ook nog gecertificeerd aaihond en is hij volledig gerontgend. Nu is het een border die al vele harten gestolen heeft van bekenden, dus daar kan ik hem zo aan kwijt, maar ik vermoed dat ik hem niet aan een vreemde gratis mee zou geven.
Voor Norah heb ik 250 euro betaald. Bijna 2 jarige hond met stamboom (maar gekocht zonder stamboom). Ongeholpen teef met basisgehoorzaamheid en beginselen kennende van het schapendrijven. Overigens was er ook een hondje in de running die ik gratis kon krijgen (kruising border collie van 7 jaar, gesteriliseerd), maar dat vond ik dus geen goede match. Overigens beide honden via marktplaats. Voorheen altijd honden van asiel en vaak de oudjes (tussen 9 en 13 jaar oud). Niet altijd de asielprijs hoeven betalen. Verder ook nog een hond gratis gekregen van mijn opa die naar verzorgingshuis moest.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”